Bij de bevalling van zusje zijn.

26-10-2016 17:33 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag jullie mening over het volgende.



Mijn zusje is volgende maand uitgerekend van haar eerste kindje. De vader is reeds uit beeld, details zal ik jullie besparen. Hij is dus ook niet bij de bevalling.



Zus heeft gevraagd of ik bij de bevalling wil zijn, natuurlijk wil ik dat. Ik zat eraan te denken om te vragen op mijn werk of ik hier eventueel vrij voor kan krijgen ( werk zelf 3 dagen in de week). Ik wil alles doen om haar de eerste periode te steunen, ook al wist ze van te voren watvoor iemand de vader is. Kwestie van eigenwijs zijn en niet willen luisteren. Bovendien ben ik degene die het dichtst bij haar woont ( ruim 30 minuten met de auto). Ook zit ik eraan te denken om de eerste nacht bij haar te slapen zodat ik voor de baby kan zorgen terwijl zij uitrust.



Mijn vriend zegt dat ik veel te ver ga en dat het niet mijn probleem is. Ik vrees dat ik hier ook woordenwisseling over ga krijgen thuis... Wij hebben trouwens een dochtertje van 2 jaar



Wat vinden jullie hiervan?
quote:Libra1990 schreef op 26 oktober 2016 @ 20:25:

(...)

Ik heb dat ook gedaan voor mijn tweelingzus. Ik was bij de geboorte van haar tweede en (...) Je was zelfs bij haar geboorte
Alle reacties Link kopieren
quote:Nancyreagan87 schreef op 26 oktober 2016 @ 19:07:

Als je sommige mensen te veel helpt wanneer ze domme keuzes maken leren ze het nooit. Ik had precies hetzelfde maar dan met een vriendin. Ze wist heel goed dat ze helemaal niemand had om haar te helpen (ook financieel was ze er niet aan toe) toch is ze heel bewust zwanger geworden van een of ander nietsnut waar ze dus totaal niks aan had. Voor de rest ook geen familie of ander hulp. Uiteindelijk was ik de enige die in de bevalkamer was voor haar (vrij genomen die dag). Ik had na de bevalling makkelijk twee weken vrij kunnen nemen om haar te helpen maar gezien haar historie van bewust domme dingen doen en dan achteraf zielig komen doen wanneer ze wordt geconfronteerd met consequenties heb ik heel bewust afstand gehouden na de bevalling. Heb haar letterlijk in haar sop laten garen in de hoop dat ze het ooit leert vooral aangezien ze nu ook verantwoordelijk is voor een ander leven. De eerste weken na haar bevalling moesten waarschijnlijk wel een hel zijn geweest voor haar. Dit lijkt misschien harteloos maar op een gegeven moment wordt je moe van iemand steeds uit de brand te moeten helpen die heel bewust overstandige keuzes maakt. Ik wil zelf ook zoveel dingen maar ik doe het niet omdat het niet vestanding is, dan ga ik jou niet keer op keer uit de brand helpen als je ervoor kiest om het wel te doen. Ik ben al bijna 20 jaar met haar bevriend met en heb haar al heeeeel vaak opgevangen, ondersteund, geholpen, in huis genomen, geld geleend etc noem het maar op dus nee, ik voel me niet schuldig op een gegeven moment is het genoeg. Ik weet niet wat voor een verleden je met je zus hebt maar sommige mensen (ook familie vind ik) kun je beter niet de indruk geven dat je er altijd voor ze bent ongeacht wat voor stomiteit ze begaan want dan maken ze er misbruik van en misschien bedoelt je vriend dat ook een beetje.Vind TO lief, maar zou als ik haar was het bovenstaande goed in mijn hoofd houden. Als je na de bevalling constant inspringt, is ze zo weer zwanger van een tweede kind, omdat het zo makkelijk lijkt. Dan ben je alleen maar verder van huis.
quote:lonelyryder schreef op 26 oktober 2016 @ 20:08:

[...]





Zo, heb jij een glazen bol?

Jazeker! Het is Halloween tijd he, ze zijn nu overal verkrijgbaar. Ook een leuk idee voor jou?

Het forumt in ieder geval heel anders
Alle reacties Link kopieren
quote:Defietsboer schreef op 26 oktober 2016 @ 20:39:

[...]





Vind TO lief, maar zou als ik haar was het bovenstaande goed in mijn hoofd houden. Als je na de bevalling constant inspringt, is ze zo weer zwanger van een tweede kind, omdat het zo makkelijk lijkt. Dan ben je alleen maar verder van huis.



Als je net bevallen bent ben je enorm kwetsbaar. Dan heb je hulp nodig, klaar.

Volgens mij is het volstrekt normaal dat vrouwelijke familieleden elkaar dan helpen, heel natuurlijk ook, zelfs olifanten helpen elkaar. De mensheid had nooit zover kunnen evalueren als vrouwen niet solidair met elkaar waren op dit soort momenten.



En meer kinderen krijgen omdat het zo makkelijk is? Please
quote:Defietsboer schreef op 26 oktober 2016 @ 20:39:

[...]





Vind TO lief, maar zou als ik haar was het bovenstaande goed in mijn hoofd houden. Als je na de bevalling constant inspringt, is ze zo weer zwanger van een tweede kind, omdat het zo makkelijk lijkt. Dan ben je alleen maar verder van huis.Eh, Fietsboer.. Heb jij er ooit alleen voor gestaan tijdens een zwangerschap en bevalling? Mijn tweelingzus namelijk wel en ik kan je verzekeren dat, hoeveel ik haar ook geholpen heb, het daar echt NIET makkelijk van werd.
quote:slensor schreef op 26 oktober 2016 @ 20:34:

Je was zelfs bij haar geboorte Ja, inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
quote:Portishead schreef op 26 oktober 2016 @ 20:52:

[...]





En meer kinderen krijgen omdat het zo makkelijk is? Please Je onderschat hoe dom sommige mensen zijn. Mijn vriendin heeft zelfs al gezegd dat ze haar tweede kind het liefst van dezelfde nietsnut wil hebben want als haar tweede kind wel een goede vader heeft kan het eerste kind jaloers worden en das zoo zielig . dus zo zwaar ervaren sommigen het blijkbaar niet om er helemaal alleen voor te staan tijdens en na de bevalling.
quote:MRengine schreef op 26 oktober 2016 @ 19:23:

Buiten het feit dat we er met je naïeve zus de zoveelste bijstandsmoeder bij krijgen die met kind en al op onze kosten zal worden onderhouden, vind ik wel dat je er natuurlijk gewoon voor haar moet zijn. Alleen vind daarbij ook dat je hiermee je vriend niet teveel moet gaan belasten, aangezien hij een heel andere mening en andere gevoelens heeft over de situatie van je zus.





Want alleenstaande moeders werken nooit?

Bah wat ben jij toch altijd negatief
quote:Boogschutter76 schreef op 26 oktober 2016 @ 20:49:

[...]



Jazeker! Het is Halloween tijd he, ze zijn nu overal verkrijgbaar. Ook een leuk idee voor jou?

Het forumt in ieder geval heel anders
Natuurlijk steun je haar! Ik zou nu direct in de auto stappen voor mijn zus, al heeft ze zich stomdronken laten bezwangeren door drie chimpansees, maakt geen enkel verschil.



En ja, zeker de eerste week elke dag langsgaan (als ze daar prijs op stelt) en/of blijven slapen en haar met alles helpen, jij weet al een beetje hoe alles gaat, door je eigen kind en kan haar zeker helpen. Die eerste tijd is voor de meeste vrouwen echt heftig. Naast dat je zelf nog herstellende bent en lichamelijk soms niet alles kan, is het ook op alle andere vlakken zwaar, omdat je van de ene op de andere dag voor een netgeboren baby moet zorgen. Zoiets is echt fijner om samen te doen.
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend lief dat je dit doet!



Mijn zusje was erg jong (tiener) toen ze zwanger raakte en ben zelf ook bij de bevalling geweest. Een bijzondere en erg mooie ervaring is dat geweest
quote:Defietsboer schreef op 26 oktober 2016 @ 20:39:

[...]





Vind TO lief, maar zou als ik haar was het bovenstaande goed in mijn hoofd houden. Als je na de bevalling constant inspringt, is ze zo weer zwanger van een tweede kind, omdat het zo makkelijk lijkt. Dan ben je alleen maar verder van huis.Ja want als je zus eens een bak lasagne brengt, even stofzuigt of er af en toe even is zodat je kunt douchen of even naar de kapper kunt, dan is het allemaal ineens een peulenschil
Alle reacties Link kopieren
quote:slensor schreef op 26 oktober 2016 @ 20:07:

NR87 zegt het al, jouw man weet meer dan jij hier vertelt.



Kat-in-het-bakkie: zus gaat bevallen zonder man (wat jij al verwachtte) en jij moet/wil/zal er bij zijn. Makkelijk scoren hier, tuurlijk doen.



Jouw man kent het hele verhaal, al van voor de conceptie. Hij zegt je het niet te doen. Zijn redenen vertel je niet.



Je hoeft het hier niet te vertellen, maar denk eens echt na over zijn argumenten in plaats van hem hier als een hork neer te zetten.

Jeetje, ik ben een beetje stil van deze post....

En het is absoluut niet mijn bedoeling om mijn vriend als een hork neer te zetten.
Alle reacties Link kopieren
quote:SallySpectra schreef op 26 oktober 2016 @ 21:16:

[...]



Ja want als je zus eens een bak lasagne brengt, even stofzuigt of er af en toe even is zodat je kunt douchen of even naar de kapper kunt, dan is het allemaal ineens een peulenschil Inderdaad, schrap de lasagne, maak daar maar spruitjes van want anders is de kans dat ze binnen een jaar weer bevalt van een ongeschikte vader erg reëel
Alle reacties Link kopieren
quote:OldWood schreef op 26 oktober 2016 @ 20:15:

[...]



Niet overleggen gaat wat te ver.

Je hebt samen een kind waar je voor zorgt, niet meer als normaal dat er overleg gevoerd word met man over dit soort zaken.Dit zou in mijn relatie twee kanten uit geen overleg behoeven hoor. Iets wat dermate belangrijk is voor de ander (een bevalling van je zus!), relatief weinig tijd in beslag neemt (zeg 24 uur) en ook nog eens niet acuut is (dus niet NU terwijl partner nachtdienst heeft o.i.d.)... daar mag mijn partner van mij gewoon een "vetokaart" voor uit de kast trekken.
Alle reacties Link kopieren
Wat Beeldig zegt dus gewoon eigenlijk
quote:MRengine schreef op 26 oktober 2016 @ 19:58:

[...]





Gelukkig maar. Dus ze gaat na haar verlof wel haar oude weer uren werken tbv haar inkomen?Wat ben jij toch een ongelofelijk, zuur, kil mens.
Wat een bizarre vriend heb jij TO, je klaagt wel over de ex partner keuze van je zus maar zo te horen heb je zelf een vent die geen haar beter is.
Alle reacties Link kopieren
Veel te ver gaan? Serieus. Nou je zusje heeft het getroffen met zo'n leuke zwager. Not.....
quote:Nancyreagan87 schreef op 26 oktober 2016 @ 21:09:

Je onderschat hoe dom sommige mensen zijn. Mijn vriendin heeft zelfs al gezegd dat ze haar tweede kind het liefst van dezelfde nietsnut wil hebben, want als haar tweede kind wel een goede vader heeft kan het eerste kind jaloers worden en das zoo zielig . Dus zo zwaar ervaren sommigen het blijkbaar niet om er helemaal alleen voor te staan tijdens en na de bevalling.

Je oordeelt.



Dat je vriendin een totaal andere denkwijze heeft dan jij, maakt haar niet automatisch dom of minderwaardig o.i.d. Jullie staan gewoon anders in het leven.



Ieder z'n keuzes (fouten en lessen) en visie. Zolang je vriendin maar goed voor haar kind(eren) zorgt. "Het perfecte plaatje" is niet voor iedereen haalbaar en is ook geen voorwaarde of garantie voor geluk en/of succes. Ook al denken heel veel mensen dat dat wel zo is.
quote:Beeldig schreef op 26 oktober 2016 @ 20:30:

[...]





Ja, maar dan gaat het overleg dáár over. Niet over of het nodig is dat ik acuut naar het buitenland vlieg voor een broer die daar in de problemen zit, of over of het nodig is dat mijn man een weekend bij zijn zus op de kinderen gaat passen omdat zij daar op dat moment niet toe in staat is. Dat we dat doen, staat buiten kijf. Net zoals ik er 100% zeker voor mijn zus zou zijn als ze alleen moest bevallen. Al was ze zwanger van de grootste eikel van het land en al had iedereen van kilometers afstand zien aankomen dat hij haar zwanger en wel zou dumpen, dat is niet relevant. Mijn ZUS heeft me nodig op dat moment en dan sta ik voor haar klaar. En die paar dagen moet mijn man het thuis maar even oplossen. Hij is een volwassen vent, hij kan dat gewoon.



Datzelfde geldt naar ik mag aannemen ook voor de man van TO.



Nou dit dus. Hoezo mag je alleen opgevangen worden als je goede keuzes hebt gemaakt?! Wat voor onzin is dat? Als mijn zusje een stommiteit begaat dan ben ik er voor haar, wat het ook is. En zeker als die 'stommiteit' haar een alleenstaand moederschap oplevert. Wat een rare samenleving waarin het niet vanzelfsprekend is dat je je bloedeigen zus opvangt. Wat boeit het wat ze gedaan heeft. Het is je zus!



En mijn man weet wel beter dan tussen mijn zusje en mij in te gaan staan. Want als ik zou moeten kiezen zou hij het nog moeilijk krijgen.
quote:JustcallmeTuT schreef op 26 oktober 2016 @ 22:12:

[...]





Wat ben jij toch een ongelofelijk, zuur, kil mens.Nou echt. Daar gaan je nekharen van overeind staan.
quote:lux. schreef op 29 oktober 2016 @ 08:57:

[...]





Nou dit dus. Hoezo mag je alleen opgevangen worden als je goede keuzes hebt gemaakt?! Wat voor onzin is dat? Als mijn zusje een stommiteit begaat dan ben ik er voor haar, wat het ook is. En zeker als die 'stommiteit' haar een alleenstaand moederschap oplevert. Wat een rare samenleving waarin het niet vanzelfsprekend is dat je je bloedeigen zus opvangt. Wat boeit het wat ze gedaan heeft. Het is je zus!



En mijn man weet wel beter dan tussen mijn zusje en mij in te gaan staan. Want als ik zou moeten kiezen zou hij het nog moeilijk krijgen.Het is niet alleen je zus, maar ook je eigen neefje of nichtje. Natuurlijk ben ik daar.
quote:reisa1978 schreef op 29 oktober 2016 @ 09:07:

[...]





Het is niet alleen je zus, maar ook je eigen neefje of nichtje. Natuurlijk ben ik daar.Ja natuurlijk, maar dat gezever over dat die zus wel zus of zo zal zijn en dat je je daardoor niet moet laten meeslepen. Dan denk ik: is dat dan familie? Dat hoort toch onvoorwaardelijk te zijn? Zeer extreme situaties uitgezonderd hoor, maar damn, ze krijgt een kind, ze pleegt geen moord.
Dat TO bij de bevalling is betekent toch niet dat ze alles voor haar zus gaat doen? Als zus zich over het algemeen net iets te graag laat verzorgen kan TO dat in haar achterhoofd houden. Maar bij de bevalling zijn en in de eerste week/weken bijstaan zal er heus niet voor zorgen dat haar zus er gelijk nog 3 uitpoept. En als ze dat wel doet kan TO op dat moment nog bedenken of ze nog wil helpen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven