Amsterdam met kinderen

27-10-2016 11:43 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Morgen gaan we met de kinderen (8 en 11) naar Madamme Tussauds. Ik neem aan dat we daar niet de hele dag kunnen vullen, dus ik zoek nog wat leuke tips om te doen met de jongens. Ik had een rondvaart in gedachten, maar wat dan?

Wij zijn zelf al zeker 15 jaar niet meer in Amsterdam geweest en we kennen de weg daar ook niet goed. Wat is het verstandigst qua parkeren? Amsterdam Arena en dan met de tram verder? Hoe gaat het met het openbaar vervoer als je geen ov-pas hebt (wij wel, maar de kinderen niet)? Of is alles op loopafstand?
quote:MIDA schreef op 27 oktober 2016 @ 12:43:

[...]





Doe ik hem echt geen plezier mee, Naturalis vond hij dan weer wel geweldig.

Maar de Nachtwacht maakt hem niet warm of koud, denk ik.Dan vind hij Micropia bij Artis misschien wel leuk. Maar Nemo blijft het leukste museum met kinderen.
Oja, en je kunt natuurlijk ook een stuk ban je route via het water doen. Je hoeft niet een rondvaart te nemen met een begin en een eind, volgens mij zijn er ook reders die op meerdere plekken aanleggen. Sowieso de rode Hop on, Hop off boten.
Amsterdam Dungeon..

Leuk!

Mocht je dat gaan doen...via vakantieveilingen kom je er voor een fractie binnen.

Sowieso ook voor rondvaart goedkoper om via een veiling of groupon.

Nemo..vorige week wilde zoon weer daarnaar toe. Dungeon zit aan Robin..3 minuten lopen vanaf Tussaud.
Parkeren bij de p&r bij de arena!! Goedkoop parkeren (na 10.00 uur) met voor een paar euro ov kaartjes erbij.
Alle reacties Link kopieren
Parkeren zou ik in de Oosterdoks parkeergarage doen. Bij een langer verblijf dan 5 uur betaal je een vast kortingstarief (weet even niet meer uit mijn hoofd hoe veel). Route: A10 Oost/Noord en dan de afslag naar IJburg nemen, richting de stad door de Zeeburgertunnel en dan rijd je zo naar CS. De parkeerkosten zijn daar minder hoog dan Arena + OV-kaarten voor het hele gezin.



Vanuit het Oosterdok loop je zo naar de OBA, naar het Scheepvaartmuseum met het VOC-schip (een aanrader inderdaad!) of de andere kant op naar het centrum, of weer de andere kant op naar de pont.



Tips zijn al voldoende gegeven volgens mij. Weet even niet zo snel een aanvulling.
Alle reacties Link kopieren
We hebben een heerlijke dag gehad! Eye was een supertip, het leukste van de dag volgens de jongens! Madamme Tussauds vonden ze ook leuk, maar wat een geld voor iets waar je maar een goed uur binnen bent .

Voor de volgende keer staat zeker Nemo op het programma.

Parkeren in de A'dam Arena was trouwens écht de goedkoopste optie, voor €8,- de hele dag parkeren inclusief metrokaartjes naar het centrum, de rest hebben we gelopen.
Alle reacties Link kopieren
Mooi!, het was ook lekker weer om te lopen.
Je bent zelf een theepot

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven