Ben ik absurd!?

13-03-2013 08:59 364 berichten
Alle reacties Link kopieren
In navolging van een topic wat ik zag over je kinderen kennis laten maken met je nieuwe liefde het volgende;



Ik heb twee puberdochters, 13 en 14 en een ex.

Nou is onze verstandhouding altijd goed geweest, zo niet erg goed.

Afgelopen januari kwam hij met de vraag of de meiden aankomende zomer mee wilden op vakantie.

Omdat we eigenlijk andere plannen hadden (gezamelijk) moest ex wel vertellen dat hij zijn plannen had gewijzigd omdat hij iemand had leren kennen. Oké, goed hartstikke leuk.

Meiden wilden wel, samen met papa op vakantie. Hebben gevraagd "alleen met jou?" Ja wij met zijn drieen, was zijn antwoord. Want hij had (nog) geen relatie met die vrouw/dame dus was dat niet relevant. 3 weken later sprak hij al van nieuwe partner.

Mijn meiden hebben haar tot op heden niet ontmoet.

Dit komt ook zeker bij de meiden vandaan. Er is geen vaste omgangsregeling en dat ging altijd goed. Kinderen en vader zagen elkaar vaak. Nu is dit veranderd. Kinderen zien papa bijna nooit.

Hij wil ze 1 x per maand een kort weekend (ivm werken op vrijdagavond) en dan is vriendin er ook. Dieze plannen heeft hij op papier naar mij gemaild en verder niks mee gedaan.

Ik wacht op zijn planning, zoals hij had gezegd te sturen.

De meiden willen best naar papa, maar willen tijd met hem alleen doorbrengen nu hij toch niet meer op zaterdagavond werkt.

Ik kan me hier in vinden als moeder zijnde.

Hij zegt, tegen de meiden, dat zij hem zijn geluk niet gunnen.

Zij zeggen op hun beurt dat hij hun maar weinig wil zien en nieuwe vriedin heel veel.

het is dus momenteel een vrolijke boel



Maar nu het vakantieverhaal.

Meiden hebben duidelijk aangegeven NIET met haar erbij op vakantie te willen.

Hij zegt nu dat hij zelf bepaalt met wie hij op vakantie gaat en dat zij maar hebben te schikken.

En daar kom ik invallen

Ik weiger mijn meiden mee te geven met iemand voor 1,5 week die ik niet ken, die mijn meiden niet kent. Die met mijn meiden op 1 kamertje ligt, bij hun vader in bed (en geloof me die doet niet 1,5 week niet aan sex)

Ik hbe haar 1 x vluchtig gezien. Ex ging kijken bij een van de dochters, heeft haar niet voorgesteld, dochter had weinig tijd.

Ik vond dat zo respectloos...........naar mij, de moeder van zijn kinderen.



Het is nu dus een beetje oorlog, van zijn kant.

Ik mag hem niet bellen alleen mailen (kan hij alles uitprinten voor je weet maar nooit) en hij reageert sinds 2 weken niet meer op de mail (heb hem een antwoord gestuurd.



Volgens mijn dochters moet hij vandaag de vakantie definitief boeken. Ze hebben aangegeven mee te willen als hij zich aan zijn afspraak houd. Ik vind dat niet meer dan redelijk.

Wat is 10 dagen zonder vriendin? Hij zit veel langer zonder zijn kinderen en dat deert hem weinig.

Ik heb hem mijn visie gegeven, dat ik het niet vind kunnen.

Maar ik mag me nergens mij bemoeien natuurlijk.

Nou heeft hij gezegd dat als vriendin besluit mee te gaan, de kinderen verplicht zijn zich aan die vakantie te houden!!

anders moeten ze de kosten zelf betalen van hun spaarrekening

Ben ik nou zo absurd onredelijk?

Ik wil alleen maar dat ze haar geleidelijk aan leren kennen en niet op een 10 daagse vakantie (zoals hij opperde aan oudste is dat een mooie gelegenheid)

Niet gelijk alle weekende dat ze daar zitten met haar.

Dat ze eindelijk eens tijd krijgen met papa, die hij eerder niet had in de weekenden en nun schijnbaar wel maar deze besteed hij dus alleen aan haar.

Meiden zijn oud genoeg om zelf hun mondje te roeren maar alles wat ze zeggen wordt door papa van tafel geveegd of afgedaan met "ik hoor je moeder praten'

*zucht*

Wat zou een goede oplossing zijn (als die er al is en aangenomen wordt)

Weet nu al dat ik vanmiddag/vanavond 2 chaggerijnige meiden kan ophalen (zijn na school en tussen sporten in hooguit 1 uur bij hun vader). Hij blijft er maar over doorzeuren.
quote:waaromdan schreef op 13 maart 2013 @ 12:33:

[...]





Nou ex kennende betaald hij gewoon haar vakantie ook!

Een familiekamer kost daar voor 10 dagen 5300 euro (echt waar)

nu is hij 2800 (3 personen) kwijt...................



Als ik vriendin was geweest had ik die optie ook geopperd/gekozen.

Wie wil er als versliefd koppel met 2 pubers opgescheept zitten!!??

Voor een godsgruwelijk absurde prijsDan kiest ie maar voor 'n goedkopere locatie. Vriendin van mij is vorig jaar in het hoogseizoen naar Turkije in 'n 5-sterren all in geweest en betaalde daar 1200 voor 8 dagen met 2 personen, dus voor 2 kamers zou dat 2400 worden en dus nog goedkoper dan wat ie nu heeft uitgezocht.
Alle reacties Link kopieren
Of TO een ex-heks is of niet, de vader pakt het nu gewoon verkeerd aan.



Ik snap best dat hij zijn vriendin mee wil nemen, maar laat je kinderen dan eerder kennis met elkaar maken.



Dat is fijner voor iedereen. Nu gooien die meiden hun hakken in het zand.

Zijn oplossing is dan, ze moeten maar zelf betalen.



Wie is hier dan een kleuter.



TO kan haar dochters ook niet dwingen tot contact. Zoals iedereen zegt ze zijn oud en wijs genoeg om hun eigen keuzes te maken.



Edit; omdat meneer zijn zin niet krijgt haalt en brengt hij de kinderen niet meer naar sport en wil hij ze financieel benadelen.



Nogmaals hij zit ook erg fout.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijftgewoondametje schreef op 13 maart 2013 @ 11:16:

Beste TO,

Jij zit nog midden in je scheiding en posts die hier proberen jouw aandeel in het gedoe te laten zien komen totaal niet aan. Begrijpelijk ben je teleurgesteld over dat de band met hun vader nu niet is zoals jij hoopte dat die zou zijn. Acceptatie lijkt me het sleutelwoord. Is het idee om voor jezelf wat proffesionele hulp/begeleiding in te schakelen? Ook in het belang van je kinderen?



Ik zie post echt wel en doe er ook wat mee.

Accepteren dat hij zo doet opeens naar de meiden vind ik lastig omdat hij altijd heeft afgegeven op exen van vriendinnen die hun kinderen lieten vallen.

het maakt het voor mij moeilijk om de meiden zo te zien worstellen en er weinig aan te kunnen doen.

Prof hulp als in...........psych of zoiets...ben ik niet echt een persoon voor (denk ik)
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat hele terugbetalen van de kinderen aan vader ook niet.

Waneer vader met hen de afspraak maakt met zijn drietjes op vakantie te gaan en hij propt er later vriendin toch bij, dan kan dat het gevolg hebben dat de kinderen niet mee willen.

Waarom moeten ZIJ dan betalen? Bovendien, wat is dat voor chantagemiddel?



Vader is hier diegene die de kennismaking met nieuwe vriendin al bij voorbaat frustreert door zijn zin door te drammen en gaat dreigen naar zijn kinderen.

Nee echt heel handig
Alle reacties Link kopieren
quote:paprikaatje schreef op 13 maart 2013 @ 11:21:

[...]



Nee, de vraag is of je dochters mee willen op vakantie met hun vader, al dan niet met zijn nieuwe partner.



Nee, ze willen mee zoals afgesproken........niet met nieuwe partner!

Dus teleurstelling.

Snap best dat het leven er nog meer zal geven maar waarom als ouder 9vader in dit geval) niet zien dat er ook andere keuzes zijn.
Alle reacties Link kopieren
Van vrouwen wordt ook wel verwacht dat ze super (ex) vrouwen zijn he, en super moeders en alles perfect doen, accepteren en stroomlijnen voor de vaders die er een zooitje van maken. Mijn vraag, is dat realistisch? Denk het niet.
quote:orleander schreef op 13 maart 2013 @ 12:47:

Of TO een ex-heks is of niet, de vader pakt het nu gewoon verkeerd aan.



Ik snap best dat hij zijn vriendin mee wil nemen, maar laat je kinderen dan eerder kennis met elkaar maken.

Ach, die nieuwe vriendin zal ook niet staan te trappelen om met een stel wildvreemde pubermeiden 10 dagen door te brengen op vakantie.



Iets met soep en heet enzo.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 13 maart 2013 @ 11:24:

Vind het trouwens absurd dat jij wacht met vakantie boeken tot je ex eindelijk 'ns actie onderneemt. Als jij in de winter bijv. al wist waar je naartoe wilde, had je gewoon moeten boeken en dan past hij zijn vakantie maar aan aan de jouwe.



Moest eerst kijken of ik het geld wel had......toch wel een pre.

En hij had een optie tot 2e week januari.

Voor zover ik weet is de boeking gedaan voor 3! Tot vandaag krijg je met boeken korting, dus tot vandaag kon vriendin beslissen of ze mee ging en moesten meiden maar kijken wat ze zouden doen.

(dat is wat de kinderen mij vertelde)
quote:waaromdan schreef op 13 maart 2013 @ 12:52:

[...]





Nee, ze willen mee zoals afgesproken........niet met nieuwe partner!

Dus teleurstelling.

Snap best dat het leven er nog meer zal geven maar waarom als ouder 9vader in dit geval) niet zien dat er ook andere keuzes zijn.

Dat ze als harde eis stellen niet bij hen op de kamer te moeten vind ik niet meer dan normaal.

Maar wat zouden ze met pa willen doen dan? Ze hebben toch duidelijk niet meer de leeftijd om met pappie er op uit te trekken op de vakantiebestemming. En dan zit pa uiteindelijk alleen terwijl de meiden zich met leeftijdgenoten vermaken. Dus het is wel 'n vorm van chantage van die pubers natuurlijk dat ze hem geen gezelschap gunnen.



Wat het dagelijkse leven betreft snap ik trouwens ook niet dat je ex zijn vriendin laat komen in de weekenden dat ie z'n dochters heeft. Dát is idd 'n moment om qualitytime te kunnen hebben en dan hoeven er geen derden bij te zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:waaromdan schreef op 13 maart 2013 @ 12:50:

[...]





Ik zie post echt wel en doe er ook wat mee.

Accepteren dat hij zo doet opeens naar de meiden vind ik lastig omdat hij altijd heeft afgegeven op exen van vriendinnen die hun kinderen lieten vallen.

het maakt het voor mij moeilijk om de meiden zo te zien worstellen en er weinig aan te kunnen doen.

Prof hulp als in...........psych of zoiets...ben ik niet echt een persoon voor (denk ik)



Legio mannen die zeggen nooit hun relatie voor hun kind te zetten en het toch doen. De hardste schreeuwers....kans is ook groot dat jij er de schuld van in je schoenen geschoven gaat krijgen.

Helaas kun je er weinig aandoen behalve je kinderen bijstaan en ze misschien stimuleren zelf met hun vader te praten. Klote en frustrerend zulke mannen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga nu even werken en ben pas tot pag 7 met reageren.

Zal vanavond bij thuiskomst weer reageren maar moet nu echt iets doen.



In ieder geval alvast bedankt voor alle reacties (of ik ze nu leuk vind of niet, bekijk ze allemaal en zal ze allemaal overwegen)
[
Alle reacties Link kopieren
Wat je vooral moet leren accepteren is dat je zijn keuzes niet kan afdwingen. Maar... er is natuurlijk een dikke maar, dat betekent niet dat je alles maar moet aanzien wat in het belang van je kinderen niet goed voelt( of ze zelf aangeven)

Daar mag je best over in gesprek met je ex of in ieder geval je laten horen. Echter, houdt daar je regie wel op helaas en ja dat is soms heel klote.
Alle reacties Link kopieren
Belofte was met z'n drieëen op vakantie. Klaar.



Echter of de vriendin er nu te snel bij is...

Met 13 en 14 kennen kinderen ook het concept 'water bij de wijn doen'. Maar in mijn ogen is dit niet water bij de wijn doen. En ook niet het juiste moment om water bij de wijn te doen.



Is het misschien een voorstel aan vader (dus tussen dochters en vader) dat als hij alleen met zijn dochters op vakantie gaat dat dochters meer zullen openstaan(voor helaas) een mega snelle indtroductie van zijn vrouw. Dochters mogen rustig aan vader uitleggen dat het ook alleen maar op misere zou kunnen uitlopen als ze met z'n vieren gaan. Maar dit moet niet worden gebruikt als chantage door dochters! Maar ter herinnering, dat niet alleen de dochters een onprettige vakantie toegemoet kunnen gaan maar ook hij en zijn vrienden? Is vriendin hier nu al tegen opgewassen? Leuk allemaal, maar als vader ook echt aan het belang van zijn vriendin dacht zou hij denken aan het feit dat het 10 dagen vol k.u.d. tijd wordt door spanningen (verandert vriendin misschien dan van mening over de relatie). Vader denkt niet na. Alleen aan zichzelf.
Alle reacties Link kopieren
quote:adnama schreef op 13 maart 2013 @ 12:59:

[...]



Zoals ik het lees wil vader graag tijd doorbrengen met zijn nieuwe vriendin én zijn kinderen. Zij staan daar nogal afwijzend tegenover en willen hun vader alleen voor zichzelf, niet kennismaken, niet met haar erbij op vakantie enz. Ik vind dat manipuleren en vind het juist verstandig dat vader zich daar niet door laat leiden. Als je dat doet is het einde zoek.



Ik snap best de gevoelens van de kinderen, maar de situatie is nu eenmaal zoals die is en daar moeten ze het mee doen. Als ze niets met zijn vriendin te maken willen hebben en niet mee willen op vakantie dan zijn zij zelf degene die het contact met hun vader in de weg staan. Het is niet gezegd dat ze elkaar nu nooit meer zullen zien zonder de nieuwe vriendin van hun vader erbij, door de week zien ze elkaar ook weleens en als de ergste verliefdheid is overgewaaid komt vader vanzelf terug op aarde. Zijn vriendin speelt nu wel een rol in zijn leven en het zou voor iedereen een stuk gezelliger zijn als ze niet zo moeilijk deden.





Dit meen je niet? De beste man heeft een paar weken een nieuwe vriendin. Het is niet een relatie van jaren, maar van WEKEN.

En die kinderen moeten dan maar niet moeilijk doen? Get real, ze zijn 13 en 14 en paps heeft een paar weken een vriendin. Tuurlijk willen ze daar nog niet mee op vakantie.

Ik zou ook niet met iemand op vakantie willen die ik nog nooit gezien heb.

En leg de verantwoordelijkheid voor contact met vader niet bij de kinderen neer. Dat is de verantwoordelijkheid van vader. Die zo te lezen alles maar moet kunnen en mogen zonder rekening te houden met zijn kinderen?



Ik heb zo'n looser ex en geloof me voor kinderen is dat heel naar. En als moeder zijnde ben je daar ook niet blij mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:adnama schreef op 13 maart 2013 @ 12:59:

[...]



Zoals ik het lees wil vader graag tijd doorbrengen met zijn nieuwe vriendin én zijn kinderen. Zij staan daar nogal afwijzend tegenover en willen hun vader alleen voor zichzelf, niet kennismaken, niet met haar erbij op vakantie enz. Ik vind dat manipuleren en vind het juist verstandig dat vader zich daar niet door laat leiden. Als je dat doet is het einde zoek.



Ik snap best de gevoelens van de kinderen, maar de situatie is nu eenmaal zoals die is en daar moeten ze het mee doen. Als ze niets met zijn vriendin te maken willen hebben en niet mee willen op vakantie dan zijn zij zelf degene die het contact met hun vader in de weg staan. Het is niet gezegd dat ze elkaar nu nooit meer zullen zien zonder de nieuwe vriendin van hun vader erbij, door de week zien ze elkaar ook weleens en als de ergste verliefdheid is overgewaaid komt vader vanzelf terug op aarde. Zijn vriendin speelt nu wel een rol in zijn leven en het zou voor iedereen een stuk gezelliger zijn als ze niet zo moeilijk deden.





De vriendin is nog vers van de pers, dus eerst nog maar bezien of ze een grote rol gaat spelen en beter lijkt mij om de kinderen eerst de kans te geven om kennis te maken en het contact op te bouwen.

Daar past in mijn ogen nu niet bepaald een vakantie van 10 dagen bij. Ze hebben de vriendin nog niet eens ontmoet!! moeten de kinderen dan nu maar besluiten om 10 dagen met iemand door te brengen die ze niet eens kennen?
Alle reacties Link kopieren
quote:waaromdan schreef op 13 maart 2013 @ 12:37:

[...]





Dat laatste heeft hij momenteel zeker, verder valt hij best mee hoor (qua ex dan) en qua vader heb ik ze ook slechter gezien.

Hij laat zich nu alleen van een kant zien dat ik denk "tja, een beetje zorgzame vader................." maar goed MIJN invulling en die is niet juist!!!



Ik ga afwachten of er vandaag nog iets bij de meiden vandaan komt. En van daar uit zullen ze/we gaan kijken wat er gebeurd.



Bijkomt kleinigheidje, ik heb de paspoorten.

in de kluis (is van hem geweest) en de code gekregen (draai-ding incl sleutel)

Altijd al moeite mee gehad, krijg hem niet open. Zit ook geld in van oudste.

Op mijn sms 3 weken terug of hij kon helpen omdat hij niet openging kreeg ik "Jammer dan"

Nou die kan hij ook krijgen, want geen paspoort is niet op vakantie.............. (lekker lullig maar ik krijg hem echt niet open)Ik vind dat jij gelijk hebt, maar daar heb je zo weinig aan. Het enige wat ik (en ook anderen) je proberen te laten zien, is wat jij nu kunt doen. En volgens mij is dat bar weinig. Hoe meer jij je ertegenaan bemoeit, hoe meer de boel escaleert.

Als jullie dochters niet willen, gaan ze niet. Dikke vette punt. Laat alleen voor iedereen duidelijk zijn dat het dan de keuze van jullie dochters is en niet ingegeven door (h)ex

Als jij nou niet meedoet in deze oorlog is hij des te sneller voorbij.



Als je ex hier zou schrijven kreeg hij echt een veel grotere schop onder zijn kont. Dus ik kies echt niet zijn kant, maar wil je duidelijk maken wat jij vanaf jouw kant kunt. En dat is niet veel. Hoe minder hoe beter denk ik.
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
Alle reacties Link kopieren
Wat nederlandse vrouw zegt idd, en wat ik ook al eerder benoemde.



Probeer echt uit de cirkel te stappen. Hoe gelijk je ook hebt, hoe terecht je dochters zich zo voelen.Probeer het echt daar te laten waar het hoort.

Je kan 1 keer je zegje doen tegen ex en daarmee klaar. Je dochters meegeven dat wanneer ze niet mee willen, ze bij jou kunnen zijn en dat het verder iets is wat ze toch echt met papa moeten bespreken.

Het is wel een lastige situatie hoor, dat zie ik echt wel. Want als vader zo gaat steigeren tegen zijn dochters is het heel moeilijk niet voor ze op te komen (mag ook best trouwens, je hebt ten alle tijden het recht om je mening tegen ex te uiten)

Maar ga het niet voor ze oplossen! dit heb jij niet veroorzaakt, je kan enkel ze in een keuze facaliteren.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp vader dan weer niet.
,
Alle reacties Link kopieren
De dochters chanteren niet, ze geven aan wat ze niet fijn vinden. Vader doet daar niets mee, tsja.. welke keuze hebben ze dan anders dan niet mee te gaan?
Alle reacties Link kopieren
quote:adnama schreef op 13 maart 2013 @ 13:27:

Volgens mij is er wel een kans om kennis te maken, maar tot nu toe willen de kinderen de vriendin van vader niet eens ontmoeten omdat ze hem voor zichzelf willen en ze zich achtergesteld voelen. Dat vind ik egocentrisch gedrag. Als zij vooraf openstaan voor een kennismaking dan is het niet zo dat ze haar nog nooit hebben gezien voor de vakantie. Ook is het volgens mij nog niet eens zeker dat vriendin meegaat op vakantie.



Misschien omdat de relatie nog pril is en ze de kinderen nog niet eens ontmoet heeft? Kennelijk is vader in elk geval zeker genoeg van zijn zaak om haar kennis te laten maken met zijn kinderen. Ik vind dat moeders zich vaak wel wat minder overgevoelig en nuchterder mogen opstellen in dit soort situaties, dat zou al een boel gedoe schelen. Je kunt ook begrip tonen voor de gevoelens van kinderen zonder je te laten manipuleren en je de wet te laten voorschrijven. Vaders zijn daarin misschien vaak iets egocentrischer, maar dat wil niet zeggen dat ze de kinderen daarmee enorm tekort doen. Ik denk eerlijk gezegd juist dat het beter is als kinderen niet denken dat de hele wereld om hun draait.





1 of twee keer ontmoeten en dat zou voldoende moeten zijn om met vriendin op vakantie te willen?



Ik ben na een jaar nog niet met nieuwe vriend en kinderen op vakantie gegaan.

Vorig jaar wel, dit jaar ga ik weer alleen met de kids.Hoewel ze er geen moeite mee zouden hebben, maar ik vind het zelf ook gezellig even samen met de kids er tussenuit te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Wat akelig en je hebt niks te zeggen vrees ik. Niet voor niets dat je afspraken moet maken voor dit soort momenten.

Hopelijk gaat pa het goed oplossen voor jullie dochters.
I
Wellicht heb ik er overheen gelezen, maar ik las dat je ergens schreef dat vader afgelopen weekend schitterde door afwezigheid tijdens het sporten van de meiden. Ook schreef je dat de nieuwe vriendin van je ex niet welkom is op het sportveld, waarom niet? Het moet natuurlijk ook wel van 2 kanten komen, het elkaar leren kennen!



Kunnen die meiden wel zeggen dat de nieuwe vriendin niet welkom is om te komen kijken, maar dan begrijp ik vader ook wel dat hij dan ook niet komt. Vergeet niet dat pubermeiden het allemaal erg moeilijk kunnen maken en steeds maar in hun denkwijze meegaan en toegeven lost ook niks op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven