** LDR deel 13 **

05-01-2010 12:39 3084 berichten
LONG DISTANCE RELATIONSHIPS

deel 13







Hier is deel 12:

Long Distance Relationship (LDR) nr.12
Alle reacties Link kopieren
Es, dat kan wel kloppen.

Jooles, er gebeuren wel steeds erge dingen, maar dit springt er toch wel uit lijkt mij.
Alle reacties Link kopieren
Es
Alle reacties Link kopieren
Marg, je hebt gelijk, het springt er ook uit. De omvang is enorm. En waarom de tsunami-ramp dichter bij mij stond, heb ik net al uitgelegd. Eigenlijk slecht, maar zo werkt het ben ik bang.
Italiaans is geweldig :D. Heb donderdag met de Sud Tirolers kunnen oefenen, al was het wel flink weggezakt en kostte het me veel moeite. Het ging nog redelijk! En het voordeel was, zij praten ook een dialect wat meer op het duits lijkt (dat kon ik gewoon verstaan) en Italiaans is voor hun ook een tweede taal.



Jammer dat het wegzakt als je het een tijd niet gebruikt..



En hahahahahaha, moest zoooo lachen om die 19-jarigen-optie! Afgelopen week hadden wij hier de invasie uit Enschedeeeee. Scholieren die hier een midweek komen wintersporten. Dat accent is al om van in je broek te piesen, men o men, wat heb ik daar keihard om gelachen! Er zaten best leuke exemplaren tussen, al zijn het nog echt van die broekjes. En toen er op het laatst eentje iets teveel aandacht aan mij en nog twee 30-jarige meiden besteedde, kwam een docent ingrijpen (ja, echt!). Terwijl hij niets bijzonders deed, behalve fragmenten uit New Kids nadoen (kennen jullie dat?). Ik kende het niet, tot we met Oud en Nieuw die filmpjes gingen kijken. En nu hebben we hier onderling grapjes met teksten uit die filmpjes. 'Kiek em goan!'. Nou ja, lachen om niks, daar komt het op neer.

Hij gaf me een zoen op mijn wang, omdat ik hem zo schattig vond. En toen stond de leraar er ineens. Dat het beter was dat die jongen NU meeging naar het hotel. Ehm, oke.. ik doe hem niks hoor!



Maar 18/19 is wel echt heel jong hoor. Ik weet het niet. Deze jongen was wel heel schattig, maar of het echt wat zou zijn, in bed.. hij zal de tijd van zijn leven hebben wrs, maar of dat andersom ook zo geldt.. ik twijfel :D.

Doe mij maar een oudere vent die weet waar alles zit ;).



Haha.. Marg! Die broertjes!! Ja, dat weet ik ook nog. Dat je op een dag ineens dacht, huh? Dat was toch die puistenkop? Wat een lekker ding!!!! Maar ergens was dat gek.

Fijn trouwens dat je het zo naar je zin hebt. Klinkt als een goed nieuw begin van een nieuwe baan en een beetje een nieuw leven, leuke nieuwe mensen om je heen! Goed zo!!



LaMoon, hoe voel jij je trouwens? Moe? Ik vond rond de 6-7 maanden het leukst. Dan heb je een goede buik, iedereen ziet dat het een baby is en geen vetrandje ;), voel je je het fitst en ben je nog handig in bewegen.



Spijker, jij bent toch onwijs dun! Houdt toch op!!

Veel mensen hebben rond hun 30e al wel een rugzak, denk ik, tja.. grote kans dat je alleen maar meer zulke types tegen komt, hoe ouder je wordt.



Nemo, heb je echt een litteken overgehouden? Die van jou was ook ontstoken, toch? Jakkes.

Mijn knieen zijn goed geheeld ;).



Marg, ik heb het gemist, omdat ik echt daaaaagen geen nieuws heb gevolgd. Druk, vliegen en rennen en dan wil ik 's avonds hersenloze tv kijken. Niet nadenken. Stom misschien, maar dat is wat werkt. Of ik ga lezen met een muziekje op. Of zuipen. Maar nieuws volg ik in zo'n periode niet/nauwelijks.



Toen ik nog met asielzoekers werkte, was ik beter op de hoogte van de wereldellende, vooral in Afrika en Azie, waar de meeste mensen vandaan kwamen. Veel nare verhalen, veel verdriet en veel pijn. Die verhalen kan ik me nog goed herinneren en er zijn nog veel mensen die ik me zo voor de geest kan halen. Ook verhalen over Afrika, de narigheid en ellende, maar ook de mooie dingen.



Ik had een stukje gelezen, vanmorgen, Marg, op dat topic en moest glimlachen bij die stomme reacties van Paloma in het begin. Tja, zo iemand heeft geen idee. Begrijpt niet dat die mensen niet achterlijk zijn of debiel. Lekker makkelijk om vanaf de luie bank in je warme woonkamer te roepen dat die mensen het allemaal niet snappen en ze te dom zijn om er wat van te maken.

Alsof wij het allemaal zo perfect doen.

Je ziet het zelfs hier, hier komen ook veel NLers die doen alsof de Tirolers achterlijk zijn. Sommige zijn ook wel heel anders, maar ga eens een gesprek aan, dan blijkt wel dat het ook gewone mensen met dromen en wensen en idealen zijn. Die ook maar gewoon hun best doen.
Alle reacties Link kopieren
Es, om even op vrijgezellige collega terug te komen: er waren schijnbaar al een paar "incidenten" waarbij bleek dat zij niet zo serieus was wb relatie als hij. Hij wilde bv allang samenwonen. En er waren nog wel een aantal dingen, die hij viavia moest horen. Toen heeft hij haar geconfronteerd, gevraagd hoe zij het nou zag, dat ie duidelijkheid wilde. Toen zei zij: ach, 50-50 dat we samenblijven, ik weet t verder niet. Toen zei hij: nou, dan lijkt het me hierbij klaar, onze relatie (met in z;n achterhoofd: nu gaat ze roepen: neeneenee, ik wil je niet kwijt! etc) Maar ze zei: ok, dan is het nu over.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ondertussen nog steeds (al heel de fucking dag) aan een samenvatting bezig.

Bah!



En mr Lek zit allerlei dingen te twitteren maar kan niet even online op paiq komen. En ik zit op mn handen. Al meer dan een week. Voel mn vingers niets eens meer.

AAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHH word gek van dit schoolgebeuren!!!!!!!!!!!

(en van mannen!)
Alle reacties Link kopieren
En wat mij betreft, ik vind het wel erg (inmiddels weet ik ook wel hoe en wat en ik volg het ook), maar het is niet zo dat mijn wereld erdoor op zijn kop staat. Ik heb het druk, ik kamp met een winterdip, ik heb het gevoel dat ik het niet echt dicht bij kan laten komen. En het is zo surrealistisch. Zo onvoorstelbaar erg, zo niet te bevatten. Er is daar gewoon heelemaal niets meer. Je kunt het niet begrijpen.

En nu ik erover nadenk, bij mij zijn ook beelden blijven hangen van mensen die alleen maar kwaad waren. Kwaad erop dat de hulp niet sneller op gang kwam, dat de president en het buitenland niets deden (in hun optiek). Ik heb niet zo heel veel beelden gezien van mensen die huilen, die ontreddert zijn.

En als je dan ook nog weet dat het land al jaren door steun van de VN op de been wordt gehouden en dat er weinig vooruitgang in zit, weinig initiatief. Dan krijg je toch een beetje het gevoel dat de mensen ondankbaar zijn of zo. En ik vind dat ik dat niet mag schrijven, want ik weet ook niet hoe ik reageer als mijn hele familie onder het puin ligt. Maar het toeval wil dat ik niet zo lang geleden een interview las met een prister annex arts die daar woont en die ook klonk alsof hij de hoop al heeft opgegeven dat het daar ooit iets wordt. En dat mensen zich veel te makkelijk aanleunen en helemaal geen initiatief nemen om hun land beter te maken. Al moet je ze vergeven dat het een heel jong land is met een gemiddelde leeftijd van 17 of zo met een werkeloosheid van 90%. Eigenlijk kun je van die mensen ook niet verwachten dat zij hun problemen oplossen. Maar zeker nu lijkt het zo een groot probleem, waarvan je niet weet waar als eerste aan de slag, zodat je bij voorbaat al resigneert.



Zoiets denk ik. Geen idee of ik het nu goed verwoord.
Mmm. Ik zit op de tiepstoel ofzo. Wat een lap!



Jooles, niemand WIL carpetburn. Geloof me.

Mijn knieen hebben twee weken open gelegen en bleven zeker een week bloeien. Ik heb bijna twee weken met pleisters op mijn knieen gelopen . En pijn! Men o men.



En ik begrijp je wel. Ik denk dat het komt omdat ik het nieuws steeds mis, er geen speciale uitzendingen over gezien heb en ik genoeg aan mijn hoofd heb. Dat telt zeker mee, hoe erg dat ook is.

Maar natuurlijk is het afschuwelijk. Alhoewel ik sinds ik zelf een kind heb, zulke dingen ook niet meer echt goed trek. Alleen het idee al dat er moeders zijn die hun kind verliezen, of dat nu daar is of hier in het dorp, ik trek dat niet meer zo goed.
Alle reacties Link kopieren
Ine, bloeien



Flauw, sorry
Dat was bewust , ik vond het wel grappig zo .
Alle reacties Link kopieren
Ik snap eerlijk gezegt niet zo goed hoe je aan een carpetburn komt. Waarschijnlijk heb ik nog nooit echt passivolle seks gehad, want ik heb tot nu toe altijd nog stop geroepen tijdens de seks als iets pijn deed met het gevaar de stemming te bederven. Ik ben geloof ik nog nooit zo in seks opgegaan dat ik niets om mij heen meer mee krijg. Of ben ik gewoon een miepje de snel pijn heeft?
Alle reacties Link kopieren
Ik wil natuurlijk stiekum ook geen carpetburn, maar gewoon lekkere seks. Kan me voorstellen dat het enorm pijn deed. Schaafwonden zijn altijd pijnlijker dan "gewone" wondjes.



En kan me voorstellen dat je als je een kind hebt, je zo'n ramp meer aangrijpt. Je denkt dan meteen: oh, wat als mijn kind... en zo.



Es, ik vind het goed verwoord. Ik kan verder niets zeggen over de mensen daar, daar heb ik me niet in verdiept. Kan me best voorstellen dat je, als je familie.vrienden onder het puin liggen, 5 minuten al te lang is om op hulp te moeten wachten, laat staan dagen. Maar ik ken de achtergronden (zoals jij met VN etc) niet, dus daar kan ik verder niet over oordelen.
Alle reacties Link kopieren
Ow, Ine, sorry, die grap had ik niet door...
Alle reacties Link kopieren
Carpetburn... ben dus geen expert, maar als je over de vloerbedekking met je naakte huid schuurt, wordt dat een brandwond. Vergelijk het met slidings op een kunstgrasvoetbal- of kunstgrashockeyveld, ook zo fijn (daar kan ik dan wél weer over mee praten...) En ja, dat gebeurt volgens mij idd vooral in the heat of the game, zowel bij de seks als tijdens de sportwedstrijd



Nemo, Ine, leg ik het zo nou een beetje goed uit?
Alle reacties Link kopieren
quote:Jooles schreef op 16 januari 2010 @ 21:43:

Marg, je hebt gelijk, het springt er ook uit. De omvang is enorm. En waarom de tsunami-ramp dichter bij mij stond, heb ik net al uitgelegd. Eigenlijk slecht, maar zo werkt het ben ik bang.



Dat begrijp ik heel erg goed. Echt!

Maar de rest van Nederland zat toen niet in Indonesië!



Es, ik denk dat als je in een land woontw aar de overheid gewoon niet bestaat eigenlijk, je natuurlijk wel behoorlijk pissig wordt als er zoiets gebeurt en er komt maar geen actie. Ik meen me te herinneren dat de mensen in New Orleans ook zo reageerden. Toen vond iedereen het schande van de regering, nu vindt iedereen het schande van de bevolking

Verder is het misschien wel 'ondankbaar' maar ook na lang nadenken kan ik geen één ding verzinnen waar de bevolking van Haiti de eigen regering of de buitenlandse regeringen dankbaar voor moet zijn.



Het land wordt (economisch) niet op de been gehouden door de VN als je het mij vraagt, eigenlijk wordt het economisch überhaupt niet op de been gehouden.



Dat je passief wordt als je in een land woont waar geen regering en geen stabiliteit is kan ik mij dan wel weer ont-zet-tend goed voorstellen. Waarom zou je bv. gaan werken (want met het geld kan je niets kopen), waarom zou je een bedrijf beginnen voor jezelf, want straks komt er een orkaan, over een half jaar komen er rebellen langs en dan is er een staatsgreep en ben je al je geld toch weer kwijt. Wie begint dan nog ergens aan?

Maargoed, zelfs al was het een land met toevallig allemaal mensen met zwak karakter en lamzakken mentaliteit..........



Op CNN.com staat een heel dossier trouwens, met verhalen en foto's. Ik heb juist wel veel wanhoop gezien, oa hier (waarshcuwing: heftig).



hier een indrukwekkende fotoreportage van El País (ook heftig)

Alle reacties Link kopieren
Nee, dat is waar, niet heel NL zat in Indonesië. Maar "we" (Nederland) hebben wel een hechtere band met Indonesië, gezien de geschiedenis, dan met Haïti. Én ik denk dat ook Es' redenatie wb vakantieland meespeelt. Er zijn denk ik meer NLers in Indonesië en Thailand geweest dan op Haïti. Wat niet wegneemt dat de ramp en de impact voor alle landen en inwoners enorm is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ine schreef op 16 januari 2010 @ 21:45:



Je ziet het zelfs hier, hier komen ook veel NLers die doen alsof de Tirolers achterlijk zijn. Sommige zijn ook wel heel anders, maar ga eens een gesprek aan, dan blijkt wel dat het ook gewone mensen met dromen en wensen en idealen zijn. Die ook maar gewoon hun best doen.



Heel mooi gezegd. Uiteindelijk is dat iedereen denk ik.

Is niet erg als je sommige dingen stom vindt, maar dit moet je toch nooit uit het oog verliezen denk ik.



Ik mis trouwens ook weleens nieuws hoor, omdat ik een paar drukke dagen heb. k weet niet of jullie je de Hofstadgroep nog herinneren, ik was toen de hele dag in Den Haag geweest! En 's avonds zei iemand er iets over en ik Huh, wat dan? Zij spraken al de hele dag over niets anders



Maar ik vroeg het me meer af omdat ik me afvroeg of dit nieuws dan wel bv. op de voorpagina staat van de Spits en of je er mensen over hoort praten op het werk, enzovoort.
Alle reacties Link kopieren
Lekker combi zo,Haitie en carpetburn.

Dat kan alleen hier



es ik weet niet hoe het met jou zit, maar als ik geil ben Goed geil. Dan kan de wereld rondom me vergaan. Ik voel dan echt geen pijn. Noppes. Als het zeer zou doen zou ik er wel mee op houden. Maar dat is het nu juist. Dat voel je toch in the heat of the moment?

Daarna wel.

Daarna heel erg wel.



En jooles, goed verwoord.
Alle reacties Link kopieren
Even over die rugzakjes, voglens mij bedoelen we daar wat anders mee? Wat is een rugzakje?



Ik bedoel daar niet mee 'levenservaring' maar 'shit en problemen'. Zoals idd. een stalkende ex, psychisch in de knoop zitten, niet ok zijn met jezelf, grote schulden, dat soort ellende.



Ine, that reminds me, ik heb ook een heeeeeeeel andere definitie van dronken dan jij denk ik! Jij schreef gister 'ik was wel dronken, maar kon nog gewoon helder nadenken'. Toen dacht ik huh?! Dat is voor mij juist wat dronken van aangeschoten scheidt!



Trouwens wel Heel Erg Naar dat je vermoedt dat er iets in je drankje is gedaan. Gatver! Dat lijkt me een enorm nare ervaring, je kan daar heel onzeker van worden denk ik, en het kan een heel onveilig gevoel geven! Hoe ervaar jij dat?
Alle reacties Link kopieren
Oh, nog één ding, mijn leven gaat ook gewoon door hoor. En ik heb niet eens grote issues om over na te denken maar ik denk ook gewoon aan het werk, mijn business idee, zal ik vandaag mijn haar eens krullen of niet, en jongejonge ik heb echt geen kleren meer in de kast hangen. Maar dat kan, denk ik, toch prima samengaan. Tenzij het je natuurlijk persoonlijk raakt en het om jouw familie of land gaat.
Alle reacties Link kopieren
Mijn broer en ik hadden het net nog over de ramp, op onze typische cynische manier: dat moet je ook niet de 2e week van januari doen, zoiets moet je met kerst doen. Dan hebben we allemaal tijd om er over te praten en zin om geld te geven aan goede doelen. Nu zien we wat december heeft gekost, zijn we op dieet, sacherijnig van de goede voornemens en moeten wij ook weer gewoon voor ons geld werken hoor.

Ja ik weet het, übercynisch, maar ik ben ergens bang dat het toch wel een beetje zo werkt...
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Alle reacties Link kopieren
quote:Margaretha2 schreef op 16 januari 2010 @ 22:14:

[...]





Dat je passief wordt als je in een land woont waar geen regering en geen stabiliteit is kan ik mij dan wel weer ont-zet-tend goed voorstellen. Waarom zou je bv. gaan werken (want met het geld kan je niets kopen), waarom zou je een bedrijf beginnen voor jezelf, want straks komt er een orkaan, over een half jaar komen er rebellen langs en dan is er een staatsgreep en ben je al je geld toch weer kwijt. Wie begint dan nog ergens aan?



Ok, hier wil ik even op inhaken. Wat vind jij dan van de Somalische piraten? Somalië heeft ook geen regering. Het land is arm. Er zijn rebellen. Én er zijn piraten. Die onschuldige koopvaardijschepen en hun onschuldige bemanning (van zo'n beetje alle nationaliteiten) aanvallen onder het mom van: wij hebben niks, onze regering is k*t, dus dan gaan we maar "rijke" schepen kapen om geld te krijgen. Dat vind ik dus niet kunnen. Daar zou iets aan gedaan moeten worden. Want niet alleen de bemanning van gekaapte schepen houdt hier een trauma aan over, ook bemanning van schepen die door die golf van Aden moeten, staan onder enorme spanning en stress. Schepen mogen geen privé-beveiliging aan boord (met wapens zijn ze strafbaar), maar er is ook niet altijd militaire hulp in de buurt. Piraten, die worden opgepakt worden vrijgelaten omdat geen land ze wil hebben om ze te berechten en gaan daarna vrolijk verder met de kaping van het volgende schip. De piraten die nu in NL vastzitten, vinden het hier wel lekker en zijn van plan om een uitkering aan te vragen. Dat is toch van de zotte?! Wat vind je hier nou van?
Alle reacties Link kopieren
Ine, denk je echt dat er iets in je drankje zat? Wat dan? Misschien een rare opmerking maar ik heb nogal eeh, ervaring met allerlei drugs zeg maar. Ik kan me niet voorstellen dat er iets is dat in je drankje gekiept wordt en dat jij opdrinkt zonder het te proeven. Dat bestaat echt niet. Kan het niet gewoon dat de alcohol eens een keer verkeerd viel?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Alle reacties Link kopieren
Is het niet zo dat je bv GHB niet proeft in je drankje? Tenminste, dat heb ik gelezen, want verder dan een joint ben ik nooit gekomen. Lijkt mij trouwens ook verdomde eng om zoiets in je drankje te krijgen. Ine, voel je je nu niet een beetje onzeker/onveilig?
Alle reacties Link kopieren
ok, m'n katje vraagt aandacht. Ga dus maar ns met haar op de bank kroelen en morgen jullie reacties op mijn piratenbetoog lezen (hopelijk).



Welterusten allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven