binnen 2,5 jaar wil hij scheiden

01-11-2014 20:26 1204 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik moet mijn verhaal gewoon even kwijt. Weet niet wat ik van jullie verwacht, maar misschien tips of steun.

Mijn man en ik zijn 12 jaar samen waarvan bijna 2,5 jaar getrouwd. Mijn man heeft 2 maanden geleden verteld dat hij verliefd is op een ander en dat hij ook al langer niets meer voor mij voelt. Volgens hem staan deze 2 zaken los van elkaar. Hij is eerst op zichzelf gaan wonen en heeft nu aangegeven dat het mooi geweest is en dat hij wil scheiden. Ik voel me wanhopig en ben perplex. Ik wist niet dat er iets niet goed was aan onze relatie en ik kan die verliefdheid niet los zien van het niets meer voelen voor mij. Ik heb het gevoel dat hij overhaast beslist. Hij zegt dat hij het zeker weet, maar hij zegt ook dat hij nu niet meer verder wil met ons samen, maar objectief gezien niet weet of hij er over een half jaar anders over denkt. Is het stom dat ik daardoor toch hoop blijf houden? Hij heeft duidelijk gezegd dat hij wil scheiden. Ik vind dat hij ons geen kans heeft gegeven en dat hij iets najaagt wat uiteindelijk hoogstens even goed als onze relatie zal zijn. Hij zegt dat hij zich belemmerd voelde in onze relatie. Ik zou zo graag willen laten zien dat ik kan veranderen (niet alleen voor hem, maar juist ook voor mijzelf). Maar hij wil mij deze kans niet geven. Hij wil vrij zijn en alles nog eens anders doen, want hij is nu nog jong.
Tja Maria je kunt blijven fantaseren dat hij alsnog het huwelijk voort wil zetten maar hij heeft toch meerdere malen gezegd dat hij wil scheiden?

Jullie zouden toch als ik het goed heb deze maand naar een mediator om de scheiding te gaan regelen maar dat is nu dus uitgesteld naar half februari?
En als ik zo eens terug lees zijn jullie toch al bij de relatietherapeut geweest en na de laatste keer wilde hij scheiden.!

Zegt jou dat niet genoeg?
Alle reacties Link kopieren
We zouden inderdaad naar de mediator, maar hij heeft mij om meer tijd gevraagd. Half februari hebben we samen een gesprek over wat er nu allemaal gebeurd is.

Het klopt dat we al bij de relatietherapie waren. Achteraf gezien was dit te vroeg, maar dat is nu makkelijk zeggen. Hij was er ook niet voor gemotiveerd en deed het vermoedelijk omdat hij zich daar toe verplicht voelde, dus als we een 2e keer zouden gaan, moet hij er wel achter staan, anders heeft het geen zin.
quote:maria30 schreef op 17 januari 2015 @ 17:49:

We zouden inderdaad naar de mediator, maar hij heeft mij om meer tijd gevraagd. Half februari hebben we samen een gesprek over wat er nu allemaal gebeurd is.

Het klopt dat we al bij de relatietherapie waren. Achteraf gezien was dit te vroeg, maar dat is nu makkelijk zeggen. Hij was er ook niet voor gemotiveerd en deed het vermoedelijk omdat hij zich daar toe verplicht voelde, dus als we een 2e keer zouden gaan, moet hij er wel achter staan, anders heeft het geen zin.Ik begrijp het niet, ga je er nu nog steeds van uit dat het weer goed komt tussen jullie en ben jij bereid om te vergeten dat hij moedwillig is vertrokken bij jou om met een ander te kunnen seksen? Nog los van het feit dat hij nergens heeft gezegd of laten zien dat hij met je verder wil vraag ik me af of jij jezelf wel serieus neemt.
Alle reacties Link kopieren
Waarom nog meer tijd?
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
quote:DorothyParker schreef op 17 januari 2015 @ 17:56:

Waarom nog meer tijd?Misschien hoopt hij dat zijn minnares breekt met haar vriend en twijfelt zij nog.
Alle reacties Link kopieren
Zou kunnen, sabbaticalmeds. Hij zegt dat hij meer tijd wil om over die verliefdheid heen te komen zodat hij weet of hij de beslissing neemt op basis van die verliefdheid of om andere redenen. In hoeverre hij nu nog meer tijd wil weet ik niet. Zondag zei hij dat hij zeker was over zijn beslissing, maar in de mails die daarna gestuurd zijn heeft hij het niet over een afspraak maken met een mediator. In december heb ik al namen gemaild, dus als hij zou willen had hij al kunnen bellen. Misschien is het voor hem ook wel moeilijk.



Vergeten niet sabbaticalmeds, maar vergeven zou ik willen proberen.
quote:maria30 schreef op 17 januari 2015 @ 17:49:

We zouden inderdaad naar de mediator, maar hij heeft mij om meer tijd gevraagd. Half februari hebben we samen een gesprek over wat er nu allemaal gebeurd is.

Het klopt dat we al bij de relatietherapie waren. Achteraf gezien was dit te vroeg, maar dat is nu makkelijk zeggen. Hij was er ook niet voor gemotiveerd en deed het vermoedelijk omdat hij zich daar toe verplicht voelde, dus als we een 2e keer zouden gaan, moet hij er wel achter staan, anders heeft het geen zin.

Pfff Maria,zie je echt niet hoe niet jij maar HIJ nu de touwtjes in handen heeft?

Hoe jij eigenlijk maar smachtend op hem zit te wachten?
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het niet aan de ene kant zeggen jullie dat ik alles bepaal en aan de andere kant dat hij alles bepaalt? Ik probeer datgene te doen waar ik me zelf prettig bij voel: dingen ondernemen, af en toe kleine dingetjes in huis veranderen, wat spullen van hem in een doos stoppen, financiële dingen te regelen, maar ook proberen begrip voor hem te tonen, hem en mijzelf! tijd geven, te lezen over hoe je je emoties in bedwang kunt houden/hoe te communiceren en nu voel ik de behoefte om een ontspanningsoefening te gaan doen zodat ik even echt aan niets denk. En ik wil ook rekening met hem houden; doordat ik denk dat de relatiebreuk een andere oorzaak heeft, heb ik de neiging om zijn onvrede weer minder serieus te nemen en dat is niet goed.
Ik vraag mij af of jullie überhaupt nog wel passen na alle ontwikkelingen die jij hebt doorgemaakt.
quote:maria30 schreef op 17 januari 2015 @ 19:25:

Ik snap het niet aan de ene kant zeggen jullie dat ik alles bepaal en aan de andere kant dat hij alles bepaalt? Ik probeer datgene te doen waar ik me zelf prettig bij voel: dingen ondernemen, af en toe kleine dingetjes in huis veranderen, wat spullen van hem in een doos stoppen, financiële dingen te regelen, maar ook proberen begrip voor hem te tonen, hem en mijzelf! tijd geven, te lezen over hoe je je emoties in bedwang kunt houden/hoe te communiceren en nu voel ik de behoefte om een ontspanningsoefening te gaan doen zodat ik even echt aan niets denk. En ik wil ook rekening met hem houden; doordat ik denk dat de relatiebreuk een andere oorzaak heeft, heb ik de neiging om zijn onvrede weer minder serieus te nemen en dat is niet goed.ik denk dat jouw angst om alleen te zijn groter is dan je eigenwaarde. Hij speelt met je maar jij speelt net zo goed met hem. Jij neemt hem niet serieus. Jij beweert zelfs dat jij meer inzicht in hem hebt dat hij in zichzelf dat is nogal paternalistisch. Ik denk dat je dat doet uit angst. Dus ja jij overheerst hem omdat je niet alleen kan/wil zijn en hij overheerst jou omdat hij zij eigen leven wil bepalen.
Alle reacties Link kopieren
Maar het is niet zo dat ik niet alleen kan/wil zijn. Als hij dood was gegaan dan had ik niemand anders gewild. Ik wil met hém samen zijn. En dat hoeft niet eens in hetzelfde huis. Hij weet inderdaad beter wat er in hem omgaat, maar hij zegt zelf dat hij het niet weet en we kennen elkaar al 12 jaar en in die jaren heb ik hem ook goed leren kennen. Soms hebben anderen dingen eerder door dan jij zelf, mensen kunnen mij ook heel raak typeren en dan over dingen wasr ik zelf nog niet bij stilgestaan heb. En hoe overheerst hij mij dan doordat hij zijn eigen leven wil bepalen? Dat is toch logisch dat hij dat wil?
Ik denk dat Meds ook vooral doelt op de angst voor het onbekende,wat moet je met je leven zonder hem..

Terwijl je daar toch al heel goed mee bezig was,je ging op vakantie en maakte behoorlijke stappen vooruit.

I.p.v. de godgansedag met hem bezig te zijn kun je beter weer bezig zijn met jezelf.

Kappen met dat constante geanalyseer,gemail en geapp naar hem.

Ga aan de slag om Maria2.0 vorm te geven en laat hem zijn eigen sores uitzoeken.

Wellicht is helemaal even geen contact veel beter.!
quote:maria30 schreef op 18 januari 2015 @ 08:24:

Maar het is niet zo dat ik niet alleen kan/wil zijn. Als hij dood was gegaan dan had ik niemand anders gewild. Ik wil met hém samen zijn. En dat hoeft niet eens in hetzelfde huis. Hij weet inderdaad beter wat er in hem omgaat, maar hij zegt zelf dat hij het niet weet en we kennen elkaar al 12 jaar en in die jaren heb ik hem ook goed leren kennen. Soms hebben anderen dingen eerder door dan jij zelf, mensen kunnen mij ook heel raak typeren en dan over dingen wasr ik zelf nog niet bij stilgestaan heb. En hoe overheerst hij mij dan doordat hij zijn eigen leven wil bepalen? Dat is toch logisch dat hij dat wil?je bent bang dat je nooit meer iemand zal vinden die van jou houdt/ waar jij van kan houden daarom heb je jezelf nu in de wurggreep, je bent zelfs bereid bij hem te blijven ondanks het feit dat hij tegen je gelogen heeft en daar helemaal geen berouw over heeft. Je kent hem niet beter dan hij zichzelf kent. als hij zegt dat hij het niet weet kan het ook zijn dat hij zegt: ik weet het wel maar ik wil/ durf het niet te zeggen. Jij zit overduidelijk in de ontkenning en dan komen berichten nu eenmaal anders binnen. Hij overheerst je niet, jij laat je overheersen. Hij laat je bungelen om onduidelijke redenen en jij laat dat toe omdat je bang bent dat je niks beters kan krijgen.
Stel je eens voor dat je beste vriendin of je zus of iemand anders waar je veel om geeft een ex heeft die al maanden geleden heeft aangegeven dat hij wil scheiden. Hij heeft ook al maanden geleden aangegeven dat hij verliefd is op een ander. Hij heeft zelfs actief geprobeerd een relatie op te bouwen met die ander, hij is vreemdgegaan maar omdat de ander nog een vriend heeft stagneert die relatie. Hij zegt tegen je beste vriendin dat hij wil scheiden maar hij doet schimmig over het tijdstip. Hij laat doorschemeren dat hij

1. geen berouw heeft van zijn affaire

2. wil wachten tot hij zeker weet dat zijn verliefdheid beantwoord wordt/ of verdwijnt

3. daar laat hij zijn scheiding van afhangen



wat zou jij je vriendin, waar je veel om geeft adviseren Maria? Wacht op hem? Want jij bent de ware voor hem? Hij houdt van je maar is het even vergeten?
Of zou je zeggen: jij bent te goed om op de reservebank te zitten. Dit wordt nooit meer wat, je kan hem niet vertrouwen, ga verder met je leven
Ik ben al meer dan 20 jaar getrouwd(misschien heb ik dat al eerder gezegd )en zelfs ik zou niet durven beweren dat ik mijn man beter ken dan hij zelf. Iedereen heeft namelijk een kant die van zich zelf is. Een kant waarin je droomt, je je seksuele fantasieën hebt, je angsten, geheimpjes. En daar heb je recht op binnen een relatie omdat je zo een stuk exclusief voor je zelf mag houden. Het is ook het gedeelte waar je nadenkt over dingen die je niet (meteen) met je partner wil bespreken. In dat gedeelte voelen we ook onze eenzaamheid als een partner niet luistert of als we gevoelens, van liefde of houden van, voelen verdwijnen voor onze partner.



Op die plek moeten en kunnen we eerlijk zijn tegen ons zelf. Je kent je man zijn patronen, zijn favoriete eten en zijn valkuilen en nog vee meer maar denk nooit dat je iemand beter kent dan hij zelf. Kijk naar zijn gedrag op het moment dat je hem echt nodig hebt en dat is wie hij is op zijn "verborgen" plek.



Als je heel stil bent en echt luistert naar je zelf weet je ook wat je zelf echt denkt en voelt en wat het beste voor je is. Het is een plek die we graag negeren omdat we het ook intuïtie noemen.
hier idem waterplant en ik ken mijn wederhalf ook al tientallen jaren.
Alle reacties Link kopieren
Je weet toch nooit precies wat er in een ander omgaat? TO, ik zou er maar vanuit gaan dat het klopt wat hij zegt. Hij is verliefd op een ander, maar die wil vooralsnog niet met hem verder. Toch weet hij niet of hij nog terug naar jou wil. Ga er maar vanuit dat hij dat ook echt niet weet en dat lijkt mij geen goed teken. Het klinkt mij niet in de oren als een midlifecrisis, heel eerlijk gezegd. Het klinkt als een man die niet meer van je houdt, maar die dat wel heel zeker wil weten voordat hij de relatie (en daarmee jouw hart) definitief breekt.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
quote:sabbaticalmeds schreef op 18 januari 2015 @ 13:50:

hier idem waterplant en ik ken mijn wederhalf ook al tientallen jaren.God zij dank, je zou het toch niet anders willen
Alle reacties Link kopieren
@ sabbaticalmeds: ik kan je hier geen antwoord op geven, omdat ik het niet weet. Ik kan het niet als een losse situatie zien, maar alleen de als mijn situatie. Ik weet wel hoe mijn beste vriendin erin staat.
quote:maria30 schreef op 18 januari 2015 @ 21:54:

@ sabbaticalmeds: ik kan je hier geen antwoord op geven, omdat ik het niet weet. Ik kan het niet als een losse situatie zien, maar alleen de als mijn situatie. Ik weet wel hoe mijn beste vriendin erin staat.wat is haar advies aan jou?
Jullie communiceerden in jullie huwelijk niet goed en nu ook nog niet. Je loopt van alles te gissen en in te vullen.



Waarom niet die mefiator inschakelen? Die is er juist voor om de dingen helder te krijgen. Als er een kans is om te lijmen zal hij daar bij helpen en anders helpt hij om goed uit elkaar te gaan.



Nu blijven jullie elkaar aan het lijntje houden en dingen voor elkaar invullen. Er zit veel te veel zeer om dit samen zakelijk op te lossen en de ematies even op de tweede plek te zetten.



Als jullie zo door gaan wordt de puinhoop alleen maar groter. Hup mediator bellen dus!



Ik snap niet dat jouw hulpverleners dat ook niet adviseren. Of doen ze dat wel? Bespreek het eens met ze.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriendin zegt dat hij mij heel veel pijn heeft gedaan en dit zal blijven doen. Dat ik hem niet meer terug moet willen. Maar als ik dat toch wil is ze er voor mij.



@ shehot: we hebben afgesproken dat hij een afspraak bij de mediator zou maken en daar heeft hij meer tijd voor gevraagd. Ik vind je opmerking dat als er nog iets te redden valt de mediator daar een rol in kan spelen zeker iets om over na te denken. Zelf zou ik samen met hem nog wel een gesprek met een bevriend stel willen voeren. Zij zijn actief in een kerk en vanuit die functie denk ik dat ze zo'n soort gesprek goed zouden kunnen leiden/kunnen bemiddelen. Ik zal dit echter nooit voorstellen, omdat ik vind dat je dit niet van iemand kunt vragen en wie weet maakt het de vriendschap wel kapot. Ik heb het met de psycholoog uitgebreid gehad over de tijd nemen en hoeveel tijd dan. Zij vindt dat ik zelf moet weten hoeveel tijd ik hem geef, het gaat tenslotte om mijn leven, maar zijzelf zou hem nog hooguit 2 maand de tijd geven zei ze. We hebben het erover gehad dat hij pas zal kunnen nadenken als zijn verliefdheid over is, maar het is niet te zeggen hoe lang dat gaat duren.
Jouw vriendin lijkt mij een hele wijze vrouw.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven