kan "dominant" ook goed zijn?

18-10-2014 14:53 244 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie hier jullie licht eens over laten schijnen.



Ik moet van mijzelf toegeven dat ik "dominant" ben, ik bedoel dat ik nogal (verbaal) agressief uit de hoek kan komen. Maar véél mensen voelen zich veilig bij mij en nemen mij snel in vertrouwen. Kan het zijn dat mijn dominantie hen ook een "veilig gevoel" geeft?



Is dit een goede eigenschap of iets dat ik toch beter probeer te onderdrukken?



Ik ben wel niet fysiek agressief (na 20 jaar volwassen relaties nog nooit fysiek partnergeweld gebruikt), ik houd ook rekening met de voorkeuren van anderen (zeker van mijn partner) en respecteer en waardeer hen.



Professioneel heb ik een job waar verbale strijd ook belangrijk is en daar doe ik dat dus ook op een bijzonder agressieve manier (uiteraard enkel met gebaren en woorden, nooit met fysiek geweld). Daar is het één en het ander nog explicieter (geheimen die ik weet van klanten die ze soms nog nooit tegen iemand gezegd hebben)



PS heb een nieuwe identiteit aangemaakt omdat ik elders in dit forum al regelmatig post.
Even wat psychologie van de koude grond;



Het lijkt alsof je de bewondering van de dames nodig hebt om de relatie in stand te houden. Ben je niet gewoon heel erg onzeker? Wat breng jij in een relatie anders dan het 'coachen' van vrouwen?



Je kunt jezelf niet onderdrukken, wel verbreden. Ik denk dat je je daar op moet focussen.
quote:peter75 schreef op 03 december 2014 @ 16:22:

Feit is wel dat het mij toch al een paar keer overkomen is dat van zodra zij "hetzelfde niveau" bereikte als ikzelf de relatie snel daarna ook gedaan was.

Vooral dit zinnetje intrigeert me. Maakte zij het dan uit? Of gaf je er zelf de brui aan? Mag ze je niet voorbij streven? Kon je haar niet meer steunen/coachen/verdragen als ze 'beter' was dan jij? Voelde je je bedreigd?
Alle reacties Link kopieren
Die "bewondering" is er meestal ook nog nadat de relatie beëindigd is en veel mensen hebben bewondering voor mijzelf (vooral professioneel dan) om hetgeen ik doe en bereik. De "dominantie" is natuurlijk wel weg, alhoewel ik in sommige exen nog iets van mijzelf erken.



En neen ik voelde mij niet bedreigd maar die relaties waren dan wel precies "doodgebloeid".
Alle reacties Link kopieren
quote:peter75 schreef op 03 december 2014 @ 16:55:

Die "bewondering" is er meestal ook nog nadat de relatie beëindigd is en veel mensen hebben bewondering voor mijzelf (vooral professioneel dan) om hetgeen ik doe en bereik. De "dominantie" is natuurlijk wel weg, alhoewel ik in sommige exen nog iets van mijzelf erken.Loop even naar de badkamer, trek de deur achter je dicht, kijk in de spiegel en ga jezelf een uurtje bewonderen, [...].
moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-12-2014 21:38
Reden: schelden
% gewijzigd
verba volant, scripta manent.
In een relatie zou de liefde los moeten staan van de ontwikkeling die (een van de) partners doormaakt(doormaken). Dat het precies bij het bereiken van 'gelijke hoogte' doodbloedt betekend dat jij en/ of de anderen (waarschijnlijk beide) met de verkeerde intenties de relatie in bent gestapt. Een relatie is geen project maar een routine!



Waarom ga jij een relatie aan?



Doodbloeien vind ik in relatiecontext wel een hele mooie vondst trouwens
quote:MarianneDavids schreef op 03 december 2014 @ 16:57:

[...]





Loop even naar de badkamer, trek de deur achter je dicht, kijk in de spiegel en ga jezelf een uurtje bewonderen, eikel.







@peter: Natuurlijk laat je een invloed achter op een ex. Maar dat heeft niets met jouw dominantie of 'goed zijn' te maken, maar met het feit dat je een relatie hebt gehad. Iedereen ontwikkeld zich in een relatie. Betrek niet alles op jezelf!



Als de vrouwen die je hebt gehad echt door jouw toedoen gegroeid zijn en hem daarna zijn gesmeerd, betekent dat dat je wordt gebruikt. Waarschijnlijker is dat je gewoon op hetzelfde 'niveau' bent begonnen en geëindigd toen jullie elkaar niet meer interessant vonden.
Alle reacties Link kopieren
quote:peter75 schreef op 03 december 2014 @ 16:55:

Die "bewondering" is er meestal ook nog nadat de relatie beëindigd is en veel mensen hebben bewondering voor mijzelf (vooral professioneel dan) om hetgeen ik doe en bereik. De "dominantie" is natuurlijk wel weg, alhoewel ik in sommige exen nog iets van mijzelf erken.



En neen ik voelde mij niet bedreigd maar die relaties waren dan wel precies "doodgebloeid".





Volgens mij maakt u daar een Nederlandse fout. Het is toch voor mij ipv mijzelf.

Heel kinderachtig van mij. Maar als iemand zichzelf zo briljant vind en bewondering oogt van vele.

Dat wil ik toch een beide voeten op de grond fout zien.
Alle reacties Link kopieren
quote:peter75 schreef op 03 december 2014 @ 16:55:

Die "bewondering" is er meestal ook nog nadat de relatie beëindigd is en veel mensen hebben bewondering voor mijzelf (vooral professioneel dan) om hetgeen ik doe en bereik. De "dominantie" is natuurlijk wel weg, alhoewel ik in sommige exen nog iets van mijzelf erken.



En neen ik voelde mij niet bedreigd maar die relaties waren dan wel precies "doodgebloeid".



Wel een mooi dus eigenlijk weinig meer aan en je kunt niet meer met elkaar verder. Maar er bloeit toch nog wat.?

Altijd mooi om erkenning te krijgen van je vakgenoten.
Alle reacties Link kopieren
er bloeit nog wederzijds respect
Alle reacties Link kopieren
quote:peter75 schreef op 03 december 2014 @ 17:22:

er bloeit nog wederzijds respectHoe b(l)oeiend. Heb je al professionele hulp gezocht? Als je zo'n minderwaardigheidcomplex hebt, lijkt me dat wel zinvol.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Heeft dit topic nog enig doel behalve met nieuwe overgave lezen hoe goed Peter is? Ik vind je fantastisch peter, echt waar, een beter en groter mens dan ik, een ware primus inter pares, een held, een lichtend baken, een natuurlijk leider en zo aimabel als het zelden vertoond wordt bij mensen van jouw kaliber, maar wat is het moederneukende doel van dit hagio-topic?
Alle reacties Link kopieren
Primus inter pares! Dat heb ik lang niet gehoord.



Kerol je maakt mijn dag goed.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 03 december 2014 @ 16:57:

[...]





Loop even naar de badkamer, trek de deur achter je dicht, kijk in de spiegel en ga jezelf een uurtje bewonderen, eikel.



Bijzondere uitspraak.

Ik kreeg gisteren voor minder een waarschuwing.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
quote:Miss.Innuendo schreef op 03 december 2014 @ 19:39:

[...]





Bijzondere uitspraak.

Ik kreeg gisteren voor minder een waarschuwing.Niets bijzonders aan, een kastanje, beukennootje of dennenappel is net zo (min) bijzonder.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Gossie, loopt dit topic nog steeds? Ik moest hagio googelen, dus Kerol heeft mij begeleid naar een hoger niveau. Bij Peter twijfel ik nog steeds of die zinnen wel kloppen grammaticaal en zo gezien, dus helaas nog steeds geen bloeiende bewondering vanaf hier.
Alle reacties Link kopieren
De rest niet gelezen, maar er bestaat ook een heerlijk ander soort Dominantie. Met de hoofdletter D nog wel! Misschien kan TO zich daarop gaan toeleggen? Word ie nog Meester genoemd ook! Klopt helemaal. En zijn sub eea bijbrengen, trainen, opleiden, laten gehoorzamen, over de knie leggen, enz.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
quote:kerol schreef op 03 december 2014 @ 18:15:

Heeft dit topic nog enig doel behalve met nieuwe overgave lezen hoe goed Peter is? Ik vind je fantastisch peter, echt waar, een beter en groter mens dan ik, een ware primus inter pares, een held, een lichtend baken, een natuurlijk leider en zo aimabel als het zelden vertoond wordt bij mensen van jouw kaliber, maar wat is het moederneukende doel van dit hagio-topic?
Alle reacties Link kopieren
quote:kerol schreef op 03 december 2014 @ 18:15:

Heeft dit topic nog enig doel behalve met nieuwe overgave lezen hoe goed Peter is? Ik vind je fantastisch peter, echt waar, een beter en groter mens dan ik, een ware primus inter pares, een held, een lichtend baken, een natuurlijk leider en zo aimabel als het zelden vertoond wordt bij mensen van jouw kaliber, maar wat is het moederneukende doel van dit hagio-topic?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Suzy65 schreef op 03 december 2014 @ 22:03:

De rest niet gelezen, maar er bestaat ook een heerlijk ander soort Dominantie. Met de hoofdletter D nog wel! Misschien kan TO zich daarop gaan toeleggen? Word ie nog Meester genoemd ook! Klopt helemaal. En zijn sub eea bijbrengen, trainen, opleiden, laten gehoorzamen, over de knie leggen, enz. Brrr... ik pas

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven