Herstellen van narcistisch misbruik

01-01-2016 23:46 591 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



3 weken geleden heb ik mijn relatie met mijn narcistische ex beëindigd. Mijn relatie duurde in totaal 2 jaar en de man met wie ik deze relatie deelde is 10 jaar ouder.



Ik ben op dit moment echt radeloos, en weet niet wat ik moet doen. Ik ben tijdens de relatie mentaal compleet afgebroken. Het heeft mij ook heel veel moed gekost om weg te lopen. Sinds een week laat hij niets meer van zich horen en ik mis hem ineens zo erg, dit gaat ook gepaard met een heleboel andere emoties. Ik ben ook heel blij dat ik van hem af ben, tegelijk ook weer niet. Ik weet niet wat er met mij aan de hand is.



Is er iemand die dit heeft meegemaakt of ook in een soortgelijke situatie zit? Kan iemand er met mij over praten? Het zou me heel goed doen om te weten dat ik er niet alleen voor sta.



Liefs

Ben jij wel eens slachtoffer geweest van narcistisch misbrui

Totaal aantal stemmen: 143

Ja (57%)
Nee (43%)
quote:spieker27 schreef op 02 januari 2016 @ 23:53:

[...]





Ja, ook dat ken ik helaas, het maakt zoveel kapot bij die kleintjes maar ik kan je wel zeggen, en ik hoop dat ik je hier eventjes een hart mee onder de riem steek : kinderen zijn niet gek, papa kan dat wel zeggen maar ze weten beter, en ooit, als je kinderen een bepaalde leeftijd bereiken gaan ze zelf op zoek naar de waarheid en die zal er komen..Lief van je
quote:Knuffelheks schreef op 02 januari 2016 @ 23:54:

Ik merk dat ik in dit topic ook heel erg oplet of ik niet te herkenbaar ben.



Ik heb het nog jaren volgehouden in de relatie, want het idee dat ze aan hem overgeleverd waren in een weekendregeling trok ik helemaal niet.

Uiteindelijk weggegaan omdat ik vreesde zelf totaal door te draaien en dat leek me kindsgewijs nog erger.

Daarna begon de hel inderdaad en het eind is nog niet in zicht.Ik denk dat als je zo al de verhalen eens naast elkaar legt de verhalen griezelig veel op elkaar lijken...en ja! Ik begrijp je helemaal dat je op basis daarvan bij hem ben gebleven. Ik heb nog het geluk dat hij niet veel in te brengen heeft, geen ouderlijk gezag, alleen erkenning
quote:Knuffelheks schreef op 02 januari 2016 @ 23:58:

[...]



Lief van jeLaat je niet gek maken! Je doet t toch maar allemaal eventjes! Wees trots op jezelf want je moet aardig wat ruggengraat hebben wil je dit maar even allemaal doen! dit geld trouwens ook voor de andere dames! Het maakt het alleen zo gecompliceerd met kinderen....
Inmiddels hebben we de to al een tijdje niet gesproken, ik hoor dat ze een beetje les kan trekken uit onze verhalen...het word iedere dag een beetje beter!
Daarom waarschuw ik ook zo over dat kinderen krijgen.

Hij heeft daardoor je ultieme achilleshiel, omdraaien en uit zijn leven lopen werkt dan niet meer.
Voor dat soort dingen hoef je geen narcistische ex te hebben hoor, Knuffelheks. Gewoon een kut-ex volstaat.
Dat begrijp ik heel goed en daar maakt hij goed gebruik van, het beste wat je kan doen als je een relatie beëindigd met een narcist is gelijk alle banden afkappen en zo ver mogelijk van je vandaan houden, in ons geval is dit dus absoluut niet mogelijk, wij zijn door schade en schande wel wijzer geworden en hebben onszelf aangeleerd hoe je moet reageren op bepaalde situaties maar we blijven met m verbonden. Het laatste wat je op noemde, daar zou je hem toch strafrechtelijk mee kunnen vervolgen? In geval van calamiteiten dient de andere ouder direct gewaarschuwd te worden? Al snap ik dat je daar ook weer niet je vingers aan wil branden aangezien je dan waarschijnlijk de beerput alleen maar verder open gooit...
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 03 januari 2016 @ 00:20:

Voor dat soort dingen hoef je geen narcistische ex te hebben hoor, Knuffelheks. Gewoon een kut-ex volstaat.Ja. Die heb je helaas ook....
quote:Amand schreef op 03 januari 2016 @ 00:20:

Voor dat soort dingen hoef je geen narcistische ex te hebben hoor, Knuffelheks. Gewoon een kut-ex volstaat.Helaas gebeurt dit inderdaad vaker. Heel frustrerend voor de ouder! Ik heb juist het omgedraaide, ik kan bellen tot ik een ons weeg maar ik krijg m niet te pakken, krijg ik hem te pakken heeft hij het altijd wel "druk"
quote:Amand schreef op 03 januari 2016 @ 00:20:

Voor dat soort dingen hoef je geen narcistische ex te hebben hoor, Knuffelheks. Gewoon een kut-ex volstaat.Nou, dan ben ik dubbel de sjaak dus
quote:spieker27 schreef op 03 januari 2016 @ 00:25:

Het laatste wat je op noemde, daar zou je hem toch strafrechtelijk mee kunnen vervolgen? In geval van calamiteiten dient de andere ouder direct gewaarschuwd te worden? Dat valt niet onder het strafrecht. En met een civiele zaak? Good luck with that.
quote:Amand schreef op 03 januari 2016 @ 00:36:

[...]



Dat valt niet onder het strafrecht. En met een civiele zaak? Good luck with that.



Ja, dat kan.

Drie keer raden wie er dan de bagger over zich heen krijgen.
Ik ben er niet zo'n held in maar het lijkt mij dat hij dit dus absoluut niet kan maken...
En vergis je niet, sommige mensen zijn meesters in het zich nèt binnen de grenzen van de wet bewegen.
quote:spieker27 schreef op 02 januari 2016 @ 23:47:

[...]





Net als de rest van een narcist zijn leven is ook dat een grote poppenkast, zo heeft hij zichzelf ook aangeleerd om emotie te veinzen, of om interesse te "tonen" het klinkt monsterlijk maar het is echt een ziekte, een waar de narcist weinig aan kan doen, meestal te maken met trauma uit jeugd. Het is eigenlijk heel zielig, ze hebben meestal weinig zelfvertrouwen maar veinzen dat, mijn ex Was een grote blaaskaak, en lang heb ik dat over mijn kant laten gaan, tien ik eenmaal terug begin te blazen tegen hem en uiteindelijk neus aan neus stond zag ik het kleine jongetje wat hij eigenlijk Was, zo bizar om te zien! Heel zijn poppenkast viel ineens weg.

Geloof me, je hoeft mij niet uit te leggen wat narcisme is. En het klinkt helemaal niet monsterlijk, maar gewoon dagelijkse kost eerlijk gezegd.



Je bent wel erg stellig. Ik zie toch echt mensen veranderen na behandeling.
Wat moet jij soms door een hel gaan wat vind ik dit erg zeg! Natuurlijk doe je dat je kinderen niet aan maar ik zou er een tia van krijgen... Dan mag ik nog in mijn handjes klappen. Die van mij blaast alleen maar, maar uiteindelijk is het alleen maar gebakken lucht. Ik moet wel zeggen dat hij mij wel blijft verbazen soms, dan denk je alles gezien te hebben...eigenlijk Kunnen we er wel een boek over schrijven want ik weet zeker dat er hier ook mensen tussen zitten die alleen maar even komen koekeloeren en denken ; dit kan toch niet echt zijn joh!?
Ik zeg weleens tegen een vriendin van me (die ik van een forum ken, vroegah in het stenen internettijdperk ), dat als ik mijn verhaal vertel aan iemand die me net kent, ze me acuut naar trollenland verschepen .



Tis te bizar voor woorden.

Ik kies voor slikken, zoveel mogelijk, alles om het kroost er maar tussenuit te houden.
quote:Sid-returns schreef op 03 januari 2016 @ 00:41:

[...]



Geloof me, je hoeft mij niet uit te leggen wat narcisme is. En het klinkt helemaal niet monsterlijk, maar gewoon dagelijkse kost eerlijk gezegd.



Je bent wel erg stellig. Ik zie toch echt mensen veranderen na behandeling.



Ik vind ook dat het een ziekte is en de rede dat ik er zo stellig om ben is omdat ik heel moeilijk kan geloven dat iemand die uiteindelijk nooit geen greintje emotie kent, geen empathie kent, de basis van emoties voor hem of haar compleet ontbreekt, dat dat ook niet meer terug zal komen. ook omdat ze heel hun leven niet anders gewend zijn geweest om de boel zo te manipuleren zodat alles naar hun straatje ging. En zelfs al zou het eventueel met veel therapie wel lukken, de harde werkelijkheid dat ze niet langer meer de "macht" in handen hebben zal misschien even gaan, maar op het moment dat het ze teveel worden gaan ze vanzelf weer in hun oude gewoonte terug. Het is als een junk die clean probeert te blijven, de "cravings" blijven, en eenmaal in een zwak moment eraan toegeven is weer terug bij af...



Of denk ik hier nu veeeeeeeel te ver in door? Alle ideeën zijn welkom
Ja inderdaad gelukkig kunnen we er soms ook om lachen, dat scheelt. Ik ben we blij dat ik hier wel mijn ei kwijt kan, het zorgt er wel voor dat ik alles een beetje kan relativeren. Ik schrik er alleen van als je leest hoeveel mensen er wel niet de dupe zijn van narcistisch gedrag.
Ik heb het wel eens zo verwoord;



Deze haal ik zo weg, is een vrij herkenbare uitspraak
Alle reacties Link kopieren
quote:awelmerci schreef op 02 januari 2016 @ 22:28:

Ook nog plannen voor kindjes met deze parel?Man.. jij dropt elke keer een oneliner om er vervolgens niet op te reageren. Wat wil jij nou?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Gelukkig dat we er nog wat positiefs in zien soms anders hadden we denk ik samen ergens ik koekkoekvile gezeten. Ik in ieder geval wel. Mensen zeggen wel eens; wat ga je hier goed mee om, maar wacht maar, die klap moet nog komen. Dan denk ik ; mens, welke klap? Ik ben al 4x geraakt daar de wieken van de molen, gekker kan niet



Even alle gekheid op een stokje, ik heb vooral geleerd om positief te blijven, zodra je je depri gaat voelen en je geeft er aan toe... Oef! that's not a good look for me..
quote:Enn schreef op 03 januari 2016 @ 01:09:

[...]



Man.. jij dropt elke keer een oneliner om er vervolgens niet op te reageren. Wat wil jij nou?Goeienacht Enn
quote:spieker27 schreef op 03 januari 2016 @ 00:48:

[...]





Ik vind ook dat het een ziekte is en de rede dat ik er zo stellig om ben is omdat ik heel moeilijk kan geloven dat iemand die uiteindelijk nooit geen greintje emotie kent, geen empathie kent, de basis van emoties voor hem of haar compleet ontbreekt, dat dat ook niet meer terug zal komen. ook omdat ze heel hun leven niet anders gewend zijn geweest om de boel zo te manipuleren zodat alles naar hun straatje ging. En zelfs al zou het eventueel met veel therapie wel lukken, de harde werkelijkheid dat ze niet langer meer de "macht" in handen hebben zal misschien even gaan, maar op het moment dat het ze teveel worden gaan ze vanzelf weer in hun oude gewoonte terug. Het is als een junk die clean probeert te blijven, de "cravings" blijven, en eenmaal in een zwak moment eraan toegeven is weer terug bij af...



Of denk ik hier nu veeeeeeeel te ver in door? Alle ideeën zijn welkomMaar ik wil eigenlijk wel eens reactie hier op het is al heel lang een theorie van mij geweest maar goed, ik kan er natuurlijk ook helemaal naast zitten, iemand?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven