Welke bestemming van de drie is met kinderen het leukst?

04-02-2016 12:41 231 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben 3 verre reizen op onze verlanglijst staan om met onze kinderen te doen:

- Indonesie (waarschijnlijk Bali ivm veiligheid)

- Zuid-Afrika

- Canada



Volgend jaar willen we er eindelijk eens een begin mee maken om de lijst te gaan 'afwerken', maar we twijfelen nog over welke bestemming het leukst is om te bezoeken met onze jongens van dan 10, 8 en 4 jaar oud in de zomervakantie (ca 4 weken). Wat denken jullie?
..
Alle reacties Link kopieren
Met n djoser kids reis mag dat wel hoor. Maar idd zijn in Zuid Afrika in veel b&b's en activiteiten kinderen pas toegestaan vanaf 12 jaar. Dit omdat kleine kinderen als overlast gezien worden. Maar djoser kiest er zn accommodatie en tours op uit.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Ik vond Sydney veel prettiger dan Vancouver. Alleen Stanleypark is heerlijk daar maar vond het er buiten t toeristisch deel niet echt veilig aanvoelen. Veel zwervers enzo.

En het hoogtepunt van Australië is voor mij t Great Barrier reef!

Dit is naast Yellowstone het mooiste op natuurgebied wat ik ooit heb gezien!
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Zuid Afrika is super te doen, alleen is het wel aan te raden weg te blijven uit Johannesburg. Wij zijn in de vroege ochtend geland en met een huurauto meteen richting Hoedspruit gereden. Vanuit hier zijn we met de auto in vier weken naar Kaapstad gereden. Je kunt ook met je eigen auto door het Krugerpark rijden, is het onwijs gaaf.



Wij hebben overnacht in self catered accomodaties, veel goedkoper dan hotels of lodges. Je koopt dan een grote koelbox in de supermarkt en vul je met eten. Zo reizen de Afrikanen zelf ook. Als je dit toch teveel gedoe vindt of niet aandurft, dan zou ik lekker naar Canada gaan. Mooiere natuur en leuker voor de kinderen. Bali is inderdaad een party eiland.
Alle reacties Link kopieren
Beren en orka's in Canada zouden kinderen ook fantastisch vinden!
Alle reacties Link kopieren
quote:007washere schreef op 05 februari 2016 @ 07:54:

Houd er rekening mee dat de vier jarige niet mee mag als je op safari gaat in Zuid-Afrika. Dat mag namelijk pas vanaf 8 jaar. Wij wilden dit namelijk ook gaan doen en toen werd dit ons verteldOnzin. Ons kind ging mee op safari met net 2 jaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lisbeth__Salander schreef op 05 februari 2016 @ 09:30:

[...]





Onzin. Ons kind ging mee op safari met net 2 jaar.Prive dan zeker niet in n jeep met andere toeristen
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
quote:frisselucht schreef op 05 februari 2016 @ 08:48:

Zuid Afrika is super te doen, alleen is het wel aan te raden weg te blijven uit Johannesburg. Wij zijn in de vroege ochtend geland en met een huurauto meteen richting Hoedspruit gereden. Vanuit hier zijn we met de auto in vier weken naar Kaapstad gereden. Je kunt ook met je eigen auto door het Krugerpark rijden, is het onwijs gaaf.



Wij hebben overnacht in self catered accomodaties, veel goedkoper dan hotels of lodges. Je koopt dan een grote koelbox in de supermarkt en vul je met eten. Zo reizen de Afrikanen zelf ook. Als je dit toch teveel gedoe vindt of niet aandurft, dan zou ik lekker naar Canada gaan. Mooiere natuur en leuker voor de kinderen. Bali is inderdaad een party eiland.Wij verblijven ook vaak in self catering cottages, heel fijn ook met een kleintje. En in Zuid Afrika , vooral in omgeving Kaapstad, vind je malls zoals je ze kent uit de VS met hele goeie en grote supermarkten, WoolWorths bijv. Daar kun je alles kopen om zelf mee te koken en goede kwaliteit ook. Maar uiteten gaan is ook geen straf in ZA . Fine dining , heel betaalbaar en die wijnen , hmmm
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 05 februari 2016 @ 09:31:

[...]



Prive dan zeker niet in n jeep met andere toeristenKlopt.
Alle reacties Link kopieren
Oh Zuid Afrika !!! Fantastisch ! Vooral met kleine kinderen ideaal. En eens geweest werkt het verslavend , je wil niet anders meer :-)



Wij gaan in september met kind naar Canada . Met camper van Vancouver naar Calgary. Ik schrik van wat het allemaal kost. De camper vond ik al duur , 3400 EUR voor nog geen drie weken. Een simpel hotel in Vancouver voor de eerste paar nachten kost ook een vermogen bijna en de eerste camping die we geboekt hebben was echt geen 30dollar pn. Maar wij zijn eerder in Canada geweest(zonder kind toen nog) en het is er prachtig. Hier trouwens ook geen fan van Down Under.



Succes met je keuze :-)
Dank voor de commentaren over Australie! Ik heb tot nu toe nog niets gelezen waardoor ik het idee krijg dat ik daar beslist heen moet



Ik ben wel een natuurmens, maar dan in combinatie met oude, andere culturen. Zo lezend wat de voorkeur is qua landen van de fans en van de niet-zo-enthousiastelingen krijg ik bij Australie vooralsnog geen reiskriebels.
Tvp



Wij gaan deze zomer naar Canada.



Zuidelijk halfrond vind ik altijd tricky qua weer.
Alle reacties Link kopieren
Jusa, heb ik jou niet eerder gelezen in een topic over Canada ? Jullie gaan ook met kinderen toch ? Ik ben benieuwd naar jullie plan !
Ok, niet het hele topic gelezen (doe ik later nog eens, want wel interessant onderwerp)

Maar van jouw drie keuzes zou ik Zuid-Afrika doen. Bali ben ik geweest en was heerlijk, maar toch voornamelijk strand, rijstevelden en marktjes. Daarbij vond ik het echt een ongelofelijk eind vliegen. Misschien later eens doen als je het combineert met een andere plek.

Canada zou ik even mee wachten tot jongste iets ouder is. Naar mijn idee kan je dan meer wandeltochten etc doen.

Blijft over Zuid Afrika, volgens mij zijn die grote dieren voor elke leeftijd leuk.ook voor een kind van vier lijkt mij dat geweldig. En geen jetlag,
Alle reacties Link kopieren
quote:paresseuse schreef op 05 februari 2016 @ 09:43:

Dank voor de commentaren over Australie! Ik heb tot nu toe nog niets gelezen waardoor ik het idee krijg dat ik daar beslist heen moet



Ik ben wel een natuurmens, maar dan in combinatie met oude, andere culturen. Zo lezend wat de voorkeur is qua landen van de fans en van de niet-zo-enthousiastelingen krijg ik bij Australie vooralsnog geen reiskriebels.Al eens in Nicaragua geweest? En Bolivia? Laos? En door Andalusië getrokken langs de steden en witte dorpen? Ik denk dat jij dat allemaal ook interessant en mooi zou vinden, en je vindt daar precies een combi van historie, cultuur, muziek, lekker eten (behalve in Bolivia), én mooie natuur.
You can never have too many hats, gloves and shoes
quote:patsy--stone schreef op 05 februari 2016 @ 10:42:

[...]Al eens in Nicaragua geweest? En Bolivia? Laos? En door Andalusië getrokken langs de steden en witte dorpen? Ik denk dat jij dat allemaal ook interessant en mooi zou vinden, en je vindt daar precies een combi van historie, cultuur, muziek, lekker eten (behalve in Bolivia), én mooie natuur.3x ja. Laos komt nog. Vele keren al in Azie geweest, een volgende keer eerst Zuid-India denk ik.
quote:rascalles schreef op 05 februari 2016 @ 09:47:

Jusa, heb ik jou niet eerder gelezen in een topic over Canada ? Jullie gaan ook met kinderen toch ? Ik ben benieuwd naar jullie plan !Klopt! Calgary-Vancouver met de kinderen (7-4-4) in goed 3 weken met een camper. Verdere invulling volgt nog, tips nog steeds welkom.
Alle reacties Link kopieren
Vancouver Island is ook geweldig. Heb daar ook n volle week rondgereden. Bij Telegraph Cove en Port McNeill is t geweldig walvisspotten.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Whistler, Jasper en Banff zijn ook niet te missen en voor paardrijliefhebbers is n ranchverblijf ook heerlijk.
Shoot first, ask questions later!
Ik zou niet 4 weken naar Bali gaan....

Doe dan een stukje Java erbij.

Of komodo, die staat nog hoog op mijn lijstje.
Om even uit te gaan van je drie oorspronlijke bestemmingen, alledrie zullen ze waarschijnlijk heel erg leuk zijn. Maar wel heel anders natuurlijk.



Zijn met onze kinderen in Bali geweest (toen ze nog veel kleiner waren). Vond auto met privechauffeur heel erg fijn. We bleven dan ongeveer 4 nachten in hetzelfde hotel en gingen dan met privechauffer naar het volgende hotel en dan gelijk tussendoor dingen bekijken. Echt een supervakantie gehad. Wij zijn toen in Sanur begonnen, Ubud, Ahmed (mooi snorkelen), Munduk (tussen de rijstvelden wandelen) en weer geeindigd in Sanur.

Als je Kuta vermijdt valt het heel erg mee, qua partyeiland (toen in ieder geval).



Zuid-Afrika twee keer geweest zonder kinderen. Heel erg leuk en afwisseld. Vrienden van ons zijn er pas geweest met kinderen, hebben het ook super gehad. Houdt er wel rekening mee, dat als je kinderen van zwemmen houden, het in onze zomervakantie daar vaak te koud voor is.



Canada, nooit geweest. De nationale parken in West-Amerika wel. Is ook geweldig (daar kan je prima kamperen). 1 1/2 jaar geleden met 2 kinderen (8 en 10) naar Vietnam geweest, was ook geweldig !!
Alle reacties Link kopieren
quote:007washere schreef op 05 februari 2016 @ 07:54:

Houd er rekening mee dat de vier jarige niet mee mag als je op safari gaat in Zuid-Afrika. Dat mag namelijk pas vanaf 8 jaar. Wij wilden dit namelijk ook gaan doen en toen werd dit ons verteld



Op de sites van de meeste Nationale Parken staat vanaf 6 jaar (ik heb er een studie van gemaakt ) en dan idd alleen voor de tours met gids. Self Drive is volgens mij geen minimum leeftijd voor.



Wij zijn van plan om in de kerstvakantie 2 weken door de West Kaap te trekken. Onze kinderen zijn dan 5 en 7. Omdat het dan zomer is zijn de dieren wel lastiger te vinden, mijn voorkeur gaat dus wel uit naar minimaal 1 dag safari met gids, omdat dat kans op dieren spotten wel behoorlijk vergroot. Bij Riksja Travel hebben ze speciale bouwstenen voor kids rondreizen, met ook een safari met gids voor kleine kinderen, je gaat dan naar een prive Game Reserve en niet een Nationaal Park. Maar ik zit er dus over te denken die wel te boeken.



Verder zijn wij eigenlijk van plan om alles zelf te regelen. man komt voor zijn werk regelmatig in ZA dus we kunnen een hoop lokale tips en trics krijgen.



@Lisbeth, boeken jullie vooraf en gewoon via booking, of gebruik je andere sites? Het is daar wel hoogseizoen dan......

En heb je nog must see tips voor de West Kaap?
Ohh, waarom bekijk ik dit topic? Nou ben ik weer allerlei sites van reisorganisaties aan het bekijken.

Zie bij Djoser een leuke reis van 15 dagen. Maar die blijft wel erg in het zuiden. Zie je dan wel "grote wilde dieren"?

reis djoser
Alle reacties Link kopieren
quote:Onsjanneke schreef op 05 februari 2016 @ 14:43:

[...]





Op de sites van de meeste Nationale Parken staat vanaf 6 jaar (ik heb er een studie van gemaakt ) en dan idd alleen voor de tours met gids. Self Drive is volgens mij geen minimum leeftijd voor.



Wij zijn van plan om in de kerstvakantie 2 weken door de West Kaap te trekken. Onze kinderen zijn dan 5 en 7. Omdat het dan zomer is zijn de dieren wel lastiger te vinden, mijn voorkeur gaat dus wel uit naar minimaal 1 dag safari met gids, omdat dat kans op dieren spotten wel behoorlijk vergroot. Bij Riksja Travel hebben ze speciale bouwstenen voor kids rondreizen, met ook een safari met gids voor kleine kinderen, je gaat dan naar een prive Game Reserve en niet een Nationaal Park. Maar ik zit er dus over te denken die wel te boeken.



Verder zijn wij eigenlijk van plan om alles zelf te regelen. man komt voor zijn werk regelmatig in ZA, en we hebben al een uitnodiging staan om oud en nieuw te vieren in Knysna.



@Lisbeth, boeken jullie vooraf en gewoon via booking, of gebruik je andere sites? Het is daar wel hoogseizoen dan......

En heb je nog must see tips voor de West Kaap?Ik heb vooral gezocht op kindvriendelijke accomodaties en dat boek ik vantevoren idd. Wij verbleven tijdens onze safari in een prive lodge . Er waren geen andere gasten , we hadden de complete lodge voor ons zelf en we hadden elke dag 2 game drives met zn drietjes en de ranger. Wij hebben dus niet aan self drive gedaan. In Addo Elephant park was het wel selfdrive maar ik vind dat toch een erg hoog Beekse Bergen gehalte hebben , dat zelf rijden door zo n park. En het allertofste is toch in een jeep met een ranger , niet over geasfalteerde paden en vooral een ranger omdat die ook veel weet te vertellen over de dieren en het gebied. Ik kan het je dus echt aanraden te boeken !!
Alle reacties Link kopieren
quote:bubbelwijn schreef op 05 februari 2016 @ 15:02:

Ohh, waarom bekijk ik dit topic? Nou ben ik weer allerlei sites van reisorganisaties aan het bekijken.

Zie bij Djoser een leuke reis van 15 dagen. Maar die blijft wel erg in het zuiden. Zie je dan wel "grote wilde dieren"?

reis djoserDit is een hele mooie reis !! In Addo zijn er ook andere dieren dan olifanten maar het is niet te vergelijken met een echte safari, zoals je die vindt op een paar uur rijden vanaf Johannesburg
Alle reacties Link kopieren
Oh en trap niet in de val om in de buurt van Kaapstad een big five safari te doen !! De West Kaap is geen safari gebied en de dieren in deze gebieden zijn er naar toe gebracht , speciaal voor toeristen. Een vriendin heeft het onlangs gedaan bij volgens mij Aquilla en vond het echt een grap. De giraffen staan achter een hek.



En ga natuurlijk ook niet wandelen met cheetas en knuffelen met leeuwen , die worden later uitgezet voor cannedhunting.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven