Ethiopie

20-03-2017 22:05 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit te denken om nog een keer naar Ethiopië te gaan hoewel t geen haast heeft zou ik toch t een en ander willen weten.Wie heeft ervaring met het reizen naar Ethiopië? Ik heb een lowbudget en wil me op het zuiden concentreren.Weet iemand goedkope betrouwbare reisorganisatie? Hoe kan ik t beste zelf mijn reis organiseren?Zijn er websites waar ik in contact kan komen met de locals?zijn er goede websites voor het vinden van een reismaatje? Zijn er nog goede Ethiopië websites en forums te vinden?Eventueel zou ik wel vrijwilligerswerk willen doen met dieren maar moet t me wel een en ander opleveren. (Gratis eten en onderdak)Alle tips en suggesties zijn welkom
Alle reacties Link kopieren
xdestiny schreef:
19-11-2017 09:00
Ben toch wel benieuwd waar die passie voor afrikaanse landen vandaan komt.. steeds meer mensen om mij heen gaan vol lof naar afrika om weeskindjes te helpen, of ontmoeten een afrikaanse man en zijn opeens helemaal into de afrikaanse cultuur. Waar komt dat toch opeens vandaan vraag ik mij af?
Verandering van spijs doet eten, waarschijnlijk.

Ik ben alleen in Tunesië geweest. Mooi land, lekker eten, leuke muziek, klotenvolk. Gelukkig spreek ik behoorlijk Frans en konden we ons redden. Onze ober in het hotel was wel een schatje, hij leek precies op Louis de Funès. Die heeft een half maandsalaris fooi gekregen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Dan ben je alleen in het plaatselijke park van het betere deel van Addis Abeba geweest?
Maar fijn dat jij wel lekker fruit had enzo. De rest van Ethiopië snakt daarnaar...
Ik ben benieuwd naar je volgende reisbestemming!
Alle reacties Link kopieren
Stefanietjes schreef:
21-03-2017 07:01
Ach gossip ik weet t al ....jaloezie omdat jullie zelf niet kunnen reizen omdat jullie gezin hebben en man hahahahahahahaha en gefrustreerd zijn
reltopic dus... jammer
pokkewijf wijzigde dit bericht op 19-11-2017 09:43
Reden: oh en ook een beetje oud zie ik nu
0.00% gewijzigd
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
LammeTak schreef:
19-11-2017 09:19
Dan ben je alleen in het plaatselijke park van het betere deel van Addis Abeba geweest?
Maar fijn dat jij wel lekker fruit had enzo. De rest van Ethiopië snakt daarnaar...
Ik ben benieuwd naar je volgende reisbestemming!
Maakt het je een slecht mens als je fruit koopt van een local die dat zelf op een klein stukje grond verbouwd en geoogst heeft of help je daar juist een gezin mee om rond te komen in de dagelijkse behoeften?

Ethiopie is een land van extremen en ik vond het nergens anders zo lastig als daar om 'toerist' te zijn. Mensen proberen je geen geld afhandig te maken zoals in vele andere minder ontwikkelde landen, maar ze hebben oprecht honger en het geld oprecht nodig. Je ontkomt er niet aan dat je als een 'wandelende westerse portemonnee' gezien wordt en soms is het lastig daarmee om te gaan. Fooien geven van een half maandsalaris zoals in een eerdere post genoemd, is een schoolvoorbeeld van 'korte termijn goed denken te doen, lange termijn verpesten' doordat iedereen die in de toerismesector werkt bakken met (westers) geld 'verdiend' terwijl de mensen die werken op het land of andere broodnodige beroepen in grote armoede leven. Ethiopie is nog niet een enorme toeristentrekker en dus nog niet verpest door 'fooiengevers', maar je merkt nu al dat het ook daar langzaam die kant op gaat. De Lonely Planet Ethiopie heeft al een waarschuwing staan dat je kinderen agressief kunnen worden als je ze geen pen, eten of geld geeft. Terwijl die kinderen door hun ouders naar de rijke toeristen gestuurd worden om geld op te halen in plaats van naar school te worden gestuurd.

Eén van de beste manieren om als toerist de mensen in een dergelijk land te helpen is om gewoon te doen zoals je in Nederland ook zou doen. Geen halve maandsalarissen aan fooi geven, normaal deelnemen aan de economie (fruit en groente kopen op de markt of bij lokale tentjes) en je niet als domme toerist gedragen en laks overal veel te veel voor te betalen.

Buiten dat is Ethiopie gewoon een geweldig land met overweldigend mooie natuur, een heel gastvrije bevolking en een aangenaam klimaat (afhankelijk van de regio). En als je de reisadviezen van buitenlandse zaken in de gaten houdt, hoef je je om de veiligheid geen zorgen te maken.
Uiteindelijk komt alles goed. Zo niet, dan toch.
OliviaMoore schreef:
21-03-2017 06:54
Vrijwilligerswerk voor dieren tegen kost en inwoning, terwijl de bevolking verhongert. Wat een briljant idee zeg.

En in Tanzania geweest zijn, dus weten hoe het in Ethiopie is

Zo'n vertoon van stompzinnigheid is uitzonderlijk.



En dan gaan dreinen als een kleuter dat men hier negatief is en de mond vol poep heeft? Kom eens onder je steen vandaan en zie wat er in de wereld speelt. Mag je daarna verder praten met de grote mensen, goed?
Dit!
Stefanietjes schreef:
18-11-2017 19:28
Ik kom net weer van Ethiopie en t was te gek.Blij dat ik me niks van al die negativiteit heb aan getrokken. Ik werd van allerlei kanten geholpen.Eten was goed.Veel groente en fruit.Heel veel natuur en veel groen.Mooiste land wat ik tot nu toen heb gezienGeen droogte gezien.Mensen zijn erg behulpzaam.Leuke koffietentjes en prettige sfeer.Aardige mensen ont moet. Waar ik nu nog contact mee heb.En waar ik goed mee kan praten.Dus alle voor oordelen kunnen snel van tafel worden geveegd
Jeetje.

https://www.kerkinactie.nl/projecten/ac ... n-ethiopie
Geen droogte gezien? Really.... het is in geen 20 jaar zo droog geweest daar en mensen sterven bij bosjes aan uitdroging. Gewoon op het nieuws de hele week al. Weet je zeker dat je niet per ongeluk op Mallorca zat? De situatie is nog nimmer zo ernstig geweest. Een kwart vande bevolking lijdt hongersnood.

http://2wmn.nl/2017/11/schoon-drinkwate ... l-normaal/
“In Ethiopië heerst namelijk op dit moment extreme droogte. Daardoor is het vee verzwakt of zelfs gestorven, zijn oogsten mislukt en watervoorraden op. Hierdoor hebben mensen amper te eten waardoor een groot deel van de mensen ondervoed is geraakt. Miljoenen mensen in Ethiopië hebben dringend schoon drinkwater en voedsel nodig“

Gewoon nieuws van deze week. Dus ik weet niet waar je bent geweest,.... of je hebt zwaar een bezoek aan de oogarts nodig.
Alle reacties Link kopieren
Het nieuws is dat Cordaid een actie is gestart, niet dat er specifiek nu een meer extreme droogte of hongersnood is dan voorheen. Tenzij jij dat ergens in een nieuwsartikel kunt vinden die niet door Cordaid de wereld in is geslingerd...

(Dit neemt niet weg dat er veel honger is in Ethiopie en dat in bepaalde delen van het land, schoon drinkwater een zorgelijk probleem is. Zoals het al decennia is... Dit betekent niet dat je maar lukraak dingen moet gaan roepen hier en lekker meedoen aan het 'bash-TO-festijn').
Uiteindelijk komt alles goed. Zo niet, dan toch.
Gewoon 'nieuws' wel goed voor je? GEwoon even zes linkjes. Ik kan de hele lijst neergooien hoor. Allemaal niet cordaid maar gewoon nieuwszenders. Die hoef je niet eens te vinden en 'zoeken'. Even op google intypen en de lijst komt vanzelf

https://www.theguardian.com/commentisfr ... a-thompson

http://www.abc.net.au/news/2017-06-11/e ... id/8607730

http://www.thehindu.com/news/internatio ... 124174.ece

https://wtop.com/africa/2017/09/ethiopi ... s-at-risk/

http://www.independent.co.uk/news/world ... 01156.html

http://www.bbc.com/news/av/world-africa ... id-drought
Alle reacties Link kopieren
Orangetree schreef:
29-11-2017 19:43
Gewoon nieuws van deze week. Dus ik weet niet waar je bent geweest,.... of je hebt zwaar een bezoek aan de oogarts nodig.
Je meest recente artikel is van september 2017 en je oudste van januari 2016.

Ik ontkende helemaal geen honger en droogte in Ethiopië. Alleen maar dat het de afgelopen tijd niet te missen is in het nieuws.
Uiteindelijk komt alles goed. Zo niet, dan toch.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven