Ik ben verliefd op mentor en hij ook op mij

23-10-2014 00:13 403 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Een antwoord op je vraag:

Kun je niet op school een keer op hem afstappen en vragen of je hem even privé kunt spreken? Kan me inderdaad wel voorstellen dat je behoefte hebt aan duidelijkheid. Dit moet uitgesproken worden. Mailen kan ook, maar misschien negeert hij dat ook, dus ik zou hem op school confronteren, dan kan hij niet om je heen,
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
Kjell, jij hebt het idee dat jij wat goed te maken hebt. Wat heb jij precies fout gedaan dan? Hij heeft dit zelf willens en wetens gedaan. Jij was duidelijk dat je er met niemand over zal praten. Dus wat heb jij precies goed te maken?



Je zit nu in een situatie waarin je niet meer met hem kan gaan praten - want hoe meer je zegt dat je nooit iets tegen iemand zal zeggen, hoe meer hij je zal wantrouwen - en ook geen mentor hebt die je in vertrouwen kan nemen.
Ga in therapie!
quote:kjell schreef op 23 oktober 2014 @ 14:39:

Er is dus geen kans dat we weer verder kunnen op de oude manier Of een kans dat het na dit schooljaar meer kan worden? Ik wil hem niet dwingen om contact met me te krijgen maar ik heb toch ook het recht om nog iets tegen hem te zeggen en uitleggen dat het wel goedkomt?





Jij hebt nooit aanleiding gegeven om verkeerd over jou te denken. Je bent altijd duidelijk geweest over jouw intenties. Dus die moet hij toch echt als volwassene wel weten.



Hij is hier degene die onduidelijk is, jij hoopt op meer duidelijkheid, wilt een antwoord of dit nog goedkomt, wilt weten of er een relatie in zit als je volwassen bent en van school af.



Als jij van school afkomt en volwassen bent zal het al een hele opgave worden tot gelijkwaardigheid, daarom zeg ik dat je sowieso onafhankelijk van hem moet worden, wat er ook gaat gebeuren, die onafhankelijkheid, zelfstandigheid, een eigen leven hebben is sowieso een betere positie om vanuit gelijkwaardigheid te gaan nadenken over een relatie.



Dan komt nog het proces van daten vanuit gelijkwaardigheid. Dat is al heel anders dan wat jullie nu voor contact hadden. Geeft geen enkele garantie op een goede, volwassen, gelijkwaardige relatie en of jullie dan ook echt bij elkaar passen, elkaar voldoende gelijkwaardigheid kunnen bieden. En of hij zo'n relatie echt wel wil. En of jij dan nog wel zo'n relatie met hem wil en niet ondertussen weer gegroeid bent in wie je bent en wat je zoekt.



Daarnaast is hij blijkbaar niet goed in staat nog om fatsoenlijk te communiceren en op een juiste manier de juiste weg te kiezen. Hij is degene die eerst verkeerd communiceerde (namelijk te vergaand) en nu niet wil communiceren en jou juist daarom op afstand houdt. En dat vinden we allemaal beter ook, omdat hij niet in staat bleek de grenzen op een juiste manier in de gaten te houden en jij nu in deze positie zit.



Jij kan niet zeggen dat "het" wel goed komt, Jij wilt opnieuw, zoals je al vaker hebt aangegeven, zeggen dat je hem niet aan wil geven. Maar dat weet hij al. Jij kan niet instaan voor een relatie want dat is wat twee mensen samen wel (of in dit geval juist niet) ontwikkelen.



Een relatie is iets wat beide mensen op de juiste manier na moeten willen en ook op de juiste manier na moeten kunnen streven. Hij is te onvolwassen of zoekt zelf te ongelijkwaardige relaties nog op om voor jou een goede partner te kunnen zijn nog in de nabije toekomst.



Je kan niet zeggen dat "het" wel goedkomt.
Alle reacties Link kopieren
Lieverd, je bent nergens schuldig aan. Je hoeft het niets goed te maken, hem te verdedigen of iets dergelijks. Hij is degene die zich raar gedraagt en iets gedaan heeft wat eigenlijk niet had gemogen.



Sterkte de komende tijd! Ik hoop dat je een beetje tot rust komt en alles wat minder door een roze bril gaat zien. En duidelijkheid lijkt me idd belangrijk voor je. Dan heeft hij het maar even benauwd op school.
Soms zijn dingen onduidelijk van wat de ander nu precies wil, soms wil de ander niet meer met jou praten, negeert jou. Maar dat ligt meestal aan hen, omdat zij niet goed (willen/kunnen) communiceren. En dan moet je accepteren dat je de situatie niet zelf allemaal altijd in de hand kunt hebben, dat het iets van die ander is. De acties en het gedrag van die ander zijn, bij die ander horen, die daar helemaal zelf verantwoordelijk voor is. De mentor is zelf verantwoordelijk voor zijn eigen acties evenals zijn eigen hersenspinsels.



Recht hebben en recht krijgen, zijn twee verschillende dingen. Evenzo tussen (denken iets te) willen en daadwerkelijk ook mooi, zuiver, oprecht en verstandig en voldoende liefdevol zijn.
Ik vraag me nog steeds af wat je dan hebt goed te maken en hoe je daar überhaupt bij komt. Je zegt ook dat het er niet toe doet of hij wel of niet een relatie heeft. Betekent dit dat je mentor dat dus wel heeft?
Het doet er zeker wel (ook nog) toe of iemand een relatie heeft. Als hij ook nog eens een relatie zou hebben, dan heeft hij zijn leven al helemaal niet goed voor elkaar om dan minderjarige jongens in bed toe te willen laten.



Als hij een relatie heeft dan biedt die relatie hem ook nog eens niet voldoende en zou hij het uit moeten maken of eerst nog zijn relatie moeten proberen te verbeteren zonder er derden bij te betrekken (die ook nog eens minderjarig zijn en die ook nog eens student van hem zijn).



Je probeert recht te praten wat ontzettend krom is.



Het is fijn als iets goed voelde, maar goed voelen en daadwerkelijk een goede stabiele bodem hebben voor een gezonde relatie is heel iets anders.



Je hebt nu een kijkje gehad in wat een mens kan voelen, wat je samen met een ander kan ervaren, probeer nu te kijken naar relaties waarin een veel betere bodem zitten dan dit soort "relaties".



Hoe is de relatie tussen jouw ouders?
Alle reacties Link kopieren
quote:kjell schreef op 23 oktober 2014 @ 14:39:

Er is dus geen kans dat we weer verder kunnen op de oude manier Of een kans dat het na dit schooljaar meer kan worden? Ik wil hem niet dwingen om contact met me te krijgen maar ik heb toch ook het recht om nog iets tegen hem te zeggen en uitleggen dat het wel goedkomt?



Jeetje Kjell, sorry jongen maar is überhaupt iets tot je doorgedrongen van wat er nu al pagina's lang tegen je gezegd wordt?



Je hoeft hem niet zo te betuttelen hoor! En je hoeft ook niet voor hem te denken of hem gerust te stellen dat 'het weer goed komt'.

Hij is oud en wijs genoeg om zelf te weten wat hij wil en hij is ook zelf verantwoordelijk voor zijn acties. Ik vind het nogal arrogant van je overkomen dat jij er zo van overtuigd bent dat er van zijn kant ook liefde is. Jij zegt nu: hij houdt ook van mij maar om de een of andere vreemde reden negeert hij me. Mag een vent van halverwege de dertig dit alsjeblieft zelf uitmaken? Alles wijst erop dat het niet zo is als jij het ziet maar jij wil dat gewoon niet tot je door laten dringen.



Wake up jongen, in hetero relaties gebeurt dit aan de lopende band: mensen hebben een tijd intensief contact, dan volgt er sex en opeens laat de heer in kwestie niks meer van zich horen. Prooi binnen, lol eraf en in zijn geval zal hij er inderdaad ook nog eens als de dood voor zijn dat het uitkomt en hij zijn baan verliest. Wat nou vertellen 'dat alles goed komt'? Hij is geen klein kind! Hij WIL helemaal niet dat iets goed komt anders reageerde hij wel anders. Niemand dwingt hem om jou te negeren hoor, dat doet hij zelf en met een reden.



Het is rot dat jij je nu zo voelt, maar ik zou hem maar met rust laten als ik jou was, anders denk ik dat hij heel snel helemaal klaar met je is en er waarschijnlijk voor gaat zorgen dat hij beroepsmatig gezien ver uit je buurt kan blijven. Je komt erg dwingend over en ik begeef me nu even op glad ijs door te zeggen dat ik het bijna begrijp hoe hij heeft kunnen zwichten voor jouw smekende manier van doen. Het was of lust of medelijden maar geen liefde. Nieuwsflits: Mensen verklaren elkaar niet de liefde door elkaar uit de weg te gaan.



Als er echt geen mogelijkheid is om op jouw huidige school helemaal uit de kast te komen in verband met vrienden en algemene houding ten aanzien van homo's, raad ik je aan om je opleiding op een andere school af te maken. Maak nieuwe vrienden die je wel accepteren om wie je bent en ga lekker daten met leuke gays van rond je eigen leeftijd, zodat je niet meer afhankelijk bent van die ene begrijpende (toevallig ook homo zijnde) mentor.



Liefdesverdriet is kut, maar je komt eroverheen en leert ervan!

Maar alleen als je afstand neemt, anders wordt het een gevalletje wie niet luisteren wil...
Alle reacties Link kopieren
zo iemand moet ontslagen worden ! Het gebeurt zo veel dat studenten op leerkrachten verliefd worden en dat is niet erg.

Een goede leerkracht luistert naar je en geeft om jou (op een bepaalde manier! ) maar persoonlijke relaties met studenten zijn degoutant ! Zeker als het dan direct om seks gaat !



Mee naar de directie gaan een volwassen man hoort beter te weten
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
quote:kjell schreef op 23 oktober 2014 @ 15:32:

Ik weet nou niet of ik hem wel moet confronteren op school want wat brenne zegt is ook wel waar. Ik wil teveel te snel de controle omdat ik bang ben hem kwijt te raken.

.

Je kan de mentor gerust confronteren, want asls hij van je houidt, raak je hem niet kwijt.

En als hij niks meer met je te maken wil hebben, is dat ook mooi duidelijk
Alle reacties Link kopieren
quote:brenne schreef op 23 oktober 2014 @ 15:20:

[...]





Het is rot dat jij je nu zo voelt, maar ik zou hem maar met rust laten als ik jou was, anders denk ik dat hij heel snel helemaal klaar met je is en er waarschijnlijk voor gaat zorgen dat hij beroepsmatig gezien ver uit je buurt kan blijven. Je komt erg dwingend over en ik begeef me nu even op glad ijs door te zeggen dat ik het bijna begrijp hoe hij heeft kunnen zwichten voor jouw smekende manier van doen. Het was of lust of medelijden maar geen liefde. .Hier ben ik het niet mee eens. Als de mentor zo zou denken, waarom zou hij dan eerst met Kjell naar bed gaan? Begrijp goed dat de gevoelens van Kjell nu in de war zijn en dat hij behoefte heeft aan duidelijkheid. Ik vind ook niet dat hij dwingend over komt, want hij vraagt eerst om advies hier op het forum, zonder zijn mentor te confronteren.Bovendien kan ik me moeilijk voorstellen dat een leraar zich enkel uit lust of medelijden zo in de problemen brengt. Er is liefde gegroeid tussen de twee en dat is ontaard in seks. Daarom is het beter om nu afstand te nemen.
Do you want to be right? Or happy?
Het is niet dat ik dit nooooit heb meegemaakt of zo als hetero volwassen vrouw zijnde met ook volwassen mannen dat ze je ineens negeren. Eerst gezellig tijdje praten, dan een keer/paar keer seks, en ik ben zoooo leuk en fijn en mooi en knap en weet ik het.



En dan op een dag krijg ik geen antwoord meer op telefoontjes, reageert hij niet meer op de smsjes en dan kan ik aan gaan dringen, maar het is niet zo dat zijn antwoord dan eerlijker wordt. Hij wil blijkbaar niet meer, wat de reden ook is.



Dat heet aan de kant gezet worden, misschien hadden ze een vriendin die er achter kwam, kwamen ze een leukere tegen, of was de buit binnen en tijd voor nieuw vlees. Maar zo hoort het niet. Ik was er zelf bij als volwassen vrouw hoor maar ik heb me ook wel eens vergist. Ook in langdurige relaties gaat het verder op deze manier wel eens mis. Maar TO is nog minderjarig en een student, dan is dit iets wat echt nog niet op zijn bord hoort met een volwassen man, zijn mentor notabene, de persoon die hij zou moeten kunnen vertrouwen en moet kunnen blijven vertrouwen met daarbij dat de ander juist rekening met hem hoort te houden vanuit zijn beroep.



Er waren ook leuke momenten etc. maar niet iets waar je een goede relatie op kan bouwen. Een volwassen vent hoort zo iets niet te doen, niet op deze manier, niet zo.



Maar zo gaat veel communicatie. Vrijheid blijheid (oppervlakkigheid, gezwam).



Het is balen, het is vervelend, je hoopt dat de ander ergens het nog goed bedoelde op een manier waarop hij er toe in staat was, maar echt dit gebeurt ook (of vooral) in de volwassen wereld qua onvolwassen gedrag.



Ik kan blijven treuren, blijven hopen op een antwoord, maar beter ga je door met je leven op zoek naar mensen waarbij een betere basis te vinden is.



In betere relaties praat je samen met elkaar, kijk je of je nog tot een oplossing kan komen en anders ga je gezamenlijk uit elkaar. Dat werkt fijner. Maar je kan de ander nergens toe dwingen en dat moet je ook echt niet willen proberen om de ander koste wat het kost leuker te laten doen en jij jezelf aan alle kanten probeert aan te passen of oplossingen probeert te denken.



Een gezonde relatie is wederkerigheid. Is blij worden en blij kunnen blijven.
Alle reacties Link kopieren
quote:libe schreef op 23 oktober 2014 @ 15:35:

[...]



waarom zou hij dan eerst met Kjell naar bed gaan?.Gewoon geil? Dat is meestal de reden waarom mensen niet meer naar hun verstand luisteren
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 23 oktober 2014 @ 15:38:

[...]



Gewoon geil? Dat is meestal de reden waarom mensen niet meer naar hun verstand luisterenMaar zou hij daar ook zijn baan voor op het spel zetten? Er zijn zoveel manieren om lust te bevredigen als het dat alleen was.
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
quote:kjell schreef op 23 oktober 2014 @ 15:32:

Ik weet nou niet of ik hem wel moet confronteren op school want wat brenne zegt is ook wel waar. Ik wil teveel te snel de controle omdat ik bang ben hem kwijt te raken.

Mijn ouders zijn nu niet het probleem en ga daar liever niet op in.



Hoe meer controle jij probeert te nemen, hoe banger hij zal worden dat je uit de school gaat klappen (pun intended). Je kan dit dus niet winnen.



Van kwijtraken is geen sprake, want je hebt hem nooit gehad. Je had een mentor die vriendelijk tegen je was, interesse toonde en je af en toe een knipoog gaf. Die ben je nu kwijt. Je kan dus het beste op zoek naar een andere vertrouwenspersoon. Er zit niets anders op dan door je liefdesverdriet heen te gaan en te wachten tot het minder wordt. En dat wordt het gelukkig altijd, ook al lijkt het nu of het nooit over zal gaan
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
quote:libe schreef op 23 oktober 2014 @ 15:44:

[...]





Maar zou hij daar ook zijn baan voor op het spel zetten? Er zijn zoveel manieren om lust te bevredigen als het dat alleen was.Misschien dacht hij met zijn pik? Hij zou de eerste niet zijn. Daarnaast had hij een vertrouwensband met Kjell opgebouwd en kon hij er redelijk vanuit gaan dat hij niet zou praten. Riskant blijft het wel, maar mensen doen wel gekkere dingen voor seks.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
quote:libe schreef op 23 oktober 2014 @ 15:44:

[...]





Maar zou hij daar ook zijn baan voor op het spel zetten? Er zijn zoveel manieren om lust te bevredigen als het dat alleen was.tja, maar je zal als volwassen man, maar geil worden van jonge jongens, dan zet je altijd iets op het spel
Sommige mensen kicken juist ook op de spanning. Kan ik hem in bed krijgen. Het mag allemaal eigenlijk niet dus nog spannender.



Maar soms hebben ze nog wel een greintje gezond verstand of daadwerkelijk ook nog wel goede gevoelens.



En soms gebeurt er toch teveel en was het in eerste instantie wel oprecht bedoeld maar zit er helaas iets ernstig fout qua verantwoordelijkheidsgevoelens en zelfbeheersing.
Alle reacties Link kopieren
Gotye is op de radio, met somebody that I used to know en nu moet ik aan jou denken Kjell!
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
.
Het enige wat je kan doen is het laten zoals het is. Jij zit nog op school. Waarschijnlijk is hij best geschrokken dat jullie met elkaar het bed deelden en pretendeert dat het nooit is gebeurt.



Dat is logisch omdat er voor hem meer op het spel staat dan voor jou. In dit soort situaties zal je nooit het antwoord krijgen wat je wilt. Misschien als er een paar jaar zijn verstreken en jullie elkaar weer treffen en er dan een gesprek over voeren. Doe nu maar gewoon en ga verder dat is de enige oplossing.
Alle reacties Link kopieren
quote:kjell schreef op 23 oktober 2014 @ 16:48:

Ik merk dat ik boos wordt om die opmerkingen dat hij met zijn pik dacht en alleen maar geil was enzo. Ik ga nog even goed over alles nadenken want het is nogal warrig allemaal in mijn hoofd ik reageer later weer ik ga even iets anders doen.



Dat snap ik, Kjell. Ik bedoel dat ook niet zo persoonlijk, ik ken de man niet dus ik weet niet wat er in zijn hoofd of andere lichaamsdelen omging. Er wordt hier nogal wat ingevuld en gespeculeerd en dat is natuurlijk ook weinig behulpzaam.



Wat wel vaststaat, is dat jouw mentor (niet je vriend!) over grenzen heen is gegaan waar hij niet overheen had mogen gaan. Wat zijn motieven ook waren. Zelfs in het meest positieve geval, dat hij jou echt speciaal vond, een klik met je had, geen seks wilde maar jou alleen graag wilde helpen, zich door jouw aandringen heeft laten overhalen... zelfs dan is wat hij heeft gedaan een misdrijf.



Besef je dat eigenlijk wel?
Ga in therapie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven