Is het onverantwoordelijk om een kind te nemen als

29-08-2013 19:41 112 berichten
Alle reacties Link kopieren
De moeder van een bijstandsuitkering leeft

De moeder heeft veel schulden en leeft onder bewindvoering

De vader er niks mee te maken wil hebben en is verdwenen

De moeder allerlei angsten heeft waar ze voor in behandeling is

De moeder geen steunende omgeving heeft. alles alleen moet doen

De moeder geen rijbewijs heeft

De vader van het kind een andere afkomst heeft waardoor het kind een halfbloed is en de moeder niks kan meegeven van de andere kant.



Zou zo iemand gewoon een abortus moeten doen ook al is ze er tegen.
Alle reacties Link kopieren
en die punten zijn op al deze persoon van toepassing?



Nee, ze MOET geen abortus doen. Het ongeboren kind heeft er ook niet om gevraagd om geboren te worden in deze situatie. Dat is gewoon het resultaat van 2 mensen die er misschien beter op hadden moeten letten om niet zwanger te worden in de eerste plaats.
.
Alle reacties Link kopieren
Wat voor angsten heeft ze?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:lala88 schreef op 29 augustus 2013 @ 19:44:

Nee diegene is al zwanger en wil het ondanks alles houden terwijl iedereen zegt dat ze het niet moet doen.En wat had je in gedachten? Haar vastbinden, benen wijd en het kind er met een breinaald uitpeuteren?
Alle reacties Link kopieren
quote:lala88 schreef op 29 augustus 2013 @ 19:50:

Het gaat om het zusje van mijn vriend. Wij weten dat ze het niet aan gaat kunnen en iedereen wil dat ze een abortus doet. Maar ze denkt dat het kind haar gelukkig gaat maken.



Maar als we nu niks kunnen doen wachten we tot het kind geboren is en dan een melding doen bij bureau jeugdzorg.Of je gaat nu bedenken hoe je haar het beste kunt steunen, straks als het kind er is, dan is Jeugdzorg wellicht helemaal niet nodig
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
God zeg, wat een nare broer en schoonzus heeft dat meisje. Van zo'n mensen zou ik niet eens hulp wíllen.
Geen steunende omgeving? Jullie zijn haar omgeving, dus dan staan jullie er ook gekleurd op. Je weet helemaal niet hoe zij haar kind zal verzorgen en opvoeden. Misschien doet ze het wel heel goed.
Alle reacties Link kopieren
quote:lala88 schreef op 29 augustus 2013 @ 19:50:

Het gaat om het zusje van mijn vriend. Wij weten dat ze het niet aan gaat kunnen en iedereen wil dat ze een abortus doet. Maar ze denkt dat het kind haar gelukkig gaat maken.



Maar als we nu niks kunnen doen wachten we tot het kind geboren is en dan een melding doen bij bureau jeugdzorg.



"De moeder geen steunende omgeving heeft. alles alleen moet doen"



Dus de hele familie laat haar vallen? Fijne familie zeg.
Dat lijkt me heel erg moeilijk om aan te zien. Maar het is niet jouw lijf of jouw baby. Wacht eerst hoe het gaat met jullie hulp en als het echt niet gaat, schakel bureau jeugdzorg in. Wees niet te prematuur. En bemoei jij je er verder zo min mogelijk mee. Koude kant.
Alle reacties Link kopieren
Ze heeft mijn vriend meerdere keren aangevallen, kan heel agressief zijn. Stond vaak snachts bij ons aan de deur voor geld voor sigaretten of wiet. Als we het niet gaven bleef ze bellen en roepen. Gaat ze dat straks gezellig met het kind erbij doen?



Steunen heb ik vaak geprobeerd los van de zwangerschap maar ze is gewoon geen prettig persoon om bij in de buurt te zijn.



Mijn zorg is gewoon voor het ongeboren kind. Wat voor leven die gaat krijgen met haar als moeder. Mijn vriend is helemaal in paniek aangezien ouders overleden zijn en hij de enige is die ze heeft.
Nou ja, hoe het is is het, maar je kunt haar niet dwingen tot abortus. Je zou haar wel een beetje kunnen helpen als het kindje er eenmaal is. Eén van jouw argumenten is dat ze alles alleen moet doen en geen steunende omgeving heeft: wees jij dan die steun.



Edit: en als zij dan 'geen prettig persoon is om bij in de buurt te zijn', bied je dan aan als oppas.
Alle reacties Link kopieren
Nogmaals, wat voor angsten heeft ze?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 29 augustus 2013 @ 19:56:

Nogmaals, wat voor angsten heeft ze?Dat weet ik niet precies. Ik weet wel dat ze al jaren onder behandeling is. Ik vind haar vooral agressief overkomen vaak.
Alle reacties Link kopieren
quote:betjebig schreef op 29 augustus 2013 @ 19:54:

Geen steunende omgeving? Jullie zijn haar omgeving, dus dan staan jullie er ook gekleurd op. Je weet helemaal niet hoe zij haar kind zal verzorgen en opvoeden. Misschien doet ze het wel heel goed.



Of veranderd ze in positieve vorm door haar verantwoordelijkheden van moeder zijn. Sjonge wat negatief zeg en wat iemand ook al zei: wie zijn jullie om dat te bepalen. Jullie mogen je mening hebben meer niet.



Vind jullie eerder vals.
Vaag. Heel vaag.
quote:lala88 schreef op 29 augustus 2013 @ 19:55:

Ze heeft mijn vriend meerdere keren aangevallen, kan heel agressief zijn. Stond vaak snachts bij ons aan de deur voor geld voor sigaretten of wiet. Als we het niet gaven bleef ze bellen en roepen. Gaat ze dat straks gezellig met het kind erbij doen?



Steunen heb ik vaak geprobeerd los van de zwangerschap maar ze is gewoon geen prettig persoon om bij in de buurt te zijn.



Mijn zorg is gewoon voor het ongeboren kind. Wat voor leven die gaat krijgen met haar als moeder. Mijn vriend is helemaal in paniek aangezien ouders overleden zijn en hij de enige is die ze heeft.Ok, nu begrijp ik het al een stuk beter. Dan was mijn vorige post wellicht wat kort door de bocht
Alle reacties Link kopieren
quote:mila.nl schreef op 29 augustus 2013 @ 19:57:

[...]





Of veranderd ze in positieve vorm door haar verantwoordelijkheden van moeder zijn. Sjonge wat negatief zeg en wat iemand ook al zei: wie zijn jullie om dat te bepalen. Jullie mogen je mening hebben meer niet.



Vind jullie eerder vals.Wij zijn realistisch. En mensen veranderen echt niet zomaar door een kind.
Jullie kunnen niks doen tot haar baby is geboren en dan een melding doen bij bureau jeugdzorg?!



Sorry hoor, ik sta hier te klapperen met mijn oren. Ook al heb jullie je bedenkingen, het is haar keuze. En nee, daar kan je geen melding voor doen.



Ze kan wel de liefste moeder ter wereld zijn. Maar hey, daar gaan jullie bij voorbaat al niet van uit. Dus waarom niet meteen nu jeugdzorg inschakelen? Vertellen dat ze haar ongeboren kind mishandeld doordat ze het überhaupt wil laten komen en je vermoeden uitspreken dat ze het in de toekomst zal mishandelen of tenminste dusdanig slecht zal behandelen dat jeugdzorg nodig is? Voor je het serieus overweegt, dit is sarcasme en ik heb mijn teiltje er naast staan.



Bezorgdheid kan ik me voorstellen. Steunen is dan veel belangrijker. Maar wat je hier nu allemaal voorstelt is ronduit belachelijk. Bah, wat een naar persoon ben jij.
.
quote:lala88 schreef op 29 augustus 2013 @ 19:50:

Het gaat om het zusje van mijn vriend. Wij weten dat ze het niet aan gaat kunnen en iedereen wil dat ze een abortus doet. Maar ze denkt dat het kind haar gelukkig gaat maken.



Maar als we nu niks kunnen doen wachten we tot het kind geboren is en dan een melding doen bij bureau jeugdzorg.



Bah, hoe triest. In plaats van deze vrouw te steunen laat je haar stikken heb je enig idee hoe ingrijpend een abortus is? Iemand tegen haar zin in een abortus laten ondergaan kan grote psychische problemen geven.



Nogmaals, waarom kunnen jullie geen steun bieden??? Daar zou ze een eind verder meekomen dan naasten die haar alleen maar afkraken.
De moeder van een bijstandsuitkering leeft



Niet fraai, maar ze heeft inkomen.



De moeder heeft veel schulden en leeft onder bewindvoering



Heel vervelend, maar een situatie met uitzicht door bewindvoering. Beter MET dan zonder bewindvoering.



De vader er niks mee te maken wil hebben en is verdwenen



Dat is kut, maar het is niet anders.



De moeder allerlei angsten heeft waar ze voor in behandeling is



Dit is de meest ernstige vind ik.



De moeder geen steunende omgeving heeft. alles alleen moet doen



En jullie dan? Toekijken en wachten op een "Zie je nou wel"?



De moeder geen rijbewijs heeft



De fiets is heel gezond.



De vader van het kind een andere afkomst heeft waardoor het kind een halfbloed is en de moeder niks kan meegeven van de andere kant.



Kul argument





Is een kind krijgen zo ideaal? Nee. Sta maar flink klaar voor je neefje of nichtje
Dat je vriend in paniek is vind ik trouwens ook al geen reden voor een abortus.
Alle reacties Link kopieren
Way een rare reacties. Normaal is iedereen er als de kippen erbij om te roepen 'wat onverstandig!' en 'zou je dat wel doen', maar nu het wat ongelukkig geformuleerd is moet ze het kind houden, moet to haar veel steunen en een melding maken bij jeugdzorg is niet ter sprake? Wat een onzin!



Ik vind het allemaal een heel slecht plan, maar ze mag inderdaad zelf kiezen. Naast steunen (tenzij niet mogelijk omdat ze iedereen van zich vervreemd) zou ik zeker een vroegmelding doen bij bureau jeugdzorg. Ik vind het een zeer zorgelijk verhaal door de psychische problemen.
Alle reacties Link kopieren
Vreemd en vaag verhaal, zeker nadat ik het loepje even in heb geschakeld en je vorige berichten door heb gelezen......
"De moeder geen rijbewijs heeft"??!!



Wat een kul. Als dat het enige is wat er aan de hand is tenminste.

Dat heeft uiteraard geen invloed op hoe ze voor het kind zou zorgen.



En voor de rest? Eerst maar zien dat het kind er is?
Alle reacties Link kopieren
quote:lala88 schreef op 29 augustus 2013 @ 19:58:

[...]





Wij zijn realistisch. En mensen veranderen echt niet zomaar door een kind.



En daar gaat het juist verkeerd: wie zijn jullie? Hebben jullie genoeg afstand van haar of de kennis om dat te beoordelen?



Snap dat jullie bezorgd zijn maar als haar keuze vaststaat is dat haar keuze, leer dat te respecteren en steun haar. Ga niet haat dragelijk doen omdat ze niet doet wat jullie feitelijk willen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven