Zomerliefhebbers schrijven verder

25-07-2016 09:47 3304 berichten
Omdat het oude topic vol is, hier een nieuwe. Schrijf gezellig mee over de fijne kanten van de zomer en de nare kanten van de winter. De zomerse temperatuur en de zon maken mij vrolijk. De kou en regen, als het te lang aanhoudt, daar wordt ik echt somber van.



Kom hier fijn kletsen en zeuren over de fijne zomers en de vervelende winters.
Ik voel me wel weer veel beter nu het weer lang licht is, dat is echt fijn. En de vakantie komen we wel door, maar niet lekker buiten. Het is net herfstvakantie of voorjaarsvakantie.
Ja dat het langer licht is scheelt in ieder geval echt een hoop. Maar die kou, bah! Onder de 10 graden komende week overdag..
Alle reacties Link kopieren
Leuk joh, zo'n meivakantie. Maar niet heus.
Alle reacties Link kopieren
Kan ik me voorstellen! Mijn zoon is bijna 18, die vermaakt zichzelf. Gaat voetballen enzo

(vindt het ook niet koud.. raar jong )



Ondertussen zit ik jaloers te kijken naar foto's van mensen op warme stranden met palmbomen en blauwe lucht. Achja.. gelukkig leven we verder in een mooi land
Later is nu
Moesten vanmorgen naar een hardloopevenement omdat een vd kinderen vanuit school meedeed. Heb mijn winterjas maar van zolder gehaald. Ben twee uur buiten geweest maar kon mijn tenen serieus niet meer buigen. Ben nu dik een uur thuis maar ze doen nog pijn. Bah
Alle reacties Link kopieren
Ik ga de volgende vakantie naar Kreta! Ben het zat. Maar ja, dat is over een maand, zul je zien dat het geweldig weer is hier.



Mijn vader is een soort Piet Paulusma en zegt dat na een koude april vaak een prachtige zomer volgt. Dat neem ik graag aan van hem.
Stressed is just desserts spelled backwards
Dan is er nog hoop, jammer dat we vorig jaar ook geen prachtige zomer hadden na een koude april.
quote:Maleficent schreef op 24 april 2017 @ 09:40:

Ik ga de volgende vakantie naar Kreta! Ben het zat. Maar ja, dat is over een maand, zul je zien dat het geweldig weer is hier.



Mijn vader is een soort Piet Paulusma en zegt dat na een koude april vaak een prachtige zomer volgt. Dat neem ik graag aan van hem. Kunnen we hem daaraan houden
Alle reacties Link kopieren
quote:reisa1978 schreef op 24 april 2017 @ 09:43:

Dan is er nog hoop, jammer dat we vorig jaar ook geen prachtige zomer hadden na een koude april.Volgens mij was het toen in september nog bloedheet..
Alle reacties Link kopieren
quote:pamelacourson schreef op 23 april 2017 @ 09:03:

Leuk joh, zo'n meivakantie. Maar niet heus.Verschrikkelijk
Alle reacties Link kopieren
Ik zit hier op m'n werk met de handen gevouwen om een grote volle hete theebeker. Het helpt niets. De schouders zijn koud. EN ja.. ik kan de verwarming hoger zetten, maar het tocht in het kantoor, hoewel het toch een nieuw gebouw is.



Volgende vakantie Kreta, klinkt als een goed idee!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:beetjegek schreef op 24 april 2017 @ 10:15:

[...]



Volgens mij was het toen in september nog bloedheet..



Maar dan is het natuurlijk al herfst



Ik ga dit jaar in september met vakantie. Ik hoop dat het dan érg mooi is, hier en in Frankrijk.
Later is nu
quote:beetjegek schreef op 24 april 2017 @ 10:15:

[...]



Volgens mij was het toen in september nog bloedheet..Dat zijn de enige drie weken geweest, dat is geen prachtige zomer te noemen. De rest was prut, juni, juli en augustus, prut.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik weet nog dat wij 20 juni terugkwamen van vakantie en erop rekenden dat dan ook hier eindelijk zomers weer zou zijn. Nou.. niet dus.



Het is ook niet te geloven, hoe weinig mooie dagen we nog maar hebben gehad, dit jaar. Ik heb daardoor helemaal niet het gevoel dat het bijna mei is. Koningsdag? Laat me niet lachen. Met winterjas aan
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:beetjegek schreef op 24 april 2017 @ 10:15:

[...]



Volgens mij was het toen in september nog bloedheet..September was mooi ja, de eerste 2 weken althans. Dat herinnert iedereen zich nog. Maar in al die maanden daarvoor hebben we vorig jaar welgeteld 3 mooie weken gehad en een paar losse dagen. Een paar weken warm weer in september kan dat voor mij niet goedmaken.
Alle reacties Link kopieren
quote:pamelacourson schreef op 24 april 2017 @ 10:32:

[...]





September was mooi ja, de eerste 2 weken althans. Dat herinnert iedereen zich nog. Maar in al die maanden daarvoor hebben we vorig jaar welgeteld 3 mooie weken gehad en een paar losse dagen. Een paar weken warm weer in september kan dat voor mij niet goedmaken.Drie mooie weken? Die kan ik me al niet eens meer herinneren.. in mijn beleving was het echt een grote vieze natte koude rotzomer, ik kon af en toe echt wel janken. Net als nu trouwens, kachel aan, de wind loeit om het huis, wat een ellende.
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar was het ook heel koud op Koningsdag, ik weet dat nog goed want ik was vrijwilliger bij een buitenactiviteit. Waardeloos. Als het maar droog blijft dit jaar, de kou is al erg zat maar daar kun je je nog op kleden. Vind het altijd zo sneu als die jongelui op buitenconcerten helemaal doornat regenen.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
quote:Josjaa schreef op 24 april 2017 @ 10:38:

[...]





Drie mooie weken? Die kan ik me al niet eens meer herinneren.. in mijn beleving was het echt een grote vieze natte koude rotzomer, ik kon af en toe echt wel janken. Net als nu trouwens, kachel aan, de wind loeit om het huis, wat een ellende.



Ik weet het nog wel, juist omdat het de meeste tijd zo slecht was. In april of mei hadden we een mooie week, de eerste week van juni was prachtig (weet ik nog omdat ik de hele week binnen zat om een examen voor te bereiden) en in de zomer hadden we nog 1 mooie week (juli of augustus, dat weet ik niet meer).

Maar 3 weken is echt om depressief van te worden, net als je na die vieze winter weer wat hoop hebt voor de lente en zomer.
Alle reacties Link kopieren
quote:Maleficent schreef op 24 april 2017 @ 10:39:

Vorig jaar was het ook heel koud op Koningsdag, ik weet dat nog goed want ik was vrijwilliger bij een buitenactiviteit. Waardeloos. Als het maar droog blijft dit jaar, de kou is al erg zat maar daar kun je je nog op kleden. Vind het altijd zo sneu als die jongelui op buitenconcerten helemaal doornat regenen.De laatste mooie Koningsdag die ik me kan herinneren, was toen het nog Koninginnedag was en mijn jongste pas een jaar of 2 was. Moet een jaar of 5 geleden zijn geweest.
Alle reacties Link kopieren
ze hadden het beter gewoon op 30 april kunnen laten hadden was bijna altijd prima weer, vorig jaar heb ik de halve dag in een bruin cafe gezeten om te schuilen tegen de regen.
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
quote:Rouge__ schreef op 24 april 2017 @ 10:49:

ze hadden het beter gewoon op 30 april kunnen laten hadden was bijna altijd prima weer, vorig jaar heb ik de halve dag in een bruin cafe gezeten om te schuilen tegen de regen.



Wij zijn alleen even naar een vrijmarkt geweest met een dikke jas aan, dat was nog net te doen (ondanks het steeds moeten schuilen). Maar ik was blij toen we weer thuis waren. De sfeer is ook gewoon niet leuk met zulk weer. Als het dit jaar steeds regent, blijf ik gewoon helemaal thuis.

Ik heb een keer een zonovergoten Koninginnedag met 25 graden meegemaakt in Amsterdam, dat was echt een feest!
Alle reacties Link kopieren
Nou, op 30 april was het ook niet altijd lekker hoor ..



Ik lees net bij onze tegenhangers, dat het na Koningsdag naar de 20 graden gaat. Ik heb het nog niet gezien, maar gráág.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 24 april 2017 @ 10:57:

Nou, op 30 april was het ook niet altijd lekker hoor ..



Ik lees net bij onze tegenhangers, dat het na Koningsdag naar de 20 graden gaat. Ik heb het nog niet gezien, maar gráág.Vanaf volgende week maandag lijkt het weer wat warmer te worden, 15-18 graden en zonniger. Dat zou al fijn zijn, dan is het tenminste weer lekker om buiten te zijn. Ik heb het nu weer continu koud, zelfs met mijn winterjas en sjaal.
Alle reacties Link kopieren
quote:pamelacourson schreef op 24 april 2017 @ 10:54:

[...]





Wij zijn alleen even naar een vrijmarkt geweest met een dikke jas aan, dat was nog net te doen (ondanks het steeds moeten schuilen). Maar ik was blij toen we weer thuis waren. De sfeer is ook gewoon niet leuk met zulk weer. Als het dit jaar steeds regent, blijf ik gewoon helemaal thuis.

Ik heb een keer een zonovergoten Koninginnedag met 25 graden meegemaakt in Amsterdam, dat was echt een feest!ik was naar Utrecht gevlucht en ondanks het weer heb ik het wel leuk gehad. terwijl ik niet zo'n fan ben van koningsdag. zit er over te denken om ook maar thuis teblijven. in mijn herinneringen was koninginnendag altijd wel mooi weer was niet bloedheet maar wel droog. mijn zus is na koninginnedag jarig en had bijna altijd goed weer.
Relax we're all crazy, it's not a competition
quote:pamelacourson schreef op 24 april 2017 @ 10:46:

[...]





Ik weet het nog wel, juist omdat het de meeste tijd zo slecht was. In april of mei hadden we een mooie week, de eerste week van juni was prachtig (weet ik nog omdat ik de hele week binnen zat om een examen voor te bereiden) en in de zomer hadden we nog 1 mooie week (juli of augustus, dat weet ik niet meer).

Maar 3 weken is echt om depressief van te worden, net als je na die vieze winter weer wat hoop hebt voor de lente en zomer.Ja maar, ja maar die ene week april of mei was lente. Blijft over 2 weken mooi in de zomer en de hittegolf in september, toen het alweer vroeg donker was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven