Hoe kom ik aan een Engelse verloopstekker?

26-11-2011 10:03 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een epilator in Engeland besteld en ik ging ervan uit dat er een stekker met drie pennen aan zou zitten. Dat is dus niet zo. Er zit een stekker aan met twee pennen. Deze pennen zijn dikker dan die van een Europese stekker. En ze zitten dichter bij elkaar. Dat past dus niet in mijn stopcontact. Hoe kom ik aan een verloopstekker?



En weet iemand hoe zo'n ding heet? Of wat het nummer is? Dan zoekt het wat makkelijker op internet.
...
Heb me een keer suf gezocht naar zo'n ding (driepins naar twee dan), maar misschien zijn ze tegenwoordig wel overal verkrijgbaar dan?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties!



Ik heb hem in Engeland besteld, omdat hij daar omgerekend 30 euro kost en in Nederland 90 euro. Voor dat prijsverschil kun je veel stekkers kopen!
...
Alle reacties Link kopieren
Zoek anders een wereldstekker bij de ANWB. Daar heb je niet alleen nú iets aan, maar ook als je eens gaat reizen!
Met een wereldstekker kan je een NLse stekker in de stopcontacten in andere landen stoppen, maar TO heeft het andersom nodig. Ze heeft een stekker uit een ander system (volgens mij geen Engelse btw).
Alle reacties Link kopieren
Waarom een verloopstekker? Gewoon stekker afknippen en NL model stekker aanbevestigen. Kost zo goed als niks
Alle reacties Link kopieren
-
Alle reacties Link kopieren
quote:Anna37 schreef op 26 november 2011 @ 10:50:

Met een wereldstekker kan je een NLse stekker in de stopcontacten in andere landen stoppen, maar TO heeft het andersom nodig. Ze heeft een stekker uit een ander system (volgens mij geen Engelse btw).Ow, goed punt! Dat wordt dus een wereldstekker bestellen in Engeland
Alle reacties Link kopieren
quote:achnein schreef op 26 november 2011 @ 10:06:

Mediamarkt bij de reisafdeling! Maar duuuuur. Ruim een tientje geloof ik.

Ik heb bij Mediamarkt een setje gekocht, zitten ook azie stekkers bij enzo.

4 stekkers voor 5 euro
Alle reacties Link kopieren
Zojuist heb ik een stekker bij Amazon besteld.



Vanmiddag heb ik nog even op de markt gekeken, maar helaas hadden ze het daar niet.



Ik heb ook overwogen om de stekker ervan af te knippen, maar dan ben je de garantie kwijt.



Nogmaals bedankt voor jullie reacties, het was erg handig om in korte tijd zoveel goede reacties te krijgen.
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven