Boodschappen doen in Denemarken

20-04-2014 20:48 75 berichten
Van de week, last minute een huisje geboekt in Denemarken, voor de meivakantie. We kennen eigenlijk alleen Frankrijk als vakantieland heel goed dus al wat aan het rondkijken voor hoe en wat. Vorig jaar in Duitsland vooral voor boodschappen een beetje vastgelopen. Kleine supermarkten waar vooral vlees en groenten beperkt beschikbaar waren. Weinig keus, zeker in vergelijking tot de Franse supers. In Frankrijk gaan we ook vaak naar de markt. In Duitsland geen markt ontdekt, daar waar we waren.



Dus mijn vraag: waar en hoe doe je boodschappen in Denemarken?
Je gaat maar een week, neem een tas boodschappen uit Nederland mee als het zo'n big issue is, hoef je helemaal niet te zoeken.
En verder hoop ik voor jouw vakantiegenoten dat je niet met alle issues zo'n controlefreak bent, dan hebben zij ook een leuke vakantie.
Google maps is je beste vriend.
Alle reacties Link kopieren
Overigens, ik neem aan dat de mensen van wie jullie het huisje huren ook moeten eten en drinken elke dag? Bij aankomst misschien gewoon even vragen waar de dichtstbijzijnde supermarkt is? Of dat er misschien een weekmarkt in de buurt is? Wedden dat zij je verder kunnen helpen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Je kan het proberen in een dorpje of stad. Waar meerdere huizen bij elkaar staan. In theorie zou je daar ook een winkel kunnen vinden. Maar verwacht er niet teveel van hoor. Wat ingeblikte vis en eieren.
Verwijderd i.v.m. herkenbaarheid
anoniem_185261 wijzigde dit bericht op 03-08-2014 16:51
Reden: Verwijderd i.v.m. herkenbaarheid
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik denk met een bootje. Neem voor de zekerheid je hengels en jachtgeweer mee dan kom je niet om.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:c@rl@74 schreef op 21 april 2014 @ 12:22:

Op een voor mij een hele normale vraag krijg TO toch wel erge flauwe reacties. Op een voor mij bijzondere vraag (Denemarken ligt in de Europa) krijgt TO in mijn ogen gepaste reacties.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het niet zo'n rare vraag hoor. Ik heb ook weleens in een appartement gezeten met alleen een toeristen-minimarkt vlakbij (met chips, drank en souvenirs). De dichtstbijzijnde, fatsoenlijke supermarkt was op 15 km. We hebben toen een auto gehuurd (wilden we toch al doen maar dan de laatste dagen van de vakantie) en hebbn eerst flink ingeslagen.

Op rondreis door Noorwegen was het soms ook flink zoeken. Een veerboot en 20 km rijden was geen uitzondering. En tuurlijk moeten Noren ook eten maar op het platteland gaan ze soms 1x per maand naar de stad om in te kopen, de rest doen ze met een grote vriezer en voorraadkast.

TO, kijk even op google waar een grote supermarkt is. Misschien kom je er wel langs op weg naar je huisje.
Ik was nog heel klein toen wij in denemarken waren... Maar ik weet dat ik zelfs met mijn 0 Engels me verstaanbaar kon maken in de supermarkt die bij het terrein vol particuliere huisjes hoorde, dat het brood heel lekker was (maar je moet het wel zelf snijden) en dat we Haribo-dropjes met peper erin hadden gevonden. O, en de nieuwe aardappels, die waren ook heel lekker!
Alle reacties Link kopieren
In Denemarken zijn volop goed gesorteerde supermarkten aanwezig, regelmatig met een eigen verse bakker inpandig. Natuurlijk zijn er in dunner bevolkte gebieden wel minder winkels, maar je zult echt geen problemen ondervinden met boodschappen doen. De prijzen vond ik vergelijkbaar met Nederland, alleen drank en snoep/ chips zijn duurder, vanwege speciale belasting op ongezonde dingen. En Denen zijn niet echt into vegetarisch, dus mocht je vegetarisch willen koken, dan moet je óf zelf wat meenemen, of op zoek naar een 'Irma', dat is een soort kruising tussen natuurvoedingswinkel en supermarkt.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Sandt! Naar welk gebied ga je? Ik ga toevallig a.s zaterdag ook een weekje naar Denemarken; naar Noord Sjaelland. Volgens mij zijn daar supermarkten genoeg
Alle reacties Link kopieren
quote:gwen30 schreef op 21 april 2014 @ 19:04:

Hoi Sandt! Naar welk gebied ga je? Ik ga toevallig a.s zaterdag ook een weekje naar Denemarken; naar Noord Sjaelland. Volgens mij zijn daar supermarkten genoeg Dat denk ik ook!
O en neem vooral ook een soft ijsje, bestel gerust een kleine. Een grote heb ik nooit op gekregen.
Ik verbaas me ook wel een beetje over de vraag. Dit zoek je toch gewoon te plekke uit? Doe eens gek, schiet een local aan en vraag hem waar je lekker eten kan kopen.



Als je teleurgesteld was in Duitsland, vraag ik me af wat voor een producten je dan zoekt. Ik woon in Duitsland en op stroopwafels na, kan ik alles kopen wat ik in NL ook koop (zelfs hagelslag/Streusel). Groentenassortiment is wat minder uitgebreid (lees: wat meer plaatselijke producten en wat minder exotisch spul), maar bij de Aldi kan ik prima winkelen.
Alle reacties Link kopieren
Ach misschien geeft het TO ook alvast een beetje het vakantiegevoel. Het kan voor sommige mensen fijn zijn als ze weten wat ze kunnen kopen.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan elk jaar in de meivakantie naar Denemarken. Genoeg supermarkten! Ik vind de kaas niet zo lekker in Denemarken. Dus als je echt je Nederlandse kaas wil.. moet je die zelf meenemen.

Je hebt de REMA is een goedkope supermarkt (soort Aldi) Aldi heb je ook in Denemarken. Kvickly is een grote supermarkt met duurder assortiment. Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Ik zie nu dat ik Duitsland heb getypt ... Moet uiteraard Denemarken zijn!!
Alle reacties Link kopieren
Huh, ik zie mijn voorgaande post niet...
Alle reacties Link kopieren
Nou grr... Nu de verkorte versie:



Wij waren er vorige zomer drie weken. Op zijn Hollands wat spullen meegenomen voor een paar makkelijke maaltijden, rest daar gekocht. Hoe groter de plaats, hoe groter de supermarkt.

En ja, het is een duur land. Uit eten gaan kost veel geld. Wij compenseerden dat door zoveel mogelijk zelf te koken en uit eten te beperken tot drie keer in de hele vakantie.

Wat wel leuk is: in de kleine dorpen verkopen veel particulieren hun zelfverbouwde groenten en fruit op straat door een kraampje neer te zetten en een emmer voor het geld.
Net terug en voor je opgelet Sandt Waar ik was was de supermarkt 6 dagen per week open tot 23:00. Stad in Sjaelland.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het geen rare vraag, een gezin van 5 personen dat is niet niks als je naar zo'n duur land als Denemarken gaat. Wel slim juist om te vragen, vooral omdat uit eten gaan en alcohol daar erg duur zijn en er misschien geen goedkope eetgelegenheden/ snackbars in de buurt zijn. Denemarken is toch echt niet te vergelijken met een land als Duitsland wat ( uit )eten betreft. En het scheelt weer tijd als je daar dingen uit moet zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook net terug en ook in Sjaelland geweest. Winkels waren verschillend geopend maar sws 7dagen per week. De Fakta was iedere dag open van 8-21. Ietsje verderderop lag ook een Aldi; ook 7 dagen per week open.

Wijn en bier hadden wij uit Nederland meegenomen.

Wij hebben een super tijd in Denemarken gehad!
Wij hebben ook een super tijd gehad, inderdaad even flink rijden voor de boodschappen. In ons dorpje dat zeer toeristisch was drie supermarktjes, met beperkte keuze en hoge prijzen. Dus in de auto voor uitstapje en dan gelijk de boodschappen mee van 20 km verder.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn ook net terug uit Denemarken (westkant) de boodschappen waren redelijk dezelfde prijs als in nederland. Wat ik vooral echt heel duur vond waren de ijsjes. soft ijsjes voor omgerekend 6,- en 2 bolletjes ijs voor 4,-

Hebben we maar niet gedaan, want met een gezin is dit wel heel duur.



En bij de lidl waren alle lekkere broodjes veeel goedkoper en van precies dezelfde kwaliteit als in de dure supermarkten en bakkertjes in de supermarkten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven