Ansichtkaart sturen

10-05-2024 10:02 91 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ga dit jaar voor het eerst in m'n volwassen leven, zonder ouders, op vakantie.

Door omstandigheden is het er nooit van gekomen ookal ben ik bijna 30, en nu het zo ver is vind ik het best spannend haha :$

Maargoed, aangezien mijn familie het ook helemaal niet verwacht dat ik zelfstandig op vakantie ga, en het ook niet weet, leek het me leuk mijn vader een ansichtkaart te sturen vanuit het buitenland! Dat het echt als een verrassing bij hem op de mat komt haha

Nu heb ik alleen géén idee hoelang het duurt tot dat die kaart aankomt, Google brengt me niet veel verder, las ergens 6 tot 7 werkdagen maar ik ben er maar een weekje dus dan ben ik alweer terug in Nederland.
Het gaat om een land binnen Europa! Dus dan zou ik haast denken dat het niet heel lang duurt?

Dus bij deze vroeg ik me af wat jullie ervaringen zijn met kaarten versturen vanuit het buitenland (in Europa), hoelang het duurt voordat het aankomt. Anders stuur ik namelijk gewoon een mooie vakantiefoto via de app denk ik :)
You know what, take off your cranky pants and go take a nap, all right?
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je de autonomie in je leven terug wil en wil laten zien dat je voor je zelf kan zorgen dan moet je juist je vader vooraf vertellen dat je op vakantie gaat.

Nu vertel je niets uit angst dat hij zich er mee gaat bemoeien of zich te veel zorgen maakt. Dat laat juist zien hoe afhankelijk je nog bent van je vader. Dat je eigenlijk niet tegen hem in durft te gaan.

Als moeder kan ik je zeggen dat ik ook niet trots zou zijn op mijn kind als kind stiekem op vakantie zou gaan. Ik zou verdrietig zijn en mij afvragen waar ik gefaald heb dat mijn kind dat niet met mij wil delen. Als ik veel voor mijn volwassen kind gedaan zou hebben terwijl mijn kind ziek was zou ik mij uitermate gekwetst voelen. Oh dus ik ben wel goed genoeg als ze hulp nodig heeft maar de leuke dingen wil ze niet delen.

Ik zou echt vooraf vertellen dat je op vakantie gaat om ruzie te voorkomen.

Alsnog is het dan een leuke verassing om een ansichtkaart te ontvangen
Alle reacties Link kopieren Quote
Goudglitter schreef:
10-05-2024 15:50
Als je de autonomie in je leven terug wil en wil laten zien dat je voor je zelf kan zorgen dan moet je juist je vader vooraf vertellen dat je op vakantie gaat.

Nu vertel je niets uit angst dat hij zich er mee gaat bemoeien of zich te veel zorgen maakt. Dat laat juist zien hoe afhankelijk je nog bent van je vader. Dat je eigenlijk niet tegen hem in durft te gaan.

Als moeder kan ik je zeggen dat ik ook niet trots zou zijn op mijn kind als kind stiekem op vakantie zou gaan. Ik zou verdrietig zijn en mij afvragen waar ik gefaald heb dat mijn kind dat niet met mij wil delen. Als ik veel voor mijn volwassen kind gedaan zou hebben terwijl mijn kind ziek was zou ik mij uitermate gekwetst voelen. Oh dus ik ben wel goed genoeg als ze hulp nodig heeft maar de leuke dingen wil ze niet delen.

Ik zou echt vooraf vertellen dat je op vakantie gaat om ruzie te voorkomen.

Alsnog is het dan een leuke verassing om een ansichtkaart te ontvangen
Bedankt voor je input maar ik was met dit topic niet op zoek naar een discussie hierover.

Ik zie een verschil tussen "stiekem" en een verrassing. Ik ken m'n vader goed en ik weet dat hij dit een leuke verrassing vindt, en zoals eerder verteld, de leuke dingen maakt hij zeker mee.

Maar bedankt voor alle meningen, ik heb nog even om er over na te denken.
You know what, take off your cranky pants and go take a nap, all right?
Alle reacties Link kopieren Quote
Goudglitter schreef:
10-05-2024 15:50
Als je de autonomie in je leven terug wil en wil laten zien dat je voor je zelf kan zorgen dan moet je juist je vader vooraf vertellen dat je op vakantie gaat.

Nu vertel je niets uit angst dat hij zich er mee gaat bemoeien of zich te veel zorgen maakt. Dat laat juist zien hoe afhankelijk je nog bent van je vader. Dat je eigenlijk niet tegen hem in durft te gaan.

Als moeder kan ik je zeggen dat ik ook niet trots zou zijn op mijn kind als kind stiekem op vakantie zou gaan. Ik zou verdrietig zijn en mij afvragen waar ik gefaald heb dat mijn kind dat niet met mij wil delen. Als ik veel voor mijn volwassen kind gedaan zou hebben terwijl mijn kind ziek was zou ik mij uitermate gekwetst voelen. Oh dus ik ben wel goed genoeg als ze hulp nodig heeft maar de leuke dingen wil ze niet delen.

Ik zou echt vooraf vertellen dat je op vakantie gaat om ruzie te voorkomen.

Alsnog is het dan een leuke verassing om een ansichtkaart te ontvangen
Dit absoluut!

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje raar om je vader er buiten te laten.

Kun je het niet 1 of 2 dagen voor vertrek vertellen?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren Quote
Let er op dat je hem echt in een brievenbus gooit. Vaak staan bij hotels ook boxen waar je ze in kwijt kunt maar dan ben je afhankelijk van wanneer het hotel ze uiteindelijk echt gaat posten. Mijn ervaring is dat het snel kan gaan maar ook 3 weken kan duren en je dan allang thuis bent. Gewoon doen, kaartjes is sowieso leuk en anders kun je op je laatste dag altijd nog een foto sturen. Al zou ik zelf te enthousiast zijn denk ik om zoiets niet van te voren te delen met mijn familie haha.
Alle reacties Link kopieren Quote
calvijn1 schreef:
10-05-2024 16:00
Dit absoluut!

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje raar om je vader er buiten te laten.

Kun je het niet 1 of 2 dagen voor vertrek vertellen?
Misschien is 1 of 2 dagen van te voren vertellen ook wel een leuke verrassing ja, ik zal er over na denken.
You know what, take off your cranky pants and go take a nap, all right?
Alle reacties Link kopieren Quote
Sis schreef:
10-05-2024 16:01
Let er op dat je hem echt in een brievenbus gooit. Vaak staan bij hotels ook boxen waar je ze in kwijt kunt maar dan ben je afhankelijk van wanneer het hotel ze uiteindelijk echt gaat posten. Mijn ervaring is dat het snel kan gaan maar ook 3 weken kan duren en je dan allang thuis bent. Gewoon doen, kaartjes is sowieso leuk en anders kun je op je laatste dag altijd nog een foto sturen. Al zou ik zelf te enthousiast zijn denk ik om zoiets niet van te voren te delen met mijn familie haha.
Dankjewel, goeie tip!
You know what, take off your cranky pants and go take a nap, all right?
Alle reacties Link kopieren Quote
Raspberrysmoothie schreef:
10-05-2024 15:31


De keuze hiervoor is juist om hem trots te maken, ik hoop dat hij denkt zodra hij dat kaartje ziet : " oh wow dit heeft ze zonder mijn hulp gedaan, wat goed"

Verwachtingen zijn de bron van teleurstellingen... Ben je echt niet bang dat je vader het anders op zal vatten dan jij hoopt? Want wat veel mensen hier schrijven: jij doet het zo om hem te laten zien dat je het zelf kunt, maar er reageren hier een aantal ouders die je ook de andere kant van de medaille laten zien. Het zou zo zonde zijn als jullie hierdoor een verwijdering krijgen. Niet iedere fout is met excuses goed te maken. Wil je er alsjeblieft nog eens goed over nadenken?

Ik wil echt niet je enthousiasme temperen, en ik denk dat ik dan namens alle anderen hier schrijf. Maar denk er toch nog eens even goed over na of je dit zo wilt aanpakken.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren Quote
Selene schreef:
10-05-2024 15:42
Ik denk dat hij ook trots is als je het hem vertelt.
Ik zou het niet leuk vinden om het via een kaartje te vernemen.
Misschien is facetimen vanaf een hele mooie plek in de omgeving ook nog een idee? Bel hem en vertel hoe goed het met je gaat! (En stuur dat kaartje natuurlijk alsnog! 😍)
Alle reacties Link kopieren Quote
ninanoname schreef:
10-05-2024 16:04
Verwachtingen zijn de bron van teleurstellingen... Ben je echt niet bang dat je vader het anders op zal vatten dan jij hoopt? Want wat veel mensen hier schrijven: jij doet het zo om hem te laten zien dat je het zelf kunt, maar er reageren hier een aantal ouders die je ook de andere kant van de medaille laten zien. Het zou zo zonde zijn als jullie hierdoor een verwijdering krijgen. Niet iedere fout is met excuses goed te maken. Wil je er alsjeblieft nog eens goed over nadenken?

Ik wil echt niet je enthousiasme temperen, en ik denk dat ik dan namens alle anderen hier schrijf. Maar denk er toch nog eens even goed over na of je dit zo wilt aanpakken.
Klopt, de andere kant had ik inderdaad nog niet gezien, al wordt er wel veel ingevuld, zoals dat ik de leuke dingen niet met hem wil delen en dat hij al die jaren dat ik ziek was veel voor me heeft gedaan, wat allebei niet klopt. Hij heeft zich zorgen gemaakt dat wel, en daarom wil ik laten zien dat dat niet meer hoeft.

Maar het zet me wel aan het denken dus ik ga er nog over na denken, een paar dagen voor vertrek vertellen zou kunnen want dan kan hij zich er geen wekenlange zorgen om maken ;-)
You know what, take off your cranky pants and go take a nap, all right?
Alle reacties Link kopieren Quote
Raspberrysmoothie schreef:
10-05-2024 16:02
Misschien is 1 of 2 dagen van te voren vertellen ook wel een leuke verrassing ja, ik zal er over na denken.
Dan heeft hij geen tijd om te "moederen" en is hij toch op de hoogte.

Veel plezier alvast!
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren Quote
moizer schreef:
10-05-2024 16:06
Misschien is facetimen vanaf een hele mooie plek in de omgeving ook nog een idee? Bel hem en vertel hoe goed het met je gaat! (En stuur dat kaartje natuurlijk alsnog! 😍)
Ja daar had ik ook al aan gedacht maar is dat niet ontzettend duur vanuit het buitenland? Ik zet voor vertrek unlimited data aan voor het buitenland maar kost het hem dan geen extra geld? En is de verbinding dan niet belabberd?
You know what, take off your cranky pants and go take a nap, all right?
Alle reacties Link kopieren Quote
calvijn1 schreef:
10-05-2024 16:09
Dan heeft hij geen tijd om te "moederen" en is hij toch op de hoogte.

Veel plezier alvast!
Dankjewel!
You know what, take off your cranky pants and go take a nap, all right?
Alle reacties Link kopieren Quote
Suniva schreef:
10-05-2024 11:27
Oh ja, ansichtkaarten. Kan me niet meer voorstellen dat ik vroeger een halve vakantiedag besteedde aan kaarten kopen, schrijven, postzegels ergens vandaan toveren en een brievenbus zoeken. En dan inderdaad afwachten, 2 dagen, 5 weken, nooit, en alles er tussenin.

Maar leuk idee to, alleen of ie aankomt en zo ja wanneer is altijd onzeker.
Thermometertje tekenen met de temperatuur erbij, en een wolkje of een zonnetje ;)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou het geweldig vinden, als mijn zorgenkind helemaal zelf op vakantie ging en me niks vertelde
Het ultieme bewijs dat het goed met haar gaat
(Maar dat verwacht ik nog even niet)
Alle reacties Link kopieren Quote
Raspberrysmoothie schreef:
10-05-2024 16:02
Misschien is 1 of 2 dagen van te voren vertellen ook wel een leuke verrassing ja, ik zal er over na denken.

Of zeggen dat je binnenkort gaat maar niet de exacte datum delen. Dan weet hij niet wanneer hij zich zorgen moet gaan maken.

Mijn moeder kan zich nog steeds zorgen maken als wij onderweg zijn met de auto naar Frankrijk. Toen we ooit naar hun camping zouden komen kwamen we een dag eerder dan gezegd. Verrassing! Voor ze kon beginnen met zorgen maken waren wij er al.

Heel veel plezier met je vakantie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
10-05-2024 16:15
Ik zou het geweldig vinden, als mijn zorgenkind helemaal zelf op vakantie ging en me niks vertelde
Het ultieme bewijs dat het goed met haar gaat
(Maar dat verwacht ik nog even niet)
Is dit sarcastisch? (oprechte vraag, iets met autisme enzo)
You know what, take off your cranky pants and go take a nap, all right?
Alle reacties Link kopieren Quote
Raspberrysmoothie schreef:
10-05-2024 16:10
Ja daar had ik ook al aan gedacht maar is dat niet ontzettend duur vanuit het buitenland? Ik zet voor vertrek unlimited data aan voor het buitenland maar kost het hem dan geen extra geld? En is de verbinding dan niet belabberd?
Ligt er aan of je binnen Europa blijft of niet. En wie je provided is denk ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
10-05-2024 11:59
Juist mijn kinderen (20ers) sturen en ontvangen nog kaartjes

En als hij binnenkomt als je altruïsme bent, geeft dat niks hoor
:D autocorrect
Alle reacties Link kopieren Quote
Lorem_Ipsum schreef:
10-05-2024 16:10
Thermometertje tekenen met de temperatuur erbij, en een wolkje of een zonnetje ;)
Wat een tijden he. En twijfelen of je op de laatste adresregel Holland, Pays-Bas, Nederland of the Netherlands zou schrijven :-).
Alle reacties Link kopieren Quote
Raspberrysmoothie schreef:
10-05-2024 16:18
Is dit sarcastisch? (oprechte vraag, iets met autisme enzo)
Sarcastisch??????
Nee natuurlijk niet
Alle reacties Link kopieren Quote
Het woord 'stiekem' gebruik je toch voor iets dat niet mag, niet voor zoiets?

Ik stel me juist voor dat de vader van TO denkt: "Hé een kaart uit Oostenrijk/ander Europees land, van wie zou die zijn? Hè? Van Raspberrysmoothie!"

Ik zou het leuk vinden als ouder en blij zijn dat je dit nu kan en doet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
10-05-2024 16:27
Sarcastisch??????
Nee natuurlijk niet
Oké dit verwart me nog meer haha
You know what, take off your cranky pants and go take a nap, all right?
Alle reacties Link kopieren Quote
Waya schreef:
10-05-2024 16:30
Het woord 'stiekem' gebruik je toch voor iets dat niet mag, niet voor zoiets?

Ik stel me juist voor dat de vader van TO denkt: "Hé een kaart uit Oostenrijk/ander Europees land, van wie zou die zijn? Hè? Van Raspberrysmoothie!"

Ik zou het leuk vinden als ouder en blij zijn dat je dit nu kan en doet.
Ja zo dacht ik ook! En inderdaad hoe hij die kaart vindt!

Verwarrend al die meningen haha, maar goed ik denk er nog even over na!
You know what, take off your cranky pants and go take a nap, all right?
Alle reacties Link kopieren Quote
Raspberrysmoothie schreef:
10-05-2024 16:10
Ja daar had ik ook al aan gedacht maar is dat niet ontzettend duur vanuit het buitenland? Ik zet voor vertrek unlimited data aan voor het buitenland maar kost het hem dan geen extra geld? En is de verbinding dan niet belabberd?
Als je ergens facetimet waar je gratis wifi hebt is het sowieso gratis, en bellen, smsén en internet uit je tegoed of bundel is in heel Europa net zo duur als in Nederland. Ik vind het elke keer weer leuk als ik dat sms'je van mijn provider krijg als ik de grens overga.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren Quote
Raspberrysmoothie schreef:
10-05-2024 16:10
Ja daar had ik ook al aan gedacht maar is dat niet ontzettend duur vanuit het buitenland? Ik zet voor vertrek unlimited data aan voor het buitenland maar kost het hem dan geen extra geld? En is de verbinding dan niet belabberd?
Is het een land binnen de Europese Unie? Dan betaal je geen extra kosten meer.
¡Apagando las luces!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven