Doorgaan na vreemdgaan

04-09-2012 00:16 62 berichten
Hallo dames,

Ik ben er net achter gekomen dat mijn vriend van vier jaar vreemd is gegaan. Ik kwam dubieuze chats tegen op zijn laptop en na confrontatie en veel ontkennen heeft hij uiteindelijk bekend. Ik dacht altijd dat wij zo'n goede relatie hadden, ik had nooit verwacht dat juist hij dit zou doen.



Gek genoeg ben ik helemaal niet boos geworden, wel verdrietig, ik voel me nu vooral erg misselijk. Helemaal als ik terug denk aan de foto die ik van hun samen heb gezien.



Ik weet niet of ik het hem kan vergeven, ik weet eigenlijk niet eens of ik dat wel wil. Maar ik vroeg mij af als ik het hem vergeef, hoe kan ik hem ooit weer vertrouwen. Hoe kom je zoiets te boven. Hebben jullie ervaringen, tips en valkuilen bij vergeven na vreemdgaan
Alle reacties Link kopieren
quote:wdr schreef op 04 september 2012 @ 09:13:

[...]





Even los van het feit dat het moreel gezien af te keuren is, begrijp ik als man prima dat je een relatie wil én vreemdgaan. Je wilt de vastigheid en geborgenheid van een relatie en daarnaast de spanning met andere vrouwen.Ik denk dat mannen biologisch gezien iets eerder geneigd zijn om zich heen te kijken naar andere vrouwen (heeft iets met zaad verspreiden te maken, maar dit is vast een lange discussie want ik kan me ook voorstellen dat anderen hier vinden dat vrouwen net zo vaak vreemdgaan en om zich heenkijken als mannen).



Ik zie ook overal om me heen vrouwen met wie ik instinctief wel een beschuiltje zou willen eten, maar ik ga niet vreemd of flirten want ik ben stapeldol op mijn vriendin en ik wil haar niet kwetsen of de relatie in gevaar brengen. Dat ik me ook aangetrokken voel tot veel andere vrouwen doet voor mij niets af aan mijn liefde of aantrekkingskracht voor mijn vriendin. Mannen kunnen heel goed gek op hun vriendin zijn en niets missen in de relatie en toch naar andere vrouwen kijken (of zelfs vreemdgaan!)Dat 'vreemdgaan' moeten ze dan alleen doen in overleg met hun partner, en niet stiekem en achter de rug om. Kan me toch niet voorstellen dat het mannen zijn die echt niks in hun relatie missen en stapelgek op hun vriendin zijn die dit doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je gevoel, ik ontdekte op een vakantie ook dat mijn man chatte met andere "dames"( waar je heel plat gezegd je hond nog van af haalt..)Hij had zijn laptop vergeten uit te zetten en ineens kwam er een msn gesprek naar voren op een account di e ik niet kende.

HIj zegt overigens tot de dag van vandaag dat er niets fysieks gebeurd is, t was alleen maar chat, maar dan nog, onze halve prive leven met een of andere del bespreken?

Denk dat dat me nog meer raakte.

Mijn moeder was in die tijd ernstig ziek en is ook overleden. Zijn verweer /excuus was dat ik er nooit was voor hem..

Ik denk dat ik toen de energie niet meer had om uit de relatie te stappen omdat er toen zoveel meer in mijn leven gebeurde en ben achteraf wel blij dat we nu nog samen zijn. Ik hou heel veel van hem, maar, het vertrouwen komt nooit 100% terug. Elke keer als zijn pc vastloopt als ik binnen kom komen de twijfels weer. T zal echt nooit meer helemaal oke zijn, maar heb je die garantie in een andere relatie wel? Wie weet wie of wat dan weer op je pad komt. Wat ik wel weet dat als hij nog eens zoiets uithaalt het wel definitief exit is.
Beter nu even door de pijn heen en alleen verder (met de kans dat je een lieve trouwe andere man vindt) dan nog jaren moeten werken aan vertrouwen, vergeven, bij elk smsje bang zijn dat het weer zover is, elke keer zijn mail checken, angst als hij eens een op zakenreis is of stappen met de jongens, die constante onzekerheid.... nee meis, je verdient beter dan dat...
Alle reacties Link kopieren
quote:lughnasadh schreef op 04 september 2012 @ 09:19:

[...]





Maar dat houdt dus impliciet in volgens jou, dat de vriend van TO blijkbaar niet zo stapeldol op haar is, er geen been in ziet om haar te kwetsen of de relatie in gevaar te brengen. Anders zou hij zijn jongeheer wel in zijn broek kunnen houden.



In de meeste relaties is het nu eenmaal zo dat je niet en een relatie kunt hebben en daarnaast nog een of meerdere bijvrouwen. Tenzij dat door beide partners is besproken en goed bevonden.

Dan moet je dus of een vriendin vinden die dat ook wil, of je dierlijke lusten maar zien te beheersen en je zaad niet verspreiden over zoveel mogelijk wijfjes.



Vreemdgaan heeft veel te maken met de mentaliteit van iemand. Even aangenomen dat een man dol is op zijn vriendin (als je niet dol op je vriendin bent is vreemdgaan ook fout, maak het dan eerst uit) en zich aangetrokken voelt tot andere vrouwen (er zijn vast ook mannen die alleen oog hebben voor hun vriendin), kan hij daar dus op verschillende manieren mee omgaan.



Ik (en vele mensen met mij) kies ervoor om niet teveel in contact te komen of in te gaan op flirts met vrouwen die voor mij 'gevaarlijk aantrekkelijk' zijn. Aangezien mijn vriendin me zeer lief is zou ik haar nooit willen kwetsen, dus hou ik me verre van risicovolle situaties. Ik denk dat mensen die vreemdgaan minder morele grenzen kennen, die laten zich óf 'bewust onbewust' meevoeren door de aantrekkingskracht óf ze maken gewoon een berekenende afweging dat ze willen vreemdgaan en dat ze het geheim gaan houden. Ik geloof zelf niet zo in die 'het overkwam me' verhalen die je hier zo vaak leest.
Hoe hard je je best ook doet om hem weer te vertrouwen, Het blijft aan je knagen.

Ik heb 3,5 jaar een relatie gehad, vriend vreemdgegaan met zijn ex toen we 4 mnd hadden,

Hem vergeven..

Maar áltijd achterdochtig.



Nu is het uit, omdat hij me weer bedrogen heeft.

Eenmaal vreemdgegaan?Altijd.



"Trust is like a mirror, you can fix it if it's broke, but you can still see the crack in that mother fucker's reflection.”
Alle reacties Link kopieren
quote:Blackwater schreef op 04 september 2012 @ 10:20:

"Trust is like a mirror, you can fix it if it's broke, but you can still see the crack in that mother fucker's reflection.”Amen!
Alle reacties Link kopieren
quote:ballys schreef op 04 september 2012 @ 00:16:

Gek genoeg ben ik helemaal niet boos geworden, wel verdrietig,

Dat is niet gek. Je zit nu nog in de ontkenningsfase. Je stelt jezelf gerust met geruststellende ideeën als "het leven is doorgegaan" of "de wereld is niet ingestort". Dat is realistisch en zal ook het eindpunt zijn van je emotionele herijking. Maar maak je geen illusies: de woede steekt de kop nog wel op.



Vergeven? Ik denk dat het kan. Je kent misschien die mooie scene uit Casablanca, waarin Victor Laszlo zijn vriendin, nog voor ze er zelf over begint, geruststelt dat het in orde is dat ze ooit van een barclubeigenaar heeft gehouden.



Ik denk echter ook dat geen enkele vreemdganger op vergeving mag rekenen. Mijn partner heeft me gedumpt. Ik had gehoopt op meer begrip, want toen ik hem bedroog, was daarvoor een reden. Althans dat vond ik zelf. Dat hij die reden onvoldoende vond, dat is rot voor mij, maar neem ik hem niet kwalijk.
Alles is liefde
Alle reacties Link kopieren
mijn vriend is 2 maanden terug ook vreemdgegaan... ik kwam erachter via een berichtje... er was echter nog geen sex geweest maar uit boosheid heb ik hem meteen de deur gewezen... hij is meteen bij haar ingetrokken maar na een week stond hij jankend aan de deur dat hij spijt had... hij is op zichzelf gaan wonen en heeft gevochten als een leeuw voor me... we zijn sinds 3 weken weer samen, hij heeft antwoord gegeven op al mijn vragen en ja ik heb het nog steeds moeilijk ermee... hij pikt al mn woede uitbarstingen en huilbuien en weet me goed gerust te stellen... hij heeft het uitgelegd waaroor het gebeurde en ik begrijp hem... ik hou van hem en ik weet dat hij alleen van mij houd, ik heb dus de keus gemaakt hem wel terug te nemen... het is moeilijk en je moet er beide voor vechten maar als je van elkaar houd lukt dit...



succes
Een relatie is gebasseerd op vertrouwen want dat maakt dat je je onbezorgd en vrij kan bewegen. Zo te lezen komt dat nooit meer echt terug als je iemand terugneemt. Ik vind het heel erg van je dat je vriend dit gedaan heeft, ik vind het nog erger dat je jezelf te weinig waarde toedicht door hem eventueel terug te nemen.
Alle reacties Link kopieren
De meeste mensen die na een affaire proberen door te pakken zijn degene die een gezin hebben. Dan zijn de kinderen de grootste drijfveer. En dan nóg lukt het niet altijd om de relatie weer zo goed te krijgen als voorheen.



Ik zou, als er geen kinderen waren, de relatie verbreken.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Beste Ballys,



Ik zou willen zeggen: Bescherm jezelf, blijf bij je eigen normen en waarden en spiegel die aan de uitspraken en het gedrag van je vriend. Dan weet je genoeg.



De kick van internet daten is gigantisch en het is zo laagdrempelig. Mijn ervaring is dat een vos misschien wel zijn wilde haren verliest, maar niet zijn streken. ....
anoniem_113864 wijzigde dit bericht op 04-09-2012 11:09
Reden: Taalfout
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
d
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al 6 keer een verhaal getypt en weer gewist. Het is bij mij nogal vers dus vind het moeilijk te verwoorden...



Kan het goedkomen? Ja

Kan het opnieuw misgaan? Ja

Kun je gelukkig worden zonder hem? Ja

Kun je gelukkig worden met hem? Misschien



Dus: neem geen overhaaste beslissingen.



Wat ik heel belangrijk vond (al zijn vriend en ik uiteindelijk een maand na het vreemdgaan uit elkaar gegaan en nu weer bij elkaar)

Dat hij goed uitlegde WAAROM. Geen enkele reden is natuurlijk een goede reden maar als hij niet kan uitleggen waarom het gebeurde kan hij ook niet vertellen waarom het nooit weer zal gebeuren.

In het begin zal hij poeslief zijn, al je vragen beantwoorden (waarvan je je moet afvragen of je het allemaal wil weten, ik wilde dat wel).. Maar dat houdt een keer op. Dan wil hij door. En voel jij je daardoor gekwetst. En dan? Dan komt het moeilijkste moment pas.



Ik heb veel gepraat in die periode met vrienden en iemand omschreef het heel goed:

Je hebt verdriet en er niemand kan je beter troosten dan je partner, terwijl hij ook degene is die je op dit moment haat en niet vertrouwt. Die tweedstrijd zul je nog een hele tijd voelen.



En het herhaaldelijk liegen, ja dat is kwalijk (ik had mijn vriend een week voordat ik er achter kwam zelfs letterlijk gesmst ' moet ik me zorgen maken om M? ' maar neeeee tuurlijk niet, doe niet zo gek)

Ik ben ontzettend aan mezelf gaan twijfelen in die periode, de vermoedens, het ontkennen, ik was voor niets zo onzeker, zo dom. Dat neem ik hem het meest kwalijk van allemaal..
Alle reacties Link kopieren
Goede post leef_nu, zo gestructureerd ben ik dus niet



Bedenk idd goed voor jezelf wat JOUW grenzen zijn en blijf daarbij. Ik ben meerdere keren over mijn eigen grens gegaan (of heb hem erover laten komen) omdat ik zo bang was dat hij bij me weg zou gaan.. En dat had ik nooit mogen doen. Je bent zelf de enige die je 100 % kan vertrouwen. En tuurlijk kun je eens van gedachten veranderen, maar onthou goed wat voor jou echt belangrijk is.
Bedankt voor al jullie reacties!



Het is allemaal nog heel erg vers en ik weet ook niet wat ik moet doen. Gelukkig komt hij eerder terug van vakantie. Ik heb het gevoel dat dit zo onwerkelijk is, dat hij dit niet heeft gedaan maar iemand anders.

Ik vond het mooi wat vivadiva zien, hij alleen kan mij nu troosten, terwijl ik niet getroost wil worden.



Gek genoeg ben ik niet boos op hem, ik heb geen hekel aan hem. Ik ben niet bang dat hij mij verlaat, misschien zou dat zelfs wel het makkelijkste zijn. Ik ben bang dat ik hem te snel en makkelijk vergeef (zit in mijn aard) en ik er na een paar jaar achter kom dat ik weer in het zelfde schuitje zit.



Ik vraag mij af of ik echt zoveel beter af ben zonder hem, ja hij heeft me bedrogen, ja hij heeft tegen mij gelogen. Maar ondertussen is hij ook mijn beste vriend, hebben we zoveel samen geïnvesteerd. Waarom zou een eventuele andere vent niet vreemdgaan.



Ik heb nu een lijst gemaakt met alle voorwaarden waarop ik eventueel wil overwegen om hem terug te nemen, dat was structuur genoeg voor vandaag .
Alle reacties Link kopieren
En nog iemand die het op een zeer pijnlijk moment heeft ervaren. Mijn relatie kwam niet meer goed.

Ik heb hem wel de kans gegeven, er waren immers kinderen die wilde ik ook die kans geven om op te groeien in een standaard gezin.

Via relatietherapie, om het in goede banen te laten leiden. Maar nog tijdens de therapie ging hij weer vreemd. Toen heb ik de therapie alleen voortgezet voor het verwerkingsproces.



Die brievenmethode waar leef-nu het over heeft, heeft mij ook enorm geholpen. Mijn hart luchten en werkelijk alles er uit gooien wat me dwars zat, zonder dat iemand daar een mening over heeft.
Hij is met meerdere vrouwen vreemd gegaan? Holladiejee zeg. Exit dus!!! Deze man heeft overduidelijk een behoefte om dit te doen en gaat nu huilie huilie doen. Een keer zou ik wellicht nog kunnen vergeven, maar dit is gewoon een notoire vreemdganger.
Alle reacties Link kopieren
quote:ballys schreef op 04 september 2012 @ 12:29:

Maar ondertussen is hij ook mijn beste vriend, hebben we zoveel samen geïnvesteerd.



Een beste vriend, liegt en bedriegt niet.

En ook al hebben jullie zoveel geïnvesteerd in de relatie. Hij, alleen hij, heeft dat met zijn daden allemaal in één klap aan gort geslagen.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
als ik jou was zou ik er ook erg goed over nadenken of je zo nog wel verder wilt.



Ik ben er een tijd geleden achter gekomen dat mijn vrouw vreemd ging, omdat ze spanning miste.

ik heb het haar vergeven maar vergeten kan ik het niet en vraag me af of ik haar ooit nog kan vertrouwen zeker omdat ik er achter kwam dat ze weer contact zocht met haar minnaar, ook al was dit laaste alleen maar via chat, dit was tegen de afspraken die we gemaakt hadden.

Als we geen kinderen zouden hebben was ik al lang vertrokken, en weet ook niet hoelang ik dat zo nog vol hou.

het vertrouwen is gewoon weg en betwijfel of dit ooit terug komt.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
quote:leef_nu schreef op 04 september 2012 @ 13:07:



Totdat je de dingen wat helderder gaat zien en er achter komt dat je partner zoveel shit op jouw kant van de weegschaal heeft geschept dat je eigenlijk helemaal niet in staat bent om de balans te bewaren. Je zal dus eerst de shit van je eigen schaaltje moeten scheppen voordat je er weer op gaat staan en gaat proberen om de gelijkwaardigheid te herstellen.

..................



Dat je niet boos bent is niet gek, dat komt omdat er nog zo veel liefde in je zit. Dat is juist goed. Was je boos geworden dan had je de deur dichtgeslagen en is er niets meer om aan te werken



Voor jouw idee, ik werd pas boos na 4 maanden.





Dubbel dus....

Was je maar wat eerder boos geworden, dan had je de eerste maanden niet geforceerd geprobeerd die weegschaal in balans te houden. Boos worden is ook voor jezelf opkomen.

Bij mij was het een rollercoaster aan emoties. Ook boosheid en dat was nodig voor mezelf.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Zelf ben ik, na bijna 6 jaar relatie, ook de fout in gegaan :( Vraag me af hoe stom ik kon zijn om mezelf er zo in te verliezen.. Niet dat er hele intieme dingen zijn gebeurd, heb degene een paar keer gezien, er is idd een zoen gevallen waar ik spijt van heb maar het fijne was dat ik met hem kon praten over de dingen waar ik mee zat (terwijli k wist dit is niet goed).. Ik was zo bang, zo onzeker en angstig tegenover iedereen, zelfs de mensen die dicht bij me stonden, had de drempel hoog voor mezelf gelegd en stelde hoge eisen. Durfde zelfs niet naar mijn eigen vriend, omdat ik bang en angstig was dat ik toch weer zeurde en me aanstelde..



Maar het is dus uiteiendelijk bij mij ook uitgekomen en we zijn uit elkaar (woonde net een half jaartje samen!). We hebben elkaar toen een maand oid niet gezien, wel contact gehad via mail maar daar gingen de meeste lelijke dingen vanaf zijn kant richting mij... Uiteindelijk was hij er aan toe met me af te spreken en te praten.. Hij zei toen ik bij hem was dat hij het fijn vond hoe ik was, rustig en kalm, maar hij was op zijn hoede omdat hij bang was terug te vallen alsof er niets is gebeurd. Hij hield me regelmatig vast, liet me bij hem zitten en ook toen ik wegging hield hij me nog een aantal keer vast.. Hij wilde me geen valse hoop geven zei hij omdat hij niet wist of hij een nieuwe start kon. Vroeg me om twee weken elkaar niet te zien of spreken, om rust te pakken en dat we beide alles voor onszelf op een rij konden zetten.. Hij vroeg me dit moment ajb niet te verknallen, en we konden dan zien na die twee weken hoe we er in stonden en dingen aan wilde pakken om op een lijn te komen.. Ik zit in therapie om mezelf weer te kunnen en durven zijn (zelfvertrouwen etc.) want dat was ik totaal niet, ook hij heeft toegegeven dat te herkennen en ook familie en vriendinnen om me heen. Ik wil er zo dol graag voor vechten, er voor gaan 100% en weet dat we er kunnen komen en blijven! deze twee weken vallen mij onwijs zwaar (dat zou het bij hem ook zei hij).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven