Daten met een 'dwerg'

27-04-2017 00:24 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorige week kwam ik aan de praat met een dwergvrouw. We hadden een leuk gesprek en zij vroeg of ik iets met haar wil gaan drinken. Omdat het klikte heb ik hiermee ingestemd. Voor mij was dit helemaal nieuw. Ik had nog nooit een dwergmens van dichtbij gezien en nu ga ik met een daten. Het is zeker niet zo dat ik nu al twijfels heb. Je weet nooit waar het schip gaat stranden. Wel vraag ik me af waar je tegenaan kan lopen als je een relatie zou beginnen met een dwergmens. Daarom kom ik graag in contact met mensen die zelf ook in zo'n situatie zitten of hebben gezeten. Ik hoor graag de dingen waar je rekening mee moet houden in zo'n relatie.



PS. Ik ben 1,83, zij is 1,33
quote:Moemoe64 schreef op 27 april 2017 @ 21:01:

Mijn stiefdochter (29 jaar) is 1,35m groot, maar no way dat ik haar een dwergmens of een dwergvrouwtje zou noemen. Ik vind deze termen heel grof en beledigend!



Jaja, rustig maar. We weten dat nu wel.



Jammer dat mensen voor het gemak even over de post van TO heenlezen dat de dame in kwestie zichzelf een dwergmens noemt, dus logisch dat TO dan ook die benaming gebruikt.



Ik lees verder alles behalve iets denigrerends en beledigends in de posts van TO (juist niet!), dus nu iedereen even zijn eigen pisje over het topic gedaan heeft kunnen we weer gewoon met TO meedenken.



TO: probeer het gewoon leuk te hebben, net als iedere andere date elkaar aftasten en haar loszien van haar kleine postuur.
Alle reacties Link kopieren
quote:nottonight26 schreef op 30 april 2017 @ 03:18:

Ja ik heb een vraag mimsey



Hoe herken je achondroplasie bij een baby ?



Tegenwoordig zien ze het vaak al op de echo's in de derde termijn van de zwangerschap; de armen en benen van de benen zijn korter, de schedel groter dan gemiddeld, en vaak zien ze ook afwijkingen aan de vorm van de ruggengraat. De baby zal iets kleiner zijn dan gemiddeld, maar bij achondroplasie niet zo extreem veel kleiner dan je mogelijk zou verwachten. Mijn dochter, geboren met 38 weken, paste zo ongeveer gelijk in maat 50.



Als de baby geboren is zie je vaak een wat moppig klein gezichtje in een wat groter hoofd, met een lager neusbrugje. De handjes zijn vaak heel specifiek van vorm, het lijken een beetje stompe zeesterretjes.



Verder is het gewoon een baby als alle andere, omdat alles vaak nog zo gedrongen en opgevouwen zit bij babies vallen de kortere ledematen vaak niet eens echt op als je het niet weet. Dat komt later pas.



Tegenwoordig kun je heel snel uitsluitsel krijgen of er inderdaad sprake is van achondroplasie.
Wat wilde ik nou toch typen?
Doe geen moeite meer om te reageren, Botta heeft een permaban wegens dubbelnicken als Botta en Piloo
quote:sassa_82 schreef op 27 april 2017 @ 02:40:

[...]



Zal ze wel verteld hebben, denk niet dat hij haar gemeten heeft met een meetlint.
quote:hamaika schreef op 01 mei 2017 @ 08:00:

Doe geen moeite meer om te reageren, Botta heeft een permaban wegens dubbelnicken als Botta en PilooJa ik zag het inderdaad. Reageer ook niet meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven