Hoe erg is 40 plus zijn?

29-07-2014 19:44 423 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 20 jaar en nu al erg bezig met ouder worden en verval. Het lijkt me doodeng ouder en lelijker worden. Het verval, de rimpels, kringen, vlekjes, lichaam niet meer strak.



Ik doe nu wat ik kan om jong te blijven maar iedereen moet er aan geloven ook ik uiteindelijk. Mijn enge leeftijd is 30 jaar maar ik denk dat ik er nog goed uit kan zien tot 40 dan zullen rimpels en minder strakke huid onvermijdelijk zijn. Ik wil gelukkig geen kinderen dus dat scheelt in slappe huid, striae en hangborsten maar nog.



Voor de 40 plus vrouwen hier hoe is het om zo oud te zijn? Krijg je nog aandacht van mannen, word er naar je gekeken en hoe ga je er mee om.



Ik snap dat voor sommige vrouwen uiterlijk niet belangrijk is dus dat zal minder spelen. Voor iemand als mij is het heel belangrijk. Lijkt me heel leeg leven als het wegvalt.



Iemand die me kan geruststellen voor de toekomst? En niet de cliche dingen als je moet blij zijn als je de 40 kan halen genoeg mensen die het niet halen, gaat om innerlijk blabla.
Motto’s Helpen je Niet Als het er echt op Aan Komt
quote:sabbaticalmeds schreef op 29 juli 2014 @ 20:39:

[...]



Telt niet. Je bent te jongMaar ik hoef nog maar 7 maanden meds!!!
quote:ana_isabel schreef op dinsdag 29 juli 2014 20:45 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="sabbaticalmeds in "Hoe erg is 40 plus zijn?"" class="messagelink">sabbaticalmeds schreef op 29 juli 2014 @ 20:39</a>:</b>

[...]



Telt niet. Je bent te jong</div></blockquote>Maar ik hoef nog maar 7 maanden meds!!! Geduld is een schone zaak
Alle reacties Link kopieren
Wat ook zo leuk is aan deze leeftijd: mijn seksleven is beter dan het ooit het is geweest.
Alle reacties Link kopieren
Ga in therapie kind. Of wis jezelf of zo.
quote:waterval70 schreef op 29 juli 2014 @ 20:48:

Wat ook zo leuk is aan deze leeftijd: mijn seksleven is beter dan het ooit het is geweest.+100000000
*Psssst, hangtieten kun je zonder kinderen ook krijgen. Zwaartekracht enzo weetjewel*
quote:sabbaticalmeds schreef op 29 juli 2014 @ 20:38:

[...]



Je moet je schaamlippen ALTIJD naar 1 kant leggen dan kan het niet vaccuum zuigen. Dat weet je nu toch ondertussen wel?Ik doe er altijd een knoop in. Is meteen een goeie beveiliging tegen loslopende milf-lovers.
ik ben eind 40 maar voel me beter in mijn vel zitten dan toen ik in de 20 was.



ik heb zoveel meer levenservaring.... daar kan geen pubervelletje tegenop eerlijk gezegd.



eerlijk waar.... als je 20 bent ben je bang om oud te worden... als je ouder bent, ben je blij dat je niet meer door die puber perikelen heen hoeft.



het ligt er maar net aan hoe je opdroogt.... en volgens mij is dat grotendeels genetisch bepaald. sommige mensen worden ook mooier naarmate ze ouder worden... die zijn bloedje lelijk als ze 20 zijn



het ligt er maar net aan wat je meemaakt en hoe je zelf om gaat met je leven.. ik neem je topic wel serieus... ik wil je meegeven dat je nu de leeftijd hebt om te genieten en die dingen te doen waarvan je weet dat je lichaam dat aankan. het heeft echt geen zin om je daar nu zorgen om te maken. als je terughoudend wordt, ontneem je jezelf een heleboel levenservaring.



en let wel.... die levens ervaring weerspiegelt zich later in je ogen en je uitstraling.
quote:Cateautje schreef op 29 juli 2014 @ 20:42:

Met krakende knieën zijg ik met grote moeite neer in de stoel om mijn zegje te doen over dinges.



Nou weet ik het toch niet meer.
Ik heb dit topic trouwens laten lezen aan mijn dochter van 13, en zelfs zij vond TO een ouwe zeur .
Ik ben krap 2 maanden 40 en ik voel me beter dan ooit!! Heerlijk zelfverzekerd, doe wat ik wil zonder me druk te maken over wat anderen van mij denken. Zoals toen ik nog 39 was. Nope, 40 and fabulous!!
Je wilt geen clichés, maar deze wil ik je toch meegeven: men lijdt het meest, door het lijden wat men vreest.

(en van teveel en te diep nadenken krijg je rimpels, niet meer doen dus)
Alle reacties Link kopieren
quote:nwdesie schreef op 29 juli 2014 @ 19:44:

Ik ben 20 jaar en nu al erg bezig met ouder worden en verval. Het verval is bij jou al lang begonnen, want je gaat me toch niet vertellen dat je een jaar geleden ook al zo dom was ? Dat kunnen de statistieken niet aan hoor.
Nwdesie,



Ik snap jouw vraag wel. Toen ik 20 was had ik hetzelfde gevoel, iets minder heftig misschien. Het leek mij ook leeg en vreselijk om ouder te worden en -in mijn ogen- je aantrekkingskracht te verliezen.



Nu ben ik 30, nog niet zo oud dus. Ik heb twee kinderen (die ik op mijn twintigste ook absoluut niet wilde maar later wel) en il weet nu: zoals je nu denkt werkt het niet. Aantrekkingskracht verandert en zit hem niet meer in een strakke huid of recht opstaande borsten. Het zit in zelfvertrouwen, uitstraling. Seks wordt inderdaad beter als je ouder wordt, ik krijg ook meer aandacht dan 10 jaar terug en ben echt veel minder strak dan toen. Het krijgt allemaal wat meer verdieping en dat is eigenlijk heel prettig.

Soms denk ik nog steeds "oh god over 10 jaar ben ik 40!" Maar volgens mij is dat nog leuker dan 30.

Dus maak je niet te druk, groeit erin en je wordt niet minder aantrekkelijk. Het wordt juist steeds leuker, anders, meer bevredigend.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben knapper dan toen ik 20 was.

Of ik zie niet meer zo goed, dat kan ook.
op zo'n vraag kun je toch ook geen serieus antwoord geven? wat wil je horen dan? het is echt verschrikkelijk om 40+ te zijn? nou nee dus, het is niet verschrikkelijk, ja op een gegeven moment wordt alles bij iedereen een keer minder strak, bij de een is dat met 30, bij de ander met 40 of met 50.

Zorg goed voor jezelf, dan hou je het zo lang mogelijk in vorm, of geniet er lekker op los zo lang het nog kan.. of iets er tussen in. Leef, maak er wat van.
Er is trouwens wel een flink nadeel aan 40+ zijn bedenk ik me net.



Als iemand vraagt hoe oud ik ben, moet ik altijd even rekenen. Dat kon ik me als 20 jarige echt niet voorstellen, dat ik ooit zelf niet zou weten hoe oud ik ben. Zoiets wéét je toch...



Dus niet. Bouwjaar 1972, nu 2014, ohja, 42.



Ik kan niet meer zo goed tegen rondslingerende rommel, zeker als ik net de tent gepoetst heb vind ik het fijn als het opgeruimd blijft. En ik heb tegenwoordig een grote handtas nodig, want behalve telefoon en pinpas heb ik ook een lippenstift, zakdoekjes, pleisters, paracetamol, pepermuntjes, een flesje water, tube handcreme en oh gruwel, een reserveonderbroek bij me
Alle reacties Link kopieren
das nachtblindheid, consuela.
wij slapen nooit.
Ik vind dat echt zo'n vraag voor Louis van Gaal: Ben ik nou echt rimpelvrij of ben ik kippig?
Wat zonde van je tijd om je daar als 20 jarige al mee bezig te houden. Ik heb me nooit druk gemaakt om mijn leeftijd, niet toen ik 30 werd en ook niet toen ik 40 werd.
Alle reacties Link kopieren
quote:valentinamaria schreef op 29 juli 2014 @ 21:19:

das nachtblindheid, consuela.Ja schop maar tegen mijn kaartenhuis aan
Alle reacties Link kopieren
quote:valentinamaria schreef op 29 juli 2014 @ 20:34:

ik heb ook geen verzakking maar zat wel vastgezogen aan de stoel...:)
Iets warms graag. Met borstharen. (Loesje)
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 29 juli 2014 @ 21:09:

Ik heb dit topic trouwens laten lezen aan mijn dochter van 13, en zelfs zij vond TO een ouwe zeur .

Haha, ik aan mijn zoon van 22 die zeker denkt te weten dat To géén vriendje heeft.

Mannen houden niet van onzekere zeurende meisjes die te druk zijn met hun uiterlijk.
Iets warms graag. Met borstharen. (Loesje)
quote:consuelabananahammok schreef op 29 juli 2014 @ 21:16:

Ik ben knapper dan toen ik 20 was.

Of ik zie niet meer zo goed, dat kan ook.haha
Mannen kijken liever naar vrouwen van in de de 40 die lol in het leven hebben dan naar zure 20 jarigen die afkeurend naar andere vrouwen kijken .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven