Tour of zelf regelen?! --> west Amerika

23-10-2014 22:08 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal!



Ik ben al een tijdje van plan om naar nieuw zeeland te gaan.



Nu wil ik gaan vliegen via los angeles en een stuk van west Amerika meepakken (ongeveer 2,5 week). Nu vraag ik me af om, aangezien ik alleen ga reizen daar, slim is om vooraf een Tour te boeken, zodat ik naar de nationale parken etc kan daar. Of daar maat te zien hoe en wat..



Ik heb gehoord dat wil je bij de parken kunnen komen, je dit zeker met se auto moet doen, omdat bussen etc daar niet echt heen gaan.



Wie o wie heeft er tips voor mij?

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
n93 huurauto prijzen en hotels kun je gewoon opzoeken op internet.

Je zou als voorbeeld er georganiseerde reis op kunnen zoeken en dan via booking bijvoorbeeld de hotels op zoeken en naar de prijzen kijken.

Of je stippelt een globale route via Google maps uit en zoekt dan hotels langs de route op.

Of je boekt een fly-drive,dan zijn auto en hotels al geregeld.



Mijn moeder is nu een reis aan het maken,eerst NY en van daar uit zijn ze via Washington naar Florida aan het rijden,zij boeken of zoeken ook gewoon elke dag via internet het volgende hotel. Zoals Yoshe eerder in het topic ook al zegt.
Alle reacties Link kopieren
Oh en TO ik ben ook maar een beetje jaloers:-))
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een contract tot januari. Hierna ga ik voor onbepaalde tijd weg. In nieuw zeeland wil ik werken, dus het kan zomaar zijn dat ik daar een jaar blijf haha dan kom ik dus weer in februari terug..



Daarom lijkt het me ook zo tof om een stukje Amerika mee te pakken, ik heb al wel gekeken en er is een Tour die langs alles gaat, maar die is ongeveer 1500¤ voor 13 dagen haha best een bedrag vond ik zelf!
Alle reacties Link kopieren
2 weken, vlucht, auto en hotels was voor ons E 3800. Daar komt je eten (ontbijt/lunch/diner), benzine, entreegelden, shoppen etc. nog bij.
quote:ik heb al wel gekeken en er is een Tour die langs alles gaat, maar die is ongeveer 1500¤ voor 13 dagen haha best een bedrag vond ik zelf!

Da's spotgoedkoop voor 2 weken als je hotelkamers en vervoer erbij zitten! Maar in februari zal er nog veel gesloten zijn wegens sneeuw. Zelfs eind april kun je nog sneeuw krijgen in het zuidwesten, laat staan 't noordwesten.



En als je 1300 al een bedrag vindt dan vrees ik dat je zeker geen jaar in NZ zult kunnen blijven. Het is daar hartstikke duur. En je moet ook maar afwachten of je er werk kunt vinden. In Australie kwam ik in elk geval overal backpackers tegen die niet of nauwelijks wat konden vinden en als ze al iets vonden waren het onder betaalde kutbaantjes. Maar iets populairs als op 'n ranch werken daar is zoveel animo voor dat backpackers daar voor bed&board werken en niet eens salaris krijgen.
N93 : wij zijn 3 weken weggeweest met z'n tweetjes. Dat was 6000 euro, maar daar zat dan wel echt alles bij. Hotels, vlucht, auto, eten, uitjes (3 dagen Disneyland, 3 dagen six flags, Alcatraz enz), shoppen, noem maar op. Hotels hadden we soms luxe, soms niet. In las Vegas zaten we in new york new york, op de strip dus. En in LA hadden we een super de luxe hotel als afsluiting. Het was onze huwelijksreis.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je het in Amerika grotendeels zo duur kunt maken als je zelf wilt. Zoals gezegd is kamperen heel goedkoop. Benzine kost in vergelijking met Nl ook drie keer niks. De prijs hier is nu minder dan 4 dollar per gallon. Dat is minder dan 0.75 euro per liter. In mijn ervaring zijn hostels wel wat lastiger te vinden dan in Europa, maar zeker in de grote steden zijn ze er wel. Bespaart een stuk ten opzichte van een hotel. Waar ik zelf ook nog aan zit te denken is om te gaan couchsurfen. Omdat het vrijwel niets kost, maar ook omdat je dan mensen leert kennen die je de stad kunnen laten zien en de leuke plekjes weten. Omdat ik in mijn eentje ga reizen lijkt me dat erg leuk. Maar niet iedere vrouw alleen zal zich daar prettig bij voelen.



Wat voor mij de grootste uitdaging is is dat ik jonger dan 25 ben en een huurauto daarom heel duur is of uberhaupt niet te boeken. En dit land is niet gemaakt voor mensen zonder auto :/
Alle reacties Link kopieren
Wat gaaf!



Ik heb zelf een groepsreis naar de westkust van Amerika gedaan. Ben nu 2,5 week terug. Wat hierboven staat dat je maar 1 uur in de Grand Canyon dan hebt is niet waar. Ik had 1,5 dag. Dat je op sommige plaatsen dan minder tijd hebt, ja dat kan. Dat is het risico dat je loopt als je een groepsreis boekt. Ind e parken hadden wij meer dan voldoende tijd.



Op jezelf gaan heeft ook zijn voordelen ja.



Maar in februari gaan? Denk niet dat het weer dan je echt mee zit in de parken waardoor je wellicht beperkt wordt?



Vind het wel heel tof als ik zo hoor wat je allemaal gaat doen. Nieuw Zeeland en zeker Australie staan ook nog op mijn lijstje. :D



Heel veel plezier alvast! ;)
Carpe Diem!
Dolfje en DH bedankt voor de reacties. Ik zit eraan te denken om alvast langzamerhand te gaan oriënteren. Ik verwacht dat het wel nog een 2 a 3tal jaar zal duren voordat het voor ons mogelijk is. Maar aangezien wij 0,0 ervaring hebben met zo'n reis denk ik dat je niet vroeg genoeg kan beginnen.



Ik vind de bedragen nog wel te overzien. Ja het is veel geld. Maar het lijkt mij ook niet een reis die je binnen een paar maanden regelt. Althans, wij iig niet, dus met genoeg tijd in het vooruitzicht denk ik dat dat best haalbaar moet zijn.
Sequoia is in februari geen alternatief. Wij waren er een paar jaar geleden in mei en toen waren de lodges pas een paar dagen open. Ook lag er her en der nog sneeuw. In februari zal daar zeker zoveel sneeuw liggen dat de passen dicht zijn.



Wij hebben toen in 2,5 week denk ik ongeveer ¤3000 uitgegeven ( San Fransico, sequoia,death Valley, 4 dagen las vegas, grand canyon, L.A. en via de 1 in 3 dagen terug naar San Fransisco) maar we zijn in Vegas naar 3 shows geweest en hebben gegeten bij Gordon Ramsay en dat tikt wel aan. In Vegas gaat je geld hard trouwens, ook als je niet gokt. Aanrader is zekre de tocht langs Highway 1, al weet ik niet hoe dat in februari is.



Overigens, als je alleen gaat rijden, zeker het stuk naar Death Valley en van Death valley naar Vegas rijdt je uren in niemandsland. Let op dat je op tijd gaat tanken en je rustpauzes neemt, want het kan zomaar dat het eerstvolgende tankstation/ruststop een uur rijden is, en vooral omgeving Death Valley wil je voldoende water en eten aan boord hebben.
Alle reacties Link kopieren
Misspatrice, waar ben jij allemaal geweest? Alleen in California, of ook nog andere staten aangedaan? Ik ben blij met alle inspiratie



Voor de mensen die naar Vegas zijn geweest, denken jullie dat het leuk is om daar alleen heen te gaan? Ik hou van lekker in mijn eentje rondstruinen, daar heb ik absoluut geen problemen mee. Maar ik weet niet of Vegas daar echt de stad voor is (waarom niet kan ik niet echt benoemen, ik heb gewoon zo'n gevoel dat dat meer een 'laten we samen gaan partyen'-stad is). En het is dus een stuk duurder qua eten enzo?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven