Het leven na een lange relatie

04-11-2015 21:33 390 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve mensen,



Wat is er toch veel in mijn leven gebeurd de afgelopen maanden!



Van 'Lange relatie loopt niet lekker' naar 'Het leven na een lange relatie'.



Ik heb getwijfeld over de nieuwe titel; die klinkt misschien wat negatief, terwijl er heel veel leuke, mooie en positieve dingen gebeuren in mijn leven. Dat ik toch voor deze titel kies, is omdat het verleden mij dit heden heeft gegeven.



Ben ik dan blij met het stuklopen van ons huwelijk? Nee, absoluut niet. Ik ben destijds getrouwd omdat ik voor ogen had samen gelukkig oud te worden. Dat is ons niet gelukt en daar heb ik veel verdriet van.



Hoe mooi is het dan, dat na mijn mislukte huwelijk een nieuw en ander leven voor mij ligt waar ik enorm nieuwsgierig naar ben!



Ik zal doorgaan met schrijven op dit forum. Jullie reacties helpen mij om mezelf bewust te zijn van de vrolijke momenten en geven mij steun op moeilijke momenten.



Dank jullie wel!
quote:clubmedfan schreef op 15 november 2015 @ 17:18:

Fijn dat ze jou dit gevoel geeft, RT! Dat je telt zeg maar.Mooi verwoord.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Bob net nog even aan de telefoon gehad. Ik geniet nog na van de ontmoeting met zijn ouders. Dat wilde ik hem laten weten. Ik wilde 'm gewoon even horen. Ik zit vanavond in een hotel, vanwege mij. Werk. Morgenavond zie ik hem weer. Hij komt bij me slapen.



Bob zorgt vandaag voor Herman. Fijn. Ik vind het naar als Herman lang alleen is. Bob en ik hebben sinds afgelopen weekend ook elkaars huissleutel. Dat ga je krijgen als vriend en vriendin!
Alle reacties Link kopieren
Terug naar huis en dan opgewacht worden door Herman en lekker koken voor mijn vriend!



Mijn vriend: ik moet daar echt nog een beetje aan wennen....



En ik heb zo'n zin in 'm. Liefst gaan we direct richting slaapkamer. Dar vlinderende, zenuwachtige, spannende gevoel om hem zo weer te zien. Oké, toegegeven: ik ben gewoon hartstikke geil. (Ik wilde opgewonden zeggen, omdat ik dit zo plat vind staan. Maar dit is wel de waarheid )
We smullen hier van je verhalen!
Alle reacties Link kopieren
Leuk! Het is gewoon echt een relatie, eentje die goed zit in de basis. Nu lekker uitbouwen en genieten!
Mot met to
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nog wakker. De ellende op de wereld.... Wat staat dat in een schril contrast met ons geluk. Ik weet wel dat het één het ander niet uitsluit, maar die tv beelden maken verdrietig.



Dan zijn mijn roze-wolk posts zo pijnlijk nietszeggend. En ook juist weer zo mooi. En dan kijk ik nu naar Bob. Die rustig ligt te slapen, arm om mij heen, veilig, intiem.



Beetje een kul-post misschien. Sorry.
Alle reacties Link kopieren
Welnee, je staat erbij stil hoe kostbaar geluk is en koestert het daarom nog eens extra. Niets is vanzelfsprekend in het leven en dat vergeten we allemaal wel eens.
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Ik zag dat mijn advocaat vandaag gebeld heeft. Zou hij nieuws hebben over de scheiding? Ik ben erg benieuwd.



Ik speel toch met de gedachte mijn ex-man maar iets meer tegemoet te komen. Het boeit me niet zo of het eerlijk is. Ik wil ervan af.

Ik heb er nu niet erg veel last van, want mijn advocaat regelt eigenlijk alles. Maar het zou toch fijn zijn als ik het volledig kan afronden.
Tja, als jij daarmee kunt leven, is dat misschien het beste maar ik zou er wel even goed over nadenken. Wil je vertellen waar het wringt? Ik vind eigenlijk dat je je tot nu toe erg schappelijk hebt opgesteld: jij bent bijna meteen vertrokken en je hebt alles achtergelaten terwijl hij jullie huwelijk om zeep heeft geholpen door er een ander op na te houden.

Wat eis jij dan nu wat hij niet wil geven?
Alle reacties Link kopieren
Jibba, Ik zal niet teveel in detail treden vanwege privacy. We zijn op huwelijkse voorwaarden getrouwd. Jaarlijks hebben wij keurig een berekening van huwelijksvoorwaarden laten opstellen. Nu is hij het niet eens over de waarde van o.a. het huis en pensioen en nog war kleine zaken (die mijn advocaat en ik als 'wisselgeld' hebben ingezet). Het lijkt alsof hij mij niet vertrouwd. Ik snap het gewoon niet, echt niet....
Klinkt voor mij toch meer alsof hij jou gewoon zo weinig mogelijk gunt. En dat doet mij weer vermoeden dat hij inmiddels weet dat hij de verkeerde keuze heeft gemaakt. Zijn nieuwe relatie zal hem waarschijnlijk tegenvallen en jij huppelt inmiddels door het leven. Dat zal best zuur voor hem zijn.

Wie weet is hij daarom ook de boel aan het rekken door moeilijk te blijven doen.

Is het een optie om een rechter hierover te laten beslissen?
Is het huis officieel getaxeerd? Zo niet dan zou ik dat nog laten doen en dat moet leidend zijn en heeft hij op dat vlak niets meer te zeuren, lijkt mij.

Je hoeft het hier niet uit de doeken te doen, maar ieder heeft z'n eigen pensioen lijkt mij. Al denk ik dat het allemaal wat gecompliceerder is dan je hier beschrijft.



Als je er vanaf wilt kun je hem ook halverwege tegemoet komen. Dat geeft jou vast een beter gevoel dan dat je op alles maar weer toegeeft.
Alle reacties Link kopieren
Hoezitdit, ons huis is officieel getaxeerd. Maar mijn ex-man vindt hpde taxatie te hoog.

We hebben beiden pensioen in eigen beheer opgebouwd. Normaal gesproken heb je, bij overlijden van de partner, recht op 70% van zijn/haar opgebouwde pensioen tot overlijdensdatum. Als het een ex-partner betreft, dan heb je, bij overlijden van de ex-partner, recht op 70% van zijn/haar opgebouwde pensioen tot scheidingsdatum.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat je nu geen zin hebt om moeilijk te doen maar over een paar jaar heb je totaal geen gevoelens meer bij de naam van je ex en baal je dat je te makkelijk bent geweest. Dit is zo'n moeilijk onderdeel van scheiden. Je wil er van af, je geeft toe om de vaart niet uit het proces te halen maar de realiteit is dat geld is en je rechten hebt. Zie dit los van je gevoelens en de scheiding, dit is zakelijk, dit heeft ook niets te maken met je gevoel van eer behouden of wat dan ook. Je voorkomt op deze manier dat jij je in de toekomst misbruikt voelt door hem.



Je wil dit achter je laten en zo snel mogelijk, je geniet van Bob en wil niet terug in je gevoel naar narigheid en confrontaties maar dit is echt iets heel anders. Als er in je leven een moment komt dat een paar duizend euro verschil kan maken wil je niet balen dat je op dit moment je kop in het zand hebt gestoken. Daarnaast moet je een keer je grenzen naar hem toe aangeven want als je die hier niet trekt kan er op rekenen dat hij met wat anders komt.
quote:RaiderTwix schreef op 19 november 2015 @ 09:05:

Hoezitdit, ons huis is officieel getaxeerd. Maar mijn ex-man vindt hpde taxatie te hoog.

We hebben beiden pensioen in eigen beheer opgebouwd. Normaal gesproken heb je, bij overlijden van de partner, recht op 70% van zijn/haar opgebouwde pensioen tot overlijdensdatum. Als het een ex-partner betreft, dan heb je, bij overlijden van de ex-partner, recht op 70% van zijn/haar opgebouwde pensioen tot scheidingsdatum.Lastig dus. Je kan hem halverwege tegemoet komen, zo geef je niet alleen maar toe, maar is het geven en nemen van beide kanten. Hopelijk geeft je dit een beter gevoel dan dat je nu overal maar mee akkoord gaat. Is dit een optie voor je?
Als je ex-man de taxatie te hoog vindt, dan staat hem toch vrij om zelf nog een taxatie te laten uitvoeren?

Dat met het pensioen is lastiger omdat het bij jullie in eigen beheer zit.



Ik zou toch nog volhouden RT. Ik denk ook dat je in de toekomst spijt zal hebben als je nu teveel toegeeft.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk eraan om nu in de auto te stappen en naar mijn ex toe te rijden.
quote:RaiderTwix schreef op 19 november 2015 @ 19:39:

Ik denk eraan om nu in de auto te stappen en naar mijn ex toe te rijden.En wat wil je daar gaan doen? Ik zou het niet doen en het aan de advocaten overlaten, die hebben hier ervaring mee en staan er neutraler in.
Alle reacties Link kopieren
quote:RaiderTwix schreef op 18 november 2015 @ 22:30:

Jibba, Ik zal niet teveel in detail treden vanwege privacy. We zijn op huwelijkse voorwaarden getrouwd. Jaarlijks hebben wij keurig een berekening van huwelijksvoorwaarden laten opstellen. Nu is hij het niet eens over de waarde van o.a. het huis en pensioen en nog war kleine zaken (die mijn advocaat en ik als 'wisselgeld' hebben ingezet). Het lijkt alsof hij mij niet vertrouwd. Ik snap het gewoon niet, echt niet....Zo de waard is vertrouwt-ie zijn gasten. Noooooooit ergens mee akkoord gaan om 'er maar vanaf te zijn'. Zakelijk en zonder emoties de boel afhandelen. Communiceer via advocaat als er teveel emotie meespeelt.
it's not who I am underneath, but what I do that defines me
Alle reacties Link kopieren
quote:RaiderTwix schreef op 19 november 2015 @ 19:39:

Ik denk eraan om nu in de auto te stappen en naar mijn ex toe te rijden.Beter misschien niet doen want dan krijgt het wel een emotionele lading. Je doet het tot nu toe perfect,hou die afstand want je doet je zelf echt geen plezier als hij begint met verwijten.
Alle reacties Link kopieren
Wat doet je ex weer moeilijk zeg... Naar hem toe gaan zou ik nu ook niet doen, ik denk dat dat voor jezelf niks oplost en dat je je daarna misschien juist weer rot voelt.
Time spent with a cat is never wasted
Alle reacties Link kopieren
quote:RaiderTwix schreef op 19 november 2015 @ 19:39:

Ik denk eraan om nu in de auto te stappen en naar mijn ex toe te rijden.Niet doen hier ga je spijt van krijgen
Alle reacties Link kopieren
Je hebt het toch niet gedaan RT?

Echt, hij gaat heus niet normaal reageren als je ineens voor zijn neus staat. Laat je advocaat dit doen.

Bel Bob en ga met Herman op schoot lekker bankhangen🍷.
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Alle reacties Link kopieren
Hij wil gewoon helemaal niets. Er valt niets te onderhandelen (je zou niet eens moeten onderhandelen, maar moeten verdelen).



Ik walg van mezelf dat dit feit mij van streek maakt. Ik ben naar hem toegereden. Geen idee met welke gedachte. Ik wil geen ruzie, ik wil zijn gezin niet zien, en toch ga ik erheen. Ik heb niet aangebeld. Ik heb zitten janken in de auto en ben doorgereden naar een vriendin. Hij is trouwens nog steeds met haar samen en met haar kinderen. Waarom kan ik die vent niet gewoon loslaten?!



Bob vroeg net of ik het fijn vond als hij langskomt. Het feit dat hij dat vraagt, terwijl hij al op bed ligt, doet me goed. Ik ga ook maar proberen te slapen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven