37jarige man, advies gevraagd

08-10-2011 22:25 3087 berichten
Ik ben een 44 jarige man en maagd op alle gebieden. Nooit gezoend, nooit gedate en nooit seks gehad.



Huidige status 2018 in 7 jaar tijd sinds het begin van dit topic:

Geen veranderingen.
anoniem_132785 wijzigde dit bericht op 24-05-2018 23:42
7.30% gewijzigd
En die overtuiging is echt niet terecht. Je hersenen kunnen jezelf heel rare dingen wijsmaken, als je dat maar lang genoeg tegen jezelf zegt, kun je daar inderdaad overtuigd van raken. Praat eens met een psycholoog. Want zoals hierboven is gezegd, die man die je liet zien is niet volledig onaantrekkelijk. Dat zit echt tussen jouw oren.
Alle reacties Link kopieren
justme_37 schreef:
24-05-2018 19:26
Nee het is complete overtuiging. Ik ben er zo erg van overtuigt dat ik volledig onaantrekkelijk ben dat ik ook niet meer onzeker ben. De twijfel is weg.
Diep of niet diep: de vraag is wel in hoeverre jouw overtuigingen nog dienend zijn.

Jouw overtuigingen hebben je veiligheid gebracht op een moment dat je heel kwetsbaar was. Je sloot jezelf af. Dat was heel belangrijk voor jou om te overleven in deze boze wereld.

Misschien kun jij op een gegeven moment het gevecht in jezelf waarnemen. De oude overtuigingen die niet snel opgeven en je koste wat kost willen blijven beschermen tegen deze boze buitenwereld. Verwelkom die oude overtuigingen als je gasten: http://www.gedichtbundel.nl/gedichten/de%20herberg.html

Je kunt op een gegeven moment bewust besluiten om iets buiten de oude overtuigingen om te doen. Dat zal erg spannend zijn voor jouw lichaam. En je zal als vanzelf weer terugvallen in je oude overtuigingen omdat ze aanvoelen als een oude vertrouwde jas.

Maar als je wilt ligt de wereld voor je open.
niveasoft schreef:
24-05-2018 19:41
En die overtuiging is echt niet terecht. Je hersenen kunnen jezelf heel rare dingen wijsmaken, als je dat maar lang genoeg tegen jezelf zegt, kun je daar inderdaad overtuigd van raken. Praat eens met een psycholoog. Want zoals hierboven is gezegd, die man die je liet zien is niet volledig onaantrekkelijk. Dat zit echt tussen jouw oren.
Vrouwen hebben het letterlijk uitgesproken. Van geroddel achter mijn rug om tot de hulpverlening. Het team heeft het wel besproken en concluderen dat ik niet vooraan gestaan heb in de rij wat uiterlijk betreft. Dus deze gedachtes zijn niet geheel onjuist.
Trien30 schreef:
21-05-2018 23:41
Misschien onderschat ik het wel compleet maar ik geloof niet zo in een ondermaats uiterlijk. Natuurlijk helpt het mee of je een knap koppie hebt of niet. Maar ik zie af en toe mensen op straat lopen waarvan je denkt die hebben echt niet vooraan gestaan in de rij toen het uiterlijk uitgekozen werd. En die mensen lopen dan toch gezellig met vrouw en kinders door de stad te banjeren.

Heb verder het topic niet gelezen hoor dus er zijn vast al heel veel tips gegeven.

Maar is het niet een idee om een fysiek datingbureau in de arm te nemen, dus niet een online date formule maar echte mensen die jou matchen? Of eens rond te vragen in je vriendenkring of die niet iemand weten die bij je past? Dan is de introductie ook anders.
Hoi, ik denk dat je het belang van het uiterlijk pas beseft als je daadwerkelijk een zwaar ondermaats uiterlijk hebt. Daar wordt je letterlijk op afgewezen nog voor je al een move kan maken. Feit is gewoon dat de meeste jonge mensen een prima uiterlijk hebben. Later wordt dat al snel minder maar nog steeds zijn ook minder aantrekkelijke vrouwen out of my league vooralsnog.
Datingsites heb ik uiteraard al vaak geprobeerd en zoals ik al vaker heb aangegeven ben ik nooit de zogeheten vleeskeuring doorgekomen.
Mijn vriendenkring van vroeger toen ik nog vrienden had heeft dat wel geprobeerd maar het was meteen "sorry hij is mijn type niet". Dat waren overigens vreselijke tijden, ik kon prima opschieten met mijn vrienden maar hun vriendinnen deden alsof ik niet bestond ook de single vrouwen die gaven alsog liever aandacht aan mijn vrienden. Op feestjes was ik altijd degene die alleen over bleef aan het einde van de avond. Dus dan ging ik maar hetzelfde doen, als de vrouwen deden alsof ik niet bestond en ik was gewoon beleefd en vriendelijk en stelde me netjes voor en het gebeurd 100 keer dan is er gewoon een serieus probleem. Dus ging ik ook maar doen alsof hun vriendinnen niet bestonden.
Kreeg je hele awkward gesprekken van. Dan kwam ik met een onderwerp aan , reageerde mijn vrienden erop en de vrouwen zwijgden en als ze wel antwoord gaven dan deden ze dat alleen bij mijn vrienden. Eerst begroetten de vriendinnen van mijn vrienden mij nog wel maar later werd het compleet negeren. Zelfs mijn vrienden snappen niet waarom het zo gebeurd aangezien ze mij een prettige aanwezigheid vinden.
Alle reacties Link kopieren
Heb je toevallig wel eens een date coach in de arm genomen?

Zoiets 😉
https://m.youtube.com/watch?v=dMaq_pfxs-0
Alle reacties Link kopieren
justme_37 schreef:
25-05-2018 18:06
ik kon prima opschieten met mijn vrienden maar hun vriendinnen deden alsof ik niet bestond ook de single vrouwen die gaven alsnog liever aandacht aan mijn vrienden. Op feestjes was ik altijd degene die alleen over bleef aan het einde van de avond. Dus dan ging ik maar hetzelfde doen, als de vrouwen deden alsof ik niet bestond en ik was gewoon beleefd en vriendelijk en stelde me netjes voor en het gebeurd 100 keer dan is er gewoon een serieus probleem. Dus ging ik ook maar doen alsof hun vriendinnen niet bestonden.
Kreeg je hele awkward gesprekken van. Dan kwam ik met een onderwerp aan , reageerde mijn vrienden erop en de vrouwen zwijgden en als ze wel antwoord gaven dan deden ze dat alleen bij mijn vrienden. Eerst begroetten de vriendinnen van mijn vrienden mij nog wel maar later werd het compleet negeren. Zelfs mijn vrienden snappen niet waarom het zo gebeurd aangezien ze mij een prettige aanwezigheid vinden.
Ik wil heel ver gaan in erkennen dat je uiterlijk een belangrijke rol speelt maar hier heb ik grote vraagtekens bij. Het wil er bij mij niet in dat deze situaties door je uiterlijk komen. Het is heel jammer dat je vrienden dit niet konden analyseren maar er was hier echt meer aan de hand.

Het doe me overigens ook denken aan een antwoord van die therapeut waarmee ik had gemaild. Dit kan ik je in een PB doorgeven.
Trien30 schreef:
25-05-2018 21:53
Heb je toevallig wel eens een date coach in de arm genomen?

Zoiets 😉
https://m.youtube.com/watch?v=dMaq_pfxs-0
Nee nog niet, maar ik zit nog te denken om een poging te wagen in een blindeninstituut.
Alle reacties Link kopieren
justme_37 schreef:
25-05-2018 22:51
Nee nog niet, maar ik zit nog te denken om een poging te wagen in een blindeninstituut.

Serieus? Jij denkt echt dat 'wij' (ja, ik werk in een blindeninstituut) hiervoor zijn? Of mis ik een grap?

Dat terzijde, in die situatie met de vriendinnen van je vrienden sluit ik me aan bij ooitverlegen. Ik denk echt dat er wat anders een rol speelde dan je uiterlijk. Dat kan zijn dat je 'vreemde' reacties geeft, of niet reageert, of wat dan ook, maar op alleen je uiterlijk gaan ze je echt niet negeren.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Severus_Snape schreef:
26-05-2018 11:42
Serieus? Jij denkt echt dat 'wij' (ja, ik werk in een blindeninstituut) hiervoor zijn? Of mis ik een grap?
Ik kan me best voorstellen dat justme denkt "Laat ik dan maar mijn geluk beproeven bij blinden, die kunnen tenminste niet zien hoe lelijk ik ben!"
Maar een goed idee is het natuurlijk niet.
Dat terzijde, in die situatie met de vriendinnen van je vrienden sluit ik me aan bij ooitverlegen. Ik denk echt dat er wat anders een rol speelde dan je uiterlijk. Dat kan zijn dat je 'vreemde' reacties geeft, of niet reageert, of wat dan ook, maar op alleen je uiterlijk gaan ze je echt niet negeren.
Mee eens.

@Justme: je komt op mij over als iemand die vreselijk in de knoop zit met zichzelf en die zichzelf niet accepteert. Doe daar eerst eens wat aan.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Veel adviezen, maar je pakt niets op. Als je doet, wat je altijd doet, krijg je wat je altijd al kreeg.

Je moet nog pakweg zo'n 30-40 jaar. Je weet hoe je voorland eruit ziet als je niet uit je comfortzone van jezelf zielig vinden komt. Maar misschien vind je dit gewoon wel prettig, wat negatieve aandacht is immers ook aandacht?

Beschouw bovenstaande als een schop onder je kont. Want we zijn zoveel jaar en zoveel pagina's verder, en ik merk geen ontwikkelingen bij jou.
foeksia72 schreef:
26-05-2018 12:33
Veel adviezen, maar je pakt niets op. Als je doet, wat je altijd doet, krijg je wat je altijd al kreeg.

Je moet nog pakweg zo'n 30-40 jaar. Je weet hoe je voorland eruit ziet als je niet uit je comfortzone van jezelf zielig vinden komt. Maar misschien vind je dit gewoon wel prettig, wat negatieve aandacht is immers ook aandacht?

Beschouw bovenstaande als een schop onder je kont. Want we zijn zoveel jaar en zoveel pagina's verder, en ik merk geen ontwikkelingen bij jou.
Precies, dit. Je blijft maar hangen in die diepe overtuiging van jezelf, terwijl wij allemaal zeggen dat dat niet reëel is. Je weet nu hoe de rest van je leven eruit gaat zien als je niets doet. Wil je dat? Of wil je over 2, 4 en 6 jaar weer dezelfde update geven: 'er is niets veranderd'?
Alle reacties Link kopieren
Justme, heb je ook met je hulpverleners over die beschreven ervaring gesproken?

Ik heb op een ander forum eens geschreven met een man met ongeveer dezelfde problematiek. Dan lees je in eerste instantie alleen zijn verhaal, heel uitgebreid. Een jaar later opent hij een nieuw topic waarin ook reacties staan van vrouwen die hem een keer hadden ontmoet. Daartussen zat ook een reactie waarbij ik echt een aha erlebnis had, het was gewoon eerlijke feedback over zijn gedrag bij vrouwen. Dat is natuurlijk niet leuk maar wel heel waardevol om te horen. Mijn gedachte is dan: Ik weet niet of een hulpverlener alles boven tafel krijgt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven