Vliegen naar Californie

13-03-2012 11:34 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
In oktober ben ik van plan om 2 weken naar Amerika te gaan, Californie, San Francisco om precies te zijn.

Nou heb ik veel rondgegoogled, en ik weet dat ik een ESTA moet aanvragen. Is het waar dat je bij een overstap in Amerika eerst al je koffers moet halen, door de douane heen moet (die zeer moeilijk schijnt te doen), vervolgens weer inchecken en dan verder vliegen, waardoor je minstens 3 uur moet uittrekken voor een tussenlanding?

En verder natuurlijk: nog tips waar ik zeker naartoe moet en wat ik zeker moet shoppen?

Alvast bedankt voor je reactie!
Alle reacties Link kopieren
quote:-yazz- schreef op 13 maart 2012 @ 13:25:

Glaas-_beer en Amarna, het lijkt erop dat jullie rechtstreeks op SF zijn aangevlogen. Volgens mij ging het TO erom hoeveel tijd je nodig hebt bij een overstap.





Inderdaad, ik vloog rechtstreeks.



Maar TO vroeg toch ook om toeristische tips? Daar gaat mijn bijdrage over.



TO: zoals ik al schreef: er is een grote mall in Emeryville (Powell Street/Bay Street). Ook in de omliggende straten veel winkels. Neem de eerste afslag naar links net over de Bay Bridge.



Qua temperatuur: ik ben 3x begin september in SF geweest en 3x warm, droog weer gehad. Maar in de bergen verderop in CA kan het koud zijn.
Ik heb vorig jaar m'n overstap gemist, terwijl daar 2 uur voor stond. Ik vind die minimaal 3 uur dus niet zo overdreven. Je hoeft maar iets vertraging te hebben, achter in het vliegtuig te zitten etc. en het duurt eeuwen..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb destijds een wijntour gedaan vanuit San Fran naar Nappa Valley, erg leuk en een echte aanrader. We gingen met een bus, heen over de Golden Gate, terug met een boot dus mooi uitzicht op de Golden Gate.... Totdat de mist kwam opzetten en we de brug helemaal niet meer zagen, haha.



Ik kan je geen tips geven over overstappen in de US, daar geen ervaring mee.
Ben in februari in de VS geweest. Ze garanderen dat je je aansluiting haalt bij een overstaptijd van 1,5 uur. Nou, wij hadden 1,5 uur, landden op tijd, maar hebben onze aansluiting echt bijna gemist! Zou echt minimaal twee uur doen (zeker als je via Atlanta of New York vliegt).
Alle reacties Link kopieren
Ik lees hier dat bijna iedereen zijn/haar koffers zelf moest ophalen tijdens een stop in de VS. Ik vind dit heel raar, omdat ik dit zelf niet heb meegemaakt.



Ik ben in augustus 2010 met Continental Airlines naar LA gevlogen. In New York had ik een tussenstop van ongeveer 3 uurtjes (viel reuze mee, de tijd gaat snel). Ik heb echter zelf geen bagage opgehaald in NY... Ik ben gewoon uit het vliegtuig gestapt en mijzelf vermaakt op het vliegveld van NY (ik dacht John F. Kennedy) :D
quote:snow-white schreef op 14 maart 2012 @ 21:50:

Ik lees hier dat bijna iedereen zijn/haar koffers zelf moest ophalen tijdens een stop in de VS. Ik vind dit heel raar, omdat ik dit zelf niet heb meegemaakt.



Ik ben in augustus 2010 met Continental Airlines naar LA gevlogen. In New York had ik een tussenstop van ongeveer 3 uurtjes (viel reuze mee, de tijd gaat snel). Ik heb echter zelf geen bagage opgehaald in NY... Ik ben gewoon uit het vliegtuig gestapt en mijzelf vermaakt op het vliegveld van NY (ik dacht John F. Kennedy) :DMe 2 maar dat schijnt dus raar te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Continental labelt je koffer al door vandaar dat je hem niet hoeft te halen.

Bij andere vluchten loop je naar de band waar koffers aankomen .

Haalt hem er af en een paar stappen verderop geef je hem al weer af.

Stelt ook niks voor.
Alle reacties Link kopieren
Dat is inderdaad raar. Kijk maar op de site van bijvoorbeeld KLM, daar wordt het ook gezegd. Het wordt ook vaak omgeroepen in het vliegtuig. Misschien dat ze gewoon jullie koffers uit soort service hebben doorgestuurd, maar het is echt de bedoeling dat je ze zelf ophaalt en weer afgeeft aan een servicemedewerker.
Alle reacties Link kopieren
Iedere airline labelt de koffers tegenwoordig door, maar dan nog moet je bij een overstap in Amerika (als je van buiten de US aankomt) je koffer een paar stappen zelf door de douane tillen. Met pech moet je hem open maken.

Mischien was het zo kort, dat de anderen het vergeten zijn.

En anders ben ik toch echt benieuwd waarom het in dit geval niet hoefde.



Terug naar TO. Geen zorgen, het wijst zich allemaal vanzelf.
Alle reacties Link kopieren
Vivagirl inderdaad SF bezoiek je niet in de bouwvak vakantie, maar sommige mensen hebben helaas niet een andere optie.

Voorjaar en najaar is het beste.



Eleine vreemd verhaal, iedere vlucht die jij als eerste de VS binnenkomt moet jij je koffers ophalen en weer doorsluizen naar de bewuste maatschappij.
In SF zelf kun je je wel 'n dag of 4 vermaken. Ik zou vanuit SF naar Yosemite gaan en eventueel nog naar Monolake en Bodie. En dan langs de kustroute naar LA. LA zelf vond ik niet veel aan, maar 'n dag of 2 kun je je er nog wel vermaken (Disney bijv.) Napa valley vlakbij SF is ook 'n aanrader als je van wijnproeven houdt! (hoi, SFO )

Vanuit LA kun je ook nog naar Joshua Tree NP.
Mijn man is pasgeleden van North Carolina naar Dallas gevlogen en van Dallas naar Frankfurt met American Airlines en zijn koffer werd ook doorgelabeld.

Een collega van hem vloog van North Carolina naar NY en van NY naar Moskou en moest z'n koffer zelf ophalen op NY, maar die waren ze dus in North Carolina vergeten....misschien ligt het ook echt aan de bestemming waar je heen gaat.
Toen we via Newark naar Vegas vlogen met Continental moesten we ook gewoon koffer halen en opnieuw inleveren. Vanaf moment van uitstappen tot instapklaar zijn voor connecting flight waren we 'n kleine 1,5 uur bezig. Valt reuze mee dus, maar vond het toch wel relaxt om 3 uur overstaptijd te hebben. Je weet maar nooit of je vlucht vertraagd binnen komt bijv.
Alle reacties Link kopieren
Een auto in SF is echt lastig met parkeren enzo.

Wij hadden 3 dagen New York

3 dagen San Francisco met OV

Daarna auto gehuurd en in 3 dagen richting Los Angeles gereden

Auto daar ingeleverd

3 dagen Los Angeles bekeken met OV

Naar Orlando vliegen en daar auto huren voor 3 dagen

Auto ingeleverd in Miami

En daar nog 3 dagen strand

In de steden heb je echt niks aan een auto
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Alle reacties Link kopieren
En kijk eens bij exit reizen. Die zijn heel goedkoop en regelen

Alles keigoed.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven