geen verwachtingen, maar ....

10-07-2015 01:37 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen week had ik een meer dan leuke date met een meer dan leuke man. In het verleden ook al eens mee gedate, maar toen zat ik beetje in ingewikkelde situatie. Nu allebei vrijgezel en elkaar weer 'gevonden' via fb. Hele fijne avond gehad en we vinden elkaar duidelijk leuk. Gelachen, gezoend en alles. Hij komt echter net uit een lange relatie (kleine 2 maanden uit, hij heeft die stap gezet) en zei meteen dat hij voorlopig even niets relatie achtigs wil. Ik mocht hem wel leuk vinden maar geen verwachtingen hebben, zei hij. Maar hij wil wel weer met me afspreken (en snel) zei hij en hij zei ook dat hij me echt leuk (en lief, en gezellig en sexy etc) vindt.



Hebben dus niks nieuws afgesproken en ik vind het nu een beetje ingewikkeld wat te doen. Ik bedoel, ik vind het ook wel even prima dat het rustig gaat (zelf half jaartje vrijgezel weer en kom uit iets heftigs), maar ik voel ook dat ik verliefd op hem kan gaan worden als ik hem vaker ga zien. Mijn gevoel zegt me, het maar gewoon te laten gebeuren en te zien hoe het verder gaat, maar ik merk dat ik toch ook bang ben om iets 'fout' te doen en hem een benauwd gevoel te geven. Juist omdat ik hem zo speciaal vindt. We waren voor die date best spontaan aan het chatten, maar ik durf niet zo goed een berichtje te sturen. Slaat nergens op misschien hoor, maar wat vinden jullie?
Alle reacties Link kopieren
quote:mereltje81 schreef op 11 juli 2015 @ 01:42:

Net terug van onverwachte 2e date... Was weer heel leuk. Beetje bij het water gehangen, beetje gezoend maar vooral veel gepraat. Hij vindt mij heel leuk, maar het komt hem wel een beetje te snel op z'n pad. Hij wil me heel graag blijven zien, maar wil vooral mij geen verwachtingen geven omdat hij mij nu niet kan geven wat ik misschien wil. Vind me te leuk om te kwetsen en hoopt dat ik hm tijd wil geven, maar wil dit niet van me vragen. Hebben afgesproken heel eerlijk tegen elkaar te zijn. Het voelt voor mij best goed zo. Het is misschien geen droomstart maar wil het een kans geven. Hebben het nu al zo fijn samen en dat beleef ik maar even in het moment. En wie weet waar het nog toe kan leiden ...



Nou voor niks een topic geopend hierover dus?

En eh is het exclusief daten of date hij ook andere vrouwen?
Alle reacties Link kopieren
quote:mereltje81 schreef op 11 juli 2015 @ 01:42:

Hebben afgesproken heel eerlijk tegen elkaar te zijn. Het voelt voor mij best goed zo. Het is misschien geen droomstart maar wil het een kans geven. Hebben het nu al zo fijn samen en dat beleef ik maar even in het moment. En wie weet waar het nog toe kan leiden ...Heb je hem ook eerlijk gezegd dat je verliefd op hem bent en hoopt dat jullie een relatie krijgen?
Hebben jullie al seks gehad?
Alle reacties Link kopieren
Mereltje, iedereen hier meent het goed met je.

EN ze hebben gelijk...

Een man moet je op zijn woord geloven.

Zij zijn (en doen) vaak niet zo ingewikkeld als wij vrouwen!



Over je kwestie:



Been there

Done that

Got the T-shirt

It didn't fit me



Beter nu stoppen. Doet minder pijn dan later. Want jij wilt duidelijk meer!!!

En dat weet je zelf dondersgoed!
't Komt allemaal goed!
Waar het toe leidt? Je ziet dat echt niet hè? Hij wil leuk voor de neuk, jij hebt nu al kriebels en over twee maanden kom je hier huilen omdat hij zo afstandelijk blijft.

Maar dat wil je vast niet horen want je wil het een kans geven. WAAROM? Hij is wederom duidelijk geweest maar jij ziet alleen wat je wil zien.

Hij wil geen relatie, jij wel. Dat gaat niet werken. Maar volgens mij heb ik net tegen een muur zitten tikken.
Alle reacties Link kopieren
quote:mereltje81 schreef op 11 juli 2015 @ 01:42:

Net terug van onverwachte 2e date... Was weer heel leuk. Beetje bij het water gehangen, beetje gezoend maar vooral veel gepraat. Hij vindt mij heel leuk, maar het komt hem wel een beetje te snel op z'n pad. Hij wil me heel graag blijven zien, maar wil vooral mij geen verwachtingen geven omdat hij mij nu niet kan geven wat ik misschien wil. Vind me te leuk om te kwetsen en hoopt dat ik hm tijd wil geven, maar wil dit niet van me vragen. Hebben afgesproken heel eerlijk tegen elkaar te zijn. Het voelt voor mij best goed zo. Het is misschien geen droomstart maar wil het een kans geven. Hebben het nu al zo fijn samen en dat beleef ik maar even in het moment. En wie weet waar het nog toe kan leiden ...



kijk gewoon hoe het loopt - over een paar maanden wel een update he, of het idd wat geworden is.



en anders - heb je gewoon een leuke tijd met hem gehad.



als je geen tikkende kinderwens hebt, prima toch. niets wat jou toch verplicht om een relatie te moeten....
Simone, ze wil geen leuke tijd, ze wil een relatie. Samen naar de bios, verjaardagen van vrienden, hand in hand winkelen, voorstellen aan ouders, nieuwe gordijnen uitzoeken. Hij wil dat niet, hij wil geen relatie en heeft dat nu 2x duidelijk aangegeven.
TO Jammer dat je ons negatief noemt. Ik snap echt wel dat je dit liever niet horen wil..

Je hoeft je er natuurlijk ook niks van aan te trekken, maar kijk niet gek op als hij je gaat teleurstellen.

Ik zou eerlijk gezegd de eer aan mezelf houden en liever wachten op iemand die wel voor me wil gaan.

Maar goed ik snap echt wel dat dat lastig is..
Alle reacties Link kopieren
quote:mereltje81 schreef op 11 juli 2015 @ 01:42:Hij wil me heel graag blijven zien, maar wil vooral mij geen verwachtingen geven omdat hij mij nu niet kan geven wat ik misschien wil. [...] Hebben het nu al zo fijn samen en dat beleef ik maar even in het moment. En wie weet waar het nog toe kan leiden ...

naar zijn bed natuurlijk voor stomende sessies. Hij is verlust. Dat zegt hij al. Al meer dan 1x zelfs.

Zet al jouw toekomstverwachtingen mbt hem uit jouw hoofd. Stop met jezelf in de maling nemen.
volg je verstand, gebruik je gevoel
quote:highlander schreef op 11 juli 2015 @ 13:19:

[...]



naar zijn bed natuurlijk voor stomende sessies. Hij is verlust. Dat zegt hij al. Al meer dan 1x zelfs.

Zet al jouw toekomstverwachtingen mbt hem uit jouw hoofd. Stop met jezelf in de maling nemen.+ 100.000.000 ...
Alle reacties Link kopieren
wat een koffiedikkijkerij



TO, geef het een paar maanden de kans - hij weet het nu nog niet, dus dat ontwikkelt zich vanzelf richting het een of het ander.



zolang jij in de tussentijd maar niet wanhopig / krampachtig / ongelukkig daarvan wordt.



en je kunt jezelf ook een termijn ervoor stellen: 2 maanden het aankijken en anders klaar.



een vriendin van mij is net zwanger, heeft jaaaaren geduurd voordat haar vriend zo ver was. als zij 3 jaar geleden de vraag op het VF had gesteld: ik heb een kinderwens maar mijn vriend weet het niet, dan had het merendeel ook geroepen, dumpen die gast, ga voor je kinderwens - dat is meestal hier de insteek.



zij heeft gewoon hem de rust gegeven er nog ns over na te denken, en nu, zwanger! hiep hoi!



dus doe gewoon wat jezelf het beste lijkt en laat het ons tzt eens weten!



(kan ik ondertussen een weddenschap op jullie afsluiten )
Alle reacties Link kopieren
quote:simone789 schreef op 11 juli 2015 @ 17:40:

wat een koffiedikkijkerij



TO, geeft het een paar maanden de kans - hij weet het nu nog niet, dus dat ontwikkelt zich vanzelf richting het een of het ander.



zolang jij in de tussentijd maar niet wanhopig / krampachtig / ongelukkig daarvan wordt.







Geef wat twee maanden een kans? Een relatie proberen te beginnen met een man die duidelijk aangeeft geen relatie te willen?



En TO is er al zodanig mee bezig dat ze er een topic over heeft geopend, dus dat ongelukkige aspect is zeker al aanwezig.
Alle reacties Link kopieren
gewoon twee maanden daten, hij geeft niet duidelijk aan niet te willen, hij weet het nu nog niet.



maar met je tweede punt ben ik het mee eens.



ook in combi met het topic 'wat dragen naar mijn eerste date' - kwam ik toevallig tegen.



maar lieve hemel TO, je bent dus al eind dertig....



zo'n topic en de bijbehorende onzekerheid is voor een meiske van 14 / 16.



je bent een volwassen vrouw, meer dan dat, dan hoor je gewoon te weten wat je aantrekt in welke gelegenheid.



en hoe je je in het datingspel houdt, zonder onzekerheid.
Haal de 'maar' uit je topic titel weg en je hebt de handleiding voor geslaagd contact met deze leuke man die jij zo ziet zitten. Daarvoor moet je wel eerst een betonnen laag met prikkeldraad om je hart gieten. Ik heb begrepen dat daar cursussen in te volgen zijn.

Maar ik lees op je oude topic dat je ervaringsdeskundige qua mannen bent dus eigenlijk snap ik heel je topic al niet. Je zou dan namelijk net zo reageren als de rest hier (diegenen die jij negatief noemt).

Maar ja, die 'maar' he...

Tuurlijk is het jammer. Weet je wat ik zou doen? Als je écht wilt weten of hij jou ooit als echt relatiemareriaal ziet?

Nu hem vertellen dat je niet verder wilt daten omdat je hem wel als evt relatiemateriaal ziet en hem wel veel meer dan leuk vindt. Dat je dit losse contact jezelf niet aan gaat doen. Dan alles afkappen en lekker zelf verder leven. Genieten. Als hij blijft appen, lekker luchtig reageren. Laat hem maar de moeite doen die nodig is om een geweldige vrouw als jij te strikken voor wen serieuze relatie. Degene die dat niet doet is zelf niet serieus genoeg dus weet je genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Weer wat geleerd. Dus het is of een klassieke liefdesrelatie met alles erop en eraan, of een neukertje voor eigen genot?

Meer smaken zijn er niet?



Ik zie nergens staan dat TO gokt op die klassieke liefdesrelatie, voorstellen aan ouders en vriendenclub, samen winkelen en uit eten enz.

Ik begrijp nu waarom ik zo vaak niet begrepen word: de meeste mensen gaan automatisch uit van dat je ook zo'n relatie met alles erop en eraan wil (en moet/gaat willen) als je iemand zo leuk vindt, dat je verliefde gevoelens zou kunnen ontwikkelen voor diegene.



Voor mij houdt het ene iig niét automatisch het ander in.

Je kunt imo best meer voor elkaar betekenen dan een neukertje voor eigen plezier zonder een geijkte relatie te willen.



Het is niet bij iedereen zo zwart-wit, zo alles of niets, of de volle mep (liefdesrelatie) of "alleen maar seks" en vrijblijvend.

Er bestaan ook nuances. Waarom wil iedereen dat toch in vaste hokjes met vaste etiketjes?

Omdat het zo vaak mis gaat?

Dat zijn dan idd mensen die zichzelf voor de gek houden, dat ze liever iets dan niets hebben, denken te kunnen volstaan met de kruimels van die ander, terwijl hun gevoelens veel te ver uiteenlopen (en om die reden alleen al ongelijkwaardig is en blijft).



Het is wel zo dat je dat voor jezelf heel helder moet hebben, een goed inzicht in eigen gevoelens hebt, eea kunt scheiden en ook meent, niet jezelf voor de gek houdt dat je "genoegen neemt" met minder dan je werkelijk zou willen met die man, TO.

En dat je er ook niet meer van maakt dan het is, en dat je als het verder niet ontwikkelt, je daar dan ook tegen bestand bent.



Het is iig niet de bedoeling (en dat werkt ook niet) als je je eigen verwachtingen naar beneden schroeft van wat jij iha voor jezelf wenst, alleen maar omdat hij daar niet aan toe is.

Dan kan het nog steeds de moeite waard zijn, ook als het "maar" tijdelijk is (zonder toekomstperspectieven).

De vraag is of jij die verwachtingen idd niet hebt en ook niet gaat ontwikkelen als je steeds gekker op hem wordt.

En dat je dat kunt handellen, want hij is vanaf het begin eerlijk dat hij niet openstaat voor een relatie.

Dus niet gaandeweg gaan hopen of verwachten van wél.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel suzy! Het is precies om deze reden dat ik eigenlijk al heel snel weer gestopt ben met schrijven. Had gehoopt op iets meer advies en iets minder op kort door de bocht conclusies.



Wie goed gelezen heeft, las idd dat ik niet vroeg om een oordeel over de situatie maar om een 'hoe om te gaan met'. Ik ben niet op zoek naar een relatie relatie en wil respect hebben voor zijn situatie. Een situatie die ik niet eerder aan de hand heb gehad en waar ik niet verkeerd mee om wilde gaan. Als dat gelijk geïnterpreteerd wordt als dat ik 'meer' wil, prima.



Ondertussen hebben we het leuk hier. Doen rustig aan, zien elkaar 1 keer per week, anderhalve week en appen zo af en toe. Als we samen zijn is dat echt heel leuk en ik merk dat ik juist door zijn duidelijkheid helemaal niet onzeker ben ofzo. Deze dagen pakt niemand me af, het zijn een soort kadootje en we zien wel ... Ik heb met mezelf afgesproken te stoppen als het niet meer ok voelt, maar voorlopig voelen we ons allebei super. Kunnen onszelf zijn, durven alles tegen elkaar te zeggen ... misschien juist wel omdat we geen verwachtingen proberen te hebben.
Dus jij wilt niet uiteindelijk gelukkig worden samen (op welke manier dan ook)?



Jij bent alleen maar samen voor de fun en thats it. Geen verwachtingen, geen hoteldebotel verliefd zijn.



Jullie mogen dus ook andere daten, allemaal geen probleem.



Dit is een serieuze vraag TO.
Alle reacties Link kopieren
Mereltje, waak ervoor dat jij wat jij zelf wilt (zowel op je korte als lange termijn) niet volledig gaat opofferen voor wat hij wel/ niet wil.

Op zich fijn dat jij je super voelt in z'n gezelschap, je loopt dan wel 't risico dat jij 'n stille hoop gaat opbouwen voor iets vast met hem.

Je kunt jezelf afvragen of jij ermee om kunt gaan zodra blijkt dat hij echt niets voor vast wil met jou, z'n omgang met jou zo los blijft.

Gezien jouw leeftijd kan jij op 'n bepaald ogenblik toch 'n nestje willen bouwen, hoop er niet hard op dat jou dat met hem gaat lukken.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat ik het mis heb, maar hij bepaalt het tempo en jij past je aan zijn wensen aan geloof ik.

Maar goed, als het fijn voelt voor jou, gewoon genieten meid.

geen toekomstdromen maken met deze man, ook niet stiekem...

hij geeft namelijk dan wel aan of hij het wil.

Het kan allemaal heel fijn gaan en zijn, maar ik zie(vooral nu het zo lekker warm is) om mij heen heel veel dames maar afwachten en hopen en naar hun telefoon staren en afgewezen worden. Terwijl de man vanaf het begin al zei dat hij het druk heeft, niks serieus zoekt, haar wel leuk vindt, maar....
quote:phoebe1982 schreef op 10 juli 2015 @ 11:07:

[...]





Dat is het nadeel van mannen... dat ze niet

erg om dingen heendraaien en dat je ze dus idd.

op hun woorden moet geloven.

Ik zou beginnen met geen aandacht meer schenken aan deze man

als je geen zin hebt om enkel voor de fun te zijn.Ik vind dat juist een groot voordeel van mannen dat ze niet om dingen heen draaien. Dan heb je duidelijkheid.
Toen mijn man verliefd op mij werd was ik nog niet zo lang vrijgezel en ik kwam net uit een ellendige relatie. Ik was dus echt nog niet aan een nieuwe relatie toe. Dat heb ik toen ook eerlijk tegen hem gezegd. Hij heeft me toen alle ruimte gegeven. We kwamen elkaar wel vaak tegen want we hadden dezelfde vaste stamcafe. Soms ging ik voor een avondje met hem mee maar ik zei dan wel eerlijk dat ik niks vast wilde en mijn vrijheid niet kwijt wilde. Daar nam hij genoegen mee. Hij wist dat ik niet goed durfde en er nog niet klaar voor was. Al met al is het allemaal goed gekomen en we zijn nu 30 jaar bij elkaar. Wat ik hier mee wil zeggen is dat die man haar helemaal niet hoeft te zien als alleen maar een neukertje. Misschien is ze gewoon iets te snel op zijn pad gekomen.
Alle reacties Link kopieren
Of hij ziet haar als 'n leuke meid van wiens gezelschap hij nu geniet.

Wie weet is zij leuk om 'n zomer aan 't water mee door te brengen.

Dat hoeft geenszins te zeggen dat hij de toekomst met haar in gaat.



Wat hij duidelijk zegt is dat hij niets vast serieus wil.

Maak daar in je hoofd geen romance van Mereltje.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Hij bepaalt wat je "mag" voelen, en jij bent bang iets fout te doen, om hem te benauwen.



Hoe klinkt dat nou, als je dat aan jezelf vertelt?
Alle reacties Link kopieren
al dat geklets over mannen, sommige mannen draaien er wel om heen en er zijn ook zat vrouwen niet perse een relatie willen in de traditionele zin van het woord.



Het probleempje hier is dat jij kriebels krijgt voor hem en hij al aangeeft lekker vrijheid blijheid te willen. Dat is natuurlijk een recept voor tranen.... Jij gaat voorzichtig doen met zijn benauwde gevoelentjes en hij hangt hem straks in de buurvrouw en voila je bent drie topics en kostbare tijd van je leven kwijt.
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Nou én als het geen romance blijkt te worden, nou én als er geen vaste lagndurige relatie met toekomst in zit.

En dat weten we niet, he.

Het zegt ook helemaal niet dat hij nóóit een relatie wil, of nooit met háár zal willen, hij komt nota bene net uit eentje, dus het is niet zo dat hij bang is voor relaties.

Hij wil gewoon geen verwachtingen en dat zegt ook helemaal niet dat hij intussen ook andere vrouwen wil daten rondneuken, hij zegt vooral dat hij nu geen zin heeft in vastigheden en gedoe, verwachtingen van "wat hebben we samen, welke volgende stap" enz.



En al wordt het een tijdelijke "zomerromance", dan nog: wat máákt het uit?

Ook daar kom je wel weer overheen, en zeker als je vanaf het begin inbouwt dat het heel waarschijnlijk nergens op uitdraait en het toch de moeite waard vindt.



Wat is er gebeurd met gewoon eens kijken hoe het loopt, als 2 (vrije) mensen elkaar iig leuk genoeg vinden om met elkaar om te gaan en meer dan dat?

Er bestaan heus wel vrouwen die met hun voeten op de grond blijven.

Ook gevoelens ontwikkelen hoeft nog niet te betekenen dat de wereld instort als het op niks uitloopt.

Zoveel serieuze,, toekomstgerichte vaste liefdesrelaties die toch uitgaan, en evenvele mensen met liefdesverdriet die daar ook weer overheen komen (terwijl ze al die verwachtingen wel hadden ook nog eens).



Als je alle evt pijn vooraf al gaat ontlopen leef je ook niet.

En "op zeker spelen" bestaat niet in kwesties van lust of liefde.

Ook niet bij mensen die aangeven wel open te staan voor een relatie is het niet van gezegd dat het dat ook wordt (of met diegene wordt).

Dat deze man eerlijk aangeeft niet toe te zijn en geen behoefte heeft in een relátie met alles erop en eraan is gewoon heel logisch, heel eerlijk en heel okay.



Verder begrijp ik dat hokjesdenken ook niet, dat oh wee als er gevoelens bij komen kijken je dat maar moet afkappen, omdat dat blijkbaar voor veel mensen onlosmakelijk vastzit aan "een vaste relatie met toekomst, samenwoonfantasieen, roze hoop-balllonnetjes van met een koets richting stadhuis waarna huisje boompje beestje".



Ik ken best wat mensen die zwaar verlust of zelfs verliefd zijn en tóch helemaal geen zin hebben in samen een leven opbouwen omdat dat niet in hun situatie of leven(svisie) past, en wellicht de komende 10 jaar ook nog steeds niet.

Of die dat al jaren roepen en kunnen samen en zich toch ontwikkelen richting exclusieve verbondenheid, ook zonder samenwonen of alles samen willen doen.



Er zijn ook jongere mensen die andere idealen hebben of gewoon helemaal niet zo mee bezig zijn en idd gewoon een leuke tijd hebben zonder te bedenken of het wel toekomst heeft: dat weet je toch niet, ook niet als het erop lijkt. En ook niet dat het dan (eenmaal gevonden) ook vanzelfsprekend voor altijd zo zal blijven, he.



Dus Mereltje: blijf vooral echt eerlijk naar jezelf, dat je niet stiekem wél hoopt op dat toekomstplaatje en dat je je maar aanpast en jezelf inhoudt voor hem, of zegt dat je dat prima vindt om maar met hem te kunnen verkeren, het moet dus niet zo zijn of worden dat jij een soort van "hier neem ik genoegen mee, tijdelijk en alleen de lusten is altijd nog beter dan helemaal niks met hem beginnen en als ie me eenmaal langer kent draait hij wel bij"-gedachten hebt, terwijl je diep van binnen wel veel meer zou willen of jouw ideaalplaatje iha wél huisje, boompje beestje, gezin enz is, alleen hij daar niet aan toe is.

Dus niet je hoop zetten op "later" (verandert hij/ dat wel).

Dan houd je jezelf voor de gek en dat gaat op den duur niet werken, dan zou je jezelf tekort doen.



Dan nog mag je de gok nemen, natuurlijk. Als het maar met open ogen is dat je het probeert en hoe het ook loopt voor jouw conto kunt nemen tzt.

Als je iets begint met iemand, moet je sowieso alle mogelijke uitkomsten kunnen accepteren, en niet uitgaan van het wenselijke scenario.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven