dochter 16 met man 27

07-06-2008 10:20 312 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik ben nieuw op het forum maar lees al een tijdje mee



Ik heb een serieus probleem en wil graag weten hoe jullie hierover denken.



Bij toeval ben ik erachter gekomen dat mijn dochter van 16 iets heeft met een man van 27. Korte profielschets dochter: ze is dus 16 en klein en te zwaar, erg onzeker (vind ik dan). Ze heeft diverse vriendjes gehad maar het gaat altijd uit omdat ze die jongens te kinderachtig vind en ze ook vlug benauwd raakt als ze te serieus worden. De eerste keer dat ze met een oudere kwam, zij toen 15 hij 20, moest ik al over mijn grens heengaan, maar omdat ze erg volwassenen is voor haar leeftijd en jongetjes van haar leeftijd gewoon kinderachtig vind, ben ik hierover heen gestapt. Maar die jongen was ook weer te serieus. Ze heeft nog iemand van 22 gehad, maar toen die sex wou is ze afgehaakt. Ze is dus nog niet sexueel actief, tenminste niet all the way.



Nu is er die dus van 27! pfffff moeilijk hoor. Ik denk dat als ze 5 jaar ouder was en ze had iemand die dan 11 jaar ouder was, ik er geen probleem mee zou hebben. Maar ze is nu pas 16, vind ik nog wat jong.



Haar vader die hertrouwd is, kent die man goed en hij komt ook bij haar vader en zijn vrouw over de vloer. Zij weten hiervan af, en staan hierachter.



Graag wil ik jullie mening horen......
Alle reacties Link kopieren
Reiger100 schreef op 16 juni 2008 @ 09:59:

[...]

Goh, Omen, wat dan met al die volwassen vrouwen die het karakter van hun partner niet goed konden inschatten? Als dat wat je zegt waar is, zullen er dus geen scheidingen meer zijn bij mensen die op meer dan 18-jarige leeftijd hun partner vinden.
Voor sommigen komt de volwassenheid nooit.
Alle reacties Link kopieren
Omen, die 'sommigen' zijn er wel heel veel, aan het grote aantal scheidingen en ongelukkige relaties te zien. Dat betekent dus dat ook op volwassen leeftijd het heel moeilijk blijft om in te schatten of iemand een geschikte partner is, en/of om ook zelf een geschikte partner te zijn.



Ipodwoman, ik hoop dat je dochter hier snel over heen is.
Alle reacties Link kopieren
Je bedoelt Joldan.
Alle reacties Link kopieren
Dat denk ik ook. Bij mij weten hebben mijn dochters nog geen relatie *checkt voor alle zekerheid even*
Alle reacties Link kopieren
Reiger100 schreef op 17 juni 2008 @ 09:30:

Omen, die 'sommigen' zijn er wel heel veel, aan het grote aantal scheidingen en ongelukkige relaties te zien. Dat betekent dus dat ook op volwassen leeftijd het heel moeilijk blijft om in te schatten of iemand een geschikte partner is, en/of om ook zelf een geschikte partner te zijn.

Ja, dat klopt naar mijn idee. Er zijn heel veel mensen die nooit volwassen worden. Teleurstellend veel. Zelfs al zijn ze 'op volwassen leeftijd'. Dat maakt ze nog niet volwassen.
Alle reacties Link kopieren
maar even ontopic weer: een meisje van 16 kan zich wel volwassen gedragen op sommige punten, maar het blijft een kind. Volwassen gedragen wil nog niet zeggen dat je volwassen bent. Sommige mensen worden nooit volwassen, maar ze hebben wel de leeftijd bereikt waarbij aangenomne zou kunnen worden dat ze volwassen beslissingen kunnen nemen, Een kind van 16 heeft die leeftijd niet.

Die kan niet beslissen of een jongeman van 27 misbruik van haar makt of kwade bedoeligen heeft of niet.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, dat was even een vergissing, sorry!
Alle reacties Link kopieren
Zamirah schreef op 16 juni 2008 @ 21:11:

Zie je wel, het is een loser.
Zamirah, gaat dit over mij?
Als een meisje van 16 date met een jongen van ongeveer haar leeftijd (15,16,17,18) zijn ze beiden in dezelfde levensfase. En dát maakt voor mij wel heel veel uit.
Alle reacties Link kopieren
Fel schreef op 17 juni 2008 @ 20:14:

[...]





Zamirah, gaat dit over mij?






Nee, hoor, het gaat over de inmiddels "exvriend' van de dochter van Joldan.



Wel frappant, dat al tijdens het lopen van dit topic de ontknoping al kwam....des te meer word ik weer gesterkt in mijn mening.
Alle reacties Link kopieren
Oh oke, dacht even dat het op mij sloeg omdat het onder mijn reactie stond. No hard feelings :-)



En zo'n vent is het schoppen niet waard.
Alle reacties Link kopieren
Juist wel, als het mijn dochter was geweest.... echt wel... (figuurlijk dan, want zo agressief ben ik niet), mijn ex zou hem wel het licht uit zijn ogen schoppen. Tenminste dat beloofde hij me toen ik het er met hem over had. Ik liet hem het forum lezen en gelukkig was hij het met me eens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven