angst voor schoonzus [lege OP]

04-05-2024 20:59 357 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-05-2024 12:17
Reden: OP (grotendeels) verwijderd, maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva.
99.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou wel een helm en veiligheidsbril dragen als je daarheen gaat.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je vriend kan ook TE eerlijk zijn zeg, mijn hemel.

Inderdaad, wat iemand voor mij schreef : hij geeft de modder door aan jou.

Hij mag van zijn zus eisen dat ze tenminste normaal beleefd doet tegen iedereen in zijn bubbel. Kan ze dat niet, dan wordt het voor haar heel eenzaam.

Maar als hij dat niet van haar eist, kan zij gewoon haar gang blijven gaan.

En dan kun jij grenzen stellen wat je wilt, maar dat gaat je niet lukken, omdat je vriend je geen ruggesteun geeft.

Ik zou duidelijk aangeven tegen je vriend dat je geen modder meer doorgespeeld wilt krijgen. En dat hij haar meldt dat ze je normaal beleefd moet behandelen. Kan hij dat niet, wegwezen! Echt hoor, dan is er geen zicht op verbetering.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
Jufjoke schreef:
04-05-2024 21:17
Ik zou iemand die zulke lelijke dingen over mij zegt tegen mijn vriend helemaal niet willen ontmoeten. Of het moet zijn dat ze haar excuses daarvoor komt aanbieden.

Maar goed, ik zou vriend zelf ook niet meer willen ontmoeten.
Dit. Wat een sensatiebak die man.
En wat een niveau.
Daar hou je je toch niet mee bezig op jouw leeftijd.
En iedereen maar smikkelen en smullen en halsreikend uitkijken naar de eerste ontmoeting. Echt hoor wat een stel kneuzen bij elkaar.
Leen je hier niet voor hoor to.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als hij niet tegen haar in durft te gaan, dan moet ie nu maar op de harde manier leren dat dat consequenties heet. 't Zal een keer moeten. Spijtig dat het jou verdriet zal kosten, maar dit klinkt alsof het nog veeeeel meer verdriet en drama en ellende gaat kosten als je niet nu een harde grens stelt: of hij zorgt dat zij zich gedraagt, of jij bent weg.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lucifee2024 schreef:
04-05-2024 21:05
Je vriend had ook gewoon kunnen zeggen dat ze je leuk vond op de foto's.
Klaar. Hij maakt daar al moeilijk.

En op alle reacties tot nu toe had hij haar kunnen aanspreken/melden dat ze normaal moet doen.

Ook dat hij zo belangrijk vindt dat zij jou accepteert... rode vlaggen.
Run. Zo leuke vent is het niet dus...
Dit. Je vriend vindt haar mening belangrijker dan jouw welbevinden. Hij kan geen grens trekken naar haar en dat is wel wat je nodig hebt als jullie in een relatie zitten. Als hij zijn zus niet kan of wil begrenzen in haar uitlatingen over zijn leven, dan berg je maar. Dat komt niet goed. Kortom, als hij geen ruggengraat kweekt, heb je bij hem niks te zoeken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Amada schreef:
04-05-2024 21:29
Dit gesprek heb ik met hem gehad, maar hij durft op een of andere manier niet tegen haar in te gaan. Hij heeft meermaals aangegeven dat het hem niet uitmaakt wat zij van mij vind, omdat wij niet verplicht zijn elkaar aardig te vinden. Maar soms krabbelt hij een soort van terug en zegt dat het hem wél dwars zit en het fijn zou vinden als wij elkaar wél accepteren. Ik vind het zo dubbel, omdat zij het steeds gooit op "we zijn een tweeling, je weet toch dat we hetzelfde voelen?" en dat ze blijft herhalen dat hij "teveel naar mij luistert en niet naar haar."
Dan tref je hem op een verkeerd moment in je leven. Hij is niet klaar voor een relatie. Helaas.

Mijn broer en zus zijn ook tweeling. Echt niet van dit idiote gedoe hoor. Dus dat is geen excuus.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jufjoke schreef:
04-05-2024 21:13
Ervanuit gaande dat dit echt is.
Want het is allemaal wel een beetje extreem.
Mmmmh, er bestaan ook zulke 'schoon'moeders/loeders. Dit is een variant in de vorm van een tweelingzus.

Zelf zoiets meegemaakt met een hechte familie die mij op voorhand al niet moesten, achteraf zo'n spijt gehad dat ik niet eerder die kliek (inclusief vriendje) had verlaten, want wat een stress en verdriet heeft mij dat opgeleverd terwijl ik nog jong was en een relaxte en onbezorgde tijd had kunnen hebben.
Get on, boogie, turnin' me on
(Shine up, shine up) - Doris D And the Pins
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarschijnlijk is ze jaloers .. bang dat ze het ‘kwijtraakt’. Jij bent zijn eerste vriendin dus nu het bokskussen. Ik ben bang da5 je deze wedstrijd niet gaat winnen. Je vriend heeft nog een paar relaties nodig ( want zus zal tegen ieder meisje zo zijn) tot hij voor Zichzelf en zijn vriendin gaat opkomen. Kies voor jezelf en laat deze jongen los. Dit gaat je ander heel veel verdriet en frustratie opleveren. Sterkte.
ach.. ik doe ook maar wat..
Alle reacties Link kopieren Quote
Surebaby schreef:
04-05-2024 22:03
Dit. Wat een sensatiebak die man.
En wat een niveau.
Daar hou je je toch niet mee bezig op jouw leeftijd.
En iedereen maar smikkelen en smullen en halsreikend uitkijken naar de eerste ontmoeting. Echt hoor wat een stel kneuzen bij elkaar.
Leen je hier niet voor hoor to.
Nou inderdaad, die vrienden hebben allemaal de popcorn al bij de hand en stoken het vuurtje lekker nog wat hoger op. Ben je lekker mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jeetje wat een raar mens is zijn zus. Lijkt wel alsof ze jaloers is op iedereen die neg haar andere helft contact heeft. Ik zou, als je vriend niet voor jou opkomt, de relatie nog eens goed overwegen want hier heb je geen zin in lijkt me.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou ook de popcorn en de klapstoel klaarzetten als iemand zoals TO denkt dat alleen aan die zus ligt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lucifee2024 schreef:
04-05-2024 22:34
Ik zou ook de popcorn en de klapstoel klaarzetten als iemand zoals TO denkt dat alleen aan die zus ligt.
De eerste reactie op de OP, volgens mij ook van jou, zei eigenlijk alles al wat er over te zeggen valt. Ik neem aan dat haar vrienden haar daar ook al op gewezen hebben, anders zijn het geen vrienden. En dat zij nu denken: eigenwijs is ook wijs. Wie niet horen wil, moet maar voelen. En meer van dat soort gezegden.
♧ Joost Klein, Droom Groot ♧
Alle reacties Link kopieren Quote
Laat hem lekker een relatie met zijn zus nemen of heel snel een ruggengraat kweken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Amada schreef:
04-05-2024 21:29
Dit gesprek heb ik met hem gehad, maar hij durft op een of andere manier niet tegen haar in te gaan. Hij heeft meermaals aangegeven dat het hem niet uitmaakt wat zij van mij vind, omdat wij niet verplicht zijn elkaar aardig te vinden. Maar soms krabbelt hij een soort van terug en zegt dat het hem wél dwars zit en het fijn zou vinden als wij elkaar wél accepteren. Ik vind het zo dubbel, omdat zij het steeds gooit op "we zijn een tweeling, je weet toch dat we voelen?" en dat ze blijft herhalen dat hij "teveel naar mij luistert en niet naar haar."
Ze vergeet dat ze een twee-eiige tweeling is met haar broer. Dus twee verschillende mensen, die toevallig op hetzelfde moment zijn geboren. Zij is echt ziekelijk jaloers. Als hij niet voor jouw opkomt en haar de mond snoert, zou ik deze relatie beëindigen
Alle reacties Link kopieren Quote
Hahahaha

Ik zou perplex zijn en vragen aan vriend hoe hij zijn toekomst ziet. Met zijn zus of met een partner.
Indien hij in het leven graag een partner wil dan zal hij daar ook wat voor moeten doen



Maar serieus. Ik zou met werkelijk niemand vrienden willen zijn die zo praat over andere mensen. En als mijn familie zo praat is het ook klaar. Ga weg
Alle reacties Link kopieren Quote
Sierlijk schreef:
04-05-2024 21:46
Ze is bang haar macht kwijt te raken, ze wil de belangrijkste zijn in zijn leven en daarom doet ze zo.
Dit denk ik ook, vooral omdat ze naar iedereen uit zijn omgeving zo doet. Ze probeert iedereen bij hem weg te jagen zodat ze haar broer voor zichzelf heeft.
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als dit waar is, is je vriend een slappe zak.
En hij moet zijn zus eens uitleggen dat ze een tweeeiige tweeling zijn. Die voelen elkaar niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het klinkt als een hele jaloerse zus. Als ik in jouw schoenen stond wilde ik haar graag ontmoeten en vragen waarom ze je een dik varken noemt. Ben benieuwd of ze dan nog steeds zo’n grote mond heeft.

Verder eens met alle reacties hierboven. Je vriend hoort het voor je op te nemen en hoort dit niet te accepteren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jouw vriend is niet klaar voor een relatie. Hij wil het wel, maar durft niet voor zichzelf te kiezen vanwege de hechte band met tweelingzus.

Lieve TO, welke wensen en grenzen heb jijzelf?
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je 24 en 26 bent en je hebt net een paar maanden, dan ga je toch lekker van elkaar genieten ipv bij familie thuiszitten op de bank. Daarnaast is die zus niet eens het probleem, maar wel het feit dat je vriend het allemaal zo ver heeft laten komen. Het komt niet over alsof broer en zus een gezonde relatie hebben, want anders had hij haar al lang verteld dat zij haar mond moet houden.

Ik heb in mijn vriendenkring meegemaakt dat een broer en zus een incestueze relatie hadden en elkaars eerste waren. Dit is echt geen normaal gedrag, niet van haar en ook niet van hem. Zij gedraagt zich als een jaloerse minnares en hij doet er niets mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als jij jezelf nog jaren ziet omgaan en de opmerkingen van haar te moeten aanhoren, tegenspreken, pareren met deze leuke jongen aan je zijde, dan vooral doorgaan met je relatie.

Ik zou bedanken.
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou heel duidelijk maken dat je haar gedrag niet accepteert, dat schelden en beledigingen over jouw grenzen gaan en dat je op deze manier nooit met haar in 1 kamer gaat zitten. Dat hij geen grenzen geeft, betekent niet dat jij het allemaal maar moet slikken.

Ik zou ook eens een goed gesprek met hem hebben, wat de reden is dat zij zich zo bedreigt voelt door jou en of de relatie wellicht verder gaat of is gegaan dan een gewone familieband.
Alle reacties Link kopieren Quote
Aan de andere kant: je hebt haar nog niet ontmoet.
Het zou zomaar kunnen dat ze helemaal niet zo is. Ik heb een keer zoiets aan het handje gehad maar dan een zogenaamd pittige ex.
Bleek tegen mij in mijn gezicht helemaal dicht te klappen, het issue was inderdaad dat mijn 'vriend' gewoon zijn eigen rare gedachtes zo deelde.
'mijn ex vind dat een lelijke outfit'
Het mens spoorde niet achter mijn rug om maar had echt niks in huis waarvan ik last had als ik haar zag.
Die vriendengroep was ook nogal simpel vond ik al snel, beetje sex on the beach niveau en als er ook maar iets uit haar mond kwam zaten er altijd al een paar als hyena's te gieren terwijl er feitelijk niks werd gezegd.
Ober kwam met drankjes.
Ex chagrijnig: nou werd tijd, ik ga hier bijna dood van de dorst
Paar vrienden: 'oeh daar gaat ze weer haha' , en daar een kwartier om lachen en nadoen, en roepen 'oh wat lullig die man werkt hier gewoon echt hard hoor, echt hard'.
En zij dan:' ja zo ben ik, zo ben ik, gewoon een bitch ja toch,' roepen.
mensen vermaakten zich op die manier, heel saai vond ik dat en ook een beetje gênant.


Of zoals dat sprookje met de boze draak: misschien kun je haar helpen, draagt ze te kleine onderbroeken of heeft ze een splinter ergens waardoor ze altijd bozig is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je beseft toch dat dit gewoon gaat blijven doorgaan en...Dat je 'vriend' hier deels voor verantwoordelijk is door het niet voor je op te nemen en toe te laten hoe ze over jou praat?
Run!!
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat ze het lekker zelf uitzoeken met hun verknipte relatie. Laat gaan to, dit wordt een ongelijke strijd die jij niet gaat winnen zolang je vriend geen ruggengraat heeft.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven