Ik weet niet wat ik moet doen

11-11-2015 18:08 1396 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal.



Geruime tijd lees ik mee met collega's die wel eens wat laten zien en vindt alle tips leuk om te lezen. Nooit gedacht dat ik hier zelf ooit een topic ging openen.



Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen ga het proberen.

Ik ben 29 jaar en ben al 10 jaar samen met mijn man waarvan we er al 6 jaar getrouwd zijn. We hebben 2 kinderen van 4 en 2.

Een paar maanden geleden is mijn beste vriendin een week of 5 bij ons komen logeren omdat haar relatie uit was en het huis van haar ex was, waar ze uit moest. Ze had nergens om naartoe te gaan en kon niet bij ouders terecht dus heb ik haar (in overleg met mijn man) een plekje aangeboden omdat we toch een kamer hebben die leegstond, ze was ook al heel hard aan het zoeken naar een kamer tot ze een huis kon krijgen. Ze is mijn beste vriendin van de middelbare school dus mijn man kent haar ook al erg lang. Ze had voor de 5 weken om waren al een studio en wij hebben zelfs geholpen met schilderen etc.



Een paar weken geleden moest ik even op de mobiel van mijn man omdat die van mij het niet deed. Precies op dat moment kwam er een appje binnen van haar met 'ik vondt het erg gezellig gister, mis je. Bel me snel'. Het leek wel of mijn hart stil stond en heb mijn man gevraagd wat dit te betekenen had. Hij lachte het weg en zei dat ze het waarschijnlijk verkeerd gestuurd had. Hij wás echter niet thuis de dag ervoor maar had een avond uit met zijn vrienden, ik had nacht dienst en de kinderen waren bij mijn ouders logeren omdat het weekend was. Ik heb haar gelijk gebeld en vroeg of ze iemand ontmoet had, ze vroeg waarom ik haar dit vroeg waarop ik vertelde over het smsje. Ze begon te lachen en zei dat de naam van degene die ze ontmoet had na die van mijn man komt in WhatsApp en dat ze het verkeerd verstuurd had en erg blij was dat mijn man het niet gelezen heeft. Ik geloofde haar ook echt, want ze is al zo lang mijn vriendin.



Vrijdag belde een vriendin van mij om elkaar weer eens te zien en dat ze mij iets belangrijks moest vertellen.

Ik dacht dat het over haar ging. Toen we elkaar zagen viel ze maar gelijk met de deur in huis. Ze had mijn man en vriendin een paar keer samen gezien en kon ook precies opnoemen waar en wanneer. De grond zakte weg onder mijn voeten. Ik wist niet of ik haar moest geloven maar diep van binnen had ik sinds dat smsje en het gedrag van mijn man ook een beetje het gevoel dat het waar was. Ik heb uren zitten huilen die dag maar ook gelijk besloten om mijn man te confonteren. Kinderen naar ouders gebracht met een smoes. Toen hij thuis was heb ik hem gelijk aangesproken hierover. Hij ontkende het ten eerste en vroeg of ik misschien gek was. Op het laatst hield hij het niet meer uit en besloot het toch maar op te biechten. Toen wij op de middelbare iets kregen en daarna weer kort uit elkaar gingen, hadden zij daarvoor al iets gehad voor een week of 2. Niks verteld aan mij.

De reden dat haar relatie uit ging? Ook hun affaire,maar haar ex wist er niks van. Toen ze bij ons kwam logeren werkte ik best veel nachten (ongeveer 4 nachten in de week), konden ze ook lekker hun eigen gang gaan.

Hij zegt dat hij niet verliefd is op haar maar dat het gewoon gebeurde en dat hij zielsveel van me houdt en mij en de kinderen niet kwijt wil (waarschijnlijk doelend op het feit dat ik misschien wel een scheiding wil). Ik heb hem gezegd dat ik tijd nodig heb en dat ik hem niet kan verdragen. Hij woont nog wel thuis maar we spreken elkaar amper, en als we dat doen gaat het over de kinderen of rekeningen. Hij slaapt ook niet in ons bed maar de logeerkamer, de oudste weet dat er iets aan de hand is maar vraagt gelukkig niks.



Ik weet niet wat ik moet doen, behalve de vriendin die het mij vertelde weet niemand het. Ik wil niet van hem scheiden maar telkens als ik hem zie moet ik aan haar denken. Ik heb haar wel een app gestuurd dat ik het weet, ze bood haar excuses aan en belt me om het te bespreken. Wat valt er te bespreken?

Iemand in hetzelfde schuitje geweest als mij? Sorry dat het zo een lange post is maar ik moest het gewoon kwijt, al is het dan maar op een forum.
Alle reacties Link kopieren
quote:Wittelelie143 schreef op 26 november 2015 @ 20:34:

[...]





Daarom zei ik dat het mij niet verbaasd dat de man van TO geen moeite meer wil doen. Als ik lees hoe de houding tegenover elkaar is, denk ik ook dat de koek van beide kanten op was.

TO ben je verdrietig omdat je hem kwijt bent of ben je meer boos om zijn bedrog?





Pff, wat een keuze.

Denk dat het lastig is die eerste maanden sowieso om iemand met wie je kinderen hebt, met wie je tien jaar lief en leed deelde en die in je ogen te vertrouwen was je 2 jaar met je beste vriendin bedroog. Oja, haar daarbij ook zwanger maakte, tot abortus overhaalde - 2 mensen in 1 klap kwijt- + manlief die zijn verantwoordelijkheid niet neemt naar de kids waardoor je moet zoeken naar opvang terwijl je zelf fulltime doorwerkt (veel nachtdiensten) en je vervolgens een beetje durch die blume laat weten dat je een slechte moeder bent omdat je nachtdiensten werkt ......................om zo'n slappe lul die alles in 1x wegsodemieterd te missen en verdrietig te zijn dat ie weg is.



Lastig!!!



Voel je ajb niet schuldig of raar om wat je voelt TO. Je boosheid is alleszins voor de hand liggend en begrijpelijk en logisch.

En stel dat je hem niet meer liet weten dat jij stapelgek op hem was en/of 'je houding' naar hem te wensen over liet, is dat nog geen reden of excuus dat hij jou als een hoop stront behandeld (de vrouw van zijn leven, of niet?). Als alles daarvan af hing bestonden er geen lange relaties (met bijbehorende sleur/rompslomp) waarin de man zijn vrouw niet bedroog.
The fact is i just saw a blizzard hunt a lizard in the muted light — Flea
Alle reacties Link kopieren
quote:MissOprah schreef op 26 november 2015 @ 10:06:

Goede, wijze post April.



Natuurlijk houdt je man nog van je Jess. Hij is erg in de war en wil nu (opeens) scheiden om van de emotionele 'ellende' af te zijn. Mannen hebben graag, nog meer dan vrouwen, een 'richting'/koers. Emoties zijn verwarrend en dus houden ze zich graag vast aan 'feiten'; Voor hem betekent dat: Jij bent boos, verdrietig, en zeer verwijtend (terecht) en hij heeft zijn hele huwelijk met jou verkloot. Het is daarbij nog maar de vraag of jij hem kunt vergeven. Zij zit in hetzelfde schuitje als hij; is niet boos op hem, niet (of veel minder) verwijtend en ziet nu een toekomst met hem voor zich.

Het gaat met haar 'makkelijker' en zij geeft hem bevestiging en 'troost'/steun. Zeer grote kans dat hun relatie na een aantal jaar klapt; hun fundament is op drijfzand gebouwd; leugens en bedrog.



Wanneer jij toch nog misschien met hem verder wil zou ik je hetvolgende aanraden:

Ga het gesprek met hem aan: Spreek af met z'n twee.

Zeg dat je nog steeds veel van hem houdt en houdt hem voor wat jullie samen aan moois hebben; de kinderen, huis, wederzijdse familie waar jullie allebei van houden, jullie liefde (vertel hem over hoe die toch erg mooi geweest is en noem wat speciale dingen die hij deed voor jou en jij voor hem ; echt die herinneringen heeft hij nodig; hij duwt ze nu nl. ver weg),



Hou hem voor, liefst op liefdevolle wijze, wat jullie allemaal hadden voor het uitkwam.

Zeg hem dat je zo graag naar die tijd terug zou willen.

Tuurlijk mag/moet je je emoties tonen, maar ga niet in het verwijtende zitten. Dan duw je hem weg.

Laat je liefde zien, laat zien dat je hem mogelijk zou kunnen vergeven en dat het weer zo zou kunnen worden als heel vroeger.. maar dan misschien nog beter/sterker.

Pak z'n hand in je emoties/verdriet. Hiermee reik je letterlijk en figuurlijk naar hem.



Vraag hem vervolgens of hij, voor jullie, voor jullie kinderen en voor jullie als stel,voor alles wat jullie hebben, het wil laten bezinken en wil overwegen het een kans te geven.



Misschien klinkt dit allemaal wat bizar; en alof je in een underdog positie moet gaan zitten... maar besef dat mannen anders met hun gevoelens omgaan en o.h.a. zwart/witter zijn. Wanneer ze geen hoop meer hebben, zetten ze eerder direct een andere koers uit, zoals jouw man nu doet t.a.v. jullie huwelijk. Hij wil zijn pijn niet voelen omtrent de liefde die hij verloren heeft/denkt te hebben. Wanneer je hem vertelt dat hij een kans is voor jullie en hij mogelijk weer jouw 'alles' kan worden en je veel van hem houdt, kan hij de (nu geblokkeerde) deur naar zijn gevoel voor jou ook weer open zetten. Vandaar uit kun je gaan werken en mogelijk in relatietherapie samen.

Waak er dus voor om niet in het verwijtende terecht te komen. Kom hem emotioneel tegemoet.



Heel veel sterkte!!





Het is???? Ongelooflijk.
Alle reacties Link kopieren
Hou hem voor, liefst op liefdevolle wijze, wat jullie allemaal hadden voor het uitkwam.

Zeg hem dat je zo graag naar die tijd terug zou willen.

Tuurlijk mag/moet je je emoties tonen, maar ga niet in het verwijtende zitten. Dan duw je hem weg.

Laat je liefde zien, laat zien dat je hem mogelijk zou kunnen vergeven en dat het weer zo zou kunnen worden als heel vroeger.. maar dan misschien nog beter/sterker.

Pak z'n hand in je emoties/verdriet. Hiermee reik je letterlijk en figuurlijk naar hem.



Vraag hem vervolgens of hij, voor jullie, voor jullie kinderen en voor jullie als stel,voor alles wat jullie hebben, het wil laten bezinken en wil overwegen het een kans te geven.



For real???



Wie duwde wie nou weg?

Wie zou nu wie moeten vragen om het- voor de kinderen en voor hen als stel, het te laten bezinken??

Wie zou wie nou niet nog meer weg moeten duwen?? Wie zou in godsnaam wiens hand nu moeten pakken?



Ongelofelijk , wat hierboven weer wordt aangehaald als zijnde de veronderstelde rol van de liefhebbende vrouw. Ze zal zich in alle bochten moeten wringen, alle pijn tolereren en haar man begrijpen, liefst op liefdevolle wijze hem tonen hoe onuitputtelijk en gigantisch haar niets (ont)ziende liefde is.

En dan?



Stel dat. Misschien gaat ie inderdaad overstag van haar gekneed en gemanipuleer. Maar wat heb je daaraan? Dan heb je niks, slechts wat gemanipuleerde 'liefde' zonder de nodige inzet van zijn kant.

En erger: je bent jezelf kwijt. Want dat zelf moest opgeofferd worden ten behoeve van......ja, wát eigenlijk?



Triest.
The fact is i just saw a blizzard hunt a lizard in the muted light — Flea
Alle reacties Link kopieren
quote:samarinde schreef op 26 november 2015 @ 16:07:

[...]

Zo zonde... mijn moeder keek op haar hele huwelijk terug in verbittering, en dát zou Jess misschien kunnen voorkomen.Maar wie zegt dat een goed gesprek dat had kunnen voorkomen bij je moeder? Die bitterheid kan ook de aard van het beestje zijn. De meeste mensen maken tegenslag mee in hun leven. De een gaat daar beter mee om dan de ander.
Alle reacties Link kopieren
quote:millennial schreef op 27 november 2015 @ 13:15:

[...]





Maar wie zegt dat een goed gesprek dat had kunnen voorkomen bij je moeder? Die bitterheid kan ook de aard van het beestje zijn. De meeste mensen maken tegenslag mee in hun leven. De een gaat daar beter mee om dan de ander.precies!
Alle reacties Link kopieren
"Maar wie zegt dat een goed gesprek dat had kunnen voorkomen bij je moeder? Die bitterheid kan ook de aard van het beestje zijn. De meeste mensen maken tegenslag mee in hun leven. De een gaat daar beter mee om dan de ander."



Bedoel je dat Jess er niet goed mee omgaat en/of bitter is van aard? Snap je post niet...
The fact is i just saw a blizzard hunt a lizard in the muted light — Flea
Alle reacties Link kopieren
OMG, nu lees ik het: "dát zou Jess misschien kunnen voorkomen."

Dat verbitterde terugkijken!!!

Topic is op 11-11 geopend!!!!



Echt misselijkmakend, jullie barinerende hooghartigheid, ik heb er geen ander woord voor, om zo lekker indirect te veronderstellen dat TO een paar weken nadat de bom is gebarsten na een relatie van 10 jaar (en op wat voor manier!!) "verbitterd" dreigt terug te kijken op haar huwelijk! bah, de beste stuurlui staan zoals gewoonlijk aan wal.
The fact is i just saw a blizzard hunt a lizard in the muted light — Flea
Alle reacties Link kopieren
quote:kers schreef op 27 november 2015 @ 14:15:

OMG, nu lees ik het: "dát zou Jess misschien kunnen voorkomen."

Dat verbitterde terugkijken!!!

Topic is op 11-11 geopend!!!!



Echt misselijkmakend, jullie barinerende hooghartigheid, ik heb er geen ander woord voor, om zo lekker indirect te veronderstellen dat TO een paar weken nadat de bom is gebarsten na een relatie van 10 jaar (en op wat voor manier!!) "verbitterd" dreigt terug te kijken op haar huwelijk! bah, de beste stuurlui staan zoals gewoonlijk aan wal.Degene die over haar verbitterde moeder schreef en hoopt dat dat Jess niet overkomt, bedoelt dat heus goed. Ik neem tenminste niet aan dat ze nu al verwacht dat Jess er helemaal zen onder blijft.
Alle reacties Link kopieren
Ach wat een onzin voor sommige zaken is geen enkele uitleg goed genoeg. Die man liegt wanneer hij zijn mond open doet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:kers schreef op 27 november 2015 @ 09:55:

Hou hem voor, liefst op liefdevolle wijze, wat jullie allemaal hadden voor het uitkwam.

Zeg hem dat je zo graag naar die tijd terug zou willen.

Tuurlijk mag/moet je je emoties tonen, maar ga niet in het verwijtende zitten. Dan duw je hem weg.

Laat je liefde zien, laat zien dat je hem mogelijk zou kunnen vergeven en dat het weer zo zou kunnen worden als heel vroeger.. maar dan misschien nog beter/sterker.

Pak z'n hand in je emoties/verdriet. Hiermee reik je letterlijk en figuurlijk naar hem.



Vraag hem vervolgens of hij, voor jullie, voor jullie kinderen en voor jullie als stel,voor alles wat jullie hebben, het wil laten bezinken en wil overwegen het een kans te geven.



For real???



Wie duwde wie nou weg?

Wie zou nu wie moeten vragen om het- voor de kinderen en voor hen als stel, het te laten bezinken??

Wie zou wie nou niet nog meer weg moeten duwen?? Wie zou in godsnaam wiens hand nu moeten pakken?



Ongelofelijk , wat hierboven weer wordt aangehaald als zijnde de veronderstelde rol van de liefhebbende vrouw. Ze zal zich in alle bochten moeten wringen, alle pijn tolereren en haar man begrijpen, liefst op liefdevolle wijze hem tonen hoe onuitputtelijk en gigantisch haar niets (ont)ziende liefde is.

En dan?



Stel dat. Misschien gaat ie inderdaad overstag van haar gekneed en gemanipuleer. Maar wat heb je daaraan? Dan heb je niks, slechts wat gemanipuleerde 'liefde' zonder de nodige inzet van zijn kant.

En erger: je bent jezelf kwijt. Want dat zelf moest opgeofferd worden ten behoeve van......ja, wát eigenlijk?



Triest.



Zit wat in.. vooral de laatste alinea.



Maar het kan ook zo zijn dat echtgenoot zichzelf al paar jaar niet is, een andere man dan de man die ze jarenlang heeft gekend...hoe praat hij immers e.e.a. goed voor zichzelf zonder zich te verschuilen achter zijn 'ego', Nu Jess alles weet en ze hem mogelijk niet meer wil, probeert hij zich weer te verschuilen en niet de verantwoordelijkheid te nemen voor de zooi die hij ervan gemaakt heeft.. Hij zal heel veel moeite hebben om echt naar zichzelf te kijken en naar zijn (enorme) aandeel in de puinhoop die hij van het leven van hemzelf, zijn kinderen en zijn vrouw gemaakt heeft.



Met verwijten en een boze houding bereikt ze niets... althans niets in haar voordeel of belangrijker; het voordeel van de kinderen.

Wel door met hem te praten... en hem te blijven aanspreken op zijn 'goede, redelijke kant'



Wat niet wil zeggen dat ze samen door moeten/kunnen gaan... Maar wellicht dat de kansen op normale omgang in de toekomst voor de kinderen dan vergroot worden...
Wat je voedt groeit.
Alle reacties Link kopieren
quote:MissOprah schreef op 27 november 2015 @ 15:40:

[...]



Maar het kan ook zo zijn dat echtgenoot zichzelf al paar jaar niet is, een andere man dan de man die ze jarenlang heeft gekend...hoe praat hij immers e.e.a. goed voor zichzelf zonder zich te verschuilen achter zijn 'ego', Nu Jess alles weet en ze hem mogelijk niet meer wil, probeert hij zich weer te verschuilen en niet de verantwoordelijkheid te nemen voor de zooi die hij ervan gemaakt heeft.. Hij zal heel veel moeite hebben om echt naar zichzelf te kijken en naar zijn (enorme) aandeel in de puinhoop die hij van het leven van hemzelf, zijn kinderen en zijn vrouw gemaakt heeft.



Met verwijten en een boze houding bereikt ze niets... althans niets in haar voordeel of belangrijker; het voordeel van de kinderen.

Wel door met hem te praten... en hem te blijven aanspreken op zijn 'goede, redelijke kant'



Wat niet wil zeggen dat ze samen door moeten/kunnen gaan... Maar wellicht dat de kansen op normale omgang in de toekomst voor de kinderen dan vergroot worden...



alleen het eerste zinnetje laat enige ruimte voor wat zou kunnen.



de rest - wederom - aannames en invullingen. je kent deze mensen helemaal niet. dus hoe weet jij nou dat de man van TO zich probeert te verschuilen? of veel moeite heeft om naar zichzelf te kijken?



de realiteit is dat jij geen flauw benul hebt wie deze man is en hoe hij denkt en voelt.



en jij kunt ook niet voorspellen waar TO wel of niets mee zal bereiken.
Alle reacties Link kopieren
To, hoe is het nou?
Alle reacties Link kopieren
Jess, wat klote zeg. Een virtuele arm om je schouder. Als je op de bodem van de put ligt, en alles is kapot, blijf dan gewoon ademen en laat je overeind helpen door de lieve mensen om je heen. Van deze pijn wordt je uiteindelijk een mooier en wijzer mens - al klinkt dat nu misschien nog als bullshit. Ik wens je alle innerlijke kracht toe die je nodig gaat hebben. En een eerlijk, oprecht, liefdevol leven - hoe niet perfect het ook mag zijn.



Oprah, jij bedoelt het goed, maar al je suggesties komen neer op dat Jess zich nog beter in moet leven in ex. Waarom zou ze niet beginnen met zich focussen op Jess zelf? De vraag voor haar is eerst: wil ik deze man, die mij zo slecht behandelde en nu zo slecht behandelt, eigenlijk zelf nog wel? En waarom zou ze moeite doen om iemand die haar rechtuit zegt niet verder te willen, toch proberen te overtuigen? Masochisme? Beter vraagt Jess zich af: wil ik iemand die niet met mij verder wil? In plaats van hersenspinsels te creëren over wat de man diep van binnen zou kunnen willen, kan Jess zich die ellende besparen door simpelweg naar hem te luisteren en te accepteren hoe de situatie nu is.



Het maakt tenslotte niet uit waarom hij loog en bedroog en nu niet meer verder wil, maar dàt hij het deed en zei. Er zijn vrouwen die zich tientallen jaren laten kleineren of slaan door hun man omdat ze meer begrip voor hem op kunnen brengen dan te zien wat ze zelf nodig hebben in het leven. Dat moet je niet willen. 'If somebody shows you who they are, believe them the first time'.
pluk de nacht
Alle reacties Link kopieren
Precies Annemariem beter dan jou kan ik het niet zeggen
Alle reacties Link kopieren
quote:annemariem schreef op 27 november 2015 @ 16:42:

Jess, wat klote zeg. Een virtuele arm om je schouder. Als je op de bodem van de put ligt, en alles is kapot, blijf dan gewoon ademen en laat je overeind helpen door de lieve mensen om je heen. Van deze pijn wordt je uiteindelijk een mooier en wijzer mens - al klinkt dat nu misschien nog als bullshit. Ik wens je alle innerlijke kracht toe die je nodig gaat hebben. En een eerlijk, oprecht, liefdevol leven - hoe niet perfect het ook mag zijn.



Oprah, jij bedoelt het goed, maar al je suggesties komen neer op dat Jess zich nog beter in moet leven in ex. Waarom zou ze niet beginnen met zich focussen op Jess zelf? De vraag voor haar is eerst: wil ik deze man, die mij zo slecht behandelde en nu zo slecht behandelt, eigenlijk zelf nog wel? En waarom zou ze moeite doen om iemand die haar rechtuit zegt niet verder te willen, toch proberen te overtuigen? Masochisme? Beter vraagt Jess zich af: wil ik iemand die niet met mij verder wil? In plaats van hersenspinsels te creëren over wat de man diep van binnen zou kunnen willen, kan Jess zich die ellende besparen door simpelweg naar hem te luisteren en te accepteren hoe de situatie nu is.



Het maakt tenslotte niet uit waarom hij loog en bedroog en nu niet meer verder wil, maar dàt hij het deed en zei. Er zijn vrouwen die zich tientallen jaren laten kleineren of slaan door hun man omdat ze meer begrip voor hem op kunnen brengen dan te zien wat ze zelf nodig hebben in het leven. Dat moet je niet willen. 'If somebody shows you who they are, believe them the first time'.Goede post... zet mij aan het denken! Dank je!
Wat je voedt groeit.
quote:kers schreef op 26 november 2015 @ 22:59:

[...]





Pff, wat een keuze.

Denk dat het lastig is die eerste maanden sowieso om iemand met wie je kinderen hebt, met wie je tien jaar lief en leed deelde en die in je ogen te vertrouwen was je 2 jaar met je beste vriendin bedroog. Oja, haar daarbij ook zwanger maakte, tot abortus overhaalde - 2 mensen in 1 klap kwijt- + manlief die zijn verantwoordelijkheid niet neemt naar de kids waardoor je moet zoeken naar opvang terwijl je zelf fulltime doorwerkt (veel nachtdiensten) en je vervolgens een beetje durch die blume laat weten dat je een slechte moeder bent omdat je nachtdiensten werkt ......................om zo'n slappe lul die alles in 1x wegsodemieterd te missen en verdrietig te zijn dat ie weg is.



Lastig!!!Wij lezen hier inderdaad de opsomming van dingen die jij benoemt, die de man van TO haar geflikt heeft, maar haar relatie is veel meer dan deze afgelopen weken. Last8ge vraag en lastige keuze, maar die hoeft ze voor mij absoluut niet te beantwoorden of die keus te maken. Mijn vraag was meer bedoelt voor Jess om zich af te vragen waar zij echt staat in deze relatie.
Alle reacties Link kopieren
Wintelelie: "Wij lezen hier"- wie zijn 'wij'?



Vraag waar ze echt staat?

Zou je de vraag kunnen herformuleren, want ik krijg m zo niet mee? Of ze verbitterd zou willen worden of....?

Had de indruk dat je nogal indirect aangaf dat ze verbitterd is dan wel dreigt te worden, wat vreselijke onzin is, zo kort nadat de bom is gebarsten.



Enne haha, waar schrijft ik dat wie dan ook t niet goed bedoelt?

The fact is i just saw a blizzard hunt a lizard in the muted light — Flea
Alle reacties Link kopieren
Jess, een goed wellnessweekend gewenst....hopelijk heb je er iets aan...en kun je je rust een heel klein beetje vinden.



Laat de boel maar even een dagje de boel....
The fact is i just saw a blizzard hunt a lizard in the muted light — Flea
Alle reacties Link kopieren
quote:kers schreef op 27 november 2015 @ 17:31:

Wintelelie: "Wij lezen hier"- wie zijn 'wij'?



Vraag waar ze echt staat?

Zou je de vraag kunnen herformuleren, want ik krijg m zo niet mee? Of ze verbitterd zou willen worden of....?

Had de indruk dat je nogal indirect aangaf dat ze verbitterd is dan wel dreigt te worden, wat vreselijke onzin is, zo kort nadat de bom is gebarsten.



Enne haha, waar schrijft ik dat wie dan ook t niet goed bedoelt?





Heb je het nu tegen mij of Samarinde, want ik denk dat je een paar posts met quotes door elkaar haalt.

Ik schreef dat de moeder van Samarinde misschien zo verbitterd is geraakt omdat dat de aard van het beestje is, niet omdat er nooit een goed gesprek plaatsgevonden heeft. Ik heb nergens geschreven dat Jess verbitterd is of dreigt te worden.
Alle reacties Link kopieren
TO, ook van mij sterkte gewenst en hoop dat je wat kunt bijkomen dit wknd!
Alle reacties Link kopieren
quote:MissOprah schreef op 27 november 2015 @ 16:59:

[...]





Goede post... zet mij aan het denken! Dank je!





"If somebody shows you who the are, believe them the first time."



Dat dit iemand met een nick als MissOprah aan het denken zet... Is letterlijk opgeschreven uit de mond van Oprah zelf en is 1 van de belangrijkste dingen die ik van haar geleerd heb: http://youtu.be/BTiziwBhd54
Niets is blijvend, behalve de verandering.
Alle reacties Link kopieren
Ja, als hij in staat is om zoiets te doen is de drempel naar meer en erger vrij laag.
Mot met to
Alle reacties Link kopieren
Je vrouw bedriegen met haar beste vriendin kan alleen iemand doen zonder moreel besef, iemand die afgestompt is van zijn eigen gevoelems en die van zijn vrouw. Ik denk dat je behoorlijk ver van je eigen gevoel vandaan moet zijn wil je dit kunnen verkopen naar jezelf. Het is totale onverschilligheid naar je vrouw, wat neerkomt op weinig liefde voelen. Of hij maakt zichzelf dat wijs om vreemd te kunnen gaan en dan komen de ware gevoelens vanzelf ooit bovendrijven, waarvan alleen hij last zal hebben en zijn liefje, want die is ineens niet meer verzekerd van zijn liefde voor haar.

Dat is het punt waarop vreemdgangers spijt hebben, maar hopelijk zit de deur potdicht bij Jess. Want er komt een moment dat hij wederom in onverschilligheid vervalt.
Mot met to
Alle reacties Link kopieren
quote:Moontje138 schreef op 27 november 2015 @ 19:18:

[...]





"If somebody shows you who the are, believe them the first time."



Dat dit iemand met een nick als MissOprah aan het denken zet... Is letterlijk opgeschreven uit de mond van Oprah zelf en is 1 van de belangrijkste dingen die ik van haar geleerd heb: http://youtu.be/BTiziwBhd54



Haha; goede opmerking! Uit de biografie bleek dat Oprah zelf dit ook vele malen heeft moeten ervaren en zich nog wel eens in mensen vergist... Juist daarom zal ze deze 'waarheid' hebben willen verspreiden... Het is soms heel moeilijk om, zeker wanneer je van iemand houdt en deze doet dingen waarvan je weet/voelt dat ze over grenzen gaan, geen cognitieve dissonantie toe te passen..



Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat je dit bijna automatisch doet wanneer er veel op het spel staat voor jezelf of je angst hebt om iemand te verliezen wanneer je je grenzen zou aangeven... Het is goed wanneer je dan mensen om je heen hebt die je een spiegel voorhouden en je op die manier helpen je grenzen en daarmee soms dus ook je eigenwaarde, te bewaken/behouden.... .
Wat je voedt groeit.
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve mensen.



Ik ben even een paae dagen afwezig geweest. Het gaat nu wel iets beter met me en op dit moment ben ik al samen met mijn vriendin aangekomen in het wellness hotel. Ben ik wel echt aan toe.

Ik heb niet alle reacties gelezen maar ik vindt het wel super lief allemaal. Nogmaals ontzettend bedankt❤



De meiden zijn bij de lul. Vond hij eerst niks maar ja, zijn ook zijn kinderen toch?! Hij heeft nog steeds geen eigen plek dus zit nog steeds bij zijn ouders.. en nu de meiden dus ook.



Iemand schreef dat ik hem moet latem merken dat ik nog van hem houd. Waarom zou ik dat moeten doen? Ik kan mijzelf daar niet aan toe zetten. Hij weet hoeveel ik al al die jaren van hem houd en dan toch zo iets flikken? Waar was die gedachte dan toen hij haar in bed had?



Ik heb as week een afspraak met een advocaat. Neem dan ook gelijk alle papieren van het huis etc mee. Ik heb besloten toch over te gaan tot verkopen. Ik ga op zoek naar iets kleiners want wat moet ik in zo'n groot huis..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven