Emotioneel verwaarloosd...en hopelijk snel vervuld!

13-04-2016 19:18 415 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een half jaartje geleden poste ik hier over een doorbraak tijdens therapie waarin ik tot het besef kwam dat ik me emotioneel niet kan verbinden met anderen. Het topic startte ik toen om het onderwerp niet langer meer voor mezelf uit de weg te gaan en hoopte op steun. Dat kwam in grote getale. Nog mooier was dat meer mensen zich herkenden in het emotioneel verwaarloosd zijn en in dat topic behalve herkenning ook steun vonden. Emotionele verwaarlozing is geen leuk onderwerp maar wel iets dat aangepakt moet worden wil je de kans op fijne relaties vergroten. In eerste instantie de relatie met jezelf. Hier het oude topic als je geïnteresseerd bent en/of mee wilt schrijven: KLIK HIER
Alle reacties Link kopieren
quote:Eva- schreef op 16 juni 2016 @ 20:33:

Dank je wel! Ja verschillende rondes gehad en ook nog reverenties aangevraagd en gesproken dus het koste wat moeite. Hadden ook vele sollicitanten gereageerd op de functie en het was nek aan nek race. Ben erg trots dat ik hier door ben gekomen en mijzelf staande heb gehouden. Oh wat een welkome verrassing is dit.Hoera!!!! En dit komt echt enkel en vanuit je eigen kracht. Omdat je die bedriegende gast uit je leven geflikkerd hebt, is dit sneller op je pad gekomen. Ik geloof echt in het je ontdoen van wat niet bij je hoort, wat je integriteit aantast, wat je geluk beperkt en dat dan wat je hartenwens is sneller naar je toekomt. Je hebt het verdiend Eva
Alle reacties Link kopieren
Bitterzoet blond. Een dierbare verliezen en je eigen verdriet en dat van je kinderen dragen. Ik denk dat verdriet kunnen toelaten, de manier is om dieper contact met jezelf te kunnen maken. Maakt me blij om te lezen dat je dit kan. Als mama verdrietig mag zijn, dan leren je kinderen dat het oké is. Je geeft jezelf een cadeau door er ruimte voor te nemen en ongemerkt ook je kinderen. Ben zelf ook meer aan het toelaten en hoewel pijnlijk, kan ik daarna meer ademen (geestelijk) ook.
Dat betekent dat er ruimte is voor die creativiteit, wat fijn! Toch een stukje negativiteit wat weg is Happy for you!

Merk dat hier ook wel, als ik me ok voel komt er meer uit me. Voel ik me kak dan komt er ook bar weinig uit me.



Haha zo'n nieuwe man is idd heel leerzaam ;)

Moeilijk ook wel hoor, moet echt pas op de plaats houden.

Gisteren zag ik dat ex-goeie vriend z'n huis te koop had. Dat deed me meer dan ik wilde en voelde me er echt even raar onder. Want 'gaat ie samenwonen? Waarom gaat ie weg?'Dat heeft z'n weerslag dan op alles. Ook op situatie nieuwe man. Voelde me ineens weer onzeker en naar. Ja en denk dan maar eens over het waarom ik me dan kloten voel en hoe er op de juiste manier naar te handelen. Pas op de plaats, ademhalen en mezelf vertellen dat het niet de werkelijkheid is zoals ik het voel.



Klopt sensy, heb bewust de tranen laten lopen vanmorgen en ik merkte aan de kinderen dat het verdriet bespreekbaar was. En dan komt er af en toe een opmerking dat t zo verdrietig is. Eerder was dit nooit gebeurd, weet ik bijna zeker.
quote:Sensy12 schreef op 18 juni 2016 @ 14:11:

[...]

Hoera!!!! En dit komt echt enkel en vanuit je eigen kracht. Omdat je die bedriegende gast uit je leven geflikkerd hebt, is dit sneller op je pad gekomen. Ik geloof echt in het je ontdoen van wat niet bij je hoort, wat je integriteit aantast, wat je geluk beperkt en dat dan wat je hartenwens is sneller naar je toekomt. Je hebt het verdiend Eva

Lief Sensy, dank je wel!

Ik geloof ook wel in dit soort dingen, had hem zo alleen nog niet gekoppeld. Mooie invalshoek!

Ik zit sowieso in een heerlijke positieve flow. Doe steeds meer dingen die bij mij passen, ik maak keuzes door echt te luisteren naar wat mijn intuïtie in geeft. Moeilijk af en toe, maar als je dat even toelaat schuilt er een krachtig gevoel achter. Fijne gewaarwording.



En nu die baan, pfff. Ik loop op wolkjes, voel me wel een beetje onoverwinnelijk af en toe. Nieuw gevoel. Omdat ik nu pas gevoel een naam geef, ervaar en niet aan voorbij dender.

Hopelijk hou ik dit een tijd vast.
Sensy is weg?
Huh? Wat jammer! Ze heeft vast een andere nickname. Sensy, ik vind je een topper. Zo wijs. Jammer dat je er voor gekozen hebt je account te anonimiseren.



Ik zit er ook over te denken. Ik word herkend en heb daar helemaal geen zin in.

Maar vind het jammer, omdat er met aantal forummers een leuk contact/herkenning is ontstaan.
Ja vind t ook jammer... Heb veel aan d'r gehad. Dus mocht je dit lezen sensy, bedankt
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel Sensy,dat we een stukje mee mochten lopen met je.

Heb best wat gehaald uit jouw wijze en soms ook confronterende woorden. Hopelijk kom je terug onder een andere Nick,en anders : het ga je goed!
Ik heb inmiddels m'n 'date' gehad! Was onwijs gezellig, hele leuke dag gehad. verwijderd ivm herkenbaarheid
Alle reacties Link kopieren
@anoniem19062016



Waar ben je behandeld? En hoe heette je therapie?



EDIT: Exacte locatie hoeft natuurlijk niet, ik bedoel wat voor soort behandelaar, van welke organisatie?
The world will not be destroyed by those who do evil, but by those who watch them without doing anything.
Alle reacties Link kopieren
Sensy, je zult er een goede reden voor hebben om je te anonimiseren al hoop ik je nog eens te spreken om te horen hoe het met je gaat. Hoop dat je je nog steeds in die stijgende lijn bevindt en dat weet vast te houden.



Blond wat leuk dat je verslag komt doen van je date! Is toch wel leerzaam geweest als ik je zo hoor. Is leuk om te merken he dat je aan het oefenen bent met ander gedrag en merkt dat dat je ook goed af gaat. Voor mij zijn dat altijd kleine win momentjes. De momenten dat je merkt dat je je gedrag in positieve zin hebt kunnen wijzigen. Het zijn dan een beetje de vruchten die je hebt kunnen plukken van alle zware momenten die je in de ogen hebt gekeken en er niet van bent weggelopen.

Wat me toch ook nieuwsgierig maakt is dat je toch weer een afspraak wilde maken terwijl je zegt geen klik te hebben gevoeld. Waarom was dat? Vertrouw je dan niet op je gevoel?



Ik heb hier een pittige week achter de rug.

Ik hoop dat volgende week wat minder heftig wordt want het heeft heel veel energie gevergd.
Doubt kills more dreams than failure ever will
Goeie Fleur, misschien omdat er wel 'iets' zou kunnen groeien? Geen idee, maar het was wel zo gezellig dat we elkaar vaker zouden willen zien. Beetje dubbel omdat t wel enorm klikt online zeg maar. Probeer er niet teveel op te focussen, want dat ik wel een valkuil waar ik me meer dan bewust van ben. Ik zie t wel. Zou het jammer vinden als we geen contact meer zouden kunnen hebben omdat er geen chemie was. En misschien lukt dat beter nu, als gewoon vrienden, omdát die chemie er niet was.



Wat naar dat je een vervelende week hebt gehad... Wel weer goed dat je weet wat het veroorzaakt heeft. Nu de 'juiste handelingen' zien te vinden om niet steeds daarin terug te vallen dus. Het vluchten herken ik hoor, als ik me rot voel wil ik ook alleen maar vluchten.
Man o man, heb even een kleine terugval. Contact met date-man verminderd, want lichtelijk verwachtingspatroon ontwikkeld. Nu steekt mn verlatingsangst toch weer de kop op. Ben heel bewust bezig om het toe te laten en er te laten zijn, zo min mogelijk mezelf te veroordelen maar stiekem vind ik t wel beetje balen.

Heb dit trouwens wel aan hem aangegeven, dat van het contact en hij vond t ook wel wat lastig qua contact onderhouden. Kunnen er wel open over praten gelukkig.
LIEVE SENSY, JE BENT OP ANONIEM GEGAAN. IK WOU JE LATEN WETEN DAT IK VEEL AAN JE WIJSHEID EN LEVENSINZICHTEN HEBT GEHAD.



DANK JE VOOR HET OPENEN VAN DIT TOPIC!!



Ik hoop dat het goed met je gaat, en een hele grote knuf van mij!
Alle reacties Link kopieren
Ik wil Sensy ook bedanken. Je was een toppertje. Veel goeds en je komt er wel!
Je bent als een uniek persoon geboren. Ga niet dood als een kopie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven