Ik hou van mijn man, maar wil geen seks met hem

17-12-2016 14:53 324 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees hier al langer mee, maar heb nu mijn moed verzameld om hier mijn verhaal te doen.

Ik ben meer dan tien jaar samen met mijn man. We hebben samen kinderen. Ik hou erg veel van hem en we hebben een fijne relatie. Geregeld tijd voor ons twee, een goede verdeling werk/huishouden, leuke kinderen. Alles zit eigenlijk goed, maar toch heb ik steeds minder zin om met hem te vrijen. Hij vraagt er twee tot drie keer per week om, ik probeer er éénmaal om de twee weken in mee te gaan. Ik probeer er zo enthousiast mogelijk in mee te doen, zodat ik er niet gewoon wat bij lig. Ik probeer mezelf zo veel mogelijk in de stemming te brengen en halfweg lukt het wel. Als ik mijn best doe kom ik zelfs klaar. Achteraf ben ik blij dat mijn man weer even wat gezelliger zal zijn, maar echt bevredigend vind ik het niet.

Voor mij hoeft het niet meer zo. We hebben alles al gehad en ik ben eerlijk gezegd wel wat verveeld. Het is een klusje geworden dat ik af en toe doe om mijn man tevreden te houden en dat steeds minder fijn voelt.

Ik ben bang dat dit onze relatie (die verder wel goed is), kapot gaat maken. Ik vind het moeilijker om samen met hem te gaan slapen/uit te gaan of hem aan te raken omdat ik bang ben dat hij opnieuw zal willen vrijen en ik dit liever uit de weg ga.

Ik weet zelf niet goed hoe we uit die impasse kunnen komen. Een echte vraag heb ik niet, ik hoop hier wat reacties te kunnen lezen.
Alle reacties Link kopieren
Weet je man alles wat je schrijft?

Zo ja: wat vindt hij ervan?

Zo nee: praat met hem.
Alle reacties Link kopieren
Afwisseling. Ga eens op zoek naar dingen. Zelfs al ligt dat buiten jouw comfortzone of vind je het hysterische aanstellerij.



Als je er zelf ook weer plezier in krijgt ben je ook niet meer zo terughoudend (samen uitgaan, fysiek contact). Sleur en gewenning (weinig seks) sluipt er zo in en kom er dan nog maar eens uit. Goed van je dat je hiermee aan de slag wil gaan.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
En neem je zelf initiatief om ervoor te zorgen dat het weer wat spannender tussen de lakens wordt? Mijn vriend en ik hebben ook 'alles wel gedaan', maar de seks is en blijft fijn en ik zou het niet willen missen. Ook is de truc juist bij ons om elkaar te blijven verrassen en elkaar juist graag plezieren. Met 1 jong kindje en 1 in de buik is het ook de ene periode meer dan de ander, maar vaak werkt het wel zo dat seks naar meer smaakt en je het weer een beetje te pakken moet krijgen zeg maar (letterlijk dus haha).



Praten jullie wel over seks of zeurt hij en jij heeft er af en toe aan toe om hem te pleasen en dat was het dan?
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt in je openingspost meer te gaan om jullie manier van seks hebben dan dat je hém niet meer aantrekkelijk vindt ofzo.



Heb je er wel eens over nagedacht of er een manier is waarop je het wel weer fijn gaat vinden? Ligt je voorkeur misschien bij harder? Of juist zachter? Of met speeltjes? Sm? Rollenspellen?

Waar ligt jouw voorkeur en sluit dat aan bij de manier waarop jullie het doen?
Alle reacties Link kopieren
Waardoor zou jij je wel bevredigd voelen?
Alle reacties Link kopieren
quote:jadaiswa schreef op 17 december 2016 @ 14:55:

Weet je man alles wat je schrijft?

Zo ja: wat vindt hij ervan?

Zo nee: praat met hem.Hij weet dat mijn libido lager is. Veel praten we er niet over. Ik heb hem gezegd dat het vooral ontstaan is door de drukte van ons gezin. Hij vind het erg vervelend.
Alle reacties Link kopieren
quote:luuutje schreef op 17 december 2016 @ 15:10:

[...]





Hij weet dat mijn libido lager is. Veel praten we er niet over. Ik heb hem gezegd dat het vooral ontstaan is door de drukte van ons gezin. Hij vind het erg vervelend.Is dat een leugen of komt het echt door de drukte? Want dat is vrij eenvoudig op te lossen.
quote:Annelleke schreef op 17 december 2016 @ 15:08:

Waardoor zou jij je wel bevredigd voelen?

Precies.



Wat wil jij, TO? Want dat is waar het hier om gaat.
Als je geen schaamte zou voelen (hoeft natuurlijk sowieso niet, maar is vaak toch wel een beetje zo), wat zou je dan lekker vinden? Wat zijn jouw fantasieen?
Alle reacties Link kopieren
quote:luuutje schreef op 17 december 2016 @ 15:10:

[...]





Hij weet dat mijn libido lager is. Veel praten we er niet over. Ik heb hem gezegd dat het vooral ontstaan is door de drukte van ons gezin. Hij vind het erg vervelend.

Maar is dat ook zo? Of is er een andere reden dat je hem niet meer wilt?

Ik zou er niet meer mee kunnen leven, een partner die mij niet (meer) sexueel aantrekkelijk vindt.
Alle reacties Link kopieren
quote:luuutje schreef op 17 december 2016 @ 15:10:

[...]





Hij weet dat mijn libido lager is. Veel praten we er niet over. Ik heb hem gezegd dat het vooral ontstaan is door de drukte van ons gezin. Hij vind het erg vervelend.



Is dat echt zo? Want je zou toch denken dat je daar tijdens de seks geen last meer van zou hebben.



Ga eens echt goed open en eerlijk met elkaar praten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Geelheer schreef op 17 december 2016 @ 14:59:

Het lijkt in je openingspost meer te gaan om jullie manier van seks hebben dan dat je hém niet meer aantrekkelijk vindt ofzo.



Heb je er wel eens over nagedacht of er een manier is waarop je het wel weer fijn gaat vinden? Ligt je voorkeur misschien bij harder? Of juist zachter? Of met speeltjes? Sm? Rollenspellen?

Waar ligt jouw voorkeur en sluit dat aan bij de manier waarop jullie het doen?Ik denk dat het aan de manier van seks ligt, ik weet het niet. We hebben dat allemaal wel eens gedaan (geen sm/rollenspellen). Het is soms liefdevol, soms wat harder en met meer passie, we gebruiken af en toe een speeltje, niets lijkt mij nu warm te maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Annelleke schreef op 17 december 2016 @ 15:08:

Waardoor zou jij je wel bevredigd voelen?Ik weet het niet. Ik kom af en toe klaar, het voelt gewoon niet zo fijn meer.
Je schrijft niets lijkt mij nu warm te maken. Heb/had je in je eentje wel sex met jezelf? Zo nee dan ligt het misschien aan je libido in zijn algemeen en staat het los van je man. Ik had bijv. toen ik een tijdje de pil slikte echt een enorm laag libido, maar toen had ik ook totaal geen behoefte aan solo sex.
Alle reacties Link kopieren
Gebruik je hormonale anticonceptie?
Alle reacties Link kopieren
quote:Annelleke schreef op 17 december 2016 @ 15:11:

[...]



Is dat een leugen of komt het echt door de drukte? Want dat is vrij eenvoudig op te lossen.Het is (deels) een leugen. Ik vind de seks zelf niet zo leuk meer, ik weet zelf niet waar het aan ligt (want veel is het niet veranderd). Ik vind het de moeite niet meer om er veel energie in te steken.
''We hebben alles al gehad en ik ben wat verveeld' vind ik echt een heel lauw excuus, en iets wat echt wel op te lossen valt. (En volgens mij kan iemand nooit 'alles' al gedaan hebben in seksland, )



Wat gebeurt er als jullie eens samen naar een goede erotiek winkel gaan en samen nieuwe spulletjes uitzoeken, lingerie voor jou en hem, daarna romantisch uit eten... lekker de sfeer opbouwen en s'avonds uitproberen in bed ? Loop je daar ook niet warm voor?





Edit: Een fairy in bed kan ik echt aanraden, de turbo versie
Alle reacties Link kopieren
Zou je wel zin hebben in een andere man?



Niet om vreemdgaan te stimuleren maar om te checken of je in het algemeen geen zin meer hebt, of geen zin meer in je man.
Alle reacties Link kopieren
quote:luuutje schreef op 17 december 2016 @ 15:22:

[...]





Het is (deels) een leugen. Ik vind de seks zelf niet zo leuk meer, ik weet zelf niet waar het aan ligt (want veel is het niet veranderd). Ik vind het de moeite niet meer om er veel energie in te steken.Ik zou zeker de moeite nemen om hier een oplossing voor te vinden. Je man wordt continu afgewezen met een smoes, onderschat niet wat een groot en negatief effect dat heeft op hem en daarmee op jullie relatie en gezin. Wees eerlijk tegen hem en ga samen op zoek naar een oplossing.
Alle reacties Link kopieren
quote:-Juniper- schreef op 17 december 2016 @ 15:21:

Je schrijft niets lijkt mij nu warm te maken. Heb/had je in je eentje wel sex met jezelf? Zo nee dan ligt het misschien aan je libido in zijn algemeen en staat het los van je man. Ik had bijv. toen ik een tijdje de pil slikte echt een enorm laag libido, maar toen had ik ook totaal geen behoefte aan solo sex.



Ik heb geen behoefte aan seks met mezelf (of aan een andere man). Het idee van seks vind ik niet meer zo plezierig.

Ik heb een spiraaltje.
quote:luuutje schreef op 17 december 2016 @ 15:30:

[...]





Ik heb geen behoefte aan seks met mezelf (of aan een andere man). Het idee van seks vind ik niet meer zo plezierig.

Ik heb een spiraaltje.Misschien ben je Aseksueel
Ik hoor het zo vaak dat seks op een gegeven moment niet meer hoeft voor vrouwen en dat ze het enkel en alleen nog doen om hun man te plezieren. Ben je misschien te moe om te vrijen?
Samen naar een seksuoloog gaan zou dat een optie zijn voor je? Of desnoods eerst alleen?
En misschien als soort van middenweg dat je hem wat vaker "helpt" ;) ik doe dat ook wel als ik zelf bijvoorbeeld geen zin heb in sex geef ik man een massage met een happy end of we douchen samen en "help" ik hem. Dat is gelijk leuk voor de afwisseling en voor jezelf misschien minder beladen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven