de (r)emigranten gaan verder

28-07-2011 12:46 1672 berichten
Alle reacties Link kopieren




Waar ter wereld je ook woont, hier kun je je verhalen over je leven in binnen- en buitenland kwijt.



EDIT (19 oktober 2012):



Abusu: Noorwegen Nederland

Ainne: Ierland

Beleza: Japan

Caramella: Duitsland

Chicha: Tenerife

Discovery: Nederland

Dutchie: USA

Fladder: Nederland

Guiri: Spanje

HKGirl: Hongkong

Keranet: België

Lapin: Zwitserland Duitsland

Lila72: Frankrijk

Liubi: Duitsland Saudi Arabië

Mapleleaf: Canada

Nanien: Italië

Noppies: Oostenrijk

Nymeria: Engeland

Olifantjeinhetbos: Canada

Pompedon: Oostenrijk

Raccoon: USA

Seymour: Canada Nederland

SFO: USA

Snjokorn: IJsland Nederland

Sombrerito: Bolivia

Yette: Nederland
Snjókorn falla, á allt og alla
Alle reacties Link kopieren
sparood, ik heb nu een beetje bij gelezen, en las dat jouw man al in SA zit en jij dus nog in nederland met de kinderen? wat een lastige situatie zeg. hoe lang blijft dit zo?
That's a fine looking high horse
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat het niet te lang gaat duren. Voor nu streven we er naar dat ik met de kinderen in de kerstvakantie ga vertrekken. Ik moet sowieso nog werken tot half november, en dan de verhuizing nog regelen en de visa. Mijn man krijgt waarschijnlijk volgende week al zijn verblijfversgunning, daarmee kan hij ons uitnodigen en kunnen wij de visa hier in NL aanvragen. Tevens moet hij nog zoeken naar een geschikt huis en een rondje langs alle scholen om te zien waar de kinderen als eerste geplaatst kunnen worden (overal zijn wachtlijsten). Zoals het er nu naar uitziet is omstreeks december wel alles rond, dus dan kunnen wij 19 december of na de kerst vertrekken,



Heb je al eens rond gekeken op expat fora, daar kun je wel heel veel info vinden. Ik lees ook heel veel verschillende ervaringen, vind het ook lastig om in te schatten hoe ik het zelf ga vinden.



De kids krijgen nu wel door dat papa voorlopig weg is, dat vinden ze wel echt moeilijk.
Alle reacties Link kopieren
Met mij gaat het prima. Voelt wel weer vertrouwd alleen thuis (2014 heeft hij een jaar in Zuid Amerika gewerkt).



Voor hem is het nu veel papierwerk in KSA - zijn Iqama is hu aangevraagd. Als hij deze heeft, kan hij een rijbewijs krijgen en auto kopen/huren. Nu gaat hij met een pendelbus. Hij woont op een compound met allemaal appartementencomplexen - alleen toegangkelijk voor mannen. Als hij de yellow slip heeft, kan hij verhuizen naar een family compound. Daar kijkt hij wel erg naar uit, want dit is nu erg saai.



Als hij zijn iqama heeft, kan mijn visum aangevraagd worden. Ik heb gepland om half december een aantal weken te gaan. Skypen gaat gelukkig goed - de verbinding is prima. Ook Whatsapp werkt gewoon. Valt me tot nu toe allemaal reuze mee.
Ik kom even zwaaien.



Ik heb niets te melden verder.

Ben eigenlijk geen emigrant meer na 30 jaar, althans, zo voelt het niet.



Ainne, het was Halloween en ik moest aan je denken! Die schattige fotos van je meisjes schoten opeens door me heen.

Waar blijft de tijd... die van mij vindt het alweer te kinderachtig.



De zomer duurt hier nog steeds voort. Ik weet niet of het klimaat aan het veranderen is of misschien is het de menopause, maar ik het het zo vreselijk heet gehad deze zomer... pffff. Ik zou wel willen emigreren naar Noorwegen ofzo.

Of Ierland
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, jaaaaa kom maar hier Chicha, gezellig! En momenteel is het hier best aangenaam, voor november. Gisteren stralende zon, 16 graden buiten en vandaag wordt het weer zoiets als het goed is.

Jammer dat je heks Halloween kinderachtig vindt. Wacht maar tot ze 18+ is, dan gaat ze in sexy Halloween-outfits de kroeg in



Hier een superleuke Halloween gehad, eerst trick or treaten en een kinderfeestje bij een vriendin (ken ik via de school) thuis, met zo'n 17 kinderen, daarna met de hele bups naar de volgende vriendin die letterlijk 5 deuren verder van de eerste woont. Zij hebben een schuur in de achtertuin omgebouwd tot kroeg (!), met alles erop en eraan. De "daddies" zaten er allemaal al om 16u, om de rugby world cup final te zien en de kinderen en moeders volgden dus wat later. Suuuperleuke avond gehad. We gingen uiteindelijk pas om 1.30 naar huis. Vent kan zich dat gedeelte niet meer herinneren, die lag te slapen in de taxi, tot grote hilariteit van de kinderen natuurlijk



Grappig dat je dat zegt dat je je geen emigrant meer voelt. Ik herken dat ook wel. Toevallig pas dat ik een gesprek met een collega had, ze had het over buitenlanders binnen het bedrijf (heel veel nationaliteiten hier), en ik zei, maar ik ben toch ook een buitenlander. Neeee, zei ze, jij niet, jij bent gewoon one of us. Zal 't rooie haar wel zijn dan, haha.



Dalliance, is er al een update inmiddels? En hoe is het met alle middle east-gangers en de visa-perikelen?
Hahaha middle-east gangers!!



Hier alles goed! De temperaturen worden langzaam aangenaam (overdag gemiddeld zo'n 33). Wij zijn inmiddels ingetrokken in ons ruime appartement en ik ben aan het inrichten geslagen. We hebben nog nooit zo'n groot huis gehad. Zo is mijn inloopkast groter dan mijn eerste studentenkamer, wat moet een mens met 3 badkamers, en hoe zorg ik voor privacy maar er wel gezellig bijzitten?! haha. ik verveel me geen seconde, het is heel makkelijk om nieuwe sociale contacten op te doen en verwonder me nog dagelijks over veel dingen, op een positieve manier. Kortom, ik kan hier wel een paar jaren wonen denk ik!
Alle reacties Link kopieren
Ook even een zwaai hier... Het lijkt allemaal goed te gaan. Man zijn iqama is inmiddels binnen en morgen gaat hij alles in gang zetten zoals rijbewijs/family visa/ multi entry visa. Met de huizenjacht loopt het redelijk. We hebben ons oog op 1 specifiek compound laten vallen, maar daar zit bijna alles vol. Gelukkig lijkt het nu toch of het misschien gaat lukken. We hebben nml gehoord dat iemand met spoed wegmoet en zoekt naar een huurder om zijn contract over te nemen. Ook staan er twee huizen in optie, mocht één van de twee niet doorgaan dan Mogen wij dat huis. Duimen dus maar.

Skypen gaat redelijk, maar het loopt via een mobiel netwerk, wat niet altijd even stabiel is.



@ Verhuisd, wat fijn dat je je niet verveelt. Jullie appartement klinkt erg fijn!

@ Ainne, het weer in NL is hetzelfde gisteren was het 16/17 graden met stralende zon! Bij mijn man is het een beetje warmer ;)! Wat fijn dat Halloween zo geslaagd was!
Alle reacties Link kopieren
ook hier een zwaai



Chica, 30 jaar alweer!! Hier was het ook heel heet deze zomer, ik kan er niet goed tegen...(en dan naar het middle east gaan verhuizen ) Zou je echt wegwillen daar, na 30 jaar?



Haaa Ainne, dat klinkt als een goed feest!! Hoop dat je erna hebt kunnen uitslapen (en geen kater had )



Verhuisd, wat klink jij fijn enthusiast!! Blij voor je dat het zo goed bevalt, mooi zo!!!



Dalliance, ik moest wel even lachen toen je zei 'piepjong', ik voelde me meteen een oud fossiel. Ik ben de 1e x ge-emigreerd toen ik 18 was, dus 23 vind ik niet heel jong om 't land te verlaten. Zitten er al vorderingen in jullie plannen?



Ik zal voor jullie duimen, qua huizen Spa, ben ook wel benieuwd! We worden wellicht buren (arme jullie....)

Skypen gaat hier vaak niet zo goed, facetime via de ipad beter, weet ook niet waarom?



Hier is nogsteeds niet alles rond, man krijgt morgen (inshallah) de yellow slip (permissie voor ons om te komen) MAAR mijn "verklaring omtrent gedrag" daar wacht ik nog op (was niet nodig volgens visa bureau, ze belden vrijdag dat 'oeps foutje, wél nodig', en ook de medische testen moeten allemaal opnieuw; mijn huisarts was op vakantie dus zijn vervanger had de bloedtesten en xrays voorgeschreven. Toen alle uitslagen binnen waren was de huisarts terug en heeft hij alles ingevuld, bestempeld en ondertekend. Maar dat is dus afgewezen; het was niet goed dat de 1ne arts testen voorschreef en de andere arts de verklaringen etc ondertekende . Tsja. Dus nou ja, hopelijk maandag volgende week alles binnen dan wordt t doorgestuurd met de yellow slip naar het visa bureau hier. Ze hebben daar een paar flinke fouten gemaakt waardoor we zeker 3 weken vertraging hebben opgelopen mbt ons visa. Man zit daar alweer 9 weken, en wij nogsteeds hier. Dus...nu zeiden ze vandaag dat ze een spoed-procedure voor ons doen als alles bij hun binnen is, dat betekend 72 uur later het visa... (zonder extra kosten want hun fouten). Dus, wellicht, vrijdag de 13e een goede dag voor ons, met een visa! (duimen jullie mee? )



Als morgen idd de yellow slip er is, meteen verhuisbedrijf bellen , dan komen ze binnen een week alles ophalen. Duurt dan 2-3 weken voordat het weer daar op bestemming is, dus de belangrijkste dingen gaan gewoon in de koffer Ik durf ze niet te bellen voordat we de yellow slip hebben, it'll jinx it!!



Nou, nu eens kinderen op bed gaan gooien enzo. Na 2 weken vakantie zijn de scholen weer begonnen. Ook wel weer fijn, behalve de strijd over huiswerk met de oudste....
Alle reacties Link kopieren
#Emka In welke plaats ga je wonen? En zeg je jullie huis in Nederland op?



Mijn man heeft ondertussen zijn iqama. De andere adminstratieve dingen gaan langzaam. Er moest toch nog een diploma gelegaliseerd en vertaald worden in Nederland. Is opgestuurd nu naar Nederland en gaat daarna weer terug.. Ons huwelijkscertificaat moet juist weer die kant op. En zo meer 'gedoe'. Ach, als 't allemaal geregeld is, dan zijn we er daarna vanaf.



Hij woont nu in een appartement in een compound alleen voor mannen. En gaat met de bus naar het werk heen en weer. Als hij de yellow slip heeft kan hij waarschijnlijk naar een family compound. Ik hoop dat ik in december naar 'm toe kan, maar nog maar afwachten of dan voor mij alles in orde is.
@Emka, 2 tot 3 weken voor de shipping is wel heeeeel optimistisch. Maak er maar 2 tot 3 maanden van. Onze air shipment kwam na 4 weken en onze sea shipment kwam na 2 maanden en dat was nog snel. Ik heb Belgische vrienden hier waar de verhuizers begin augustus kwamen en ze hebben nog steeds hun sea shipment niet ontvangen.
Alle reacties Link kopieren
quote:liubi schreef op 02 november 2015 @ 22:32:

@Emka, 2 tot 3 weken voor de shipping is wel heeeeel optimistisch. Maak er maar 2 tot 3 maanden van. Onze air shipment kwam na 4 weken en onze sea shipment kwam na 2 maanden en dat was nog snel. Ik heb Belgische vrienden hier waar de verhuizers begin augustus kwamen en ze hebben nog steeds hun sea shipment niet ontvangen.





we hebben alleen airshipment...ohhh ik hoop niet dat dat maaaaaanden gaat duren...

Bedankt voor de info!
Ik las net iets briljants: er is een Nederlandse verpleegkundige (man) die zijn diensten aanbiedt om mee te reizen met familie van bv expats die hulpbehoevend zijn of zorg nodig hebben. Echt een top idee als je het mij vraagt! Dus als je een familielid hebt die wel op bezoek wil komen maar diegene kan eigenlijk niet alleen op reis, dan kun je de verpleegkundige inschakelen. Ik denk niet dat ik de link hier mag plaatsen maar als je wilt kan ik het per PB aan je de sturen.



Edit : denk dat je met Google en bovenstaande het zelf ook wel vindt
Ik bedoelde de vrolijke smiley..sorry!
Alle reacties Link kopieren
Wat een goed idee Verhuisd, ik denk dat het in SA niet mag, maar voor anderen is het briljant.



Wij hadden vandaag ook een goede dag; we hebben bericht dat er een huis beschikbaar is op de compound, onze eerste keuze. Manlief gaat proberen om het deze week helemaal af te regelen :)! Ik ben heel erg blij. Op loopafstand van de nieuwe school van de kinderen, beter had ik me niet kunnen wensen.



@ Emke het lijkt erop dat we buren worden ;)! Is jullie yellow slip er al? Man gaat volgende week als ik de nieuwe paspoorten voor de kinderen heb geregeld het familievisum in gang zetten in SA. Daarna even afwachten hoe snel het dan gaat. Misschien gaat het einde van het jaar toch nog lukken!
tvp
Alle reacties Link kopieren
Weer even een snelle zwaai vanuit het Ierse



Hoe is het met iedereen? Sparood zijn er al weer updates, is het gelukt met het huis?

En Emka, al nieuws wb je visa en je shipment?



hier weinig te vertellen eigenlijk. Kutweer, veel regen en storm maar verder alles prima.

Ben afgelopen weekend 3 dagen naar Krakow geweest met 8 vrouwen, was onwijs leuk. De wodka is daar heel goedkoop laten we maar zeggen
Haha, Ainne, hoe was de maandag op je werk?



Hoe is het met iedereen? Emka, ben je al een beetje over de schrik heen (ik heb een beetje meegelezen)?



Hier ook niet veel te melden: nat en storm ook, gelukkig nog niet koud (nat, storm en koud is helemaal erg).
Alle reacties Link kopieren
Ik had maandag vrijgenomen Anky. Kinderen om 8 uur op de schoolbus gezet en terug naar bed
Alle reacties Link kopieren
Ainne...en nu weer op en top functioneel? Klinkt leuk, wodkaweekend! (kwam je dampend thuis? )



Hier alles ok, maar géén visa, geen shipment, niks nog. Ik stuur de spullen niet weg voordat man permissie heeft om ons over te laten komen. (die permissie gaat de visa voor, daarna beginnen ze aan 't eigenlijke visa hier) Straks zijn onze spullen onderweg en besluiten ze daar dat wij niet mogen komen oid Even afwachten nog dus. Gister hebben ze daar betaling gevraagd voor dit papiertje, als dat binnen is (bedrijf betaald als het goed is vandaag) dan zullen we binnen een week dat papiertje toch wel hebben...



Gsteravond met de twee oudste kinderen over gehad en gezegd dat 't waarschijnlijk is in de kerstvakantie te vertrekken. Oudste moest heel erg huilen, is 't wachten zat Die wil iig zsm daarheen.



Het zijn wel spannende tijden hier in FR, en moet eerijk zeggen dat ik man wel echt goed mis nu. Vrijdagavond was een spannende avond hier en de evenementen erna ook. Dan is het alleen zijn zwaar, ik geeft 't eerlijk toe. Alleen met de kinderen moeten praten die veel vragen hebben, en je de enige bent die moet beslissen wat te vertellen en hoe. Kind nr 3 heeft een kind in de klas die haar moeder is verloren en kwam thuis met veel vragen en wil natuurlijk niet dat ik nog naar Parijs ga etc. Vragen over 'maar mama, ze zeggen dat het oorlog is...wat betekend dit? En wat gaat er gebeuren?... Tsja, moeilijk. en je staat ook stil bij beslissingen, of je toch hier moet blijven of daarheen gaan enzo. Man denkt dat we dààr veiliger zitten dan hier, en dan zijn we tenminste ook allemaal samen. Waar is een glazen bol als je 'm nodig hebt?!



Anky, hier ook nat vandaag, nog niet koud, dat komt dit weekend hoorde ik. 5 graden... pff vandaag 14 graden dus dat zullen we wel even merken. Maar ik houd wel van de kou. Niet van nat! (en argh peuterpuber die daarstraks flipte om niks en boos knuffel op de grond gooide bij uitstappen auto- beest zeiknat en vies, want natuurlijk kwam 't tercht in de modderpoel...dus in wasmachine nu. Moet peuter dus zonder t beessie middagdut doen. 't Is wel stil boven, ben benieuwd....
Alle reacties Link kopieren
Oh Emka, ik was even vergeten dat je in Frankrijk zat. Wat komt dat letterlijk dichtbij voor jou zeg, vooral met die moeder van dat arme kind



Succes met je peuter. Ik had gisteren een huilend kind omdat ik had gezegd dat het tijd werd om deo te gaan gebruiken - ik zit nu in die fase, haha. Ik had het heus niet heel bot gezegd of zo hoor. Ze is nog geen 8 maar kwam echt stinkend naar het zweet thuis na de beavers (padvinders) en ik had dat al een paar keer gemerkt. Oudste nog nooit maar Jongste kan zo nu en dan echt meuren. Maar goed, vanmorgen met een grote grijns Dove onder haar okseltjes gesmeerd, wist niet eens meer waarom ze nou moest huilen.
quote:ainne schreef op 19 november 2015 @ 13:52:

Ik had maandag vrijgenomen Anky. Kinderen om 8 uur op de schoolbus gezet en terug naar bed
Alle reacties Link kopieren
MO gangers, ik kreeg dit net..



Saudi Arabia

19/11/2015

Eastern Province: attempted abduction of a British national in Khobar

17 November, the British Foreign Office said that an attempted abduction of a British national had been reported in Khobar 14 November, but did not provide any further details.

According to local sources, 3 individuals are said to have tried in vain to force the victim into their vehicle in order to kidnap him.

We remind you that 13 March, the US Embassy in Saudi Arabia had announced that it had “information stating that, as of early March, individuals associated with a terrorist organisation could be targeting Western oil workers, possibly to include those US citizens working for oil companies in the Eastern Province”, while warning of potential “attacks and/or kidnappings”.
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt verontrustend... ik heb er niets over gehoord. Hoop dat het bij dit incident blijft. Maar goed nu is het hier in Europa ook wel erg raak de laatste tijd. Ik weet gewoon niet waar je wel of niet goed aan doet.
Alle reacties Link kopieren
BRrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr wat is het hier koud!! Vanavond voor 't eerst weer de haard aangedaan, 't vriest nu lekker elke nacht.

Ik kan er wel goed tegen, maar 't regent ook de hele dag en dat is minder...Merk wel dat de kinderen ineens beter slapen, en langer (ik moet ze wakker maken 's ochtends voor school) dus dat is wel lekker, kan ik ook weer eens doorslapen



Ben druk met inventaris lijsten voor de verhuizers, want er zit hier toch schot in de zaak, en als 't goed is vertrekken we net voor of tijdens de kerstvakantie want de papieren zijn nu bijna in orde. Gek hoor, nu het dichterbij komt vind ik het best spannend ineens allemaal. En een heel gek idee dat ik binnenkort mijn man weer zie elke dag!



Hoe is het met jullie allemaal?

Mystery, ga je in de kerstvakantie naar je man?

Spa, alles goed?

Softijs, ben je hier nog wel 's en hoe is het nu, je bent weer aan 't werk toch? Bevalt het wel?



Ainne, jouw dochtertje! Lekker herkenbaar ook Mijn peuter kan lekker opstandig zijn, als ze eenmaal iets in d'r koppie heeft...tsja. Nou ja, ze zal zich iig de kaas niet van het brood laten eten, ook wel prima. Ze lijkt wel erg op haar oudere zus, dus houd mijn hart vast....Puberella is niet makkelijk... maar ja. Leeftijd, en niet lekker in d'r vel enzo. Ze doet ook altijd of het d'r niks kan schelen dat d'r vader er niet is, hoeft hem nooit te spreken via skype enzo...maar eens in de zoveel keer moet ik mee naar haar psycholoog voor een gesprekje samen, en die zei dat ze blij was voor ons dat we binnenkort gaan vertrekken. Ik zei dat wij dat ook vonden ook al doet Puberella soms alsof het niks is, maar dat ik denk dat dat meer zelfbescherming is. "dat weet ik wel zeker" zei de psy. Mijn kleine grote puberella... zo stoer van buiten maar zo'n klein hartje



Nou, morgen nog even doorkomen en dan lekker weekend!
Alle reacties Link kopieren
Voor mij is het nog steeds onzeker. Nu moest er weer ee diploma gelegaliseerd en vertaald worden - in Nederland.. Dus weer hier naar toe gestuurd, is nu bij de vertaler maar dit heeft al met al 3 weken geduurd. Hierna kan mijn man de yellow slip aanvragen, en ik erna hier de procedure ingaan (medische testen eerst).



Als hij de yellow slip heeft, kan hij naar een family compound. Want waar hij nu woont, is alleen voor mannen.. Dus daar kan ik niet langs komen. Het is nogal een gedoe allemaal, maar is niet anders.



Wel balen als de kerst niet gehaald wordt, weet niet of ik in januari weg kan ivm werk. Alhoewel ik daar wel kan thuiswerken met vpn.



Ik moet er dan ook 3 weken blijven, om mijn iqama en een multiple entry-exit visum aan te vragen. Dan kan ik komen en gaan wanneer ik wil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven