Hoe relatie en sfeer thuis verbeteren?

16-04-2024 09:45 379 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal,

Man en ik zitten in een dip. Al bijna een jaar. We hebben allebei de wens om er samen uit te komen, maar het lukt ons niet (goed) om nader tot elkaar te komen. We hebben therapie om ons te helpen met communicatie en er is verbetering, maar het gaat tergend langzaam. De sfeer thuis is het beste te omschrijven als zakelijk. We hebben twee kinderen in de basisschoolleeftijd, dus we verdelen de taken, overleggen goed en doen wat we moeten doen. Ik merk dat vooral onze oudste last heeft van onze dip. Oudste is een gevoelig kind, is ineens prikkelbaar, slaapt slecht en stelt vragen als 'Mama, hou jij wel van papa?' Of 'waarom knuffel jij papa nooit?' Ik word hier erg verdrietig van, tegelijkertijd voel ik heel veel weerstand om dan maar 'te doen alsof...'

Op initiatief van de therapeut hebben we 1x in de twee weken date night (thuis of uit) maar we lijken elkaar kwijt, wat er voor zorgt dat we het op date night toch al snel over de kinderen hebben, of: discussie krijgen om iets onbenulligs.

Hoe ga ik hiermee om? En heeft iemand concrete tips om in ieder geval de sfeer te verbeteren? Ik wil gewoon graag dat mijn kinderen thuiskomen in een warm, liefdevol nest en dat is het nu niet 😢
bietenwrap wijzigde dit bericht op 16-04-2024 09:47
Reden: Tikfoutje
0.04% gewijzigd
Voorheen actief als cakepop, nu wat gezonder!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben ook heel benieuwd hoe het gesprek is verlopen, als dat heeft plaatsgevonden. Ik hoop dat deze radiostilte van TO, een goed teken is...

:rose:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ordinaire TVP. Ik heb het topic gelezen en ben ook benieuwd.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is vooral apart dat hij een nieuwe baan aanneemt en dat vervolgens alle consequenties voor jou zijn. Logisch zou zijn dat degene die de nieuwe baan aanneemt (en daarmee de balans verstoort) zijn best doet om de gaten zelf dicht te lopen en de taken anders in te richten, waardoor hij zijn deel van de taken thuis kan blijven doen.

Ik ben benieuwd hoe het gesprek is gegaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bietenwrap hoe gaat het met je?
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven