Ibiza, ''kijk mij eens gehalte?''

27-06-2016 10:59 184 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hbericht verwijderd
anoniem_257823 wijzigde dit bericht op 07-10-2017 15:56
97.83% gewijzigd
quote:-KING- schreef op 27 juni 2016 @ 11:31:

[...]



ik zit er nu, met een zwarte cowboyhoed en een cocktail.In je 4e huis dus? Je hebt het dus toch gekocht! Cool
quote:spectral schreef op 27 juni 2016 @ 12:19:

[...]



met dat hip en happening ben ik het niet echt eens....Ik vond Ibiza ook tegenvallen wat dat betreft
Alle reacties Link kopieren
quote:huurvrouwtje schreef op 27 juni 2016 @ 13:13:

[...]





Tis maar waar je heen gaat! Tis maar waar je op let als je op vakantie ben, tis maar net hoe mindset is ;) En wat is er mis met mensen die veel geld hebben... Lekker negatief!



Je geeft het iig toe



Naja wij hadden iig dit jaar voor het eerst, in de 15 jaar dat wij zeer regelmatig naar Ibiza gaan, dat wij het niet meer zo leuk vonden.... de hele provincie die wat meer te besteden heeft (aannemers, iedere "hippe" en zichzelf respecterende marketing en communicatie doos, etc) zit daar inmiddels zogenaamd hip te doen.
quote:Pien02 schreef op 27 juni 2016 @ 12:06:

[...]



Wat een vreemde reactie zeg haha, er is totaal geen probleem en jij zoekt opeens een probleem ofzo?



Niemand heeft het over het bijstellen van vakantieplannen, ik win alleen wat informatie in voor mijzelf. Daarnaast gaan we met z'n allen als groep, en is het niet ''ik ga met hen mee'' maar we gaan nu gewoon met 1 persoon meer...

Nja stel dat ik een vakantie met 3 vriendinnen had afgesproken, en op t laatst komt er een vierde vriendin bij die ineens meegaat omdat haar verkering uit is, dan zou ik er wel van balen als die vierde vriendin ineens hele andere ideeen blijkt te hebben over de vakantie, gaat zitten kniepen terwijl wij er veel geld voor over hebben etc. Ik zou echt nog even goed navragen hoe je vriendinnen die vakantie zien, wat ze willen doen, etc.

Het klinkt wel goed 'dan blijf ik gewoon een avond thuis' maar als zij iedere avond willen stappen zit je veel avonden alleen, en ochtend ook omdat zij dan willen uitslapen terwijl jij alweer wakker bent.



Ik zou lekker een singlereis boeken naar een leuke bestemming die je zelf uitkiest.
quote:misssuus schreef op 27 juni 2016 @ 12:53:

Ik ben stewardess, vlieg bijna wekelijks de Ibiza. Ik zie dus bijna 400 Ibiza gangers in de 1 a 2 weken, gedurende een jaar of 4 nu. Het type passagier wat ik daar naartoe vervoer is voor mij een absolute reden om écht nooit naar Ibiza op vakantie te gaan.



Zijn het dan echt van die fake 'glamoureuze" wannabee's?

Ik dacht zelf dat het een eiland was dat vooral de wat zweverige spirituele ingestelde new-age hippies aantrok.



Beiden trekken me trouwens niet aan dus mij zul je niet in je vliegtuig aantreffen
Alle reacties Link kopieren
quote:Velma schreef op 27 juni 2016 @ 13:28:

[...]





Zijn het dan echt van die fake 'glamoureuze" wannabee's?

Ik dacht zelf dat het een eiland was dat vooral de wat zweverige spirituele ingestelde new-age hippies aantrok.



Beiden trekken me trouwens niet aan dus mij zul je niet in je vliegtuig aantreffen Het zijn vooral de wannabee glamoureuzen.... de zweverige zelfbenoemde hippies zijn er ook, maar dat zijn er niet zo heel veel (en gek genoeg bijna alleen vrouw).
Nee hoor dat is al langer niet meer het geval. Ligt er echt aan waar je komt, als je naar Lio gaat (waar je ook een dikke entree voor betaald, dan kun je dat soort mensen treffen) maar moet zeggen dat letterlijk iedereen voortaan naar Ibiza gaat zelfs de boeren uit nabijgelegen dorpen waar ik woon.



Wij gaan nu al zo'n 6 jaar naar Ibiza, en elk jaar word het drukker en drukker... nee, dat kijk mij gehalte is er wat mij betreft echt volledig af. Het begint HELAAS een nieuw soort Mallorca te worden..incl engelsen..
quote:Pien02 schreef op 27 juni 2016 @ 12:02:

[...]





Maar er zijn toch ook wel normale plekken, waar je een salade kunt eten voor 10 euro met een spa voor 3 euro ofzo?Een salade en spa?? Heb je anorexia ofzo? Je bent OP VAKANTIE (= lekker eten!).
quote:spectral schreef op 27 juni 2016 @ 13:31:

[...]



Het zijn vooral de wannabee glamoureuzen.... de zweverige zelfbenoemde hippies zijn er ook, maar dat zijn er niet zo heel veel (en gek genoeg bijna alleen vrouw).Van een bepaalde leeftijd zeker
Alle reacties Link kopieren
quote:Blackwater schreef op 27 juni 2016 @ 13:35:

Nee hoor dat is al langer niet meer het geval. Ligt er echt aan waar je komt, als je naar Lio gaat (waar je ook een dikke entree voor betaald, dan kun je dat soort mensen treffen) maar moet zeggen dat letterlijk iedereen voortaan naar Ibiza gaat zelfs de boeren uit nabijgelegen dorpen waar ik woon.



Wij gaan nu al zo'n 6 jaar naar Ibiza, en elk jaar word het drukker en drukker... nee, dat kijk mij gehalte is er wat mij betreft echt volledig af. Het begint HELAAS een nieuw soort Mallorca te worden..incl engelsen..Die Engelsen komen er overigens al veel en veel langer dan de gemiddelde Nederlander.... ik kwam er in "98 voor het eerst alleen voor een "club" vakantie, toen waren de Nederlanders op 1 hand te tellen, en 99% was Engels op het eiland.
Alle reacties Link kopieren
quote:Velma schreef op 27 juni 2016 @ 13:36:

[...]





Van een bepaalde leeftijd zeker Ja uiteraard....
quote:spectral schreef op 27 juni 2016 @ 13:40:

[...]



Ja uiteraard....
Alle reacties Link kopieren
Ibiza , waar de sterren (voetballers en tv presentatrices ) bij elkaar klitten want dat is wel lekker makkelijk voor de paparazzi , sla deze weken de Story of Prive maar open en je ziet ze allemaal voorbij komen.



Buiten dat, ik vond de rest van het aanwezige volk over het algemeen dus echt vervelend schreeuwerig Telegraaf lezend volk met een hoog ''Kijk mij eens'' gehalte Showbinkies die midden op de dag bij Playa den Bossa al onder de pillen zaten of in San Antonio grote groepen ladderzatte Engelsen.



En het eiland ontdekken? Ik vond dat er maar bar weinig te zien was buiten de stranden waar je zowat bij elkaar op schoot zat. Paar leuke baaien maar ik vond de stranden niet echt bijster mooi.

In Ibiza stad was het file lopen achter de Nederlanders en wil je daar iets drinken betaal je de hoofdprijs.



En die magische sfeer waar iedereen het over heeft ?? ?



Zeg niet dat je niet moet gaan hoor maar ik zou er vooral niet te veel van verwachten, gewoon een leuke tijd met vriendinnen en even lekker in de zon zitten.



Ik was er als tiener geweest en toen was het ook al toeristisch maar niet de complete gekte van nu. 3 jaar geleden zijn we er een weekje geweest en we zaten toen bewust in Santa Eularia en niet in de drukke hotspots gelukkig.

Wel heel leuk om met de boot naar Formentera te gaan en daar een scooter te huren.
Die Engelse toeristen zijn alleen maar fijn omdat je daar zo lekker bruin bij afsteekt op het strand.
Alle reacties Link kopieren
quote:spectral schreef op 27 juni 2016 @ 13:40:

[...]



Die Engelsen komen er overigens al veel en veel langer dan de gemiddelde Nederlander.... ik kwam er in "98 voor het eerst alleen voor een "club" vakantie, toen waren de Nederlanders op 1 hand te tellen, en 99% was Engels op het eiland.



Ik ben er in '88 geweest , kan je nagaan hoe het toen was .

Toen liepen er wel nog hippies maar nu zijn het allemaal hippies van nu. Keiharde ondernemers maar met fleurige kleren en een zogenaamde relaxte houding.
Alle reacties Link kopieren
Misschien kun je de vlogs van vloggloss eens bekijken. Zij hebben er meer een chill-vakantie van gemaakt. Hartstikke leuk voor ze, maar als je kijkt naar het landschap, de stranden, de mensen dan zie je eigenlijk dat er vrij weinig aan is. Ik denk toch echt dat de meeste mensen er vooral komen voor het "kijk mij eens"-gehalte en voor de feesten. Dat is ook hoe ik zelf Ibiza ervaren heb een paar jaar terug.
Ach, ik heb me er wel vermaakt hoor. Je ziet inderdaad veel overdreven types, maar ik vind dat alleen maar vermakelijk om naar te kijken. Hoe sommige mensen zichzelf voor schut kunnen zetten, zonder het zelf door te hebben. Best amusant voor een paar dagen.



Voor een vakantie met vriendinnen is het wel een leuke plek. Gewoon even lekker feesten en de boel de boel laten. Je relatie is een maand geleden uitgegaan, dan is het toch fijn om met je vriendinnen weg te kunnen? Ik zou gewoon lekker gaan en je focussen op plezier maken met je vriendinnen, beetje een boekje lezen aan het strand/zwembad, cocktail drinken, lekker eten, dat soort dingen. Geniet ervan!
quote:spectral schreef op 27 juni 2016 @ 13:22:

[...]



Je geeft het iig toe



Naja wij hadden iig dit jaar voor het eerst, in de 15 jaar dat wij zeer regelmatig naar Ibiza gaan, dat wij het niet meer zo leuk vonden.... de hele provincie die wat meer te besteden heeft (aannemers, iedere "hippe" en zichzelf respecterende marketing en communicatie doos, etc) zit daar inmiddels zogenaamd hip te doen.Nee dat denk jij. Dat zijn jouw aanames, het geldt voor alles het is maar NET hoe je mindset is, als jij negatief ingetseld bent zoals je over komt zie je dat dus alleen maar ipv je bezig te houden met genieten. Ibiza is TOP!
Alle reacties Link kopieren
quote:Kwejeebo schreef op 27 juni 2016 @ 13:54:

Misschien kun je de vlogs van vloggloss eens bekijken. Zij hebben er meer een chill-vakantie van gemaakt. Hartstikke leuk voor ze, maar als je kijkt naar het landschap, de stranden, de mensen dan zie je eigenlijk dat er vrij weinig aan is. Ik denk toch echt dat de meeste mensen er vooral komen voor het "kijk mij eens"-gehalte en voor de feesten. Dat is ook hoe ik zelf Ibiza ervaren heb een paar jaar terug.Het staat buiten kijf dat je er goed kunt eten op leuke, soms afgelegen, plekken. Er zijn een aantal hele goede strandtenten ook. Maar de natuur.... en de prachtige baaitjes... mwaaah.... het is gewoon net zoals elk mediterraan eiland.
Ik heb overigens wel 2 vriendinnen die met een minderwaardigheidscomplex, anorexia en fitnessdrift zijn terug gekomen uit Ibiza. Het zijn aantrekkelijke jonge vrouwen die daar toch veel minder aandacht kregen dan ze gewend waren. Sindsdien zijn ze aan het lijnen en trainen geslagen: nu zijn ze allebei ook echt afgetraind en eten ze bijna niks meer. Dat ligt natuurlijk aan hun persoonlijkheid, de mensen waarmee ze om willen gaan en de plekken waar ze zich begeven. Maar het viel me enorm op dat ze allebei pas echt zijn doorgeslagen na Ibiza. Heel bijzonder.
Alle reacties Link kopieren
quote:spectral schreef op 27 juni 2016 @ 13:58:

[...]



. het is gewoon net zoals elk mediterraan eiland.Dit dus. Ik vind het alle ophef dus echt niet waard.
Alle reacties Link kopieren
quote:huurvrouwtje schreef op 27 juni 2016 @ 13:58:

[...]





Nee dat denk jij. Dat zijn jouw aanames, het geldt voor alles het is maar NET hoe je mindset is, als jij negatief ingetseld bent zoals je over komt zie je dat dus alleen maar ipv je bezig te houden met genieten. Ibiza is TOP!

Ibiza is helemaal niet meer top... hou toch op.... 5 jaar geleden misschien nog, maar de lolligheid is er daar echt wel van af. Zoals gezegd, wij komen er al heel wat jaren, soms zelfs 2-3x per jaar, maar door het soort mensen wat er nu veelvuldig komt is het gewoon niet meer zo leuk.



En ja dat heeft met een mindset te maken, maar met die zogenaamde positieve mindset van jou zou je het bij wijze van spreken op in Lloret leuk kunnen hebben... nou ik dacht het niet
Alle reacties Link kopieren
Mijns inziens ga je naar Ibiza voor de speciale clubs, en ja: die zijn duur.



Je hebt er ook nog de hippie-cultuur, maar die wordt in rap tempo overschreeuwd door alle snelle en rijke (en vaak ook ordinaire) mensen die in witte audi's en met enorme zonnebrillen lopen te flaneren. De hippie''scene'' bestaat hoofdzakelijk uit mensen die al lang op ibiza komen en daar in een bepaald netwerk zitten.



Clubs als ushuaia, pacha, amnesia en privilege (grootse club ter wereld) zijn mijns inziens de trekpleisers waarvoor de meeste toeristen naar ibiza gaan. Voor de baaitjes en rustige stranden kun je echt beter op een ander eiland wezen. In voornoemde clubs inderdaad wel veel mooie, jonge en afgetrainde mensen die goed gekleed zijn. Je zult er bijna een minderwaardigheidscomplex van krijgen, maar het zijn wel fantastische avonden die ik in die clubs heb beleefd. Een sfeer zoals je (haast) nergens anders meemaakt..
Alle reacties Link kopieren
quote:snellejellle schreef op 27 juni 2016 @ 14:08:

Mijns inziens ga je naar Ibiza voor de speciale clubs, en ja: die zijn duur.



Je hebt er ook nog de hippie-cultuur, maar die wordt in rap tempo overschreeuwd door alle snelle en rijke (en vaak ook ordinaire) mensen die in witte audi's en met enorme zonnebrillen lopen te flaneren. De hippie''scene'' bestaat hoofdzakelijk uit mensen die al lang op ibiza komen en daar in een bepaald netwerk zitten.



Clubs als ushuaia, pacha, amnesia en privilege (grootse club ter wereld) zijn mijns inziens de trekpleisers waarvoor de meeste toeristen naar ibiza gaan. Voor de baaitjes en rustige stranden kun je echt beter op een ander eiland wezen. In voornoemde clubs inderdaad wel veel mooie, jonge en afgetrainde mensen die goed gekleed zijn. Je zult er bijna een minderwaardigheidscomplex van krijgen, maar het zijn wel fantastische avonden die ik in die clubs heb beleefd. Een sfeer zoals je (haast) nergens anders meemaakt..Met als grote nadeel dat er op de wat meer underground avonden, dc10, cocoon, music-on, hyte, het stampvol staat met rete irritante Italianen... en dat is werkelijk met uitgaan het meest verschrikkelijke volk wat er bestaat.
Alle reacties Link kopieren
quote:Velma schreef op 27 juni 2016 @ 13:28:

[...]





Zijn het dan echt van die fake 'glamoureuze" wannabee's?

Ik dacht zelf dat het een eiland was dat vooral de wat zweverige spirituele ingestelde new-age hippies aantrok.



Beiden trekken me trouwens niet aan dus mij zul je niet in je vliegtuig aantreffen





Hahaha ja, eigenlijk wel.



Er zitten heus ook, normale, vriendelijke mensen tussen maar het zijn voor de ene helft vooral echt schreeuwerige, nieuw geld juppen met gezin + nieuwetijdskinderen. Die geen idee hebben wat ze nou eigenlijk met die kinderen moeten nu Tippi wan niet mee is om voor ze te zorgen.



Kinderen kennen geen grenzen en misdragen zich gigantisch aan boord. De wijn en de prosecco is niet aan te slepen.



De andere helft is vrouw, 40+, draagt een boho outfit met franjes en cowboylaarzen. Neemt haar yoga matje mee aan boord. Allemaal om zichzelf te ontdekken.

Het grappige daarvan is dat ze allemaal stuk voor stuk onderling inwisselbaar zijn voor de eerstvolgende. Ze zijn precies hetzelfde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven