Vliegtuigergernissen (lowcost en niet)

27-10-2010 11:50 266 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gezien de leuke discussie die aan de gang is op een ander topic over reizen met Ryanair met een kind... Hierbij het topic voor al je Ryanair-ergernissen (of vliegtuigirritaties in het algemeen )



Zoals wel meer mensen vandaag de dag woon ik in een land en werk ik vaak in een ander land, dus ik mag mezelf als een frequent flyer beschouwen. Vroeger voor weinigen weggelegd, maar dankzij de komst van de lowcostvluchten kunnen we nu allemaal internationaal pendelen!



Jarenlang aanschuiven voor checkins en slappe koffie drinken in de vliegtuigen met blauwgeel logo hebben ervoor gezorgd dat ik zo langzamerhand goed thuis ben in de wereld van de lowcostreiziger. Tot een jaar of zeven, acht geleden was lowcost 'not done', tenzij je je leven beu was (het was bon ton om wijd en zijd te verkondigen dat je nooit een lowcostvlucht zou nemen en liever betaalde voor 'kwaliteit', whatever that may be). Het publiek bestond dan ook voornamelijk uit backpackers en studenten zonder een cent te makken. Je kon nog sjoemelen met je handbagage (kilootje meer of minder) en rellen met fysieke verwondingen aan de checkin waren zeldzaam.



Toen werd het lowcostfenomeen ontdekt door jonge gezinnetjes met een verse hypotheek en hoge maandelijkse luierkosten. Veiligheidsschoenen dragen bij de checkin was aan te raden, want de trotse ouders reden steevast met hun ergonomisch verantwoorde bugabookinderwagen je tenen tot moes in het gedrum, vastbesloten hun kroost het beste plekje te gunnen (prioriry checkin konden ze zich wegens bovenstaande hypotheek niet permitteren). Vaste reizigers werden gedwongen een onfeilbare kinddetectieradar te ontwikkelen om op het eerste zicht de stoel te identificeren die het verst van de rijen met gillende koters verwijders was. De zenuwen van mensen met vliegangst werden nog extra op de proef gesteld met bloedstollend gekrijs tijdens het opstijgen en landen.



De laatste tijd is vliegen zo goedkoop geworden dat de vliegtuigen worden bestormd door puisterige schoolgaande jeugd (bestellen de ryanair 'shots' in trieste plastic zakjes, in de ijdele hoop daarvan dronken te worden, en heffen bij de landing een tenenkrommend applaus aan); en door vage sujetten die je tien jaar geleden slechts op de achterbank van de Eurolinesbus naar Kazachstan aantrof. Hebben de vervelende neiging zich mentaal op de vlucht voor te bereiden door zich zo min mogelijk te wassen en stappen altijd als laatste in, net als je je verheugt op een comfortabele vlucht met een lege stoel naast je....



Nu jullie
Latoya: vroeger was het juist duurder, door in te leveren op service zijn de tickets nu betaalbaar voor veel meer mensen. En wie het eerst boekt, heeft de laagste prijs, dat is nou eenmaal zo.

Mijn ergernissen vallen wel mee, ik heb gelukkig nog nooit echt last gehad van kinderen die krijsen. Wat ik niet begrijp is dat mensen er per se als eerste uit willen: ik ben dan ook meestal degene die als laatste het vliegtuig verlaat. En irritant vind ik toch dat het krap is, maar ja, geen geld voor business class, dus dan maar krap. Maar echt ergernissen.. neuh.. Ik vind vliegen wel leuk! (en turbulentie een beetje eng, krijg zo'n weeïg gevoel in m'n buik)
quote:latoya schreef op 27 oktober 2010 @ 12:53:

Dan adviseer ik je rond de kerst niet naar Lapland te gaan met het vliegtuig.Done!
Alle reacties Link kopieren
Supersoulfighter, voor Aerlingus geldt dat niet, echt niet. Vroeger kon je last minute nog voor onder de 150,- boeken. Last minute is bij hun juist nu duurder dan het ooit was. En de service slechter dan ooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:SeptemberGirl schreef op 27 oktober 2010 @ 12:57:

[...]





Done! Mooi dan hebben we een deal
Alle reacties Link kopieren
Allerirritantst: mensen die de stoel naar achteren klappen. Zit je daar net op je tafeltje een puzzeltje te maken.
Alle reacties Link kopieren
Even een vraagje ,maar ik zie dat jullie je ergeren aan het naar achteren doen van de stoel van de persoon voor je,



Ik zet mijn stoel ook altijd naar achteren anders zit ik gewoon weg echt niet lekker ,laat staan dat ik nog zou kunnen slapen als ik hem niet naar achter zet.



Daar is die stand toch ook gewoon voor? anders zat het er vast niet op.



En verder , tja kinderen zijn ook mijn grootste ergernis vooral op lange vluchten en ik graag wil slapen
..
Alle reacties Link kopieren
Had eens een dikke Duitsert voor mij zitten die tijdens de landing niet eens zijn stoel rechtop wilde zetten. Zei er nadien wel wat van, ivm veiligheid enzo. Mocht er wat gebeuren, dan wil ik er uit kunnen. Zei hij dat ik niet moest zeiken... Ach ja, vriendelijke oosterburen...



Ik snap dat snel uit willen stappen ook nooit. Ben meestal dan ook als laatste buiten. Zo laat, dat mijn reisvriendin en ik nog vol spanning vliegtuigje keken door het raam, toen de stewardess kwam vragen of we nog van plan waren uit te stappen... Hihi
...
Alle reacties Link kopieren
Ik doe het wel voorzichtig dus niet ineens hoppa naar achteren.

Maar naar achteren zal die gaan , tijdens het eten zet ik hem wel altijd weer rechtop,maar na het eten laat ik hem weer zakken
Alle reacties Link kopieren
Haha leuk topic.. waar zal ik beginnen. Heb geen last van mensen die hun stoel naar achteren doen maar ik vlieg dan ook maar 2 uurtjes, lijkt me niet nodig.



Als alle mensen instappen kiezen ze meteen de eerste beste stoel ipv door te lopen naar het midden. Dit zorgt altijd voor opstoppingen en vertragingen. Heel irritant!



Mensen die hun koffertje dwars in het vak gooien, ook heel irritant.



Schreeuwende kinderen, eventjes oke, maar de hele reis.....zeeeeeeeeer irritant.



Mensen die al hun spulletjes bij zich willen houden terwijl ze bij de nooduitgang zitten...



Mensen die opstaan voordat het mag en mensen die niet aan de kant gaan met hun dikke reet, als ik er langs wil omdat ik niet al mn troep verspreid heb over het hele vliegtuig maar in 1 tasje heb en naar buiten wil om mn lieve vriendje te zien die ik al 4 weken niet gezien heb.



En last but defintely not least: Verkoop praatjes tijdens de vlucht. Parfum, kraskaartjes, eten, drinken, telefoonkaartjes en blabla wat een onzin! Laat me lekker slapen.



Wat is trouwens de overeenkomst tussen de NS en Ryanair?





... ze hebben ALTIJD vertraging
...
Alle reacties Link kopieren
quote:stroller schreef op 27 oktober 2010 @ 13:04:

Even een vraagje ,maar ik zie dat jullie je ergeren aan het naar achteren doen van de stoel van de persoon voor je,



Ik zet mijn stoel ook altijd naar achteren anders zit ik gewoon weg echt niet lekker ,laat staan dat ik nog zou kunnen slapen als ik hem niet naar achter zet.



Daar is die stand toch ook gewoon voor? anders zat het er vast niet op.

Ik vind het ook idioot dat die stand er nog opzit. Zo snel mogelijk eraf. En heb je er wel eens over nagedacht dat de persoon achter je niet meer lekker zit als jij je leuning naar achteren klapt? Misschien wil die persoon wel gebruik maken van zijn tafeltje of met zijn knieën opgetrokken zitten. Mijn man is lang, die krijgt die leuning gewoon vol tegen zijn knieën. Echt, ik vind het zó asociaal om zonder je achterbuurman te informeren die leuning naar achteren te klappen. En ik dat die stoelen naar achteren geklapt kúnnen worden stamt waarschijnlijk nog uit de tijd dat er meer beenruimte en meer fatsoen was.
Alle reacties Link kopieren
Nou valt toch wel mee met die beenruimte die er over blijft?

De mensen voor mij zetten ook altijd hun stoel naar achter ik heb daar geen last van hoor.



Misschien ligt eraan met welke luchtvaart maatschappij je vliegt.



Ik hoop dat ze het niet afschaffen in elk geval.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me de stoel-naar-achteren stand voorstellen als het een vlucht is waarop je gaat slapen. Dan doet namelijk iedereen zijn stoel naar achteren en heb je per saldo allemaal evenveel (weinig) ruimte. Maar idd, mensen die direct als ze in de lucht zijn hoppekeeeee die stoel naar achter knallen GRRRRRR. Ik durf daar nooit wat van te zeggen - doen jullie dat wel? En hoe reageren mensen dan?
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 27 oktober 2010 @ 12:40:

Heb nog nooit meegemaakt op intercontinentale vluchten dat 't personeel geen engels sprak (ja, op die airfrance waren er wel 'n stel bij trouwens, maar er zaten ook nederlandse stewardessen op die vlucht) Alle gerenommeerde maatschappijen die op zuidoost Azie vliegen (Singapore airlines, Cathay, Malaysian) hebben engelssprekend personeel aan boord.Ik was met China Southern naar China gevlogen en 95% kon amper Engels. Ze verstonden nog net wat je wilde hebben qua drinken en konden vragen of je varkensvlees of kip wilde maar dan had je het wel gehad. Ik had geknoeid met mijn drinken dus ging een doekje vragen om het schoon te maken. Zelfs met gebaren (mijn broek was ook vies dus ik dacht ik doe het voor) snapten ze het niet. Ben het bij 3 stewardessen gaan vragen maar nee. Toen had ik er genoeg van.
...
Alle reacties Link kopieren
Ik vlieg binnenkort met Ryan Air, ben heel benieuwd..
..
Alle reacties Link kopieren
Stoel naar achteren zetten is gewoon onbeschoft, er is al zo weinig ruimte, dan kun je niet alleen aan je eigen gerief denken. Ik vind dat personeel moet aangeven/omroepen dat dit niet gewenst is.
Van mij mag op intercontinentale vluchten die achteruitklapstand ook worden afgeschaft! Tenzij er na het achteruitklappen tussen de stoelen genoeg ruimte overblijft om normaal te kunnen zitten.



Eigenlijk heb ik weinig vliegtuigergernissen. Herken wel dingen die hier gezegd worden, maar voor mij hoort dat er min of meer bij als je gaat vliegen.



Voor mij zit er wel verschil in goedkope chartervluchten of intercontinentale vluchten waar je toch een aardig bedrag voor neer moet tellen.



Wat intercontinentale vluchten betreft heb ik dus één grote ergernis en dat is te weinig beenruimte. Als ik een behoorlijk bedrag voor een vlucht heb betaald, dan baal ik ervan als ik 13 uur of meer met mijn benen wijd moet zitten vanwege te weinig ruimte. En het wordt nog erger als in een toch al krappe ruimte ook de stoelen nog achterover gezet kunnen worden.



Gelukkig ben ik er inmiddels achter dat dit voor het traject wat ik nog wel eens vlieg vooral voor één luchtvaartmaatschappij geldt en dus vlieg ik daar gewoon niet meer mee.
Alle reacties Link kopieren
Ohjaaaaa China Southern! Daar heb ik ook een keer mee gevlogen. De stewardessen spreken wel Engels, maar een heel ander soort Engels dan bijvoorbeeld mensen uit Engeland. Als ze iets omriepen, had ik pas bij het 'Thank you' aan het einde van het berichtje door dat dat Engels was geweest. Geen touw aan vast te knopen, helemaal niet doordat de stemmen enorm werden vervormd omdat de stewardessen de microfoon zo te horen ín hun mond hielden tijdens het omroepen.
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor ik ben gewoon "normaal"

Niet groot niet klein.Niet dik niet dun.



Misschien ben ik niet anders gewend als de ruimte die er over blijft als die stoel naar achter staat ..(van mijn voorbuurman/vrouw )



Ik vlieg meestal gewoon economy geen chartervluchten alleen maar ver weg,misschien dat het daar aan ligt?



In elk geval ik zal de mensen achter mij in het vervolg een waarschuwing geven dat mijn stoel naar achter gaat ,
Alle reacties Link kopieren
Grootste ergenis is toch wel die kleine plaatsen,

ik ben lang en kan dus niet gewoon rechtop zitten want dat past niet, de stoel voor me zit te dichtbij en moet dus met mijn benen naar links of naar rechts zitten.



Op de laatste vlucht dacht de stewardess ook nog even de rukgzak van mijn vriend onder zijn benen te kunnen duwen want er was geen plaats meer in de vakken erboven omdat mensen steeds grotere koffers meenemen als handbagage.



Reactie van de stewardess? Dat hij maar niet zoveel moest eten, was hij niet zo dik en past het wel.



Hoef er niet bij te vertellen dat het onze laatste vlucht met Ryanair was toch?
Alle reacties Link kopieren
quote:yasuko schreef op 27 oktober 2010 @ 13:28:

Stoel naar achteren zetten is gewoon onbeschoft, er is al zo weinig ruimte, dan kun je niet alleen aan je eigen gerief denken. Ik vind dat personeel moet aangeven/omroepen dat dit niet gewenst is.





Dat mag wel zo zijn,maar als ik ¤ 850,- betaald heb vind ik dat ik zo geriefelijk mogelijk (want het blijft nooit echt comfortabel) moet kunnen zitten.



En daarom gebruik ik de functie van de stoel die er nou eenmaal op zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven