champagne en lengte

14-02-2015 07:51 227 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een tijdje geleden stond hier een topic over een discussie over lengte. Lichaamslengte wel te verstaan



Ik heb met mijn vriend precies dezelfde discussie. Volgens mij zijn de meeste jonge, hoogopgeleide, autochtone nederlandse vrouwen (kortom zo'n beetje de VIVA-vrouwen) namelijk gemiddeld even lang of langer dan hij als ze op hoge hakken staan. Het valt me elke keer weer op als we op een feestje of een receptie zijn. Ik ben zelf 1.76 en dus op hakken ook al langer dan hij (hij is 1.81) en ik zie heel veel vrouwen van (bijna) mijn lengte of zelfs langer. Maar daar wil hij niet aan, ik denk dat zijn ego daardoor te veel gekrenkt raakt



Om van het gezeur af te zijn hebben we er een fles champagne op gezet (een goede fles welteverstaan). Ik drink erg graag champagne, vooral als die door mijn vriend betaald wordt. Dus wie heeft er gelijk?



NB het gaat er dus om of jij op je hoogste hakken langer bent dan 1,81, de poll slaat op zijn lengte (dit n.a.v. sommige reacties, ik was niet helemaal duidelijk geloof ik).



Edit: het is trouwens een nek-aan-nek race. Bijna de helft van de vrouwen hier geeft aan op hun hoogste hakken even lang of langer te zijn dan 1.81.

Op mijn allerhoogste hakken...

Totaal aantal stemmen: 342

... kijk ik over hem heen (8%)
... ben ik duidelijk langer dan hij (19%)
... ben ik iets langer dan hij (10%)
... ben ik precies even lang (6%)
... is hij nog steeds langer (57%)
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt.
Alle reacties Link kopieren
Ach, wij zijn ook nodig voor biodiversiteit.
quote:markovic schreef op 20 februari 2015 @ 14:32:

Waaom zou dat gek zijn?Ik beweer toch nergens dat er geen verband is?
quote:parbleumondieu schreef op 20 februari 2015 @ 14:51:

Ach, wij zijn ook nodig voor biodiversiteit.Het evenredig verband tussen lichaamslengte en kanker is ook aangetoond.
Alle reacties Link kopieren
quote:HuLang schreef op 20 februari 2015 @ 14:57:

[...]



Het evenredig verband tussen lichaamslengte en kanker is ook aangetoond. Dat klopt. Iets met veel groeihormonen, eigenlijk best logisch.
Alle reacties Link kopieren
quote:whopper schreef op 20 februari 2015 @ 10:26:

Ik ben 1.85

Op mijn hoogste hakken ben ik 1.97

Eat that Ik begin zowaar bijna medelijden met mijn vriend te krijgen.
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt.
Alle reacties Link kopieren
quote:markovic schreef op 20 februari 2015 @ 10:28:

Quote van CBS



"Nederlanders steeds langer maar vooral zwaarder



Het gemiddelde gewicht van mannen en vrouwen in Nederland is in twintig jaar meer toegenomen dan de gemiddelde lengte. Het aantal mensen met overgewicht is dan ook aanzienlijk hoger geworden. In 2011 had 54 procent van de volwassen mannen en 43 procent van de vrouwen overgewicht.

Gemiddelde lengte mannen meer toegenomen dan van vrouwen



In 2011 was de gemiddelde man in Nederland 1,81 meter lang, de gemiddelde vrouw 1,68 meter. Vergeleken met 1991 zijn mannen nu 2,1 en vrouwen 0,6 centimeter langer. Het verschil tussen de gemiddelde lengte van beide geslachten is daarmee gestegen van 11,9 naar 13,4 centimeter."



Kortom de gemiddelde man is 13 cm langer dan de gemiddelde vrouw en dat verschil neemt ook nog eens toe, dus is logischerwijze groter bij jongeren dan bij ouderen.



Tenzij je hakken hebt van meer dan 13 cm komt de gemiddelde Nederlandse vrouw niet boven de gemiddelde Nederlandse man uit.Klopt. Maar als je het hele artikel leest, waarvan ik nu twee keer de link geplaatst heb, zul je lezen dat jongere, autochtone, hoogopgeleide vrouwen gemiddeld langer zijn dan oudere enz. vrouwen. Met die groep wilde ik hem vergelijken. In dat geval zal het verschil met mijn vriend aardig wat kleiner zijn dan 13 cm, en met een paar flinke maar niet extreme hakken best te overbruggen.
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt.
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie ondertussen al een lekker fles champagne gedeeld trouwens?
Alle reacties Link kopieren
quote:HuLang schreef op 20 februari 2015 @ 11:15:

Ik ben toch wel benieuwd naar de oorzaken van dat statistisch verband tussen opleiding en lichaamslengte. In Nederland dan, want dat verband hoeft niet te bestaan in andere landen. Bestaan daar trouwens statistieken over?



Dat er genetische factoren zouden spelen betwijfel ik, want dan zou er wellicht ook een statistisch relevant verband bestaan tussen IQ en lengte. Dus dan spelen omgevingsfactoren toch een beslissende rol. De spreekwoordelijke schop onder het hol bijvoorbeeld, die misschien nèt iets te vaak letterlijk wordt genomen. Maar ik denk toch vooral aan voeding. Betere voeding werd al getipt als mogelijke oorzaak maar dat is slechts een gok. Ook dat staat in het artikel vermeld.
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt.
Alle reacties Link kopieren
quote:parbleumondieu schreef op 20 februari 2015 @ 15:22:

Hebben jullie ondertussen al een lekker fles champagne gedeeld trouwens?Ik wacht nog even tot en met aankomend weekend. Zoals het er nu naar uitziet ben ik toch de klos, zij het nipt (cijfers schommelen nu tussen 57/56 % tegen 43/44 %)
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt.
Dat is al niet nipt meer. KO in de tweede ronde!
Alle reacties Link kopieren
quote:HuLang schreef op 20 februari 2015 @ 15:28:

Dat is al niet nipt meer. KO in de tweede ronde! Misschien zijn vrouwen die komend weekend de poll invullen wel gemiddeld langer dan die van afgelopen week
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt.
Alle reacties Link kopieren
Alleen als gemiddeld langere vrouwen skivakanties en carnaval vierden afgelopen week. Maar een mens mag hopen.
quote:parbleumondieu schreef op 20 februari 2015 @ 15:37:

Alleen als gemiddeld langere vrouwen skivakanties en carnaval vierden afgelopen week.Of minder eerlijk (opgetrommeld door TO). Daar bestaan vast ook wel statistiekjes van.
Alle reacties Link kopieren
Op Fok! mogen oproepjes wel. (insert lampje hier)
Voor een drankje vul ik die poll ook wel in hoor!
Alle reacties Link kopieren
quote:HuLang schreef op 20 februari 2015 @ 16:13:

Voor een drankje vul ik die poll ook wel in hoor!



Hoho, ik was eerder!



Maar als haar vriend wint, heb ik daar weinig aan vrees ik.



Dus kom op lange vrouwen, verschuil jullie niet langer
Ergo sum.
Alle reacties Link kopieren
Goed, mijn vriend heeft de champagne inmiddels al gekregen. Hij was zo gul om mij mee te laten drinken; bovendien had hij ook nog een paar prachtige zwarte pumps voor me gekocht met hakken van 13 centimeter. Heel sportief.
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha veel plezier met je nieuwe hakken Marit! Alle negatieve reacties ten spijt: ik vond het een geinig experimentje!
Alle reacties Link kopieren
quote:maritk schreef op 25 februari 2015 @ 22:12:

Goed, mijn vriend heeft de champagne inmiddels al gekregen. Hij was zo gul om mij mee te laten drinken; bovendien had hij ook nog een paar prachtige zwarte pumps voor me gekocht met hakken van 13 centimeter. Heel sportief.



Inderdaad sportief van hem. Maar wel balen van mijn glas champagne.

13 cm? Dan ben je 1.89, toch?
Ergo sum.
Alle reacties Link kopieren
quote:Antonius schreef op 28 februari 2015 @ 10:07

13 cm? Dan ben je 1.89, toch? Klopt. Tikje geïntimideerd, Antonio? Misschien moet je zelf aan de hoge hakken. Hoewel zelfs dàt bij sommige vrouwen niet voldoende zal zijn
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt.
Alle reacties Link kopieren
quote:maritk schreef op 28 februari 2015 @ 10:29:

[...]





Klopt. Tikje geïntimideerd, Antonio? Misschien moet je zelf aan de hoge hakken. Hoewel zelfs dàt bij sommige vrouwen niet voldoende zal zijn



Proost Marit! Ik was te laat voor je experimentje, maar vroeg me nog wel af of je verlies aan de lengte van de viva-vrouwen ligt, of aan de hoogte van hun 'allerhoogste hakken'. Jij gaat uit van minimaal 10 cm (dus, zoals je zegt, vrouwen van 1.72 zijn dan al groter dan je vriend) maar misschien heeft een groot deel als hoogste hakken maar 5 cm?



Geniet in elk geval van je nieuwe hakken!
There are only two ways to live your life. One is like nothing is a miracle, the other is like everything is - Albert Einstein
Alle reacties Link kopieren
quote:sunny_mar schreef op 28 februari 2015 @ 11:52:

[...]





Proost Marit! Ik was te laat voor je experimentje, maar vroeg me nog wel af of je verlies aan de lengte van de viva-vrouwen ligt, of aan de hoogte van hun 'allerhoogste hakken'. Jij gaat uit van minimaal 10 cm (dus, zoals je zegt, vrouwen van 1.72 zijn dan al groter dan je vriend) maar misschien heeft een groot deel als hoogste hakken maar 5 cm?



Geniet in elk geval van je nieuwe hakken!



Dank je!



En inderdaad, als ik de vraag anders geformuleerd had, b.v. "Wie is er op hakken van 12 cm langer dan mijn vriend?" ik dan vet gewonnen zou hebben...
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt.
Ik dacht dat verliezers sportief waren en winnaars solidair
Alle reacties Link kopieren
Hoewel de champagne inmiddels ontkurkt is, heb ik gestemd op, 'kijk ik over hem heen'.



De gemiddelde lengte van een vrouw in NL is 1,69m. Die van een man 1,82m. Ik ben zelf 1,78m dus met mijn hogere/hoogste hakken (tussen 8 en 11cm) ben ik al langer.



Beiden blootsvoets, ten opzichte van de gemiddelde lengte van een man, ben ik iets kleiner maar ben ik, tegenover de gemiddelde lengte van een vrouw genomen, weer een stuk langer.



Ik snap dat gezever/discussie daarover van sommige mannen dan ook niet. Hakken zijn een hulpstuk die je, als vrouw, tijdelijk langer doen zijn. Dat is niet de werkelijke lengte dan van de vrouw in kwestie.



Bij sommige mannen krijg ik idd weleens de indruk dat ze wel graag een vrouw op hakken willen zien maar dat die vooral niet boven henzelf mag uitsteken. Ego-dingetje lijkt het dan wel.



Daarbovenop vind ik een hak tot aan 4 cm een verhoging
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Jij bent echies raar.
F.U.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven