Hoe duur is gemiddeld jullie vakantie?

05-04-2009 20:44 137 berichten
Alle reacties Link kopieren
En dan heb ik het alleen over accomendatie/all inclusief...



Wij hebben dit jaar een 10 daagse Agadir (Marokko) geboekt, all inclusief voor 3000 euro voor 3 personen (2 volwassen+kleuter).

Het is een 4* hotel.

Veel in mijn omgeving vinden het een gek hoog bedrag, maar ik vind het wel meevallen aangezien het niet een touristisch plek is en wij goede ervaringen met Marokko reizen hebben.

Mij trekt Turkije bijv.totaal niet aan. Veel te commercieel.



Wat zijn jullie gemiddeld kwijt an vakantie, wat heb je er voor over en met hoeveel personen zijn jullie?



Ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn vaak zo rond de 3000/3500 kwijt met zijn tweetjes en dan 16 dagen,ja het is een hoop geld maar hebben het er zeker voor over. En dan is dit enkel de reis en hotel en dan nog geen excursie o.i.d. meegerekent.
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar was ik met mijn vriend in de Dominicaanse Republiek, 16 dagen all inclusive. We waren 1200 € pp kwijt. Daar ook nog wat geld uitgegeven, maar omdat we niet meededen met de excursies van het hotel, maar ze zelf regelden, waren we daar niet zoveel aan kwijt. Het was echt een gweldige vakantie !



In 2007 hadden we een echt budgetvakantie. Een weekje naar mijn schoonfamilie in Bretagne geweest, we waren alleen zo'n 100 € pp aan treinkaartjes (retourtje) kwijt, waarvan we nog de helft terugkregen omdat er vertragingen waren Dankzij mijn werklozenpas die ik toen nog had, kon ik gratis alle musea in haha. Ook dit was een erg gezellige vakantie



Dit jaar weet ik nog niet wat we gaan doen. We zijn bezig met een huis te kopen, dus we houden waarschijnlijk niet zoveel geld meer over. Maar als we toch een hypotheek moeten afsluiten maken 2000 € meer of minder voor een vakantie ook niet meer uit
Alle reacties Link kopieren
Eén keer is wel genoeg
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn grappig genoeg 3 jaar achter elkaar (incl. de vakantie die eraan zit te komen) zo'n 2000 euro kwijt (in totaal, eerder iets meer dan minder, we zijn met z'n tweeën) maar we gaan telkens een weekje korter hahaha!



2007 gingen we 3 weken weg, toen hebben we rondgetrokken in Europa, gekampeerd en in hostels geslapen, maar wel veel onderweg geweest. Het jaar daarna 2 weken naar Griekenland wat ge-eilandhopt en in hotelletjes geslapen. Dit jaar 1 week naar Griekenland puur om te relaxen, dus ook lekker luxe in een duurder hotel.



Het is maar net wat je met je geld doet, maar ik vind het allemaal heerlijk of het nou rondtrekken is en op een campingmatje slapen of in een hotel. Je zult mij alleen nooit tegenkomen bij zo'n all inclusive resort
Alle reacties Link kopieren
Ik vind 3000 gewoon belachelijk veel. Ik zou zo'n bedrag echter wel overhebben voor een mooie rondreis zodat je ook echt wat ziet van het land
Alle reacties Link kopieren
Voor dat geld zien wij ook veel van het land waar we op dat moment zitten,want zijn beide geen mensen om enkel en alleen in de zon te hangen....
Alle reacties Link kopieren
Meeste bedragen vind ik nog wel meevallen, maar als ik dan lees dat het naar e.o.a. Europese bestemming is, vind ik het echt belachelijk duur. Wij gaan hier voor 2-3000 pp 3 weken rondreizen in Azie, en dan inclusief meer dan de helft vd dagen duiken erbij.
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
4-6000 euro (totaal) vind ik ook niet echt veel goedkoper dan de bedragen die hier genoemd worden? Azië is toch juist in het "dagelijks leven" (dus als je daar bent) een stuk goedkoper dan Europa?



Ik weet het niet, als je het ervoor over hebt en je hebt een geweldige tijd gehad vind ik het goed. Wij zijn in 2007 zo'n 2000 euro kwijt geweest voor onze rondreis van 3 weken in Europa. Hierbij hebben we 6 landen gezien en het was fantastisch. Ik denk er vaak met echt een fijn gevoel aan terug.
Alle reacties Link kopieren
quote:runner84 schreef op 06 april 2009 @ 23:09:

Je zult mij alleen nooit tegenkomen bij zo'n all inclusive resort Dat dacht ik ook altijd. Maar na anderhalf jaar stress (een overspannen man, 2 banenwissels, UWV-ellende, een lichte vorm van depressie bij mezelf en fusiebesprekingen op mijn werk) denk ik er dit jaar toch even anders over. Voor ons even geen actieve fly drive, maar ongegeneerd lui zijn een een excursie doen als we er zin in hebben.
2 volwassenen en 2 kinderen all incl naar Ibiza voor 3200 euro. 15 dagen in het hoogseizoen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, wie had gedacht dat wij ooit ook zo'n 'saai' vakantie in een resort door zouden brengen...

Maar met een kind daarbij moet je je toch aanpassen.

kind is hier niet zo van het rondtrekken. Het is een rust en regelmaat kind.

Voor zijn komst zijn we ook heel veel rondgereist, en die ver weg reizen zijn echt niet gek duurder dan vlakbij.



Sushi, wordt het ook zo'n luie strand vakantie?
Alle reacties Link kopieren
wij konden altijd prima rondreizen met kleine kids
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar zijn we niet geweest, vanwege een nieuwe keuken. Dit jaar heb ik mijn vriend wel weten over te halen, want hij blijft liever thuis. We gaan een weekje naar een vrijstaand chalet in Oostenrijk. Kost 700 euro voor een week. We zullen waarschijnlijk wel vaak uit eten gaan en er komt ook nog brandstof bij natuurlijk (gelukkig diesel).



Ik vind op vakantie gaan leuk, maar van mijn vriend hoeft het niet. Hij vindt het eigenlijk zonde van het geld, koopt liever iets blijvends. Nu kunnen we op vakantie van mijn vakantiegeld en van zijn vakantigeld kopen we iets blijvends. Twee vliegen in 1 klap.



Ondertussen sparen we wel voor Canada, want daar willen we allebei nog een keer graag naar toe.
Alle reacties Link kopieren
Makkelijke kids heb je dan meds!



Daantje,Canada is zo gaaf!!!
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor, kwestie van reisdagen/ rustdagen aanpassen, en goed organiseren. Hoe kleiner de kids hoe makkelijker.
Alle reacties Link kopieren
Ga vaak met de tent naar Texel, gewoon lekker uitwaaien, niets moeten omdat we alles daar al kennen. Geven dan incl. kampeerplaats zonder stroom, ontbijt, lunch, diner (die drie afwisselend bij de tent of in een hotel of restaurant, de ene dag buiten de deur ontbijten/lunchen, de andere dag een snelle hap, de andere dag uitgebreid uit eten en dat afgewisseld met maaltijden bij de tent, borrelen in een cafe/kroeg/disco achtig iets of bij de tent) 100,- per dag.

Zijn ook een paar keer naar hongarije geweest, betaalde toen voor 8 dagen incl. hotel, autoreis, diners, lunches, vele borrels en alle extra's 1500,- in totaal.



Ga liever meerdere keren lekker niet al te duur ontspannen dan dat ik voor een jezus bedrach twee weken lang op mijn luie reet op een bezetgehouden bedje aan het strand lig.
Alle reacties Link kopieren
quote:kusunum schreef op 09 april 2009 @ 01:05:

Ga liever meerdere keren lekker niet al te duur ontspannen dan dat ik voor een jezus bedrach twee weken lang op mijn luie reet op een bezetgehouden bedje aan het strand lig.

Waarom vind jij het nodig om een waardeoordeel te plakken op andermans vakantie invulling?



Ik kan ook wel roepen dat ik mezelf liever van kant maak dan dat ik op mijn luie reet in een tochtige, koude tent op een saaie camping ga zitten en met een pleerol naar het smerige toiletgebouw moet lopen, maar dat is niet zo zinvol.



Zo veel mensen, zo veel wensen namelijk. En jouw manier van vakantie vieren is niet beter dan die van een ander, alleen anders. Wees blij dat je kunt kiezen.
Alle reacties Link kopieren
quote:smurfi schreef op 08 april 2009 @ 21:44:



Daantje,Canada is zo gaaf!!!Dat lijkt ons gelukkig ook. Zit alleen nog met het probleem dat het meestal rondreizen zijn waarbij je hooguit 2 dagen op dezelfde plek blijft. Ik zou langer op 1 plek willen blijven, 4 dagen ofzo. Maar goed, het duurt nog wat jaartjes, dus dat bekijken we tegen die tijd wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pinksterbloempje schreef op 09 april 2009 @ 08:35:

[...]



Waarom vind jij het nodig om een waardeoordeel te plakken op andermans vakantie invulling?



Ik kan ook wel roepen dat ik mezelf liever van kant maak dan dat ik op mijn luie reet in een tochtige, koude tent op een saaie camping ga zitten en met een pleerol naar het smerige toiletgebouw moet lopen, maar dat is niet zo zinvol.



Zo veel mensen, zo veel wensen namelijk. En jouw manier van vakantie vieren is niet beter dan die van een ander, alleen anders. Wees blij dat je kunt kiezen.



Ik vind dat je helemaal gelijk hebt. Mij lijkt de all-in vakanties totaal niks, in een tentje zitten ook niet. Maar iedere zijn voorkeur.

En gelukkig maar. Stel je voor dat wel allemaal op dezelfde camping, in hetzelfde hotel of in hetzelfde land zouden zitten. Veel te druk en toch niet leuk! Dus gelukkig maar dat we allemaal wat anders leuk vinde.
Alle reacties Link kopieren
HOI,



wij gaan met 2 volwassen en een baby voor 15 dagen naar turkije

onze hotel is 5 strerren en all in wij waren voor de hotel en vliegticket bij me kaar 1300 euro kwijt..als je dan nog ongeveer 700 euro zakgeld mee neemt zijn wij totaal 2000 euro kwijt...



groetjes
Alle reacties Link kopieren
5* in Turkije is echt iets anders dan 5* hotels elders...

Een gemiddeld 5* hotel kost toch zeker een 300 euro per nacht en niet 50 euro zoals jullie betalen.

In een 5* hotel moet het bad binnen enekele minuten vollopen, mag de spiegel in de badkamer niet beslaan, etc etc.

Zowiezo bestaat in een 5* hotel niet een buffet waar je in de rij moet staan voor je eten.



2 weken 5* voor 1300 euro?

Lijkt me niet....
Ze bedoelt gewoon de Turkse 5 sterren die idd anders is. Althans, ik hoop dat ze dat bedoelt, anders gaat het vies tegenvallen.
Alle reacties Link kopieren
[quote]Pinksterbloempje schreef op 09 april 2009 @ 08:35:

[...]



Ik kan ook wel roepen dat ik mezelf liever van kant maak dan dat ik op mijn luie reet in een tochtige, koude tent op een saaie camping ga zitten en met een pleerol naar het smerige toiletgebouw moet lopen, maar dat is niet zo zinvol.



goeie pinkerbloempje
Alle reacties Link kopieren
turkse vijfsterren staan in ieder geval garant voor een goede buikloop
Alle reacties Link kopieren
quote:fleurtje schreef op 09 april 2009 @ 09:15:

Ze bedoelt gewoon de Turkse 5 sterren die idd anders is. Althans, ik hoop dat ze dat bedoelt, anders gaat het vies tegenvallen.





Turkse vijf sterren is gewoon goed.

Lager moet je ook niet gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven