Mag jouw partner in je telefoon kijken?

24-10-2016 18:53 359 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie 'm de laatste paar dagen overal op Facebook voorbij komen, en de discussie is hier weer een tijdje geleden geloof ik, dus het leek me wel leuk om hem er nog eens in te gooien;



Mag jouw partner in jouw telefoon kijken?

Vindt je het vervelend als je partner jouw telefoon gebruikt? En zo ja, waarom? Heb je spannende geheimen, dingen te verbergen of wat voor reden zit er achter?

En misschien een stap verder? Mag jouw partner al jouw sms-jes, appjes lezen, je belgeschiedenis bekijken? Je pb's op Facebook lezen?



In plaats van smartphone kan het bijvoorbeeld ook nog over laptop of tablet gaan.



TO trapt af; I couldn't care less. Als ie al mijn appjes wil lezen, moet ie dat zelf weten (ik wens 'm veel sterkte) en op Facebook enzo heb ik ook niet zoveel te verbergen. Ik zie gewoon het punt niet waarom het zo privé zou zijn en een drama als de ander alles ziet. Geldt ook voor mijn laptop of de inhoud van mijn handtas.



En jullie?
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 25 oktober 2016 @ 19:21:

[...]





Als je je partner in bepaalde gevallen beschouwt als een wildvreemde achter de kassa, zou ik nog eens goed over mijn relatie gaan nadenken...Ik denk dat je mijn post nog even een keer moet lezen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Timetraveler schreef op 25 oktober 2016 @ 19:47:

[...]



Ik denk dat je mijn post nog even een keer moet lezen.



Ik was met name geïnteresseerd in je laatste zin, die er in mijn perceptie op neerkwam dat als je je partner vrije toegang tot je telefoon zou verschaffen, je alle geheimen van je leven net zo goed aan een wildvreemde bij de kassa zou kunnen vertellen...



Dat snap dan dus niet.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 25 oktober 2016 @ 19:49:

Dat snap dan dus niet.Dat blijkt. Lees dat bericht gewoon nóg een keer.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 25 oktober 2016 @ 19:49:

[...]





Ik was met name geïnteresseerd in je laatste zin, die er in mijn perceptie op neerkwam dat als je je partner vrije toegang tot je telefoon zou verschaffen, je alle geheimen van je leven net zo goed aan een wildvreemde bij de kassa zou kunnen vertellen...



Dat snap dan dus niet.Nee dat bedoel ik niet . Wat ik bedoel is wanneer een vriendin iets wat ik als echt privé beschouw, zonder het even te checken, door vertelt aan haar partner (dus niet ik aan mijn eigen partner) het voor mij net voelt of ik het net zo goed rechtstreeks aan haar partner had kunnen vertellen. Of aan iemand achter de kassa van de supermarkt voor mijn part.
Alle reacties Link kopieren
quote:PowerCube schreef op 25 oktober 2016 @ 09:34:





Ik heb op zich geen geheimen voor mijn man. Als iemand mij in vertrouwen iets wil vertellen dan vind ik dat prima, maar ik wil zelf kunnen bepalen of ik dat vervolgens met mijn man deel. Ik heb geen zin om met een geheim belast te worden waar ik vervolgens mogelijk zelf over ga piekeren zonder dat met mijn man te kunnen delen.

.



Maar dan kan je dat toch zeggen, zo van prima dat je met iets in vertrouwen verteld maar ik behoud me de vrijheid voor het met mijn man te delen.



Ik vind het volstrekt normaal als mijn partner een goede vriend / vriendin heeft en dat ze elkaar in vertrouwen dingen vertellen waar ik niets van weet (mag weten)

Getrouwd zijn betekend niet dat je geen vriendschappen hebt buiten je huwelijk die ook heel belangrijk zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 24 oktober 2016 @ 23:49:

[...]





Ik kan me er niks bij voorstellen dat ik een ander meer vertrouw dan mijn partner, of meer intimiteit geef, in welke vorm dan ook (dus ook het "delen van een geheim"), dan mijn partner. Anderzijds weten mijn/onze vrienden dat hun vertrouwelijke zaken veilig zijn bij óns. Met de nadruk op "ons". Ongeacht of de ander nou een vriend van mij of mijn partner is oorspronkelijk. Dus ik heb ook geen wachtwoord ofzo op mijn mobieltje, en mijn man ook niet. Waarom?Dan kan er nog een situatie ontstaan dat een vriend iets met jou wil bespreken en niet met "ons" dan is het aan jou (zie ook mijn vorige posting) om aan te geven dat een bericht naar jou een bericht naar "ons" is en dan kan die persoon zelf bepalen of ze door wil gaan met wat ze schrijft of misschien wel belt.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man kijkt regelmatig in mijn telefoon.

ik niet bij hem.

Ik heb gister hem erop aan gesproken dat hij bij whattsapp zelfs de appjes van mijn vriendinnen door scrollt .

Dan zegt hij dat hij nieuwsgierig is.

Gister was ik aan het douchen . Toen hoorde ik opeens in de douche de Bluetooth speaker aangaan .

Was het mijn man die muziek aan zette via mijn telefoon , prima.

Kijk ik aan het eind van de avond bij de apps die geopend zijn.

Staat daar de standaard Facebook app tussen ( ik heb geen Facebook) my knox ofzo ook een standaard ding van Samsung.

Blijkbaar vertrouwd hij me niet vind dat niet zo fijn eigenlijk.

Hij vraagt ook continue wat doe je met wie app je
quote:vloerkleed schreef op 26 oktober 2016 @ 09:17:

Ik heb gister hem erop aan gesproken dat hij bij whattsapp zelfs de appjes van mijn vriendinnen door scrollt .

Dan zegt hij dat hij nieuwsgierig is.

[...]

Blijkbaar vertrouwd hij me niet vind dat niet zo fijn eigenlijk.

Hij vraagt ook continue wat doe je met wie app jePfff, lekker dan. Waarom vertrouwt hij je niet? Waarom wil hij een relatie met iemand die hij niet vertrouwt en waarom wil jij een relatie met iemand die jou niet vertrouwt?
Ja, mijn partner mag in mijn telefoon kijken en ik in zijn telefoon.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven