ben je uit relatie gestapt toen je man geen kids wilde?

27-11-2015 13:00 188 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik praat mee in een topic over een vrouw die een relatie heeft met een man die al twee kinderen uit een vorige relatie heeft maar met haar geen kinderen meer wil. man wil niet haar kan op komen dus moet vrouw maar haar kinderwens laten varen of de relatie verbreken.



als ik naar mijzelf kijk vermoed ik dat TO heel veel spijt gaat krijgen, de kans is er daarnaast natuurlijk ook nog dat de relatie na een aantal jaar over is of dat de man bv overlijdt en zij heel veel verdriet gaat krijgen.



in het topic is ook iemand die post en vertelde dat zij in eenzelfde situatie haar kinderwens heeft opgezegd en zichzelf nu een supertante van de kinderen van haar zus vindt. dat zou voor haar hetzelfde voelen. ik betwijfel dit ten zeerste maar goed.



maar de vraag is dus: zijn hier vrouwen die in eenzelfde situatie zaten en nu geen kinderen meer kunnen krijgen maar wel bij deze man zijn gebleven? of ken je vrouwen die dit hebben meegemaakt? hoe voelen zij zich nu? harstikke happy nog steeds na al die jaren met die man en zijn kinderen en kleinkinderen? of veel verdriet/spijt/verwijten?
Alle reacties Link kopieren
wat naar Huidprobleem dat hij daar zo mee is om gesprongen. hij heeft jou in de waan gelaten en na een maand zijn plannen rigoureus gewijzigd



om vervolgens nog gemeen tegen je te doen ook



maar dit is niet het verhaal van de TO uit het andere topic. volgens mij ben je nu je eigen gevoelens op haar aan het projecteren.



zij moet haar eigen beslissing nemen, dat recht heeft zij. jij hebt destijds jouw keuze gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
dat klopt, daarom reageer ik ook wel fel. maar ik herken er ook wel veel in. mijn ex deed niet alleen gemeen, hij deed ook quasi begrijpend en smekend en weet ik veel wat. en ik was inmiddels bijna zover dat ik mijzelf slecht ging voelen. wie was ik dat ik graag een kind wilde? en ik ging overcompenseren door alleemaal dingen met zijn kinderen te doen. winkelen met zijn dochter en leuke kleren voor haar kopen en mezelf dan inprenten dat dit toch ook fantastisch was. totdat ik merkte dat zij haar eigen moeder had en het heus wel leuk en gezellig was het winkelen, maar het totaal niet als een eigen kind voelde. al zijn argumenten, gemeen of minder gemeen maakten wel dat ik echt een vreselijke tijd had. ik heb nu nog een kinderwens maar weet niet of die vervuld gaat worden. ik kan me er wel bij neerleggen als dat niet gebeurt. ik vind dat wel heel verdrietig, maar het is niet anders.
Alle reacties Link kopieren
is dat het niet het hele punt wat het zo pijnlijk voor je maakt, dat je de keuze hebt gemaakt om bij hem weg te gaan, maar dat je straks misschien alsnog met lege handen staat?



dit heeft niks met haar te maken, maar alles met jouw onvervulde verlangen naar een kind
Alle reacties Link kopieren
nee helemaal niet! dan snap je het niet dienblad! ik had niet met deze man verder kunnen leven....ook niet als hij het op een humane manier had gebracht! ik sta liever nu met lege handen dan bij die man blijven en dan geen kinderen!



(hoe kan je dit zo interpreteren???)
Alle reacties Link kopieren
ik voel alleen de woede om dit soort mannen en dat je dan als vrouw je van alles gaat inbeelden terwijl je een doodnormale wens hebt dus een kind.



ik ben echt miljoen keer liever nu kinderloos dan bij deze man gebleven en kinderloos blijven. de woede zit hem dus niet in het niet hebben van kinderen maar wel over dit soort mannen die niet realiseren hoeveel verdriet een vrouw kan krijgen. je gaat je slecht voelen, egoistisch. terwijl hij net zo goed slecht of egoistisch is.
Alle reacties Link kopieren
dat is niet wat ik doe of zeg. het enige wat ik aangeef ik dat het mij enorm pijnlijk lijkt om een relatie te beëindigen omdat de ander geen kinderen wil en dan misschien alsnog met lege handen te komen staan. hoezeer je ook niet met hem verder wou
Alle reacties Link kopieren
quote:Summerdance schreef op 27 november 2015 @ 13:02:

Ik ben uit de relatie gestapt toen mijn vriend kinderen wilde.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
quote:huidprobleem schreef op 27 november 2015 @ 14:10:

ik voel alleen de woede om dit soort mannen en dat je dan als vrouw je van alles gaat inbeelden terwijl je een doodnormale wens hebt dus een kind.Je kunt je woede beter richten op vrouwen die zo dom zijn zich dingen te gaan inbeelden die er niet zijn. Als de man in kwestie heeft gezegd dat er geen kind meer komt, dan is het zinloos om hoop te gaan koesteren natuurlijk.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
je projecteert huidprobleem. ik snap je woede dan ook niet richting de man van de andere TO. hij is vanaf het begin af aan duidelijk tegen haar geweest. zij heeft er zelf voor gekozen omdat niet serieus te nemen en nu staat ze voor een moeilijke beslissing, die ze m.i. destijds al had kunnen maken.



zijn redenen om niet nog meer kinderen te willen is net zo legitiem als haar redenen om wel kinderen te willen.



haar man is niet jouw ex!
Alle reacties Link kopieren
nee ik bedoel dat een man je dan laat inbeelden dat een kinderwens stom is egoistisch, zijn kinderen zijn haar kinderen enz. terwijl een kinderwens heel normaal is. een vrouw kan zich slecht gaan voelen en aangepraat worden dat een man een donor is.



maar nogmaals, ook in het geval van to maar ook inmijn eigen geval ben ik liever alleen verder gegaan met nog de kans om een kindje te krijgen dan bij zo iemand blijven. echt miljard keer liever.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk als de 1 graag kinderen wil en de ander niet dat de relatie niet stand houdt. Kan dat wel begrijpen. Iedereen zijn keuze en begrip hierin voor elkaar mag ook al snap ik dat dit niet gemakkelijk is.

Ik ken iemand die zijn vrouw verliet omdat ze geen kinderen kon krijgen en hij kinderen wou. Dat vind ik erg. Alsof zijn vrouw geen kinderen wou en er wat kon aan doen. Geen kinderen kunnen krijgen is geen keuze.
Alle reacties Link kopieren
zij is ook van begin af aan eerlijk geweest. haar kinderwens wordt niet gerespecteerd. zij is een egoist die het leven van die man en zijn kinderen wil verwoesten met haar achterlijke kinderwens. terwijl zij dat zelf niet zo voelt.



en nee die mannen zijn niet hetzelfde. maar nogmaals...ook in haar situatie zou ik zo graag bij deze man weggaan met de kans om nog moeder te worden.
Alle reacties Link kopieren
dat vind ik weer wat anders poezewoefje, al zou ik dan bv wel verder zoeken bv adoptie of pleegkinderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een relatie niet ingestapt omdat de vrouw duidelijk aangaf nooit kinderen te willen.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
dat heeft jouw ex gedaan huidprobleem en dat is heel pijnlijk, maar om nou alle mannen over één kam te gaan scheren is niet fair.
Alle reacties Link kopieren
quote:huidprobleem schreef op 27 november 2015 @ 14:19:

dat vind ik weer wat anders poezewoefje, al zou ik dan bv wel verder zoeken bv adoptie of pleegkinderen.Is inderdaad anders. Het één is een keuze het andere niet.
Alle reacties Link kopieren
dus haar wil is wet, zij wil een kind en dan moet haar man daar maar in mee gaan. wat een onzin! hij heeft al 2 kinderen en dat is voor hem genoeg, dat mag je hem niet kwalijk nemen. hij is altijd duidelijk en eerlijk geweest!
Alle reacties Link kopieren
hoezo scheer ik ze over een kam? ik geef toch aan dat deze man anders is? en niet zo lullig met gemene opmerkingen? ik zie dat verschil ook heus wel. maar toch voel ik ook in haar situatie een soort weerzin omdat ook in haar situatie ineens het graag willen van kinderen wordt gezien als iets vreselijk egoistisch, waardoor zij zich nog weleens rot kan gaan voelen. (zijn kinderen kunnen niet ongestoord op stap of op de bank hangen enz)



geen situatie is hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
quote:huidprobleem schreef op 27 november 2015 @ 13:52:

dat klopt het is ook mijn verhaal. ik heb ooit een relatie gehad met een man die wist dat ik een kinderwens had en bij mij was het anders (en ja daarom raakt het mij zo). hij zei tegen mij van te voren (ik denk om mij "binnen te halen") dat hij ook nog heel graag kinderen wilde. hij kon niet wachten. ik had zelf zoiets van we doen rustig aan, wilde heus niet direct zwanger raken, relatie moest wel stabiel. maar het gevoel dat hij ook graag wilde maakte me wel heel erg blij. we hadden ook al namen bedacht enzo. ook hierbij waren andere kinderen in het spel. toen wilde hij na een maand zomaar vanuit het niets geen kinderen meer. hij vertelde dit echt tussen neus en lippen door met de mededeling dat zijn kinderen toch ook mijn kinderen waren, ik kon toch daar ook tijd en geld en energie in steken? ik heb veel gemene opmerkingen van hem gekregen waaronder: hou je nou van mij of van mijn zaad? of hij ging heel zielig doen. ondertussen liep ik mij de rambam voor hem en zijn kinderen en werd mijn verdriet steeds groter. we zijn uit elkaar gegaan, er speelden andere dingen. maar uiteindelijk was ik wel bij hem weggegaan hierom. want ik wilde nog wel. en nu heb ik in de tussentijd dus geen kindje gekregen, en dat vind ik jammer maar niet vreselijk. ik wil namelijk alleen een kind uit liefde en die optie is er nu niet. maar het niet krijgen van een kindje voelt nu veel minder erg dan als ik bij hem was gebleven. ik voelde me toen zo machteloos. de makkelijkheid waarmee hij de boel van tafel veegde en mijn verdriet negeerde. nare opmerkingen maakte en ondertussen van mij verwachtte dat ik me blauw liep voor zijn kinderen, ook financieel...ben zo blij dat ik eraf ben



Dat vind ik ook erg. Hij had direct eerlijk moeten zijn zodat jij wist waar je aan toe was.



Zoals anderen hier zeggen je moet je gevoelens niet projecteren op die andere TO. Niet iedereen is zoals je ex. Voor zover ik het begrijp was de vriend van andere TO er direct eerlijk in.
Alle reacties Link kopieren
quote:huidprobleem schreef op 27 november 2015 @ 14:10:

ik voel alleen de woede om dit soort mannen en dat je dan als vrouw je van alles gaat inbeelden terwijl je een doodnormale wens hebt dus een kind.



ik ben echt miljoen keer liever nu kinderloos dan bij deze man gebleven en kinderloos blijven. de woede zit hem dus niet in het niet hebben van kinderen maar wel over dit soort mannen die niet realiseren hoeveel verdriet een vrouw kan krijgen. je gaat je slecht voelen, egoistisch. terwijl hij net zo goed slecht of egoistisch is.



Ik lees echter wat anders in jouw woorden.

Veel woede. En toch verdriet?



En lees ik nou goed dat hij na 1 maand relatie hij zei geen kinderen te willen? Dan had je er toen gelijk uit moeten stappen. Zeker niet netjes van hem om je een maand lang in de waan te laten dat hij wel kinderen wil. En serieus zo vroeg ook al de namen van de kinderen bedacht? (er van uitgaande dat ik goed heb gelezen dat dit allemaal binnen de eerste maand van de relatie gebeurde).



Voor de rest klinkt je ex niet als een leuke man, maar ben je er zelf ook een tijdje in mee gegaan, nadat hij dus heeft aangegeven geen kinderen te willen.

Maar ik snap ook dat op het moment zelf, midden in de relatie, en zeker als je erg verliefd bent, je je toch mee laat slepen en pas na die tijd ziet hoe gemeen hij was.



Sterkte. Probeer dit achter je te laten. Word gelukkig met jezelf en hopelijk vind je een leuke partner die ook kinderen wil.
Zoek hulp!
Alle reacties Link kopieren
Als mijn kinderwens groot was zal ik stoppen als mijn vriend die niet wou, weet wel dat ik hier in met hem over had gehad voor het echt "serieus serieus" werd.
Dus dat...
Alle reacties Link kopieren
waarom moet ik hulp zoeken? dit ligt al zolang achter me? en natuurlijk zit er heus wel verdriet, maar ik heb er eigenlijk nooit meer zo over gepraat. ik ben gewoon een vrouw die geen relatie heeft en graag nog een kind zou willen.



en daarnaast is het heus niet extreem vroeg om na een maand over kindernamen te praten ervanuitgaande dat de allebei kinderen wilt. we waren die eerste maanden erg enthousiast en daarnaast (en dat zal er zeker mee te maken hebben) ben ik een namenfan. het kwam een keer ter sprake en toen bleek dat we allebei van een bepaalde soort namen hielden. er kwamen al snel twee namen naar boven die we mooi vonden.
Alle reacties Link kopieren
het liefst was ik bij deze man gebleven als hij alleen maar die leuke kanten had gehad. maar hallo zeg zo zit het leven niet in elkaar. behalve dat gedoe over de kindewens was er nog meer wat mij niet aantrok, hij had schulden maar was ook erg makkelijk met geld vooral in de supermarkt. ik kon me daar erg aan irriteren en zag de schulden steeds groter worden. zo was er meer. weinig overleg over dingen enz.
Alle reacties Link kopieren
quote:huidprobleem schreef op 27 november 2015 @ 14:39:

waarom moet ik hulp zoeken? dit ligt al zolang achter me? en natuurlijk zit er heus wel verdriet, maar ik heb er eigenlijk nooit meer zo over gepraat. ik ben gewoon een vrouw die geen relatie heeft en graag nog een kind zou willen.



en daarnaast is het heus niet extreem vroeg om na een maand over kindernamen te praten ervanuitgaande dat de allebei kinderen wilt. we waren die eerste maanden erg enthousiast en daarnaast (en dat zal er zeker mee te maken hebben) ben ik een namenfan. het kwam een keer ter sprake en toen bleek dat we allebei van een bepaalde soort namen hielden. er kwamen al snel twee namen naar boven die we mooi vonden.



Ik vind dat wel ontzettend vroeg!

Maar goed, ik wil geen kinderen, dus sta er misschien anders in.

En het was dus niet na 1 maand dat hij ineens niet weer wilde? Hij heeft je dus langer voor de gek gehouden?

Nee, dat is niet leuk. Hij heeft je behoorlijk voor het zootje gehouden. Begrijpelijk dat je daar heel erg boos om bent.

Maar dan nog, het topic dat je hier opent, de reactie's die je geeft.....

dat iemand die geen kinderen wil een ander er gelijk van beschuldigd alleen goed te zijn voor zaad!!!

Een vrouw is toch ook niet alleen maar een broedmachine?

Dat jouw ex jouw zo behandeld heeft is heel erg. Die woede snap ik. Maar het topic waar je over praat is toch anders.



Als 2 mensen een relatie hebben, waarvan 1 wel kinderen wil en 1 niet. Dan is er een probleem.

Daar kun je over praten tot je een ons weegt........... Ik wil geen kinderen, ben meer dan bereid om daar in een relatie over te praten, maar die kinderen komen er niet!!! Niet eerlijk tegenover mijn partner? Waarom niet? Het is net zo min eerlijk om mij proberen over te halen (wat echt niet gaat gebeuren).

Er is dan gewoon een probleem. Of je gaat uit elkaar. Of een van de twee geeft toe, maar dat kan alleen als de kinderwens of de niet-kinderwens niet zo diep zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven