Trouwen in Japan

18-07-2016 15:33 248 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!



Even een nieuwe nick aangemaakt in verband met herkenbaarheid (alhoewel ik door de situatie die ik nu ga schetsen toch vast wel herkend zal worden ).

Het zit zo: mijn vriendin en ik gaan trouwen!!!

Alhoewel we nog niets concreets op papier hebben staan of geboekt hebben, hebben we wel een idee hoe we onze trouwerij willen houden: namelijk graag kleinschalig. Als we beginnen te tellen komen op niet zo heel veel mensen:



Ik en mijn vriendin

van 'mijn' kant: ouders, zus (+haar vriend), oma, oma, twee goede vrienden

van 'haar' kant: vader, broer (+zijn vriendin), oma, oma&opa, twee goede vriendinnen

--------------------+

18 mensen in totaal



Verder willen we eigenlijk niemand uitnodigen, ook geen ooms en tantes o.i.d. Niet omdat we niet van ze houden of zo, maar omdat we ze maar eens per jaar zien en dus niet een heel goede band hebben.



We willen graag trouwen in Japan omdat dit land voor mijn aanstaande heel speciaal is. Ze is altijd al verzot geweest op Japan, ze heeft zelf ook de taal geleerd, en we zijn er samen ook al een paar keer geweest. (In de toekomst willen we misschien ook wel emigreren naar Japan. Nouja, 'misschien'; mijn vriendin wil sowieso emigreren het enige wat haar nog tegenhoudt ben ik Ik twijfel ergens nog, maar ja, als zij dit echt wil dan ga ik natuurlijk heel graag mee! Ik kan niet zonder haar leven )

En Japan is voor ons beide ook heel speciaal, omdat zij mij in dit land ten huwelijk heeft gevraagd.



Nou goed, Japan dus! We zitten alleen wel in dubio met een aantal zaken. Zo wil ik graag mijn oma's uitnodigen maar ik weet niet of dat heel verstandig is, door de lange vlucht... Mijn ene oma vloog tot voor kort elk jaar naar Amerika (ze heeft daar familie wonen) en zij zal niet zo'n probleem hebben met zo'n lange vlucht.

Maar mijn andere oma heeft nog nooit gevlogen, en nu moet ze helemaal naar Japan!? Zij is lichamelijk ook de jongste niet meer, en ik wil haar eigenlijk die vlucht niet aandoen... Ik weet haast zeker dat ze wel mee zou gaan naar Japan om bij de trouwerij aanwezig te zijn als ik het haar vraag, maar dat zou ze dan puur om mij doen... Want als het even kan "zou ze voor geen goud gaan vliegen." De kwestie is dus of ik zo'n groot offer wel kan en mag verlangen van mijn oma? Moet ik haar dit wel aandoen?



En als die oma niet meegaat, (niet meekan), willen we eigenlijk helemaal geen oma's en opa uitnodigen... Of is dat heel cru?



Dan heb ik nog een goede vriend die ik er wel heel graag bij wil hebben, alleen hij heeft nu een vriendin.. Nou is het punt dat ik deze vriendin niet zo heel goed ken (ze is wel aardig verder, maar ons contact is heel oppervlakkig wat dat betreft). Het liefst zou ik alleen mijn goede vriend uitnodigen en zijn vriendin dus niet... Maar ik weet niet of ik dat kan maken? Ik zou daar zelf ook niet gecharmeerd van zijn denk ik, als alleen ik werd uitgenodigd en mijn partner mocht niet mee... Ik wil onze vriendschap ook niet bederven verder.

Wat zouden jullie hiermee doen?



Zo, sorry dat het zo'n lang verhaal geworden is. Vragen/tips/opmerkingen/suggesties zijn allemaal welkom!
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 18 juli 2016 @ 17:59:

[...]



Nee, zeker niet. Een bruiloft zegt mij niet veel. Voor het paar wil ik dan wel komen maar ze moeten niet tever willen gaan.Ik zou voor het land gaan, met bruiloften an sich heb ik niets.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 18 juli 2016 @ 17:51:



[...]



Je wordt betaald naar uren dus als je minder uren wil maken (maar 32 ipv 40) krijg je ook gewoon minder idem als je een week of meer extra verlof neemt.Nee hoor. Ik ben geen zelfstandig ondernemer. Ik heb gewoon een arbeidsovereenkomst waarin staat dat ik word geacht 40 uur per week te werken, tegen salaris X. En ik heb dan de mazzel dat ik vijf weken per jaar niet hoef te komen (vier weken is het wettelijk minimum). Verder word ik toch echt 40 uur per week op m'n werk verwacht.
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 18 juli 2016 @ 17:59:

Hoe ouder ik word hoe belachelijker ik de verhouding vind tussen 11 maanden moeten werken en slechts 1 maand verlof.Daar ben ik het dan wel weer roerend mee eens!!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 18 juli 2016 @ 17:59:

Hoe ouder ik word hoe belachelijker ik de verhouding vind tussen 11 maanden moeten werken en slechts 1 maand verlof.Begrijp je ongeveer hoe een bedrijf werkt?
Oh dear, how sad, never mind.
quote:redbuIIetje schreef op 18 juli 2016 @ 17:59:

Hoe ouder ik word hoe belachelijker ik de verhouding vind tussen 11 maanden moeten werken en slechts 1 maand verlof.



Ik zou ook best 9 maand willen werken en 3 maanden verlof.

Nu nog een baas vinden die dat plan steunt en die me bovendien extra loon geeft om de boel ook nog es betaalbaar te houden .
Alle reacties Link kopieren
quote:Hayek schreef op 18 juli 2016 @ 18:02:

[...]



Begrijp je ongeveer hoe een bedrijf werkt?Ja. Ze bezuinigen zoveel mensen weg dat ze met veel te weinig mensen al het werk moeten doen. Meer werknemers en minder uren per persoon zou dus zowel goed zijn voor de werkgelegenheid als voor de werknemers zelf die minder belast worden. En voor t bedrijf uiteindelijk ook want dat heeft meer aan blije uitgeruste werknemers dan aan mensen die zich over de kop moeten werken bij n veel te hoge werkdruk.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
quote:Mietrot schreef op 18 juli 2016 @ 18:04:

[...]





Ik zou ook best 9 maand willen werken en 3 maanden verlof.

Nu nog een baas vinden die dat plan steunt en die me bovendien extra loon geeft om de boel ook nog es betaalbaar te houden .Met mijn laatst verdiende salaris zou ik idd prima kunnen leven bij 9 betaalde maanden, 1 maand reguliere vakantiedagen en 2 maand onbetaald verlof.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 18 juli 2016 @ 18:00:

[...]



Ik zou voor het land gaan, met bruiloften an sich heb ik niets.

Ja, daar was je bekend om. Echt een reisfan. Bij mij is mijn heimwee sterker dan mijn reisdrift.



Maar TO moet zich ervan vergewissen of iedereen wel zo'n reis voor een bruiloft overheeft. Er zullen beslist wel gegadigden zijn maar niet iedereen zal staan te springen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Een week kostbare vakantie inleveren om die door te moeten brengen met familie, of erger nog, met de bejaarde familie van iemand anders, in die week minstens vierentwintig uur in een vliegtuig zitten, zonder zeggenschap over de accomodatie of het programma.

Om bij de bruiloft te zijn van mensen die om volstrekt onduidelijke redenen gek zijn op Japan, al blieven ze het eten niet en eisen ze wel dat iedereen Japans vegetarisch eet.

En dan weer met een dubbele jetlag aan het werk.

Want wie betaalt, bepaalt.



Haha, echt niet.



Misschien is een bruiloft in sprookjesland ook een leuk en haalbaar idee.
Hoe zie je die tijd in Japan voor je? Ik denk met name aan de oudjes. Er gaat natuurlijk een jetlag zijn, ga je gelijk de dag na aankomst trouwen en dan iedereen weer naar huis of wordt er een week verblijf geregeld of langer/korter? Hoe gaan de oudjes hun tijd daar vullen gedurende het verblijf? Zijn dit mensen die zich in een ver buitenland kunnen vermaken en redden? En ik zou Oma gewoon uitnodigen, ze mag zelf bepalen of ze komt of niet. Zo niet, doe je met haar een gezellig etentje.



Wat betreft gasten zou ik van familie de partners erbij doen en van vrienden niet. Datum prikken, regelen, vliegtickets kopen, hotels boeken. Als er iemand hoogzwanger blijkt tegen die tijd hebben ze denk ik gewoon pech. Je kan dan toch niet een hele bruiloft en iedereen z'n vakantiedagen en het hotel voor zo veel mensen en de vluchten van zo veel mensen verzetten?



Ohja en niet alleen vegetarisch eten serveren, dat zou ik nogal lullig vinden.



Overigens krijg ik ook de indruk dat je vriendin nogal dominant/veeleisend is
Alle reacties Link kopieren
Is het huwelijk hier geldig wanneer je daar trouwt?



Je kunt ook daar trouwen en hier een klein feestje of met Oma's uit eten bij de Japanner.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Als blijkt dat de twee tortelduiven beiden vegetarisch eten, zou mij de dag zelf vegi food weinig kunnen schelen overigens.

Voor één feestdag kan mij dat echt weinig schelen en desnoods heb ik maar honger als het niet te vreten blijkt.

Maar een hele week Japanse vegi food zou mij toch écht gaan tegenstaan.
Alle reacties Link kopieren
Een hele week verplicht met elkaar optrekken zou ik ook niet trekken. Zou de dag na aankomst trouwen en degenen die op je huwelijk aanwezig zijn de kosten voor 7 nachten een fatsoenlijke hotelkamer vergoeden zodat ze die dagen zelf kunnen invullen waar ze maar willen in Japan.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
quote:Mietrot schreef op 18 juli 2016 @ 18:19:

Als blijkt dat de twee tortelduiven beiden vegetarisch eten, zou mij de dag zelf vegi food weinig kunnen schelen overigens.

Voor één feestdag kan mij dat echt weinig schelen en desnoods heb ik maar honger als het niet te vreten blijkt.

Maar een hele week Japanse vegi food zou mij toch écht gaan tegenstaan.Vind dat niet gastvrij om alleen vega aan te bieden. Als je zelf een etentje geeft met vlees en vis regel je ook iets anders voor n gast die vegetarisch is tenslotte.
Shoot first, ask questions later!
quote:redbuIIetje schreef op 18 juli 2016 @ 18:22:

[...]



Vind dat niet gastvrij om alleen vega aan te bieden. Als je zelf een etentje geeft met vlees en vis regel je ook iets anders voor n gast die vegetarisch is tenslotte.



1 dag zou me dus echt niet kunnen schelen.

Ik eet thuis ook rustig een dag zonder vlees.



Een week ... dan zou ik naar één of ander eethuisje rennen .
Alle reacties Link kopieren
quote:Mietrot schreef op 18 juli 2016 @ 18:25:

[...]





1 dag zou me dus echt niet kunnen schelen.

Ik eet thuis ook rustig een dag zonder vlees.



Een week ... dan zou ik naar één of ander eethuisje rennen .Thuis eet ik ook wel ns vleesloos maar in Azie houdt dat doorgaans in rijst met groente en daar hou ik niet van. Dan zou ii voor het huwelijksdiner nog ff naar de Mac gaan
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Oh nee ze hoeven echt geen volle week met ons door te brengen hoor! Ah god nee toch!



Wij dachten zelf aan zoiets:

Wij betalen de retourvlucht en 3/4/5 nachten in een hotel. Wel proberen om allemaal in hetzelfde hotel te zitten zodat we bijvoorbeeld samen kunnen ontbijten of zo. Verder regelen (en betalen) we ook alles op 1 dag, namelijk de trouwdag (die dag heb je dus wel een 'verplichting'). Maar in principe ben je de rest van de dagen vrij en kun je musea bezoeken, Japanse opera bijwonen, naar Disneyland Tokyo gaan of Mount Fuji bezoeken... Wat je maar wil (dit is wel op eigen kosten).

Je bepaalt ook zelf waar en wat je wilt eten, hoe duur je dat allemaal maakt... Echter op 1 dag (onze trouwdag) zit je dus gebonden aan 'ons' programma.





Als je langer in Japan wilt blijven of een vakantie eraan vast wil plakken geldt hetzelfde; wij betalen je vlucht en een vast aantal dagen, de extra dagen zijn voor eigen rekening.



En als je korter kunt blijven (door bijvoorbeeld werk) en dus alleen tijd hebt voor de trouwerij en geen extra dag(en) hebt voor sightseeing, betalen wij ook de vlucht en hotel (en zijn wij iets goedkoper uit omdat je minder nachten blijft slapen )





Als je dus de hele week walvis wilt eten mag dat ook allemaal best, behalve dus op onze trouwdag (tenminste, ik denk niet dat wij vinnensoep op het menu zetten).
Alle reacties Link kopieren
Een beste vriend uitnodigen zonder zijn vriendin vind ik niet kunnen.
quote:trouweninjapan schreef op 18 juli 2016 @ 18:49:

Oh nee ze hoeven echt geen volle week met ons door te brengen hoor! Ah god nee toch!



Wij dachten zelf aan zoiets:

Wij betalen de retourvlucht en 3/4/5 nachten in een hotel. Wel proberen om allemaal in hetzelfde hotel te zitten zodat we bijvoorbeeld samen kunnen ontbijten of zo. Verder regelen (en betalen) we ook alles op 1 dag, namelijk de trouwdag (die dag heb je dus wel een 'verplichting'). Maar in principe ben je de rest van de dagen vrij en kun je musea bezoeken, Japanse opera bijwonen, naar Disneyland Tokyo gaan of Mount Fuji bezoeken... Wat je maar wil (dit is wel op eigen kosten).

Je bepaalt ook zelf waar en wat je wilt eten, hoe duur je dat allemaal maakt... Echter op 1 dag (onze trouwdag) zit je dus gebonden aan 'ons' programma.





Als je langer in Japan wilt blijven of een vakantie eraan vast wil plakken geldt hetzelfde; wij betalen je vlucht en een vast aantal dagen, de extra dagen zijn voor eigen rekening.



En als je korter kunt blijven (door bijvoorbeeld werk) en dus alleen tijd hebt voor de trouwerij en geen extra dag(en) hebt voor sightseeing, betalen wij ook de vlucht en hotel (en zijn wij iets goedkoper uit omdat je minder nachten blijft slapen )





Als je dus de hele week walvis wilt eten mag dat ook allemaal best, behalve dus op onze trouwdag (tenminste, ik denk niet dat wij vinnensoep op het menu zetten).



Jij wil dus iedereen 3 à 5 dagen in Japan hebben, maar behalve 1 dag mag je wel alles zelf betalen?

Laat maar zitten dan.

Dat geld zou ik er zelfs als "zus of broer van ..." niet voor over hebben.

Ik ben immers niet geïnteresseerd in Japan of Azië.



Het wordt anders als er een bepaald programma is (toon me het land als je er toch zo gek op bent!) en dit betaald wordt.

En ik dus alleen nog een paar kleinigheden moet betalen. En de week extra als ik er langer wil blijven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kirikou schreef op 18 juli 2016 @ 16:13:

Bijzonder trouwens, dat men hier minder negatief is dan in het topic over trouwen in/bij Barcelona.Zo bijzonder is dat niet. Deze TO betaalt tenminste ook de vliegtickets, ook al kosten die een veelvoud van de tickets naar Barcelona. En dit bruidspaar heeft een reden om in Japan te trouwen, terwijl die andere TO alleen maar in Barcelona wil trouwen om bepaalde mensen niet te hoeven uitnodigen.
Alle reacties Link kopieren
Bij ondernemende types moet je er niet op rekenen samen te kunnen ontbijten. Als ik op reis ben en wat wil zien/doen ben ik zo vroeg mogelijk weg. En je zult er ook uitslapers bij hebben die pas om 9 uur in de ontbijtzaal verschijnen.
Shoot first, ask questions later!
quote:redbuIIetje schreef op 18 juli 2016 @ 18:58:

Bij ondernemende types moet je er niet op rekenen samen te kunnen ontbijten. Als ik op reis ben en wat wil zien/doen ben ik zo vroeg mogelijk weg. En je zult er ook uitslapers bij hebben die pas om 9 uur in de ontbijtzaal verschijnen.



9 uur is hier dus vroeg.

Zeker met een jetlag.



Thuis ben ik voor 12 à 1 uur niet wakker tijdens 't weekend of in mijn verlof.



Ontbijt hoef ik niet.



Op vakantie - zelfgekozen locatie - probeer ik tegen 10 uur aan 't ontbijt te zitten.

Maar in een land dat ik niet persé moet zien, heb ik liever iets aan mijn verlof en slaap ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet meer wie dat zei, maar even een reactie op de negatievelingen:



Ik denk dat een trouwerij sowieso wel egoïstisch is. Ik bedoel, de meeste mensen moeten toch een dag vrij nemen en moeten een hele dag 'opofferen' voor een trouwerij... De hele dag gezellig doen bij mensen die je maar half kent... Zucht, steun, kreun, jank

En eerlijk gezegd word ik daar ook niet blij van.



Maar dit is toch anders (want dit is onze bruiloft ). Ja, je bent meer dagen kwijt. Maar, wij betalen wel je ticket en overnachting. En je komt wel in een fantastisch land met adembenemend mooie natuur.



En vooral, laten we niet vergeten dat de mensen die we uitnodigen heel dicht bij ons staan. Je bent of mijn ouder, of grootouder, of bloedeigen zus, of beste vriend van mij... En ik denk dat de meeste dan wel aanwezig zouden willen zijn op deze speciale dag voor ons.
Maar betaal dan alles, zodat mensen niet nog 100'en euro's kwijt zijn aan "de omgeving zien".

En stel een programma op. Laat zien waarom je zo van Japan houdt dat je er persé wil trouwen.

Of doe op zijn minst een paar dingen om 't land (of de stad) te laten zien.



Want anders blijf ik dus gewoon 4 dagen in mijn hotelkamer met mijn laptop. Mijn tijd uitzitten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mietrot schreef op 18 juli 2016 @ 18:54:

[...]





Jij wil dus iedereen 3 à 5 dagen in Japan hebben, maar behalve 1 dag mag je wel alles zelf betalen?

Laat maar zitten dan.

Dat geld zou ik er zelfs als "zus of broer van ..." niet voor over hebben.

Ik ben immers niet geïnteresseerd in Japan of Azië.



Het wordt anders als er een bepaald programma is (toon me het land als je er toch zo gek op bent!) en dit betaald wordt.

En ik dus alleen nog een paar kleinigheden moet betalen. En de week extra als ik er langer wil blijven.



Je kunt het toch zo goedkoop of duur maken als je zelf wil?

Als je niets kwijt wilt zijn douw je je koffer vol met theezakjes en pakken ontbijtkoek.



---



En oke dan gaan we niet samen ontbijten

Ik bedoelde ook meer, het zou toch gezellig zijn als we elkaar toevallig treffen bij het ontbijt omdat we tegelijk zijn opgestaan. En dan kunnen we samen eten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven