Ik ga kapot van onzekerheid...

16-02-2014 22:57 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,



Bij dezen probeer ik het volgende van me af te schrijven. Ik voel me vreselijk en ik vind onderhand echt niets meer leuk.



Ik had een relatie, van alles bij elkaar 10 maanden. Van de een op de andere dag maakte hij het uit. Hij zei zelf dat hij het niet van plan was die dag, maar dat hij het toch heeft gedaan. Natuurlijk speelde er al een aantal dingen, maar dat waren dingen die in mijn optiek te 'overzien' waren en waar we wel uit zouden komen. Hij vond het echter anders, en hij was de ruzies en onenigheid kennelijk zat. Het gebeurde allemaal vlak voor mijn verjaardag en voor kerst, die we samen zouden vieren met elkaar. Na zo'n drie weken helemaal kapot te zijn gegaan en bij mijn moeder in bed te hebben gelegen, heb ik hem dan toch gebeld. Waarom heb je dit godverdomme toch gedaan, waarom beteken ik zo weinig voor je, waarom zie jij het allemaal toch zo vreselijk. Ik was zo verdrietig. Om heel eerlijk te zijn was ik zo in paniek dat ik niet eens zijn antwoorden weet. En hier ligt dus een probleem: ik blijf constant maar in herhaling vallen. Sindsdien zien we elkaar weer, maar ik ben in de war. Hij heeft het uitgemaakt maar zegt verder niemand anders te willen dan mij. Maar tegelijkertijd wil hij ook niets meer toezeggen over wanneer we elkaar dan zien en daar word ik ook onzeker en verdrietig van, omdat het dan weer lijkt alsof hij me helemaal niet meer zo graag wil.



Ik heb geprobeerd om met hem te praten, maar hij zucht en heeft er geen zin in. Ik geloof best dat hij denkt dat hij zijn best heeft gedaan maar op de een of andere manier voel ik me gewoon niet gehoord. Vaak dan reageert hij met zoiets als 'ik begrijp het' maar komt verder niet met iets constructiefs, en dat bedenk ik me op mijn beurt dan ook weer later. Constant heb ik maar op hem lopen wachten, terwijl ik vind dat hij het goed had moeten maken. Ik was zo gek op hem en ik begrijp er tot op de dag van vandaag NIETS van. Hij laat het allemaal maar gebeuren en ik loop maar als een puppy achter hem aan. Ik voel me heel klein en heel laag, maar toch voel ik dat ik graag bij hem wil zijn.



Ik haat de gedachte, echt: HAAT de gedachte ik waarschijnlijk met hem zal moeten breken. In die drie weken nadat hij het uitmaakte ging ik door een kleine hel. Overal zie ik de meeste verlepte stellen om me heen, echt waarbij vreemdgaan en saaiheid tot en met de boventoon voeren, en ik, die alles naar goede wil heb geprobeerd, word zonder pardon aan de kant geschoven.



Ik weet dat als ik dit teruglees, dat ik dan moet denken: jezus doe even normaal en bij ieder ander zou ik ook direct het advies geven; zorg dat je eruit komt, maar ik haat dit ik nu in deze situatie zit. Ik ben zo bang om een verkeerde beslissing te maken, omdat ik telkens hoop op een verbetering. Wat nou als ik nog even geduld had moeten hebben, dan had hij misschien toch weer een relatie gewild. Waarom zegt hij dat hij toch met wil zijn als hij het per se uit wilde hebben (hij zei dat hij dacht dat we elkaar ongelukkig zouden maken, dat we anders dachten over de toekomst, dat we andere verwachtingen hebben, dat hij heel erg hecht aan voetbal).



Zo is ook vaak in mijn stad om hier in de kroeg voetbal te kijken maar komt daarna dan niet naar me toe. Nee ik heb dan gedronken en wil dan niet in zo'n toestand naar je toe zegt hij dan. Of andere keren waarbij het totaal niet in hem opkomt om iets met mij te doen. Ik zei weleens tegen hem: je denkt nog te veel dat je alleen bent. Hij zegt dat hij over het algemeen moeite heeft met rekening houden met anderen en dat hij aan niemand verantwoording wil afleggen. Ook heeft hij in zijn leven twee vaderfiguren verloren, al heb ik er natuurlijk niet voor geleerd, maar hij zei dan laatst eindelijk dat hij misschien dacht dat hij daarom niet kon hechten aan iemand. Hij is verder heel soepel in de omgang, het is niet zo'n overduidelijk 'probleemgeval'. Maar ik weet hoe het is als mensen tegen zichzelf zeggen dat ze geen probleem hebben: dan hebben ze ook geen probleem.



Het lijkt gewoon alsof ik niets kan vragen, en als ik wel iets vraag, dan val ik in herhaling. Of er komen twintig vragen bij. Ik analyseer alles kapot en daar word ik niet leuker van. Ik wil me niet meer zo doodongelukkig voelen, maar ik wacht nog steeds op een soort openbaring.



Het spijt me, het is allemaal nog veel complexer maar tot zover. Ik hoop dat iemand me kan helpen :(
quote:Eleonora schreef op 17 februari 2014 @ 00:07:

[...]





Nou, ik kroop ook meteen bij jou in bed....



En je was meer dan welkom!



Maar uhm... jij was verdrietig na 10 jaar serieuze verkering met de vader van je kind, de man waar jij jouw hypotheek mee deelde en waar je een heel leven samen mee had ingericht.



Vinnik toch anders dan helemaal van de leg zijn nadat je 10 maanden ruzie hebt gemaakt...
Ah, je weet wat ik altijd zeg he (zet aureool kek scheef) ; pijn doet zeer.....

Alle reacties Link kopieren
.
retrostar wijzigde dit bericht op 17-02-2014 11:43
Reden: verkeerd gelezen misschien
% gewijzigd
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Beslag leggen? We zagen elkaar twee keer in de week, en dan pas vanaf elf uur 's avonds omdat we tot zo laat les hadden. Hij zei nadat het uit was dat hij me vaker wilde zien maar deed daar vervolgens niets voor. En nu wil hij dus helemaal niets meer toezeggen.



Hij zegt dat hij liever geld uitgeeft aan voetbaltripjes dan aan mij. Hij houdt er niet van om te bellen of sms'en en laat soms dagen niets van zich horen. Hij zegt dat het komt door een nieuw abonnement. Sommige mensen zijn dan toch gewoon zo? :(





dan aan mij
Denk dat je een feestje moet vieren dat je deze gast kwijt bent! Duurt alleen even voor je dat zelf ook doorhebt. Dat hebben we allemaal wel eens meegemaakt denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik adviseer je hulp te zoeken. Als jullie al zo vaak ruzies hebben in nog maar 10 maanden heeft hij gewoon gelijk. Dat hoort niet in een prille relatie.



En als 'volwassene' drie weken bij je moeder in bed slapen wegens een verbroken relatie betekent voor mij echt een enkeltje Psych.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
Onenigheid kwam pas de laatate twee maanden, toen eruit kwam dat hij een paar keer per week op zijn voetbalclub blowde. Ik vond het een beetje vreselijk dat hij dat niet had gezegd en vroeg me af wat hij dan nog meer niet had gezegd. En dat hij een andere keer, voor de zoveelste keer hier bij mij om de hoek stond zo ongeveer, en vervolgens de eerste trein terug naar huis nam. Mja. Ik vind het verder niet echt reuze-onderwerpen maar hij wilde er gewoon niet iets mee doen. Wat moet ik dan doen?



Kennelijk sta ik niet echt sterk in mijn schoenen en mag ik niet zo reageren als het uitgaat. Maar ik was zo verdrietig.
Alle reacties Link kopieren
Je vraagt om advies, maar het advies dat je wordt gegeven sla je in de wind!



Voor mij is je verhaal behoorlijk herkenbaar, ik heb 3 jaar in een 'relatie' gezeten die niet goed was. Ik was gek op hem en had me nog nooooit zo gevoeld. Hij heeft me 2 keer aan de kant gezet (beide keren een week voor kerst) en daar zat ik weer in tranen met een gebroken hart. Uiteindelijk weer bij elkaar gekomen totdat ik er genoeg van had en hem aan de kant zette. Het beste wat ik had kunnen doen en ik had het veel eerder moeten doen!



Achteraf vind ik het belachelijk van mezelf dat ik mezelf dit zolang heb aangedaan: de onzekerheid, de onmacht, me niet goed genoeg voelen. Het erge is: Ik heb het mezelf aangedaan! Ik wist dat het niet goed zat tussen, maar ik hield van hem en had de hoop dat we ooit gelukkig samen zouden worden. Guess what: It never happend!



Daarna ben ik 2 jaar vrijgezel geweest en inmiddels ben ik een man tegen gekomen waar ik zo ontzettend verliefd op ben en hij op mij! Er is niks gecompliceerd aan onze relatie: hij gaat 100% voor mij en ik voor hem. Hij geeft mij het gevoel dat hij me de allermooiste, liefste, grappigste vrouw op de hele aarde vind en zegt dit dagelijks tegen me. Natuurlijk zijn er geen garanties dat we voor altijd samen blijven, maar zo staan we er wel in én spreken dit uit. Zo hoort het ook te zijn!



Neem iedereen zijn advies van harte en kap met deze man! Dit gaat je niet gelukkig maken! Ook al krijgen jullie weer een relatie, ik denk dat er altijd in je achterhoofd blijft spoken: wat als hij weer bij me weggaat. Door zo'n situatie te creëren, maak je jezelf gek en hier kan nooit een ongecompliceerde, heerlijke, maar vooral gelijkwaardige relatie uit ontstaan.



Ik snap dat het pijn doet en dat het moeilijk is om hem uit je leven te zetten, maar vertrouw op ons advies: de pijn gaat over, je gaat jezelf beter voelen over jezelf en uiteindelijk kom je een man tegen die wél 100% voor je wilt gaan!
quote:xxxxxxajajajajaj schreef op 17 februari 2014 @ 01:53:

Ik denk niet dat hij erg aardig is voor jou en dat je iemand verdient die jou echt leuk vindt, jou goed behandeld en jou waardeert. maar als je je zo rot voelt is stoppen de beste oplossing.



Misschien is het een idee om hem helemaal te verbannen uit je leven, dat gewoon eens proberen en uiteindelijk wordt het gewoon als je maar doorzet.Wil je dit alsjeblieft ook voor jezelf doen?
quote:pixummcqueen schreef op 17 februari 2014 @ 13:08:



Kennelijk sta ik niet echt sterk in mijn schoenen en mag ik niet zo reageren als het uitgaat. Maar ik was zo verdrietig.Natuurlijk is het normaal om verdrietig te zijn. Maar het leest alsof jij jezelf daarin echt hopeloos verliest. En dat is niet goed, vooral niet omdat je schrijft dat de relatie helemaal niet zo OK was. Vandaar ook mijn advies om zelf eerst wat sterker in je schoenen te leren staan, voordat je opnieuw in een relatie belandt.
quote:Eleonora schreef op 17 februari 2014 @ 11:13:

Ah, je weet wat ik altijd zeg he (zet aureool kek scheef) ; pijn doet zeer.....

Wijze woorden, Leo. En daar heb je gelijk in.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet hoe :( Sorry ik wil niet ellendig klinken maar alles wat ik doe voelt als een pauze. Ik vind het allemaal niet leuk. Hoe ga je iets weer leuk vinden?
Door te gaan leven Pix. Een leven zonder hem maar met vriendinnen, een hobby, je studie, leuke dingen en bankhangen
quote:pixummcqueen schreef op 17 februari 2014 @ 16:21:

Ik weet niet hoe :( Sorry ik wil niet ellendig klinken maar alles wat ik doe voelt als een pauze. Ik vind het allemaal niet leuk. Hoe ga je iets weer leuk vinden?Door hem los te laten,alle contact te verbreken en je op je eigen leven te richten.
Alle reacties Link kopieren
quote:pixummcqueen schreef op 17 februari 2014 @ 16:21:

Ik weet niet hoe :( Sorry ik wil niet ellendig klinken maar alles wat ik doe voelt als een pauze. Ik vind het allemaal niet leuk. Hoe ga je iets weer leuk vinden?



Zie je? Je vraagt om advies, je krijgt advies, maar je doet er niks mee.



Wat wil je nou horen? Dat iedereen zegt: het komt wel goed? Dat doen dus weinig mensen, omdat dit een bekend verhaal is en het in de praktijk weinig -behalve een hoop verdriet, onzekerheid en verloren tijd- oplevert. Maar ik realiseer me heel goed dat iedereen zijn eigen fouten moet maken. Wat er ook over gezegd wordt, je doet toch wel wat je zelf wil. Maar ik weet zeker dat je er ooit op terug gaat komen.
Alle reacties Link kopieren
quote:gelukkighartje schreef op 16 februari 2014 @ 23:04:

Wat is er wél leuk aan deze man? Echt, na 10 maanden al zoveel gedoe?



Ik zeg Runnn!



En een virtuele knuffel voor jou.Ik zou het liever om willen draaien, wat is er zo leuk aan TO? Hij vlucht weg/is onbereikbaar door haar claimgedrag, zoals al eerder gezegd. En hoewel ze goede bedoelingen heeft, krijg ik het ontzettend benauwd van TO, dus ik snap haar ex wel.
Alle reacties Link kopieren
Waar blijkt mijn claimgedrag uit? Ik weet niet beter dan dingen op te lossen door erover te praten, of moet ik het constant ok vinden dat als ik een sms'je stuur, ik de volgende dag pas in de avond bericht krijg? Daar zeg ik dan wel iets van. Maar dat is dus claimgedrag? Dan weet ik dat voor in het vervolg.



Maar wie weet heeft hij het ook gewoon heel slecht getroffen met mij.
Alle reacties Link kopieren
quote:xxxxxxajajajajaj schreef op 17 februari 2014 @ 01:53:

Misschien ben je verliefd? Ik denk niet dat hij erg aardig is voor jou en dat je iemand verdient die jou echt leuk vindt, jou goed behandeld en jou waardeert. Hij lijkt jou een beetje aan het lijntje te houden. Natuurlijk kan ik niet voor hem praten, maar als je je zo rot voelt is stoppen de beste oplossing. Maar ik snap ook dat het super moeilijk is hoor als je heel gek op iemand bent.



Misschien is het een idee om hem helemaal te verbannen uit je leven, dat gewoon eens proberen en uiteindelijk wordt het gewoon als je maar doorzet.



Sorry, maar ik denk dat jij de laatste bent die een ander relatie-advies moet gaan geven



Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:xxxxxxajajajajaj schreef op 17 februari 2014 @ 01:53:

Misschien ben je verliefd? Ik denk niet dat hij erg aardig is voor jou en dat je iemand verdient die jou echt leuk vindt, jou goed behandeld en jou waardeert. Hij lijkt jou een beetje aan het lijntje te houden. Natuurlijk kan ik niet voor hem praten, maar als je je zo rot voelt is stoppen de beste oplossing. Maar ik snap ook dat het super moeilijk is hoor als je heel gek op iemand bent.



Misschien is het een idee om hem helemaal te verbannen uit je leven, dat gewoon eens proberen en uiteindelijk wordt het gewoon als je maar doorzet.Voor jou ook lieve meid maar ook jij schijnt niet te willen stoppen met een vent die je nog minder dan een hond behandelt.
Moet je horen, ik ben aan het scheiden, pas een maand, na twaalf jaar samen te zijn geweest. Zijn keuze. Ik ben er kapot van maar, hoe raar het ook klinkt: het ging al beter met mij toen ik zekerheid had.



Een paar maanden voelde ik me onzeker in mijn relatie, de laatste maand, nadat mijn exman uitgesproken had dat hij twijfelde aan ons huwelijk, was de hel op aarde.

Omdat ik in een soort wachtkamer zat. Wachtend op het eindoordeel, terwijl ik voelde dat dat eindoordeel niet voordelig uit zou pakken voor mij.



Ik was in paniek, hing aan mijn mans been, twijfelde aan alles, was achterdochtig, nerveus, kortom, een wrak.

Hij hakte de knoop door, één maand terug. Ik heb hulp gezocht en gekregen, van de GGZ, medicatie ook, en ik ben dingen blijven doen. Mensen opzoeken, plannen maken, actie ondernemen.



Het doet zeer, een relatie verbreken, maar het is niet het einde van de wereld. Ook al voelt dat af en toe zo. Dat klopt gewoon niet.



Hou op met deze martelgang en kruip niet bij je moeder in bed maar zoek, indien nodig, professionele hulp.

Je zult zien dat je heus weer opknapt.

Als ik je dat nou vertel na een recente breuk van een langdurige relatie, dan lukt jou dat ook.



Bevrijd jezelf van je liefdeslast.
quote:pixummcqueen schreef op 17 februari 2014 @ 18:15:

Waar blijkt mijn claimgedrag uit? Ik weet niet beter dan dingen op te lossen door erover te praten, of moet ik het constant ok vinden dat als ik een sms'je stuur, ik de volgende dag pas in de avond bericht krijg? Daar zeg ik dan wel iets van.Het is uit. Waarom blijf jij contact zoeken?
Alle reacties Link kopieren
Luister naar je ouwe forumtante Leo... Aub..



En Leo, wat fijn je te lezen.. Krachtig, ondanks alles...
Nou ja.. dat dus..
Alle reacties Link kopieren
quote:adorabull schreef op 17 februari 2014 @ 12:46:

En als 'volwassene' drie weken bij je moeder in bed slapen wegens een verbroken relatie betekent voor mij echt een enkeltje Psych.



Dit.



Hoe oud ben je?
Alle reacties Link kopieren
23. En klaar voor het gesticht.
Alle reacties Link kopieren
quote:pixummcqueen schreef op 17 februari 2014 @ 19:30:

23. En klaar voor het gesticht.



Hahaha!! je hebt iig wel humor.



Ik maakte bijna het zelfde mee en ik kan je zeggen dat het behoorlijk kut was en vooral heel pijnlijk. je stelt nu de echte pijn uit, maar dat is niet de manier. Ik heb nu nog steeds na anderhalve maand liefdesverdriet, maar ik het hoop dat ik me straks weer goed ga voelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven