Het gaat te snel

30-06-2015 10:32 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,



Graag jullie visie op het volgende:



Sinds een maand date ik met een jongen waar ik stiekem een beetje kriebels voor krijg. Ik heb hem twee maanden geleden leren kennen en vorige maand bleek het toch wel heel goed te klikken en besloten we te gaan daten.



Onze dates zijn vooral op zijn initiatief geweest. We hebben in totaal 5 dates gehad, waarbij we alle keren behoorlijk wat uurtjes samen zijn geweest. Afgelopen weekend is hij voor de eerste keer blijven slapen, ook weer op zijn initiatief. We hebben toen ook seks gehad.



Gister merkte ik aan hem dat hij wat afstandelijker deed. Ik ging er maar vanuit dat hij erg moe was en het daar aan lag (hij was ook heel moe, had ie zelf aangegeven). ’s Avonds kwam echter het hoge woord eruit: hij vond het wat snel gaan tussen ons.



Hier even over gepraat. Ik moest me geen zorgen maken, hij vindt me zeker leuk maar wil me graag nog beter leren kennen voordat we intiem zijn/blijven/worden, geen idee hoe ik het moet noemen. Hij wil een klein stapje terug doen. Hij speelt geen spelletjes, daar moet ik me geen zorgen over maken, hij is juist heel serieus. Hij wil me dus erg graag blijven zien.



En nu weet ik niet meer hoe ik moet doen tegen hem. Hij heeft aangegeven dat het zeker niet aan mij ligt, maar dat hij zelf te enthousiast is geweest. En dat is ook zo, ik ben juist afwachtend geweest en heb goed naar hem gekeken/geluisterd, waarbij ik wel voldoende bevestiging heb gegeven dat ik hem leuk vind en graag tijd met hem doorbreng, zonder verder druk op hem te leggen.



Zelf ken ik het begrip ‘te snel gaan’ niet zo goed, als ik iemand leuk vind en graag tijd met hem spendeer dan volg ik altijd gewoon mijn gevoel en gaat het vanzelf. Ik hoef niet meteen een relatie maar als het goed voelt en gezellig is, is het voor mij goed.

Op dit moment is er bij mij dus een beginnende verliefdheid aan het ontstaan. Maar het spontane is er voor mij wel een beetje af. Moet ik hem wel goedemorgen sms’en? Of moet ik het juist van hem laten komen? Ik wil hem niet het gevoel geven dat ik er klaar mee ben, ik wil hem best de tijd geven om me beter te leren kennen, maar ik heb ook geen zin om straks hotel de botel verliefd te zijn en misschien afgewezen te worden. Hoewel ik wel denk dat hij me oprecht een leuke meid vindt, het risico blijft dat hij zich uiteindelijk bedenkt en dan wil ik niet met een gebroken hart achterblijven (oke, zo dramatisch is het niet, maar jullie snappen me hopelijk).



Zijn hier ervaringsdeskundigen? Mensen met tips? Wat adviseren jullie me? Ik wil sowieso wel een soort van deadline voor mezelf aanhouden. Ik ben ik, what you see is what you get, dus ik vind dat hij best binnen een X periode een goed beeld kan hebben van wie en wat ik ben.
Alle reacties Link kopieren
Wat de anderen zeggen. Plus: zo onervaren is hij toch ook blijkbaar niet, als hij toch al vrij snel seks met je heeft.



Ik hoop ook voor je dat we er met zijn allen naast zitten, TO, maar ik zou er toch ernstig rekening mee houden dat de verliefdheid niet wederzijds is.
Alle reacties Link kopieren
We wonen beiden nog bij onze ouders (ik volgende maand niet meer), misschien speelt dat een rol dat hij niet meer samen wil slapen voorlopig? Misschien wil hij de ouders gewoon even buiten beeld laten? Ik noem maar iets... Ik weet het niet.



Jaw, misschien heb je gelijk. Ik wil hem sowieso deze week uitnodigen om uit eten te gaan en te gaan poolen (dat wilde hij afgelopen zaterdag al graag maar door een groot evenement in de stad waar we samen waren, is dat er niet van gekomen).
Ik vind het vooral een beetje klinken als iemand die (in zijn enthousiasme/onervarenheid) in het begin veel te snel gegaan is en daar nu een beetje spijt van heeft. Waarvan dan precies weet ik ook niet. Misschien dat het voor hem ook wel met de (matige) seks te maken heeft gehad ook al had je de indruk dat hij het wel leuk vond. En realiseert hij zich nu dat jullie eigenlijk al best ver zijn gegaan en lijkt het erop dat hij met een 'effe een stapje terug doen' vooral bedoelt: 'eigenlijk hoeft het contact voor mij niet meer zo nodig..' maar wil hij niet overkomen als de botte hork wie het alleen maar om de seks te doen was.



Maar ben er van overuitgd dat er iets moet zijn waar hij ook op is afgeknapt en snap goed dat het spontane er voor jou nu ook vanaf is.
Alle reacties Link kopieren
NYC, dat eerste deel van je bericht is ook mijn gedachte. Juist door enthousiasme/onervarenheid is hij te snel gegaan. Als hij wel de juist ervaring had met daten/relaties, had hij geweten hoe hij reageert op deze snelheid en zichzelf daarvoor behoed, lijkt mij.



Of hij afgeknapt is, weet ik niet. Ik heb heel specifiek gevraagd of ik iets gedaan heb waardoor hij nu een stapje terug wil doen. Hij zei van niet. Ik heb ook gevraagd of hetgeen hij nu gezien heeft niet bevalt, maar hij zegt juist van wel. Hij wil alleen m'n innerlijk beter kennen, hij vindt dat hij me nog niet goed genoeg kent om al zo intiem te zijn.



Hij heeft tijdens de lunchtijd zelf contact opgenomen. Dat was ook een beetje wat ik wilde bekijken, of hij niks meer zou laten horen (contact doodzwijgen/dood laten bloeden) of dat hij me toch nog opzoekt en hoe dat dan loopt. Hij lijkt 'normaal' te doen maar dat is natuurlijk lastig zeggen via een berichtje.
Alle reacties Link kopieren
die jongen was gewoon op jacht naar seks en nu heeft hij dat gehad, doel bereikt en wil hij je op de plank leggen voor het geval hij nog eens wil
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik denk dat hij geen reden opgeeft juist om je niet te willen kwetsen. Nogmaals, ik weet natuurlijk niet of hij ergens op is afgeknapt, 't kan ook zijn dat hij 's avonds in bed heeft liggen piekeren over zijn eigen houding, dat kan natuurlijk ook. Maar iets zegt me wel dat hij die reden weet maar dat hij het lullig vindt om te benoemen. Dan is 'het gaat te snel' een hele veilige uitweg.



Heb jij nog wel zin in contact met hem of ben je nu bij alles wat jij of hij doet een beetje op je hoede van hoe komt dit over?
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me ook af of je zelf nog zin hebt om met hem te daten. Hoe stel je je dat dan voor, dat jullie dan de hele date gepast afstand zitten te houden? Dan is het hele spontane er toch af?

En als hij je leuk vindt, dan wil hij toch helemaal geen gepaste afstand houden? Dan wil hij je knuffelen, zoenen, met je vrijen!
Alle reacties Link kopieren
Mwah, de paar woorden contact die we vandaag hadden ben ik gewoon mezelf geweest, ik ga geen act opvoeren.



Wat hem wel aan het denken heeft gezet is mijn moeder. Zij was zaterdag ook op stap en heeft met haar dronken harses allerlei vragen gesteld waar ik zelf behoorlijk pissig om ben. Zo heeft ze gevraagd of we nu verkering hebben, of hij wel serieus is, en meer van die meuk.

Ik heb haar inmiddels duidelijk gemaakt dat ze zich voortaan beter uit mijn zaken houdt. Als zijn moeder dit bij mij had geflikt was ik ook wel ff teruggedeinst



Ik heb hem gevraagd of dit meespeelt en hij zei wel dat het z'n ogen geopend had en dat hij daardoor is gaan nadenken. Ik heb dus het vermoeden dat hij vooral is afgeknapt op mijn moeder, maar goed, daar kan ik zelf niet zo heel veel aan doen. Heb hem eerlijk gezegd dat ik daar behoorlijk van baalde hoe ze gedaan heeft.
quote:wa3ustah schreef op 30 juni 2015 @ 15:31:

Hij wil alleen m'n innerlijk beter kennen, hij vindt dat hij me nog niet goed genoeg kent om al zo intiem te zijn.





Het was notabene wel op zijn initiatief



Ach... de toekomst wijst het wel uit.
Alle reacties Link kopieren
quote:hettieverzettie schreef op 30 juni 2015 @ 15:40:

Ik vraag me ook af of je zelf nog zin hebt om met hem te daten. Hoe stel je je dat dan voor, dat jullie dan de hele date gepast afstand zitten te houden? Dan is het hele spontane er toch af?

En als hij je leuk vindt, dan wil hij toch helemaal geen gepaste afstand houden? Dan wil hij je knuffelen, zoenen, met je vrijen!Ik hoop zelf niet dat het zo gaat verlopen. Ik zou hem graag nog wel zien, kijken hoe dat gaat en voelt. Dan kan ik beslissen of ik hier zelf mee stop of dat ik het nog een kans wil geven (ondanks dat ik niet van dit soort gezeik hou in de beginfase (en eigenlijk nooit)).
quote:wa3ustah schreef op 30 juni 2015 @ 15:42:

Ik heb hem gevraagd of dit meespeelt en hij zei wel dat het z'n ogen geopend had en dat hij daardoor is gaan nadenken. Ik heb dus het vermoeden dat hij vooral is afgeknapt op mijn moeder, maar goed, daar kan ik zelf niet zo heel veel aan doen. Meiske, hij zoekt alleen maar excuses. Als je dol bent op iemand ga je echt niet afgeknapt raken door uitspraken van een schoonmoeder hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ja, en gelijk heb je! Maar inderdaad, spreek met hem af, ik denk dat het dan snel genoeg duidelijk wordt. Ik hoop voor je dat ik ernaast zit!
Alle reacties Link kopieren
Hij leert je nooit kennen wanneer je nooit wat voorstelt of alleen het geen wat hij zelf al heeft geopperd.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Inderdaad erg typisch dat hij het na de sex opeens allemaal te snel vindt gaan. Lijkt wel of hij zijn handen wil wassen in onschuld door te zeggen dat je nog steeds iets voor hem betekent. Ik heb ook zo'n knul gehad die was zogezegd hoteldebotel en mijn telefoon stond roodgloeiend met oproepen van hem, maar zodra we een keer sex hadden moest ik steeds het initiatief nemen om af te spreken.. En als ik dan vroeg waarom hij niets liet weten had hij het druk terwijl hij zich voor de sex met mij enorm verveelde. Na die avond sex was er ook weinig meer aan en was het ook al gauw bekeken.



Dat jouw moeder ermee te maken had lijkt me sterk. Ze was toch dronken? Als ze nou nuchter was, was t een ander verhaal geweest. Ik zou hem om duidelijkheid vragen.
Natuurlijk kan het zijn dat het voornamelijk te maken heeft met hoe je moeder zich heeft gedragen maar in elk geval is er dus iets wat voor hem een 'afknapper' is geweest. Anders komt het echt niet bij je op om het over 'gepaste afstand' etc te houden. Evengoed kan ik me voorstellen dat - wat het ook zijn mag - dit nu voor jou een afknapper is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Aureel schreef op 30 juni 2015 @ 11:32:

Iemand die knettergek van jou is, die vindt niets te snel gaan. Kijk, zeker in dit geval, niet naar zijn woorden maar naar zijn daden. Uit zijn daden spreekt niet erg veel enthousiasme voor jullie contact.Wat een onzin. Iedereen heeft een ander tempo.
Alle reacties Link kopieren
met zijn tempo was anders niets mis, tot het moment dat hij hem erin had gestoken dan. Toen was het tempo ineens te hoog.
Alle reacties Link kopieren
quote:hettieverzettie schreef op 30 juni 2015 @ 15:59:

met zijn tempo was anders niets mis, tot het moment dat hij hem erin had gestoken dan. Toen was het tempo ineens te hoog.Of het is te snel sinds hij door dronken mams is ondervraagd. Niet echt chill met je schoonmoeder op date in de eerste maand van het daten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:tvandattum schreef op 30 juni 2015 @ 15:58:

[...]

Wat een onzin. Iedereen heeft een ander tempo.Ach kom, als je knetterverliefd bent dan wil je toch altijd bij diegene zijn? Dan ga je niet zitten smiespelen dat het te snel gaat hoor. Uit dat soort geneuzel heb ik nog nooit een stabiele relatie zien voortkomen.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 30 juni 2015 @ 16:05:

[...]





Of het is te snel sinds hij door dronken mams is ondervraagd. Niet echt chill met je schoonmoeder op date in de eerste maand van het daten.

Ik zou wel behoorlijk afknappen op zo'n schoonmoeder ja, dus ik zou het heel goed begrijpen als hij daardoor wat afstand wil nemen (of toch in ieder geval van het thuisfront! want dat is uiteindelijk wat ie doet).



Ik ga hem snel mee uit vragen naar iets wat ik zelf verzin en dan hoop ik dat het gewoon gezellig is en ik me zorgen maak om niks! Want ik vind hem echt leuk.
Ik duim voor je, maak er wat leuks van!
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 30 juni 2015 @ 16:05:

[...]





Of het is te snel sinds hij door dronken mams is ondervraagd. Niet echt chill met je schoonmoeder op date in de eerste maand van het daten.Precies. Zou ik toch ook even moeten laten bezinken.
Alle reacties Link kopieren
Maar dat wilde hij toch zelf? Net als de seks.
Alle reacties Link kopieren
quote:Aureel schreef op 30 juni 2015 @ 16:08:

[...]





Ach kom, als je knetterverliefd bent dan wil je toch altijd bij diegene zijn? Dan ga je niet zitten smiespelen dat het te snel gaat hoor. Uit dat soort geneuzel heb ik nog nooit een stabiele relatie zien voortkomen.Das heel persoonlijk. En je moet er ook maar de tijd voor hebben.
quote:Aureel schreef op 30 juni 2015 @ 16:08:

[...]





Ach kom, als je knetterverliefd bent dan wil je toch altijd bij diegene zijn? Dan ga je niet zitten smiespelen dat het te snel gaat hoor. Uit dat soort geneuzel heb ik nog nooit een stabiele relatie zien voortkomen.



Eens.

Meteen na de eerste keer seks ineens rustig aan willen doen vind ik zelf een verkapte manier van zeggen dat je iemand geen relatiemateriaal vindt.

Niet van harte in ieder geval.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven