Schiphol, drinken na douane mee in vliegtuig?

19-10-2010 13:18 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb al een jaartje niet meer gevlogen en hoor nu wat tegenstrijdige berichten. Mag je nou na de douane nog drinken kopen en laten sealen en dan meenemen in het vliegtuig of is dit in de afgelopen tijd veranderd?



En hoe zit het met eten?
Alle reacties Link kopieren
quote:vivagirl schreef op 20 oktober 2010 @ 10:40:

SFO, op de meeste vluchten vanaf Schiphol word je pas de gate gecontrolleerd en kan je je flesje water dus weg gooien.

Dus vullen heeft geen zin.

.





Ik reageerde eigenlijk hierop, sorry, had m moeten quoten in m'n vorige post.



Ik ben wel heel benieuwd welke low cost maatschappij vanaf Schiphol naar Azie vliegt eigenlijk.... Ik ken er namelijk geen één en ben toch redelijk los op Azie.
Alle reacties Link kopieren
ik vlieg met arke fly voor de nieuwsgierigen.
Alle reacties Link kopieren
Ik wist al datg TO met arke gaat. Ik vlieg ook met Arke maar dan naar Turkije.
Alle reacties Link kopieren
Onderstaande is prijslijst aan boord van Arke Fly.

Ik vind die prijzen mee vallen, je betaald het zelfde, zo niet meer, op Schiphol.



Natuurlijk Mineraalwater

Still water, 50 cl ¤ 2,50

Sprankelend Mineraalwater

Sparkling water, 50 cl ¤ 2,50

Coca Cola Regular

33 cl ¤ 2,50

Coca Cola Light

33 cl ¤ 2,50

Fanta Orange

33 cl ¤ 2,50

Lipton Ice Tea

33 cl ¤ 2,50

Royal Club Tonic

33 cl ¤ 2,50

Appelsientje Sinaasappel

Orange juice, 25 cl ¤ 2,50

Appelsientje Goudappel

Apple juice, 25 cl ¤ 2,50

Chocomel

Cold chocolate milk, 30 cl ¤ 2,50

mySmoothie mango

mySmoothie mango, 25 cl ¤ 3,00
Alle reacties Link kopieren
@Vivagirl de laatste keer dat ik NL bezocht (2008) heb je inderdaad een controle bij de gate. Een interview, X-ray machine en wachtruimte. Vanuit de wachtruimte zijn de toilet op de begane grond gewoon bereikbaar.



Vorige week liep mijn vrouw (hier Californie) nog met een lege aluminium waterfles door de controles heen. Ze maken er hier ook helemaal geen probleem van, zolang het maar leeg is bij de controles.
Een geruststelling, de prijzen op Schiphol zijn dezelfde als die Arke Fly hanteert Dus ik zou die lege fles meenemen, als ze die innemen is er geen man overboord, want in het vliegtuig is het net zo duur als op Schiphol.
Alle reacties Link kopieren
quote:mardjen schreef op 20 oktober 2010 @ 23:57:

Een geruststelling, de prijzen op Schiphol zijn dezelfde als die Arke Fly hanteert Dus ik zou die lege fles meenemen, als ze die innemen is er geen man overboord, want in het vliegtuig is het net zo duur als op Schiphol.BINGO
Heb ik nu wat gewonnen? Ja toch, ja toch
Alle reacties Link kopieren
quote:SFO schreef op 20 oktober 2010 @ 19:12:

@Vivagirl de laatste keer dat ik NL bezocht (2008) heb je inderdaad een controle bij de gate. Een interview, X-ray machine en wachtruimte. Vanuit de wachtruimte zijn de toilet op de begane grond gewoon bereikbaar.



Vorige week liep mijn vrouw (hier Californie) nog met een lege aluminium waterfles door de controles heen. Ze maken er hier ook helemaal geen probleem van, zolang het maar leeg is bij de controles.



Ik heb nog nooit gezien dat je na de controles bij de gates nog naar het toilet kan. Maar eerlijk gezegd ook nooit op gelet



Van een lege fles zullen ze geen probleem maken.



Ik ben in december weer op Schiphol, ik zal eens opletten.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het probleem niet zo.

Waarom niet gewoon de drankjes in het vliegtuig gekocht.

Stel: in het vliegtuig per drankje 30 ct duurder dan op het vliegveld. Met vier personen op een vlucht naar Azie: 6 x 4 drankjes = 7,20 euro meer. Maakt dat nog iets uit op op het totale vakantiebudget ? Als je die 7,20 niet kunt missen, ga dan naar Texel en neem geen vliegreis.
Alle reacties Link kopieren
Met als verschil dat ik geen water drink, en mijn tafeltje niet uit kan klappen ivm benen, dus een flesje cola light is voor mij fijner dan een blikje.
Net door de paspoort voor vlucht naar Cairo. Niet Schengen... Bij de paspoort geen controle dus gewoon tijdens het wachten mijn eigen drinken. Voor in het vliegtuig een flesje laten sealen, in mijn geval water, maar kon ook cola of wat dan ook zijn. Flesje was 1 euro voor 50 cl, valt me mee. Na de gate is er geen toilet meer.....

Nou vlieg ik KLM dus met het drinken aan boord zal het wel goed zitten, maar ik drink graag tijdens stijgen, ivm oren.
Alle reacties Link kopieren
Het is afhankelijk van naar welk land je vliegt. Laatst ben ik van Peru naar Spanje gevlogen, flesje water, ongeseald, meenemen was geen probleem. Als ik naar de USA was gevlogen, mocht het niet (of sealen). Vraag het gewoon even op het vliegveld waar je een flesje water koopt, dan kun je altijd nog de keuze maken of je het water opdrinkt voor je het vliegtuig ingaat of weggooit als je geen mogelijkheid meer hebt om te sealen. Veel vliegplezier!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven