hoe weet je wanneer te stoppen

23-01-2017 16:07 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een aantal jaar zitten mijn man en ik in een huwelijkscrisis. We hebben elkaar beiden erg teleurgesteld. Na een rotperiode van ongeveer een jaar zijn we omdat we wel bij elkaar zijn gebleven want hee, we hebben kinderen en zijn al zo lang samen.



We hebben een relatietherapeut ingeschakeld. Ik wilde wel maar kon hem niet meer toelaten en nam onbewust steeds meer afstand. Vanwege situaties uit mijn verleden heb ik ook persoonlijke therapie. Er is weer rust in de tent. We hebben geen ruzies of vervelende sfeer thuis. Ik kan hem alleen nog steeds niet toelaten. Ja tot op zekere hoogte. We kunnen het buitenshuis zeker heel gezellig hebben. Maar hij moet niet aan me komen. Ik moet er echt niet aan denken. Er verandert te weinig waardoor ik me niet honderd procent kan geven . Maar hij heeft wel die affectie nodig.



Inmiddels zegt mijn therapeut:" Joh je weet het allang, stop ermee." Maar zo zeker weet ik het helemaal niet! Ik heb het fijn en voel me op mijn gemak bij hem maar het lichamelijke is er niet en het gevoel van volledig vertrouwen is ook weg en blijft weg. Er is trouwens geen sprake van vreemdgaan.



OP dit moment wonen we even niet bij elkaar. We gunnen elkaar rust. Hopend at dat meer inzichten geeft. Voor mij is dat absoluut niet het geval. Ik ben bang dat ik me niet meer durf te geven vanwege diverse situaties van vroeger. Dat ik een gigamuur heb neergezet. Ik vind contact sowieso lastig. Wordt steeds weer pijn gedaan. Maar nu doe ik hem pijn en dat wil ik niet. Wil hem niet aan het lijntje houden maar ik weet oprecht niet wat ik voel. Ik ben nu met mijn gevoel aan de gang omdat ik daar vastzit en de therapeute die deze behandelingen geeft zegt weer iets heel anders :" je moet in deze periode geen ingrijpende beslissingen nemen." Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. We zijn inmiddels een paar jaar verder en hoe lang moeten we dit volhouden. We willen wel maar het lukt nog niet. Als het idd komt door mijn verleden en de pijn die daar absoluut nog zit dan neem ik nu waarschijnlijk een verkeerde keuze. Dit moet stoppen is mijn gevoel. Rust en verdergaan. Niet alleen voor mij maar voor mijn man en kinderen.



Ik weet niet zeker hoe man/vrouw liefde voelt. Daar twijfel ik nu ook aan. Da's een beetje een ding als je basis niet goed is geweest. Ik weet alleen 1000 prcoent zeker dat ik zielsveel van mijn kids hou



Wat vinden jullie. Ervaringen??
Alle reacties Link kopieren
quote:pecannootje schreef op 24 januari 2017 @ 13:29:

[...]





Ben jij misschien zelf een verongelijkte kerel die thuis geen sex krijgt van zn vrouw? Want dat zie ik nl voor me bij jouw reacties. Pfff.. Waarom die aannames?Ben jij dan misschien een vrouw met aan elkaar gegroeide knieen ? ( met andere woorden : niet erg constructief, dit. )
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:pecannootje schreef op 24 januari 2017 @ 13:35:

Ik weet niet wat er gebeurt is tussen TO en man, en welke issues uit het verleden er spelen.



Maar man van TO kan ook zelf beslissen om te gaan als hij hier niet mee kan leven. De bal ligt dus niet alleen bij TO. TO is eerlijk tov van man voor zover ik begreep.



TO ; niet kiezen is ook een keuze. Uiteindelijk zal wss de keuze voor je gemaakt worden.



Stel: Je man kiest er voor te vertrekken. Hoe voel jij je daar onder? Zou je opgelucht zijn?

Eerlijk?

Ze beweert haar man geen pijn te willen doen en doet het vervolgens al jaren.

Praatjes vullen geen gaatjes en dat is het enige wat ze doet, slappe verhalen ophangen waarom die man al jaren pikstraf heeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:karin12345 schreef op 24 januari 2017 @ 13:45:

[...]



Eerlijk?

Ze beweert haar man geen pijn te willen doen en doet het vervolgens al jaren.

Praatjes vullen geen gaatjes en dat is het enige wat ze doet, slappe verhalen ophangen waarom die man al jaren pikstraf heeft.



Stel dat je gelijkt hebt (en dat denk ik eerlijk gezegd niet, maar stel dat.):

Hij blijft toch zelf? Er ligt toch ook verantwoordelijkheid bij hem? Hij laat zich dan toch ook pijn doen? Al jaren? Dat is dan toch ook zijn eigen keuze?
quote:aife schreef op 23 januari 2017 @ 20:12:

[...]





Sorry maar dit vind ik echt geen leuk antwoord.



Net of TO er iets aan kan doen dat ze zich zo voeltTuurlijk kan ze dat.
quote:pecannootje schreef op 24 januari 2017 @ 13:57:

[...]





Stel dat je gelijkt hebt (en dat denk ik eerlijk gezegd niet, maar stel dat.):

Hij blijft toch zelf? Er ligt toch ook verantwoordelijkheid bij hem? Hij laat zich dan toch ook pijn doen? Al jaren? Dat is dan toch ook zijn eigen keuze?Er zijn kinderen...misschien denkt hij wel verder dan zijn neus.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 januari 2017 @ 13:36:

[...]



Ben jij dan misschien een vrouw met aan elkaar gegroeide knieen ? ( met andere woorden : niet erg constructief, dit. )



Als je het niet contructief vind, waarom doe je het zelf dan ook?



TO komt met een hulpvraag. Is advies/begrip dan niet contructiever dan een aantal posts met een shitload aan aannames?
Alle reacties Link kopieren
quote:pecannootje schreef op 24 januari 2017 @ 14:11:

[...]





Als je het niet contructief vind, waarom doe je het zelf dan ook? Om jou iets duidelijk te maken.



TO komt met een hulpvraag. Is advies/begrip dan niet contructiever dan een aantal posts met een shitload aan aannames?Soms is een spiegel voorhouden constructiever dan begrip. En begrip moet je ook nog wel hebben, om een begrijpende reactie in elkaar te kunnen flanzen. Ik begrijp de TO ook niet, wat voor begripvols verwacht je dan van mij ? Het enige advies of hulp wat je dan kunt bieden is om TO zelf met een andere blik naar de situatie te laten kijken.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fee-de-Goede schreef op 24 januari 2017 @ 14:00:

[...]



Er zijn kinderen...misschien denkt hij wel verder dan zijn neus.Kinderen zijn geen goede reden om een relatie voor te zetten als je (beide) ongelukkig bent.
Alle reacties Link kopieren
quote:pecannootje schreef op 24 januari 2017 @ 14:17:

[...]





Kinderen zijn geen goede reden om een relatie voor te zetten als je (beide) ongelukkig bent.Kinderen zijn een prima reden. Je eigen ego en geslachtsdeel zouden veel verder onderaan op de lijst moeten staan.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 januari 2017 @ 14:16:

[...]



Soms is een spiegel voorhouden constructiever dan begrip. En begrip moet je ook nog wel hebben, om een begrijpende reactie in elkaar te kunnen flanzen. Ik begrijp de TO ook niet, wat voor begripvols verwacht je dan van mij ? Het enige advies of hulp wat je dan kunt bieden is om TO zelf met een andere blik naar de situatie te laten kijken.



Ik probeerde Karin iets duidelijk te maken.



Ja, je kunt TO een spiegel voorhouden, en dat ben ik met je eens. Maar dan wel op 'feiten"die TO je geeft. Niet op aannames die reageerders zelf doen. Wie is daar nou bij gebaat?
quote:pecannootje schreef op 24 januari 2017 @ 14:17:

[...]





Kinderen zijn geen goede reden om een relatie voor te zetten als je (beide) ongelukkig bent.Maar misschien wel de reden waarom hij nu nog niet zelf is opgestapt. Daar reageerde ik op.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 januari 2017 @ 14:20:

[...]



Kinderen zijn een prima reden. Je eigen ego en geslachtsdeel zouden veel verder onderaan op de lijst moeten staan.



Vind je? Geef je daar mee een goed voorbeeld aan je kinderen? Kijk, papa en mama zijn ongelukkig, maar we voeren een show op omwille van jullie? (En daarmee bedoel ik als de koek echt op is he, niet vanwege een dip.)



Zijn kinderen niet meer gebaat bij een omgeving waarin de ouders liefde voor elkaar voelen en tonen? Ipv maar doormodderen ondanks dat de liefde weg is? Is dat een fijne basis? Is dat een goed voorbeeld? Zouden die kids als ze groot zijn, het een fijn idee vinden dat paps en mams bij elkaar bleven voor hen? Waarvoor?
quote:pecannootje schreef op 24 januari 2017 @ 14:11:

[...]





Als je het niet contructief vind, waarom doe je het zelf dan ook?



TO komt met een hulpvraag. Is advies/begrip dan niet contructiever dan een aantal posts met een shitload aan aannames?Die aannames worden gedaan op basis van de inhoud van de posts van TO.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fee-de-Goede schreef op 24 januari 2017 @ 14:21:

[...]





Maar misschien wel de reden waarom hij nu nog niet zelf is opgestapt. Daar reageerde ik op.



Ja, ok. Snap ik.

Zal voor beide partijen wel meespelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:karin12345 schreef op 24 januari 2017 @ 14:25:

[...]



Die aannames worden gedaan op basis van de inhoud van de posts van TO.Blijven aannames. Das mijn punt.
Alle reacties Link kopieren
quote:pecannootje schreef op 24 januari 2017 @ 14:20:

[...]





Ik probeerde Karin iets duidelijk te maken.



Ja, je kunt TO een spiegel voorhouden, en dat ben ik met je eens. Maar dan wel op 'feiten"die TO je geeft. Niet op aannames die reageerders zelf doen. Wie is daar nou bij gebaat?

Mensen doen nou eenmaal aannames, vormen zich een beeld door wat een TO schrijft.

Stel dat vier buren komen vragen of jij soms zus of zo " , of dat ze meedelen dat ze vinden dat jij .... Bent, dan kun je je ook afvragen of jij wel uitstraalt wat jij wil en hoe dat dan komt. Mensen noemen je bijvoorbeeld niet zomaar out of the blue egoistisch, onvriendelijk, kil, oid.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:pecannootje schreef op 24 januari 2017 @ 14:24:

[...]





Vind je? Geef je daar mee een goed voorbeeld aan je kinderen? Kijk, papa en mama zijn ongelukkig, maar we voeren een show op omwille van jullie? (En daarmee bedoel ik als de koek echt op is he, niet vanwege een dip.)



Zijn kinderen niet meer gebaat bij een omgeving waarin de ouders liefde voor elkaar voelen en tonen? Ipv maar doormodderen ondanks dat de liefde weg is? Is dat een fijne basis? Is dat een goed voorbeeld? Zouden die kids als ze groot zijn, het een fijn idee vinden dat paps en mams bij elkaar bleven voor hen? Waarvoor?

Ja, dat vind ik, anders schrijf ik dat niet.

Welke show voer je op dan ? Je voedt samen op, je voert samen een huishouden, je respecteert elkaar. Wat is daar show aan ? Dat je s nachts elkaar niet laat gillen van genot ? Zal je koters een bult zijn, hoor, of pa en ma het nog wel doen met elkaar.



Wat is het voor een goed voorbeeld om weg te lopen als het even niet meer leuk is ? Mag dat later op schhol ook ? Of bij je baas ? Beloofd is beloofd daar mag je op terug komen ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Als jullie geen ruzie of vervelende sfeer in huis hebben, en nog buitenshuis gezellige dingen ondernemen, dan zou ik in ieder geval bij elkaar blijven tot de kinderen het huis uit zijn.

Dit bespaart hun in ieder geval veel problemen.

Daarna kan je altijd nog kijken of de relatie voortzetten op deze manier gewenst is.

Maar prioriteit zou nu bij het geluk van je kinderen moeten liggen.

En tenzij er geweld of agressie in de relatie zit, is scheiden altijd slechter voor ze.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 januari 2017 @ 14:26:

[...]



Mensen doen nou eenmaal aannames, vormen zich een beeld door wat een TO schrijft.

Stel dat vier buren komen vragen of jij soms zus of zo " , of dat ze meedelen dat ze vinden dat jij .... Bent, dan kun je je ook afvragen of jij wel uitstraalt wat jij wil en hoe dat dan komt. Mensen noemen je bijvoorbeeld niet zomaar out of the blue egoistisch, onvriendelijk, kil, oid.



Niet? Zou je eens tegen een gepest kind moeten zeggen.



Ja, mensen doen aannames. Ik ben meer van het motto: Before you assume, there is a thing called asking. Kun je veel misverstanden mee voorkomen.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij ben je gewoon heel erg bang om het in de toekomst helemaal zelf te moeten doen. Zelf de broek ophouden en voor de kinderen zorgen, dingen regelen enzo.

Beter nog om een man in de buurt te houden want dat geeft toch wat ( financieel) gemak.



Je jammert en piept en bent slachtoffer in je eigen dramafilm. Ook aan een slechte film komt een einde.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
quote:pecannootje schreef op 24 januari 2017 @ 14:31:

[...]





Niet? Zou je eens tegen een gepest kind moeten zeggen.



Stuur er maar een paar lang, ik heb nog een uurvoor ik moet werken.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:pecannootje schreef op 24 januari 2017 @ 14:24:

[...]





Vind je? Geef je daar mee een goed voorbeeld aan je kinderen? Kijk, papa en mama zijn ongelukkig, maar we voeren een show op omwille van jullie? (En daarmee bedoel ik als de koek echt op is he, niet vanwege een dip.)



Zijn kinderen niet meer gebaat bij een omgeving waarin de ouders liefde voor elkaar voelen en tonen? Ipv maar doormodderen ondanks dat de liefde weg is? Is dat een fijne basis? Is dat een goed voorbeeld? Zouden die kids als ze groot zijn, het een fijn idee vinden dat paps en mams bij elkaar bleven voor hen? Waarvoor?

Die kinderen hebben heus wel in de gaten (of gaan dat krijgen in de toekomst) dan hun moeder hun vader behandelt als stront.

Ze beweert in haar eerste post, dat ze zielsveel van haar (ik schreef bijna "hun", maar het zijn haar kinderen) houdt, dan zou ze op zijn minst met meer respect met zijn gevoelens om kunnen gaan.

Maar het gaat alleen over haar gevoelens.

De beste man, die nog steeds geduldig wacht op betere tijden, gaat heus wel een keer eieren voor zijn geld kiezen.

En dan gun ik hem een vrouw die de sterren met hem van de hemel neukt en dol is op zijn buikje. en ook nog eens prima met zij kinderen door 1 deur kan.

Mag zij intussen zure verhalen ophangen aan therapeuten.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 januari 2017 @ 14:30:

[...]



Ja, dat vind ik, anders schrijf ik dat niet.

Welke show voer je op dan ? Je voedt samen op, je voert samen een huishouden, je respecteert elkaar. Wat is daar show aan ? Dat je s nachts elkaar niet laat gillen van genot ? Zal je koters een bult zijn, hoor, of pa en ma het nog wel doen met elkaar.



Wat is het voor een goed voorbeeld om weg te lopen als het even niet meer leuk is ? Mag dat later op schhol ook ? Of bij je baas ? Beloofd is beloofd daar mag je op terug komen ?



Je kunt ook met stijl uit elkaar gaan, dat terzijde.

Het voorbeeld dat jij schetst is mooi. Als het in de praktijk ook zo zou gaan. Dat is in veel van de gevallen niet zo.



Of het een goed voorbeeld is om weg te lopen als het niet meer leuk is? Ik laat het woorde "even" bewust buiten beschouwing, want ik heb het niet over "even".

Ja, mijn kind mag weglopen bij zijn baan als hij dat niet leuk vind. Ook uit zijn relatie. Maar WEL na er goed over nagedacht te hebben, en een goede oplossing te hebben gezocht. Ik zou het toejuichen. Als mijn kind unhappy is in zijn relatie, baan etc en dat niet kan oplossen, dan juich ik toe dat hij iets gaat doen wat hem WEL happy maakt.
Alle reacties Link kopieren
quote:pecannootje schreef op 24 januari 2017 @ 14:35:

[...]





Je kunt ook met stijl uit elkaar gaan, dat terzijde.

Het voorbeeld dat jij schetst is mooi. Als het in de praktijk ook zo zou gaan. Dat is in veel van de gevallen niet zo.



Of het een goed voorbeeld is om weg te lopen als het niet meer leuk is? Ik laat het woorde "even" bewust buiten beschouwing, want ik heb het niet over "even".

Ja, mijn kind mag weglopen bij zijn baan als hij dat niet leuk vind. Ook uit zijn relatie. Maar WEL na er goed over nagedacht te hebben, en een goede oplossing te hebben gezocht. Ik zou het toejuichen. Als mijn kind unhappy is in zijn relatie, baan etc en dat niet kan oplossen, dan juich ik toe dat hij iets gaat doen wat hem WEL happy maakt.

Nou ja, joh. Hard hopen dat je kind, zodra hij heeeeel lang het even niet meer leuk vindt zijn vrouw en kinderen verlaat en zo af en toe nog eens omkijkt naar zijn nageslacht. Jouw zegen heeft hij alvast.

Nou scheiden kinderen van gescheiden ouders vanzelf al veel vaker, he. Die hebben bepaalde dingen toch niet zo geleerd.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:pecannootje schreef op 24 januari 2017 @ 14:35:

[...]



Ja, mijn kind mag weglopen bij zijn baan als hij dat niet leuk vind. Ook uit zijn relatie. Maar WEL na er goed over nagedacht te hebben, en een goede oplossing te hebben gezocht. Ik zou het toejuichen. Als mijn kind unhappy is in zijn relatie, baan etc en dat niet kan oplossen, dan juich ik toe dat hij iets gaat doen wat hem WEL happy maakt.Op het moment dat je besluit kinderen op de wereld te zetten, ben je ook verantwoordelijk voor hun geluk. Als vader en moeder normaal met elkaar om gaan, dan is een gezinssituatie altijd fijner dan een gescheiden situatie waarbij ze de helft van de tijd hun vader dan wel moeder moeten missen. Telt dit voor niets?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven