Hij denkt constant voor mij

22-05-2017 18:04 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lezers !

Mijn vriend en ik hebben af en toe wat hobbels omtrend het feit dat hij voor mij denkt, kennen jullie dat?

Een klein voorbeeld via whatsapp een half uur geleden:
Hij: Hey schat, hoe is het? Je kan vanavond die ene aflevering nog wel kijken, hoef je niet op mij te wachten.. (Hij is donderdag pas weer thuis, de serie staat gewoon op netflix)
Ik: Halloo! Goed met jou? Nee, je weet dat ik het leuker vind die aflevering te kijken met jou.. Daar kijk ik altijd naar uit :D
(Ik heb daarna nog gezegd dat ik het waardeer dat hij dat aanbood)

Waarna hij heel geïrriteerd tegen mij doet omdat "Ik weer eens zo doe omdat ik volgens hem weer denk dat hij geen zin heeft het met mij de serie te kijken".. Euhm waar heb ik dat in heel het gesprek verwoord, nergens toch?

Dit doet hij al helemaal vaak wanneer hij een biertje op heeft (Wat als hij in zijn studentenflat zit met z'n maten best vaak voorkomt), hij reageert dan ontzettend geërgerd op iets wat van mijn kant geen kwaad te betekenen heeft en blijft dan vaak heel de rest van de dag geïrriteerd doen tegenover mij waar ik dus onzeker van word en tegenover hem een "bitchy" houding aan neem waar het dus niet veel beter van word.

Nou is de makkelijkste oplossing natuurlijk praten, maar ik heb het al zo vaak tegen hem gezegd en ook een keer f2f met hem over gehad.. Vooral door de LAT is het lastig om het hier over te hebben omdat ik het liefst leuke dingen onderneem als hij hier is of ik daar ben.. Dus stuur ik af een toe een reminder van: Stop eens met voor mij te denken! Maar het lijkt niet te werken..

Het zijn allemaal van die kleine dingen, maar opgeteld begint het me soms wel te ergeren omdat ik het idee heb dat ik op mijn tenen moet lopen omdat ik bang ben dat hij het verkeerd opvat.

Iemand ervaring / verhelderende woorden / ideeën om mij hem te laten begrijpen en andersom?
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook appen "ik zie wel " .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik denk dat hij eigenlijk die serie voor donderdag wil gaan kijken. Zeg vanavond al. Zonder jou.
Of hij vind die serie eigenlijk helemaal niet leuk.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
22-05-2017 18:08
Je kunt ook appen "ik zie wel " .
Inderdaad. Je kan er wel het chagrijnig over gaan doen, maar volgens mij bedoelt hij het niet vervelend.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Ik denk dat hij die serie maar stom vindt en ervan baalt dat jij het altijd met hem wil zien.
blijfgewoonbianca schreef:
22-05-2017 18:08
Je kunt ook appen "ik zie wel " .

Ja of 'ok, dank je'.
Alle reacties Link kopieren
hij appt:
Waarna hij heel geïrriteerd tegen mij doet omdat "Ik weer eens zo doe omdat ik volgens hem weer denk dat hij geen zin heeft het met mij de serie te kijken"..

jij appt terug (of belt terug. of springt in de helicopter en vliegt er heen) :
Euhm waar heb ik dat in heel het gesprek verwoord, nergens toch?

Klaar!
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
En voor je denken? Overdrijf niet zo, hij doet je een suggestie.
Ik denk dat je een beetje een onduidelijk voorbeeld hebt gekozen....

Maar bedoel je eigenlijk dat hij alles wat jij zegt of tikt standaard negatief uitlegt en dan ook nog als een hork op gaat reageren?
Star schreef:
22-05-2017 18:15
En voor je denken? Overdrijf niet zo, hij doet je een suggestie.
Ik denk dat TO moeite heeft met zijn reactie nadat ze aangaf dat niet te gaan doen.
Ik heb geloept. Is dit dezelfde man als in maart?
Alle reacties Link kopieren
Fee-de-Goede schreef:
22-05-2017 18:26
Ik denk dat je een beetje een onduidelijk voorbeeld hebt gekozen....

Maar bedoel je eigenlijk dat hij alles wat jij zegt of tikt standaard negatief uitlegt en dan ook nog als een hork op gaat reageren?
Ja klopt het is een beetje onduidelijk verwoord sorry ! Het was enkel een voorbeeld van een van de dingen waar hij voor mij voor denkt..

Het gaat er om dat hij inderdaad achter elke reactie van mij iets negatiefs zoekt/ denkt te vinden of zich gaat lopen irriteren terwijl er niks aan de hand is van mijn kant
Alle reacties Link kopieren
Star schreef:
22-05-2017 18:31
Ik heb geloept. Is dit dezelfde man als in maart?
Kunnen we weer loepen????
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Star schreef:
22-05-2017 18:31
Ik heb geloept. Is dit dezelfde man als in maart?
Ja het is diezelfde man als in maart, enkel is er nu een hoop veranderd en ben ik in therapie wegens 'verlatingsangst' en het gaat heel goed al zeg ik het zelf (:
Alle reacties Link kopieren
Meloony123 schreef:
22-05-2017 18:36
Ja klopt het is een beetje onduidelijk verwoord sorry ! Het was enkel een voorbeeld van een van de dingen waar hij voor mij voor denkt..

Het gaat er om dat hij inderdaad achter elke reactie van mij iets negatiefs zoekt/ denkt te vinden of zich gaat lopen irriteren terwijl er niks aan de hand is van mijn kant
En heb je dat al eens met hem besproken?
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hij wil dus simpel gezegd gewoon dat je dingen op zijn manier doet of zo? Een controlfreak?
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Alle reacties Link kopieren
Jullie klinken als het nieuwe toekomstige Jumbo zeikstel.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Rosabella1 schreef:
22-05-2017 18:40
En heb je dat al eens met hem besproken?
Jazeker, meerdere malen.. Dan gaat het een week goed en dan begint het weer, en dan gooi ik er weer van die reminders uit als: Hé denk eens niet voor mij, alhoewel hij dat soms vervelend vind geef ik wel mijn grens daar in aan omdat ik dat gedoe van hem ook vervelend vind..
Ik zou dit soort suggesties lekker negeren en als hij lelijk gaat zitten doen hem vertellen dat hij normaal moet doen.

Helpt dit niet zou ik hem dumpen.
Nou gezellig dit, maar niet heus.
Wat een dwingeland is die vent.
Alle reacties Link kopieren
Ander voorbeeld om het wat duidelijker te maken..

Ik vroeg hem via een telefoongesprek wat hij vanavond gaat koken omdat ik inspiratie nodig had voor mijn wekelijkse maaltijdlijst en zodat hij geen 2 x per week hetzelfde eet (Bij hem thuis en dan ook nog eens bij mij in het weekend),
hij reageerde daarna geïrriteerd waar op ik vroeg waarom hij zo reageerde. Hij zei dat ik hem aan het controleren was (???)

Ik ben hier rustig op in gegaan en heb hem verteld dat ik het puur vroeg om inspiratie en variatie voor de rest v.d. week als hij bij mij zou eten.. Nou ja 10 minuten later was het wel weer opgelost en ben ik rustig iets anders gaan doen

Edit: Wel is het zo dat ik gediagnosticeerd ben met verlatingsangst, waardoor ik een paar maanden terug enorm aan hem trok en hem claimde.. Enkel is dit sinds ik in therapie ben verminderd omdat ik me werp op opdrachten die ik gehad heb via therapie
anoniem_338073 wijzigde dit bericht op 22-05-2017 18:57
Reden: Extra informatie
16.26% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Meloony123 schreef:
22-05-2017 18:48
Jazeker, meerdere malen.. Dan gaat het een week goed en dan begint het weer, en dan gooi ik er weer van die reminders uit als: Hé denk eens niet voor mij, alhoewel hij dat soms vervelend vind geef ik wel mijn grens daar in aan omdat ik dat gedoe van hem ook vervelend vind..
In het geval van zo'n appje moet je er geen heel verhaal van maken met 'je weet dat ik het leuker vind om met jou te kijken' maar 'bedankt voor de tip ik zie wel.'
Doe dat maar eens een tijdje als hij weer eens voor jou wil denken.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
feow schreef:
22-05-2017 18:38
Kunnen we weer loepen????

Topics wel.
Alle reacties Link kopieren
Hmm hij klinkt niet zo leuk. Denken dat je hem controleert bij een simpele maaltijd-vraag, dingen op eigen houtje voor jou willen uitstippelen hoe je deze moet doen, boos worden wanneer jij een andere manier kiest..
anoniem_319977 wijzigde dit bericht op 22-05-2017 19:05
20.81% gewijzigd
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven