Meevaller voor hem of ons?

10-05-2014 23:28 221 berichten
Vorige maand heeft mijn vriend, met wie ik 10 jaar samenwoon, ¤ 1000 gewonnen in de staatsloterij. Nu ben ik vrij makkelijk met geld, als het met mij financieel goed gaat profiteren mijn vriend en familie daarvan. Had ik die prijs gewonnen was de helft naar mijn vriend gegaan en de andere helft was bij mij gebleven.



Wij hebben onze financiën gescheiden geregeld met een gezamenlijke rekening en nog ieder onze rekening. Dat neemt niet weg dat de kleding voor mijn vriend en vakanties voor een groot deel vanuit mijn rekening betaald worden, gewoon omdat het kan en ik dat mijn vriend gun.



Het staatslot had mijn vriend vanuit zijn eigen rekening gekocht, dus had hij een leuke meevaller. Toen het bedrag was bijgeschreven werd ik nog er nog enthousiast bij geroepen om het te kunnen zien.



Mijn reactie was redelijk lauw, aangezien ik al wist dat hij het compleet voor zichzelf zou houden. Vriend pissig omdat ik niet enthousiast voor hem was. En ik houd mijn bek. Durf mijn teleurstelling in zijn houding niet uit te spreken. Bang dat het jaloerse indruk maakt als ik uitspreek dat ik ook iets verwacht had.
quote:Amand schreef op 21 juli 2014 @ 18:10:

Is dat gescheiden houden van de financiën opeens geen goed idee meer nu hij over geld beschikt, TO?Jawel, ik wil er geen cent van hebben. Iets ander is dat hij geen geld heeft voor een vakantie en net doet alsof hij geen goed gevulde spaarrekening heeft.
quote:anoniem281213 schreef op 21 juli 2014 @ 18:17:

[...]





Jawel, ik wil er geen cent van hebben. Iets ander is dat hij geen geld heeft voor een vakantie en net doet alsof hij geen goed gevulde spaarrekening heeft.Ja daar zou ik snel klaar mee zijn. Wat een oetlul.
quote:Haley schreef op 21 juli 2014 @ 18:17:

En ik ben ook wel benieuwd hoe het tussen mei en nu verlopen is. Meerderen hier stellen vragen, of je bijv. nog kleding voor hem hebt gekocht. Het valt me op dat je daar geen antwoord op geeft.Geen kleding meer gekocht, alleen dat hotel staat nog open.
quote:anoniem281213 schreef op 21 juli 2014 @ 18:20:

[...]





Geen kleding meer gekocht, alleen dat hotel staat nog open.Ga met 'n vriendin ipv met hem. Als het op jouw naam gereserveerd is, kun je de reservering ook wijzigen.
Alle reacties Link kopieren
En waarom zeg jij er niets van dan??



Je kan toch gewoon vertellen wat je dwars zit??



Doe dat eerst even, kijk dan wat hij zegt.

Dan horen we het wel.
Het hotel kun je 50/50 betalen.

Wil hij dat jij alleen betaalt, dan zou ik serieus overwegen deze relatie de beëindigen.

Dit gedrag is zo onacceptabel. Profiteur is het.

Je hoeft je geld niet te delen, maar als je dat niet wilt, dan moet je ook niet verwachten dat een ander wel dingen voor jou koopt.
Ik zou 'm zeggen dat ie voor eind van de maand die 50% voor het hotel naar jou over moet maken en als het niet op jouw rekening staat, dat je dan met 'n ander gaat. Niet meer met je laten sollen, hij heeft van je geprofiteerd, maar ook omdat je zelf van je hebt laten profiteren.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind TO helemaal niet zo makkelijk met geld als ze beweerd. Als je zo rekent dat iemand iets met je deelt, ben je er niet makkelijk mee.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
En jullie praten niet gewoon?



Wie weet heeft hij een ding met geld (vroeger niet veel gehad dus nu zuinig, of wil hij gewoon ene erfenis niet meteen aan 'fun' uitgeven).



Als je het er niet eens open (dus niet beschuldigend) over hebt, dan weet je het niet.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Niks meer voor hem betalen, heel makkelijk!
Nou, dan is dit dus een mooie leerschool voor jou geweest. Alleen nog jouw deel op de gezamenlijke rekening storten en verder alles strikt gescheiden houden.



Alle uitstapjes enz op 50/50 basis anders geen uitstapjes meer. Hij eerst zijn deel op jouw rekening storten, dan kan jij de rekening verder afhandelen.



Eigen kleding betalen. Behandel hem zoals hij jou doet.



Wil hij zijn aandeel in uitstapjes niet betalen, ga dan gezellig met een vriendin.



Verder je relatie eens goed onder de loep nemen, wil je zo oud worden met hem. Wat als er straks kinderen komen?
Stomme vraag misschien, maar communiceren jullie ook wel eens met elkaar? Je kunt toch gewoon, op een normale toon, tegen hem zeggen hoe jij je erbij voelt dat hij die 1000 euro aan zichzelf opmaakt? En hoe het voor jou voelt dat hij net doet alsof de erfenis er niet is en hij geen geld heeft voor vakantie?



Sowieso snap ik gescheiden financiën ook niet zo goed als je al heel lang bij elkaar bent. En ik ben erg blij dat mijn man niks om geld geeft. Wij delen alles en hij krijgt een vette bonus als hij zijn targets heeft gehaald en daarvan gaat het grootste deel op onze gezamenlijke spaarrekening en we krijgen allebei wat 'speelgeld' voor onszelf om iets leuks mee te doen, allebei hetzelfde bedrag dus.
quote:momo1980 schreef op 21 juli 2014 @ 19:09:

Stomme vraag misschien, maar communiceren jullie ook wel eens met elkaar? Je kunt toch gewoon, op een normale toon, tegen hem zeggen hoe jij je erbij voelt dat hij die 1000 euro aan zichzelf opmaakt? En hoe het voor jou voelt dat hij net doet alsof de erfenis er niet is en hij geen geld heeft voor vakantie?Dat je de vraag moet stellen geeft eigenlijk al het antwoord: "nee".
Hoe moet dat dan als er kinderen komen? Of als jullie gaan trouwen? Hoe gaan jullie dan met de financiën om? Kind moet kleding, wie gaat dat betalen? Wie betaalt voor het kind als jullie met zijn drieën dan ergens heen gaan?

Ik vind jullie niet bij elkaar passen, zoals jullie beide met jullie handen om je stapeltje geld heen zitten en elkaar over de tafel kwaadaardig aan zitten te loeren en vooral niet een cent meer aan elkaar willen besteden. Dat is einde oefening.
quote:elninjoo schreef op 21 juli 2014 @ 18:13:

[...]



Dus hij had al 'n auto en jij niet? Waarom koop je dan geen eigen auto ipv zijn kleding te sponsoren? Ik zou er wel klaar mee zijn in elk geval. Hopelijk is het huis wel van jou en kun je hem uitzetten.

En dat weekend weg met hem zou ik annuleren. Ga lekker zelf of met 'n vriendin op vakantie.Nee, ik heb zelf geen auto. Zou makkelijk zijn maar geen absolute noodzaak. Alleen werd er door hem voor mij besloten dat ik er geen behoefte aan zou hebben en daarnaast was het volgens hem toch te duur per maand.
quote:Doreia schreef op 21 juli 2014 @ 20:04:

Hoe moet dat dan als er kinderen komen? Of als jullie gaan trouwen? Hoe gaan jullie dan met de financiën om? Kind moet kleding, wie gaat dat betalen? Wie betaalt voor het kind als jullie met zijn drieën dan ergens heen gaan?

Ik vind jullie niet bij elkaar passen, zoals jullie beide met jullie handen om je stapeltje geld heen zitten en elkaar over de tafel kwaadaardig aan zitten te loeren en vooral niet een cent meer aan elkaar willen besteden. Dat is einde oefening.Wees gerust, kinderen komen er niet.
Alle reacties Link kopieren
Maar als je ooit bent begonnen met gescheiden rekeningen, dan was dat van zo'n erfenis toch ingecalculeerd. Dat weet je toch, dat dat kan gebeuren?



Ik snap, net als de rest, niet dat jij voor hem dingen betaalt, als je alles gescheiden hebt. En nu blijkt dat hij met 'gescheiden' ook bedoelt 'gescheiden', qua geld. Maar hij was kennelijk gewend dat jij alle vakanties en dergelijke betaalde. Zoals ik het lees had HIJ het idee van gescheiden rekeningen en jij van gezamenlijke rekening, en daar kwam je pas achter, toen hij 1000 euro won. En toen kreeg hij ook nog een erfenis en zie je ineens dat hij veel geld heeft en jij er schamel bij afsteekt.

Sja..



het wáren de afspraken. Daar heb je ooit mee ingestemd.



Overigens hebben mijn man en ik alles gezamenlijk, maar mijn ouders hebben geregeld dat het geld dat ik van hen erf op een aparte rekening komt, waar mijn vriend/man niet aan kan komen, ook al zijn we in gemeenschap van goederen getrouwd. Juist ivm scheidingen enzo. Kan mijn man niet zoveel schelen. Die wil gewoon dat we zo min mogelijk erven en mijn ouders zoveel mogelijk opmaken (wat ze goed afgaat )



Ik zou zeggen: goed gesprek. Zeggen dat dit van dat gescheiden geld jou niet meer zo goed bevalt. Maar het komt wel wat apart over, nu hij net een erfenis gehad heeft, wat mij betreft.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:beetjegek schreef op 11 mei 2014 @ 14:37:

Kier zegt dat hij een buffer aan het aanleggen is voor ons, maar toen de wasmachine stuk ging kreeg ik een tweedehandse die ook niet goed werkt. En zelf bestelt hij van alles voor zijn hobby. Het is gewoon een gier en dat zeg ik hem dus ook. Fijn detail is dat mijn ex ook niks aan zijn dochter bijdraagt. Alleen aan zichzelf. Fijn die mannen nowadays...



"Kreeg jij een tweedehands" want de was / huishouding is van jou? Daar gaat het al fout. Het idee dat het huishouden en alles wat daarvoor aangeschaft moe worden van jou is. Of brengt hij zijn kleding naar een wasserette?



Anyways, het is 2 maanden later. Hoe gaat het nu bij jou, Beetjegek? (of heb ik daar een topic over gemist?) Ik vind jouw situatie een stuk schrijnender dan die van TO. Je hebt een kind met deze man, maar nog steeds is hij het belangrijkst en komt kind volledig voor jouw rekening? Klinkt niet goed.
Later is nu
Ik denk dat deze relatie geen toekomst heeft.
quote:anoniem281213 schreef op 21 juli 2014 @ 20:07:

[...]





Nee, ik heb zelf geen auto. Zou makkelijk zijn maar geen absolute noodzaak. Alleen werd er door hem voor mij besloten dat ik er geen behoefte aan zou hebben en daarnaast was het volgens hem toch te duur per maand.

Eerlijk gezegd snap ik hem daarin dan wel. Als jij behoefte aan 'n auto had, dan had je er zelf al wel eentje gehad. Of je had zo vaak zijn auto ingepikt dat hij blij zou zijn daar vanaf te zijn met de geerfde auto.

Je komt niet voor jezelf op en hebt over jezelf laten lopen. Denk dat het 'n vrij kansloze relatie is. Dat de een wat meer betaalt als de ander krap zit, okee, maar je verwacht dan idd dat 'n meevaller bij diegene er toe leidt dat hij jou 'ns extra wil verwennen. Dat doet ie niet, hij zorgt alleen voor zichzelf. Dus hoog tijd dat jij dat ook gaat doen!
Alle reacties Link kopieren
quote:goddess23 schreef op 11 mei 2014 @ 18:13:

Ik moet toch echt even toevoegen dat ik niet snap dat er vrouwen zijn die alles voor hun vriend betalen. Hun belastingteruggave delen, grote bedragen lenen aan hun vriend en het nooit terug krijgen. Dat gaat mijn pet te boven. Je bent toch geen hoer die aan een pooier al haar geld afstaat en hij plukt alleen maar de vruchten? Kan een man nog zo lief zijn, maar om eerlijk te zijn moet ik echt een bord voor mijn kop hebben wil dat mij overkomen. Ik weiger mijzelf te hoereren. Ik ga echt niet iedere dag naar mijn werk om een of andere malloot zijn hobby's te bekostigen van MIJN geld.

Dan mag hij ook nog met mij naar bed als toetje toe...



Hell no!!! Als je in zo'n relatie zit, stap er gvd uit!!! Jullie zorgen ervoor dat mannen denken dat meer vrouwen zo zijn en zo zoeken ze weer een zwak slachtoffer wat niet weerbaar is.



Niet omdat je een kind uit een eerdere relatie hebt of te oud/te jong/te onzeker/trauma's hebt of wat dan ook, is dat een vrijbrief om maar te vinden dat mannen mogen doen en laten met jou wat hen goeddunkt.



Jij moet jezelf valideren en vinden dat je een goede relatie waardig bent.



Ik moest echt even deze preek geven want gierige mannen zitten mij tot hier!!



Jij hebt wel hele rare ideeën over een relatie, wat mij betreft. Als de vrouw meer verdient dan de man en dat deelt, dan 'hoereert' ze en geeft ze aan haar 'pooier' (krijgt ze geld voor seks?) en dan.. als de man meer verdiend en de vrouw 'profiteert' daarvan, is ze dan ook zijn hoer? Doe je het dus nooit goed?



Bijzonder.

Een relatie gaat als het goed is niet over geld. Het gaat over een connectie tussen twee mensen. Deze mensen maken afspraken over geld. Liefst afspraken, waar ze zich beide goed bij voelen.
Later is nu
Ik vind jullie niet zorgzaam naar elkaar toe. Hij wil jou niet uit de brand helpen met zijn geld, jij wil hem daardoor niet langer uit de brand helpen. Waar is de liefde tussen jullie gebleven?
Alle reacties Link kopieren
Waarom ben je met zo iemand?

Wij hebben ook gescheiden rekeningen maar hebben het samen goed.

We weten wat te samen aan spaargeld hebben en doen grote uitgave in overleg. Als mijn vriend een erfenis zou krijgen zou ik het prima vinden als het op zijn rekening blijft. Ik weet dat er dan een lekkere buffer is en we besluiten dan samen of we er op korte termijn iets mee doen ( spaarrekening kind / aflossen hypotheek )



Je klinkt heel bozig, maak er een eind aan of praat met elkaar. Dit kan zo niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 21 juli 2014 @ 20:16:

Ik vind jullie niet zorgzaam naar elkaar toe. Hij wil jou niet uit de brand helpen met zijn geld, jij wil hem daardoor niet langer uit de brand helpen. Waar is de liefde tussen jullie gebleven?



Dit, met als toevoeging... wat is er gebeurd met jullie communicatie? Waar is het respect? En het grote gunnen?



Als ik in jouw schoenen zou staan, is het wel nu tijd voor een stevig gesprek! Dit kun je niet laten voortduren met het risico dat het gaat escaleren, toch?
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst...
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik vind jullie relatie niet echt leuk klinken TO. Geld zou een middel moeten zijn om samen leuke dingen te doen en noodzakelijke zaken te kopen, niet een doel om er maar zo veel mogelijk van te hebben. Het is toch niet leuk als je samen geen leuke dingen meer kunt doen met jullie geld?



Verder klinkt het ook niet echt alsof jullie elkaar veel gunnen. Wil je echt met hem oud worden? Ik zou niet willen leven met zo'n gierigaard.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven