Hoe gaan jullie om met dit soort situaties?

17-08-2014 22:38 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft een van jullie wel eens te maken gehad met een breuk tussen jou en een persoon waarvan je nu nog steeds last hebt ?



Dan doel ik meer op unfinished business.



In mijn geval is het contact tussen mij en een voor mij bijzonder persoon verbroken om onduidelijke redenen.



( Heb wel ergens een idee, en natuurlijk speelde er het e.e.a maar kan dat nooit toetsen omdat ik dus geen contact meer met haar heb)

Ik mis haar nog heel erg vaak.



Zij heeft het contact verbroken doormiddel van mail. Ik heb haar opgebeld met de vraag hoe het zat, daar kon ze in mijn herinnering niet duidelijk antwoord op geven maar heb uiteindelijk te kennen gegeven dat ik haar keuze wilde respecteren.



Als we elkaar tegen zouden komen zouden we elkaar gewoon gedag blijven zeggen. Dat wilde ze wel. En ze benoemde aan het eind van het gesprek, dat ze het bij nader inzien toch wel heel jammer vond dat we geen contact meer zouden hebben en dat we misschien ooit nog wel contact zouden kunnen hebben in een andere setting.



Ik ben haar daarna regelmatig tegen gekomen maar werd compleet genegeerd. Wat veroorzaakte dat, als ik haar een volgende keer zag, ik haar uit ongemakkelijkheid en een afgewezen gevoel ook compleet negeerde. Niet uit boosheid o.i.d. maar vooral uit angst.



Dat het zo gaat deed en doet mij nog steeds veel pijn omdat ik het nog steeds heel moeilijk vind te begrijpen hoe je in eerste instantie zo'n bijzonder, intiem contact kunt hebben, wat van de een op het andere moment verdwenen lijkt. We lijken wel twee vreemden voor elkaar en dat kan ik, nu jaren later nog steeds moeilijk verkroppen. Ik mis haar nog altijd.



Iemand ook zo iets mee gemaakt ?

En hoe gaan jullie om met situaties als deze?
Alle reacties Link kopieren
quote:betterself schreef op 18 augustus 2014 @ 19:16:

Oh ik lees niet goed...je bent er nog niet helemaal uit? Of je het contact nog een keer opzoekt? Ik zou zeggen, als je er bij wijze niet van slaapt...en je bent niet bang om gekwetst te worden, wat valt er te verliezen?



Hey, Ja, als je heel erg gekwetst bent dan is dat ook heel lastig.

Heb je je nooit afgevraagd of het allemaal een grote miscommunicatie is ? Jullie waren dus ook al heel lang bevriend? Heb jij ook dat je de breuk niet kan plaatsen? Of begrijp je het ergens ook wel?



Je schrijft dat je het knap vind dat ik de stap durf te maken.

Ik moet ook wel toegeven dat ik het wel ook een beetje eng vind.

Want hoewel ik liever heb dat ze eerlijk is en mij daarmee kan kwetsen, neemt niet weg dat dit dan ook pijn zal doen en dat ik daar wel mee moet leren leven. Maar toch, liever dat nog dan altijd met vraagtekens zitten.



Als ik schrijf over de intieme dingen die we deelden gaat het vooral over hele bijzondere diepgaande gesprekken waarin we heel erg open en eerlijk naar elkaar waren. We voelden elkaar als het ware heel erg aan.



Nee, ik heb wel de keuze gemaakt om contact op te willen nemen.

Omdat ik niet meer op deze manier er mee rond wil lopen.

Wat ik wel voel als Doreia bevoorbeeld benoemd dat ik het gewoon los moet laten, en dat de reden van het verbreken van contact van haar kant niet belangrijk is, dat ik me afvraag in hoeverre ik faal. Dat het me niet lukt los te komen van haar.



Daar heb ik de afgelopen tijd veel over nagedacht. Dat heeft met meerdere dingen te maken.



Overigens moet ik wel bekennen dat ik in eerste instantie het contact met haar had verbroken. Daar was een heel duidelijke reden voor en die heb ik haar ook face to face benoemd. Ze leek het te begrijpen.



Na een aantal maanden miste ik haar zo erg als mens dat ik alsnog contact zocht. Dat leek even goed te gaan, en toen besloot zij ineens vanuit het niets te melden dat het voor haar niet meer hoefde. Zonder duidelijke reden.



De situatie ligt ook wat gecompliceerder dan ik hier schets, maar dan moet ik in details treden en dat is te lastig op een forum.
Alle reacties Link kopieren
quote:korenwolf schreef op 18 augustus 2014 @ 19:36:

[...]



Bij nader inzien niet, denk ik. Word er alleen maar chagrijnig van. Sorry.Ah dat kan ik me voorstellen, dan zit de situatie je nog wel hoog. Nou, mocht je toch nog wat kwijt willen dan ben je hier natuurlijk van harte welkom
Alle reacties Link kopieren
quote:betterself schreef op 18 augustus 2014 @ 19:14:

Dus ik snap dan wel dat je gewoon duidelijkheid wil zodat je hoe dan ook verder kan. Wel knap trouwens dat je dar durft, want het lijkt me best een hele stap!



( sorry voor mijn berichten in etappes, lange berichten gaat zo lastig via mobiel)Geeft niets
Alle reacties Link kopieren
quote:straaltjezon schreef op 18 augustus 2014 @ 19:20:

Ja. We zeggen niks meer tegen elkaar, kijken elkaar niet meer aan en bespreken ook niks meer. Niet omdat ik boos ben, maar omdat het zo beter is. Nooit echt ruzie geweest, het is zo gelopen.



Soms vind ik het wel eens vervelend, maar besef me dan ook dat dit goed zo is. Beter dan ruzie, want die was dan behoorlijk geëscaleerd.



Heb jij het contact verbroken straaltjezon?

Ja, als je bij voorbaat al weet dat er ruzie gaat ontstaan die escaleert lijkt me het ook wel lastig.
Alle reacties Link kopieren
Ja. Wat ik ermee doe? Niks. Voegt niets meer toe ook en is verleden tijd. Dat schrijf ik overigens makkelijker dan hoe ik het heel af en toe nog wel eens voel , want zou het heel leuk vinden om eens bij te praten.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een heel goede vriendin gehad die het contact met haar hele omgeving ineens heeft verbroken toen ze een relatie begon met een lastig persoon. Ik was verward, boos en ook miste ik haar. Ik kon het moeilijk loslaten omdat het zo moeilijk was om te begrijpen. Ik heb nog heel lang over haar gedroomd. Ook heb ik haar nog wel eens op proberen te zoeken, maar ze deed de deur nooit open.

Nog steeds zou ik het echt leuk vinden om haar eens te spreken, mijn kwade gevoelens zijn allang verdwenen maar ze heeft nog steeds een plekje in mijn hart en ben benieuwd hoe het met haar gaat.
12 but mature for my age
Ik heb ook zo'n vriendin gehad. Al 35 jaar kenden we elkaar. Ze kreeg iets met een ex van mij, ik had ze zelf gekoppeld. Binnen 3 maanden was ik beide vriendschappen kwijt. Heel jammer, ik weet dat het gaat om iets wat ik gezegd heb wat zij totaal verkeerd heeft begrepen, maar ze wil er niets meer mee. En hij? Ach. Ik denk nog vaak aan haar en hoe jammer ik het vind. Hoor via via nog weleens over hoe het met ze gaat (goed, gelukkig!) en dan ben ik blij voor ze. Maar ik word er wel verdrietig van dat ze door dat ene misverstand ( en het oom zó mij het voordeel van de twijfel niet gunnen) zich zo heeft afgekeerd van min en rare dingen heeftbgezged tegen anderen. Dat doet wel pijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:iceteapeach schreef op 19 augustus 2014 @ 00:53:

Ja. Wat ik ermee doe? Niks. Voegt niets meer toe ook en is verleden tijd. Dat schrijf ik overigens makkelijker dan hoe ik het heel af en toe nog wel eens voel , want zou het heel leuk vinden om eens bij te praten.



Maar je kunt het dus wel loslaten?



Misschien heeft het ook te maken met het feit dat ik in afgelopen twee jaar tijd twee heel belangrijke mensen ben verloren die zijn overleden.



Dat zet mijn gevoel in een ander daglicht omdat ik niet hier mee rond zou willen blijven lopen. Het idee dat mocht haar iets overkomen en ik haar een aantal dingen nooit gezegd heb geeft me echt een knoop in mn maag. Het idee dat we dan nooit meer een afsluitend gesprek kunnen hebben en ik mijn excuses niet ook aan haar heb aangeboden...
Alle reacties Link kopieren
quote:straatmadelief schreef op 19 augustus 2014 @ 01:26:

Ik heb ook een heel goede vriendin gehad die het contact met haar hele omgeving ineens heeft verbroken toen ze een relatie begon met een lastig persoon. Ik was verward, boos en ook miste ik haar. Ik kon het moeilijk loslaten omdat het zo moeilijk was om te begrijpen. Ik heb nog heel lang over haar gedroomd. Ook heb ik haar nog wel eens op proberen te zoeken, maar ze deed de deur nooit open.

Nog steeds zou ik het echt leuk vinden om haar eens te spreken, mijn kwade gevoelens zijn allang verdwenen maar ze heeft nog steeds een plekje in mijn hart en ben benieuwd hoe het met haar gaat.



Wow, dat is heftig! Contact verbroken met alles en iedereen? Dat is ook wel heel resoluut. Hoe heeft de rest van haar omgeving gereageerd?



Dat dromen herken ik ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:whopper schreef op 19 augustus 2014 @ 04:27:

Ik heb ook zo'n vriendin gehad. Al 35 jaar kenden we elkaar. Ze kreeg iets met een ex van mij, ik had ze zelf gekoppeld. Binnen 3 maanden was ik beide vriendschappen kwijt. Heel jammer, ik weet dat het gaat om iets wat ik gezegd heb wat zij totaal verkeerd heeft begrepen, maar ze wil er niets meer mee. En hij? Ach. Ik denk nog vaak aan haar en hoe jammer ik het vind. Hoor via via nog weleens over hoe het met ze gaat (goed, gelukkig!) en dan ben ik blij voor ze. Maar ik word er wel verdrietig van dat ze door dat ene misverstand ( en het oom zó mij het voordeel van de twijfel niet gunnen) zich zo heeft afgekeerd van min en rare dingen heeftbgezged tegen anderen. Dat doet wel pijn.



Ik geloof dat je de spijker op zn kop slaat; jou niet het voordeel vam de twijfel gunnen.



Heb je daarin ook het gevoel: ze zou mij toch beter moeten kennen en weten dat ik dat nooit zó zou bedoelen?

Wat gek trouwens dat ze daar zo heftig over valt om maar compleet geen contact te willen en niet open staat om naar jouw kant van het verhaal te luisteren.
Alle reacties Link kopieren
quote:idede schreef op 19 augustus 2014 @ 10:15:

[...]





Wow, dat is heftig! Contact verbroken met alles en iedereen? Dat is ook wel heel resoluut. Hoe heeft de rest van haar omgeving gereageerd?



Dat dromen herken ik ook.Ja, met haar hele familie en al haar vrienden. Dat was natuurlijk vooral voor haar ouders heel erg, ze woonde daarvoor nog thuis en was nog geen 20 jaar. Niemand kreeg nog vat op haar. Maar gelukkig zijn haar ouders na enkele jaren geen contact weer op haar afgestapt en daarna heeft ze weer wat contact met hen gekregen. Ik denk niet dat ze voor ons open zal staan i.v.m. jaloerse partner.



Die dromen leken heel echt.. het leek net alsof ik haar daar echt ontmoette.. heel bijzonder.
12 but mature for my age
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik heb de stoute schoenen aangetrokken en haar gebeld.

Ik vond het echt heel spannend, maar besloot dat ik het eigenlijk zat was.



We hebben een lang gesprek gehad en om eerlijk te zijn heeft het nog niet heel veel duidelijk gemaakt.



Ik vroeg haar waarom ze het op zon manier heeft afgesloten, dat wilde ze me niet zeggen. Er zijn wel een aantal andere dingen gezegd, maar ze heeft niet het achterste van haar tong laten zien.



Ik heb het in ieder geval geprobeerd en heb er geen spijt van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven