Efteling hotel. Kan dat niet goedkoper???

21-06-2010 18:41 64 berichten
Hallo



Een tijdje geleden besloten om dit jaar niet op vakantie te gaan.

Nu vind ik de efteling best een leuk park en de entree prijs is ook nog wel een keer te doen maar.....



Ik woon in Drenthe en heb geen auto/rijbewijs. Ik moet er dus met het openbaar vervoer naartoe en dan ben je toch al snel een uurtje of 4 onderweg, enkele reis.

Mijn zoon is dan net 6 en dat vind ik nogal veel, ook voor mezelf.



Nu dacht ik aan het efteling hotel . Ik op de site gekeken en me rot geschrokken wat ze durven te vragen voor 1 overnachting !!!!

Het gaat om 1 kind en 1 volwassenen en 300 euro ben ik zo kwijt.

Okeey ik mag dan gratis het park in .



Nu ben ik niet bepaald een hotel hopper dus misschien wel heel reeel hoor maar ik vroeg mij af...........kan dat niet goedkoper of moet ik gewoon niet zeuren?



Ik ga dit dus niet doen omdat ik na reiskosten en eten/drinken meer dan 400 euro kwijt zal zijn en dan kan ik de rest van de vakantie weinig meer doen.



Als iemand een tip heeft om goedkoper te gaan........laat het mij weten!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Mizzzi schreef op 21 juni 2010 @ 18:54:

Er zit volgens mij een Formule 1 hotel vlakbij, die zijn een heel stuk goedkoper.Maar niet echt gezellig als je daar 's avonds zit met een kind en niet weg kan.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:benmamma schreef op 21 juni 2010 @ 19:21:

[...]



brrrrrrrr ik haat dronken mensen.



is dat voor 20:00 ook al zo???

daarna is zoon toch uitgeput en gaan we op bed nog ff tv kijken ofzoNee dan valt het idd nog wel mee.S'avonds na sluitingstijd van de barretjes en restaurants wel rumoer op straat maar wij hadden een kamer tegenover de uitgang.
Zo'n formule 1 hotel vind ik wel een beetje trieste bedoeling,om daar s'avonds op je kamer te gaan zitten.
Alle reacties Link kopieren
Kalkar niet doen hoor! Wat een verschrikking is dat!



Het is vast heel leuk hoor, als je een comazuipende tokkie bent, maar anders zou ik het je echt niet aanraden.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Waarom ga je niet lekker naar Hellendoorn ofzo? Da's toch ook hardstikke leuk voor een kind?



En de Efteling; anders gewoon een tentje opzetten in de buurt. Het is zo duur als je het zelf maakt. En kamperen met een kind van zes is het avontuur van de eeuw natuurlijk!
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
quote:benmamma schreef op 21 juni 2010 @ 18:41:



Nu dacht ik aan het efteling hotel . Ik op de site gekeken en me rot geschrokken wat ze durven te vragen voor 1 overnachting !!!!

Het gaat om 1 kind en 1 volwassenen en 300 euro ben ik zo kwijt.

Okeey ik mag dan gratis het park in.Heb je ook bij de last-minutes gekeken, of even gebeld en naar aanbiedingen gevraagd? Ik ben een paar jaren geleden met mini2 naar de Efteling geweest en we hadden daar een thema-suite voor een paar tientjes meer dan een standaard tweepersoonskamer, wegens aanbieding van de week. Het was echt ontzettend leuk! Met idd 2x 2 dagen entree bij de prijs inbegrepen en dat is met zo'n kleintje ook niet verkeerd, hoef je niet alles in de vijfde versnelling te gaan doen.
quote:Marels schreef op 21 juni 2010 @ 20:21:

Waarom ga je niet lekker naar Hellendoorn ofzo? Da's toch ook hardstikke leuk voor een kind?



En de Efteling; anders gewoon een tentje opzetten in de buurt. Het is zo duur als je het zelf maakt. En kamperen met een kind van zes is het avontuur van de eeuw natuurlijk!



Het is ook niet dat er hier in de buurt geen leuke dingen zijn. Maar efteling leek mij voor een keer wel leuk.



En tent opzetten..........ga ik niet doen.

Heb een aantal medische redenen om niet op vakantie tegaan/kunnen.

En als ik wel op vakantie zou gaan zou het kamperen zijn .

Is idd erg leuk voor een kind, vorig jaar gedaan. Helaas dit jaar ff niet.



We gaan dus af en toe een dagej er op uit en het leek mij leuk om ook een nachtje in een hotel te overnachten. Combinatie efteling was voor mij toen een idee.



Misschien doe ik nog wel een last minute naar een hotel aan de kust ofzo. lekker naar het strand.
Alle reacties Link kopieren
De Efteling IS ook heel erg leuk, dus áls je een betaalbaar hotelletje in de buurt vind zou ik het zéker doen.

Ik vind het wel echt de moeite, en zéker als ze zes zijn, dan is het helemaal super. Da's DE ideale Eftelingleeftijd. Sprak de Eftelingfetisjist.



Als je maar niet naar Kalkar gaat dus, dat is ECHT Heel Erg Stom.
668, the neighbour of the Beast
quote:Marels schreef op 21 juni 2010 @ 21:43:

De Efteling IS ook heel erg leuk, dus áls je een betaalbaar hotelletje in de buurt vind zou ik het zéker doen.

Ik vind het wel echt de moeite, en zéker als ze zes zijn, dan is het helemaal super. Da's DE ideale Eftelingleeftijd. Sprak de Eftelingfetisjist.



Als je maar niet naar Kalkar gaat dus, dat is ECHT Heel Erg Stom.





Ik zou bijna vragen of het een erg traumatische ervaring is geweest...



Alle reacties Link kopieren
Ik woon in Kaatsheuvel en ik zou je niet aanraden om naar dat formule 1 hotel te gaan. Allemaal ongure types daar 's avonds. Beter is het NH Hotel, zit op 500 meter er vandaan.En volgens mij zijn die niet zo duur ook
Alle reacties Link kopieren
Don't get me started Benmamma
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Maar om even serieus in te gaan op Kalkar met een zesjarige;



Het pretparkje slaat nergens op. Twee draaimolens en dus die koeltoren, dan heb je het gehad. Een paar kermisattracties.

Het eten is daarbij ranzig (wij waren na twee dagen écht gewoon misselijk van alle vette meuk).



En ja, de brochures maken het allemaal een stuk mooier dan het is. Het beste voorbeeld;

Een boottocht over de Rijn vanuit Kalkar kun je gratis maken. Je wordt alleen wel geacht om iets te drinken te bestellen (á 4 euro ofzo voor een kopje lauwe koffie, letterlijk) en de boot vaart 500 meter de Rijn op, draait, gaat terug, en dat was je boottocht.



Het klinkt allemaal heel erg geweldig, wij zijn er ook ingetrapt, maar het slaat echt nergens op.



Voor een zesjarige; die heeft in een halve dag dat parkje gezien (echt hoor, de gemiddelde binnenspeeltuin is interessanter) en dan zit je met een kind van zes tussen de zuipende tokkies in het buffetrestaurant. Er zijn ceht wel dingen die een keertje grappig zijn hoor, met een kind, maar de bowlingbanen zijn dus altijd vol (en dan zat het park verre van vol toen wij er waren), automatenhallen kosten je klauwen met geld, en dat parkje is maar heel beperkt open en verder is er dus niet zoveel te doen.

Kalkar is vooral eten, tussendoor bier zuipen tot je weer moet gaan eten, dan nog meer eten (en allemaal vet), tussendoor weer bier zuipen, dan ga je voor de verandering weer eten, en wéér komt het óf uit de frituur of er zit roomsaus over, en daarna ga je maar bier drinken tot je naar je bed gaat en je 's ochtends wéér kunt gaan eten.



Hmmm, dit was toch uitgebreider, maar goed, ziehier mijn trauma. Wij zijn er met de kerst een paar dagen geweest (want het zag er zo gezellig uit in de brochure en het klinkt zo mooi he), maar we waren na twee dagen in staat om maar gewoon weer naar huis te gaan.
668, the neighbour of the Beast
@ Marels........

Je hebt mij overtuigd!



En lucht het op om er eens over te kunnen praten
quote:Snoekkie schreef op 21 juni 2010 @ 21:52:

Ik woon in Kaatsheuvel en ik zou je niet aanraden om naar dat formule 1 hotel te gaan. Allemaal ongure types daar 's avonds. Beter is het NH Hotel, zit op 500 meter er vandaan.En volgens mij zijn die niet zo duur ook





Bedankt voor de tip!!!



PS: doe jij ook aan couchsurfing??
Ben het niet helemaal met Marels eens :(



Ik ben er 4 jaar geleden geweest met 4 kinderen,in de leeftijd van 0 tot 10,en die hebben zich in het park echt wel vermaakt.3 dagen op een rij zelfs.
waarom ga je niet gewoon met 'n vriend(in) die wel 'n auto heeft? betaal je gewoon mee aan benzine en je kunt dezelfde avond nog terug
Met de trein kun je ook naar de Efteling, maar let op of je een overstap hebt. Het bleek dat de kameraad die alles regelde niet wist dat we moesten overstappen, tegen de tijd dat we bij een rangeerterrein in Venlo waren, hadden we door dat we verkeerd gingen, we moesten in Groningen zijn.......

De machinist was zo lief om terug te rijden naar het station, waar we de trein richting Groningen konden pakken.

Alle reacties Link kopieren
Oh Coe, ik geloof best dat de kinders zich daar wel vermaken, maar het stelt gewoon geen ene reet voor. Het is niet te vergelijken met een écht pretpark.

Die paar draaimolentjes zijn leuk, maar het is gewoon lange na niet zo mooi als bijvoorbeeld de Efteling.



Dat de kinders zich daar vermaken, ja, vast wel, maar dat doen ze ook in de lokale binnenspeeltuin, en Kalkar is echt niet specialer dan dat.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



nu 49 euro, toegang Efteling voor 1 dag en inclusief 1 overnachting in het Bosrijkpark dat ook van de Efteling zelf is (dus niet het hotel), maar alleen nog maar in juni.



En voor kids van 4 t/m 12 is het 29 euro (entree en overnachting)



http://kogeloog.nl/2010/0 ... aken-met-efteling-bosrijk



Dat is te doen, lijkt me (en voor in het park gewoon zelf pakjes drinken etc mee.)
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
quote:sweetfirefly schreef op 22 juni 2010 @ 19:27:

Hoi,



nu 49 euro, toegang Efteling voor 1 dag en inclusief 1 overnachting in het Bosrijkpark dat ook van de Efteling zelf is (dus niet het hotel), maar alleen nog maar in juni.



En voor kids van 4 t/m 12 is het 29 euro (entree en overnachting)



http://kogeloog.nl/2010/0 ... aken-met-efteling-bosrijk



Dat is te doen, lijkt me (en voor in het park gewoon zelf pakjes drinken etc mee.)



Zou idd een goeie deal zijn.

maar zoon is 5 (bijna 6) en heef tnog gene vakantie.



En de eerste 2 weken gaat hij naar zijn vader.

Gaat dus om eind juli en de eerste weken van augustus.



misschien dat iki rond die tijd nog ff check of dit dan ook het geval is.



maar bedankt voor de tip.
Alle reacties Link kopieren
Wij gingen vroeger gewoon met de trein hoor vanuit Groningen, prima te doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond op Booking.com Hotel De Kroon in Kaatsheuvel. Minder dan ¤85 en op loopafstand van de Efteling.



Booking.com
I choose happy!
Alle reacties Link kopieren
En bij Kruidvat of Blokker hebben ze aanbiedingen voor NS dagkaarten. Ik geloof voor 15 euro per dag heel Nederland door. Je zoon reist voor 2 euro per dag geloof ik. Gewoon even goed googlen en dan kun je toch voor niet al te veel geld een paar hele leuke dagen hebben met je zoon. Veel plezier vast!
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
-edit- lees dat je het lange reizen teveel vind. Dan is mn reactie ook niet zo handig hihi. Laat em toch maar staan, eventueel voor anderen.



Is het geen idee om met de trein naar disneyland te gaan ofzo? Voor datzelfde geld zit je daar nl. 4 dagen in een disneyhotel en kids t/m 12 jaar zijn gratis als ik me niet vergis. Met de trein is het goed te doen, overstappen op brussel en je staat binnen no time bij disney voor de deur.



Het eftelinghotel zou ik echt niet aanraden. Heb er een gratis overnachting gehad pas geleden, maar voor dat geld zou ik er nooit heen gaan. Het is wel leuk enzo, maar echt speciaal nou okk weer niet. En dus iid ontzettend prijzig voor wat je krijgt vind ik. Wij hadden een 4 persoons kamer en daar was niet echt iets speciaals aan. Leuk voor een nachtje, maar niet voor 300 euro. Dan idd nog liever naar disney voor datzelfde geld in een gethematiseerd hotel voor langere periode.
PS : houdt er wel rekening mee dat de efteling ontzettend druk kan zijn in de zomerperiode. Zeker nu de nieuwe achtbaan joris en de draak over paar dagen open gaat. Ik denk dat het deze vakantie topdrukte wordt daar. Is niet echt leuk als je er een dag heen gaat en alleen maar in de rij staat. Misschien dan toch een ander park?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven