geen vlam in de pan :(

01-08-2014 20:58 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Owowowow wat een rotgevoel..... ik was de laatste twee jaar single (eigen keuze) en heb ruim 3 maanden geleden mijn eerste date sinds jaaaaaaren gehad. We hebben nu zo'n 2.5 maand ge-date, hij is geweldig, hij vind mij geweldig, op papier zijn we het perfecte stel..... Maar het is net niet.... geen vlam in de pan. Deze week hebben we samen besloten dat het een super-vriendschap zou kunnen zijn maar geen hoteldebotel relatie.



Owowowow ik voel me zo rot terwijl ik dit zelf al lang bedacht had.

Na een paar weken samen moet je nog in de neuk-het-behang-van-de-muur-fase zitten (wat we ook deden ). Maar het gevoel van "ik lig s nachts naar het plafond te glimlachen" hadden we beiden niet...



Mijn leven zit best wel redelijk perfect in elkaar dus mijn wereld stort echt niet in, een man is nog steeds een aanvulling ipv een must. Maar ik Baal met hoofdletter B....



Waarom bestaat er geen verliefd-aan-knop



Zo ik ben het kwijt....



Ik ga een borrel inschenken... happy weekend allemaal
Alle reacties Link kopieren
quote:simone789 schreef op 02 augustus 2014 @ 08:44:

[...]





ja, je weet nu al dat je circa 94 jaar oud gaat worden en hij het ook zo lang volhoudt ...



waarom niet ervan genieten zolang het duurt, fijn voor in bed enzo. als je alles toch al hebt en een man niet nodig hebt, waarom dan toch een relatie willen? dan heb je toch een man alleen nog nodig om je bed warm te houden?

.



euhm geen idee... ik start geen relatie met het idee "we zien wel"

ik heb liever het gevoel "met jou wil ik oud worden"

of ik 94 ga worden weet ik natuurlijk ook niet.

maar in mijn ogen moet dat wel het uitgangspunt zijn

je gaat geen huis kopen met hypotheek van 30 jaar of een kind maken met de instelling dat je wel aankijkt hoe lang het gaat duren samen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Wollstonecraft schreef op 01 augustus 2014 @ 21:40:

[...]





Wij durven er tenminste voor te gaan! Daar kun jij nog iets van leren Hey, ik ben blauwtjes aan het stapelen alsof er een hemel is
Wie niet luisteren wil, moet maar lezen.
quote:systeemkast schreef op 01 augustus 2014 @ 21:37:

first world problems.En nu nog eens proberen een inhoudelijke reactie te geven? En graag gewoon in het Nederlands
--
Alle reacties Link kopieren
quote:koekie1980 schreef op 02 augustus 2014 @ 11:14:

[...]

ik heb liever het gevoel "met jou wil ik oud worden"

of ik 94 ga worden weet ik natuurlijk ook niet.

maar in mijn ogen moet dat wel het uitgangspunt zijn

je gaat geen huis kopen met hypotheek van 30 jaar of een kind maken met de instelling dat je wel aankijkt hoe lang het gaat duren samen.moet het uitgangspunt zijn.... stel nu dat je vriend / echtgenoot vervangt door het woord ' baan' - en dan wordt het ' ik neem pas deze baan als ik zeker weet dat ik dit tot mn 65e wil blijven doen.'



hoe klinkt dat dan? dan ligt de lat inderdaad heeeeel hoog.



en als je een huis wilt kopen, waarom koop je die dan niet zelf? genoeg verhalen over stellen die uit elkaar gaan en dan met hun gezamenlijk gekochte koophuis blijven zitten. (incl. waardedaling / restschuld)



laatst las ik over een onderzoek waaruit blijkt dat bij stellen korter dan 20 jr getrouwd het scheidingspercentage boven de 50% ligt. dus reeel gezien heb je dan fifty fifty kans dat je bij elkaar blijft? om me heen zie ik iig de stellen met kids bij bosjes uit elkaar gaan. of andere heftige dingen, moeder van jongetje uit de klas hier met borstkanker, heel erg. er zijn echt geen garanties in het leven.



is een realistischer uitgangspunt dan niet: dit is de leukste man tot nu toe?



want je schrijft dat alles goed gaat, incl prima sex - alleen niet verliefd. tja hoe belangrijk is dat? kan het verder groeien?



anders kun je ook krijgen: het was perfect, maar na 5 jaar relatie is de stoom eraf, geen verliefdheid meer, de sex is saai, hij gaat vreemd, verliest baan, whatever...



denk dat elke langdurige relatie zo zijn problemen heeft. zelfs al is het begin perfect, dat zal het niet blijven.



hoe ga je daar dan mee om?
Alle reacties Link kopieren
@simone

ik wil en kan geen huis alleen kopen, heeft ook niets te maken met deze fling en mijn wensen voor de toekomst.



Tuurlijk weet ik wel dat men zegt dat 1/3e van de huwelijken eindigt in een scheiding. Wat jij schrijft zlefs bijna 50%. Ik weet dat er buiten het minder worden van verliefdheid nog meer toestanden op je pad gaan komen en niet alles voor altijd is en te plannen valt.



Maar als ik iemand tref en daarmee ga daten, dan wil ik wel denken "zou ik met deze persoon oud kunnen worden, JA". En dan blijkt dat misschien niet zo te zijn, maar die start-gedachte heb ik wel nodig.



want je schrijft dat alles goed gaat, incl prima sex - alleen niet verliefd. tja hoe belangrijk is dat? kan het verder groeien?



Zou kunnen, ik mis hem nu bijvoorbeeld wel ja. Maar die jongen en ik denken er nu hetzelfde over: Ik kan niet met iemand een relatie aangaan die niet verliefd op me is. Dan zou ook de kans bestaan dat we elkaar aan de kant zetten zodra een van ons iemand ontmoet waar we wel helemaal hoteldebotel van worden.



We waren 3 maanden aan het daten, dan zouden in mijn ogen die vlinders allang moeten gaan fladderen? We zagen elkaar 2-3x per week dus ik denk dat we elkaar vaak genoeg hebben gezien en goed genoeg leren kennen om te weten of t wat is. Of hoe lang zou jij afwachten op het groeien van die verliefdheid?
Mis m'n fling nu wel echt heel erg!

Maar ik had wel echt kriebels, maar de verschillen zijn toch veel te groot nu, heel andere levens dus het ging toch nooit werken. Zeker niet nu. Aan bepaalde dingen ergerde ik me al echt.



Maar ik heb nu wel weer een beetje dat ik denk: 'waarom nou weer persé zo rigoreus af hebben gekapt, had toch gewoon genoten van zolang het duurt?' Dus een beetje wat Simone zegt ja. Het was tenslotte erg gezellig. Ahh dubbel. Heb jij dat ook Koekie? Weet gewoon niet echt wat ik ermee aan moet.
Alle reacties Link kopieren
quote:violetje schreef op 03 augustus 2014 @ 21:04:

Maar ik heb nu wel weer een beetje dat ik denk: 'waarom nou weer persé zo rigoreus af hebben gekapt, had toch gewoon genoten van zolang het duurt?' Dus een beetje wat Simone zegt ja. Het was tenslotte erg gezellig. Ahh dubbel. Heb jij dat ook Koekie? Weet gewoon niet echt wat ik ermee aan moet.



dubbel, een beetje. Dit was mijn eerste fling die iets serieus had sinds 2 jaar... mijn eerste date sinds bijna 10 jaar. Ik moet misschien even weer ontdekken wat ik wil. Ik heb verder ook maar 2 eisen aan een man: evengroot of groter dan ik aangezien ik ruim 1.80 ben en mezelf niet met een muppet van n kop kleiner zie. En geen man wiens droom t is om papa te worden, dat gaat em bij mij niet lukken.



Die fling die ik had, we pastten in mijn ogen perfect bij elkaar als in hobbies, interesses, niveau van denken en humor. We vonden elkaar aantrekkelijk en de sex was ook oke..... dus echt ruk dat er iets misste. Mochten we elkaar toch missen en we komen alsnog op n later moment bij elkaar, dan kan dat wel denk ik. Maar niet nu dan blijkbaar
Alle reacties Link kopieren
quote:simone789 schreef op 02 augustus 2014 @ 22:18:

[...]





moet het uitgangspunt zijn.... stel nu dat je vriend / echtgenoot vervangt door het woord ' baan' - en dan wordt het ' ik neem pas deze baan als ik zeker weet dat ik dit tot mn 65e wil blijven doen.'



hoe klinkt dat dan? dan ligt de lat inderdaad heeeeel hoog.



en als je een huis wilt kopen, waarom koop je die dan niet zelf? genoeg verhalen over stellen die uit elkaar gaan en dan met hun gezamenlijk gekochte koophuis blijven zitten. (incl. waardedaling / restschuld)



laatst las ik over een onderzoek waaruit blijkt dat bij stellen korter dan 20 jr getrouwd het scheidingspercentage boven de 50% ligt. dus reeel gezien heb je dan fifty fifty kans dat je bij elkaar blijft? om me heen zie ik iig de stellen met kids bij bosjes uit elkaar gaan. of andere heftige dingen, moeder van jongetje uit de klas hier met borstkanker, heel erg. er zijn echt geen garanties in het leven.



is een realistischer uitgangspunt dan niet: dit is de leukste man tot nu toe?



want je schrijft dat alles goed gaat, incl prima sex - alleen niet verliefd. tja hoe belangrijk is dat? kan het verder groeien?



anders kun je ook krijgen: het was perfect, maar na 5 jaar relatie is de stoom eraf, geen verliefdheid meer, de sex is saai, hij gaat vreemd, verliest baan, whatever...



denk dat elke langdurige relatie zo zijn problemen heeft. zelfs al is het begin perfect, dat zal het niet blijven.



hoe ga je daar dan mee om?

Je zet me wel aan het denken. Toch voelt een baan noodzakelijker dan een partner En die verantwoordelijkheid van een hypotheek wil ik alleen nu niet dragen.. maar ik heb `t geld/contract er gewoon niet voor dus kan `t ook niet..



Heb net ook met een man waarmee het superfijn was, maar geen gigavlam in de pan was (hij wel naar mij toe trouwens), toch afgekapt... voelt rot, en toch ook realistischer.



is een realistischer uitgangspunt dan niet: dit is de leukste man tot nu toe?

Ik voel er toch meer voor om de lat wel hoger te leggen, als je voelt dat er iets mist, verder te kijken. Denk dat ik dat niet eens zou durven te maken naar de betreffende man. Want dan blijf je toch ook rondkijken naar anderen? Vroeguhr, toen ik nog in de 20 was, legde ik de lat ook niet anders, toen voelde het gewoon goed, maar `t leek wel of ik toen ook makkelijker mannen aantrok..Hmm, nee, misschien niet helemaal waar, toen wist ik ook niet waar ik op moest letten bij mannen ;)
quote:koekie1980 schreef op 03 augustus 2014 @ 22:38:

[...]





dubbel, een beetje. Dit was mijn eerste fling die iets serieus had sinds 2 jaar... mijn eerste date sinds bijna 10 jaar. Ik moet misschien even weer ontdekken wat ik wil. Ik heb verder ook maar 2 eisen aan een man: evengroot of groter dan ik aangezien ik ruim 1.80 ben en mezelf niet met een muppet van n kop kleiner zie. En geen man wiens droom t is om papa te worden, dat gaat em bij mij niet lukken.



Die fling die ik had, we pastten in mijn ogen perfect bij elkaar als in hobbies, interesses, niveau van denken en humor. We vonden elkaar aantrekkelijk en de sex was ook oke..... dus echt ruk dat er iets misste. Mochten we elkaar toch missen en we komen alsnog op n later moment bij elkaar, dan kan dat wel denk ik. Maar niet nu dan blijkbaar



jammer hoor..... maar ik snap je helemaal.



om het even in keukentermen te houden.... wat in het vat zit verzuurt niet.... en lukt dat niet.... misschien moet je eens een andere pan proberen die sneller heet wordt.



het blijft klote. hoe dan ook.
Alle reacties Link kopieren
Een andere pan haha!
Alle reacties Link kopieren
quote:violetje schreef op 03 augustus 2014 @ 21:04:

Mis m'n fling nu wel echt heel erg!

Maar ik had wel echt kriebels, maar de verschillen zijn toch veel te groot nu, heel andere levens dus het ging toch nooit werken. Zeker niet nu. Aan bepaalde dingen ergerde ik me al echt.

.Waar heb je je aan geergerd?
Compleet andere levensfase, voor hem is het vooral nog feesten, gamen en vrienden, dus dat zou nu nooit goed gaan. Ik ben ook veel ouder.



Maar damn mis hem wel! Vooral de sex ook haha.
Alle reacties Link kopieren
Das balen, kan me voorstellen dat het lastig is als je echt in een andere levensfase zit. Maarreee als friend with benefits behouden...?
Ja dat hebben we dus zojuist maar afgesproken haha. Zonde om te laten lopen, want op dat gebied klikt het zó goed, dat kom je echt niet zo snel tegen.
Alle reacties Link kopieren
kk
Alle reacties Link kopieren
jj
Alle reacties Link kopieren
jj
Alle reacties Link kopieren
Ja, mensen lijken vaker uit elkaar te groeien. Ik geloof er sterk in dat leven bedoeld is om te groeien. En dat je in een relatie elkaar ook stimuleert om te groeien. Risicio is dan wel dat je uit elkaar groeit, toch geloof ik er -naief?- wel in dat als je je aan een relatie committeert dat je probeert die kernverbinding weer te zoeken.



Maar wat je ook zegt, soms past iets bij je kern. En soms past iets bij een andere laag, die later niet meer zo belangrijk is. En een relatie ga je niet puur vanuit je kern aan, onbewust gaat dat vanuit allemaal lagen. Zo zocht ik eerst veel steun bij een partner, en toen ik zelf steviger werd, had ik dat minder nodig, en zocht ik andere dingen die ik bij hem -ook na veel praten en proberen- niet kon vinden.



Dit zijn mijn gedachten op dit moment hoor

Wat ik wilde zeggen: Toch denk ik dan dat ik dan nu wel iemand zoek met wie het in een diepe laag kloppend voelt. Alleen moet je daar elkaar toch eerst beter voor leren kennen... dus eigenlijk kan je dat van tevoren ook niet 'weten'?
Alle reacties Link kopieren
quote:simone789 schreef op 04 augustus 2014 @ 16:00:

[...]



het klinkt alsof jullie zoveel hebben samen. zelfs het behang ervan af neuken. waarom dan toch het laten afketsen op niet verliefd? elkaar geweldig vinden is toch al heel wat?



Ik heb mijn twijfels / gebrek aan hoteldebotel-gevoelens gedeeld. Hij zei toen dat hij die gevoelens ook niet had. Beiden hadden we toen besloten om t even aan te kijken, of dit nog verder zou groeien. Al dacht ik zelf wel dat dit er na 3 maanden wel zou moeten zijn.

Twee dagen later kreeg ik een bericht waarin hij zei dat ie nog nagedacht had. En dat hij vond dat dit er na 3 maanden wel zou moeten zijn al - precies mijn mening. En dat het daarom beter was om te stoppen omdat ik inderdaad iemand verdiende die echt hoteldebotel was.

Dus conlusie... ik wilde nog wel aankijken, hij niet meer.
Alle reacties Link kopieren
@ koekie



balen!



tijd om jezelf met iets leuks te verwennen



zowel voor jou als qian: ik hoop dat julle een leuk iemand gaan vinden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven