Mijn ex was een Narcist, compleet met diagnose.

09-12-2014 23:24 244 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo was mijn ex.



http://tjenk.nl/narcist/



Nog steeds doe ik mijn best om er boven uit te komen en hier mag een ieder weten, dat hij me 4 tanden uit de mond geslagen heeft en zich erna op de borst klopte, dat het zijn verdienste was, dat er een bacterie in mijn mond ontdekt werd. Dat ik zwanger was van hem en het hem niet uitkwam, dat ik een abortus moest ondergaan, door met zijn knie in mijn buik te zitten, lees er in rammen. Hij sloeg mij tig keer een hersenschudding, maar zijn verdienste was daarin, dat hij aantoonde dat ik hersens had. Hij heeft me toen totaal klein gemaakt, maar dat jij me toen half dood sloeg en ik nog nergens hulp kreeg, ben ik voor me zelf gaan vechten en voor ons kindje. Was de volgende zwangerschap, die hem toen wel uit kwam. Heb moeten vluchten voor hem en nog altijd heb ik de schuld, pffff, de grafgek. Voor mijn huidige man is het zeker niet makkelijk, want ben invalide geslagen, maar ik leef nog.



Ga weg bij dit soort mensen voordat je dood bent.
Alle reacties Link kopieren
quote:tina69 schreef op 21 december 2014 @ 02:43:

Toch met de tips kom je nergens. weet er alles van en nee, ik ben niet aan het dubbel nicken!



....Je opent zelf een waarschuwingstopic mens, kom je nou nog eens af met je concrete wijze tips die wel een vrouw verder helpen??
Alle reacties Link kopieren
Ben een paar weken stil geweest, juist om dit.

Als je van ze afgaat, is er niemand die je helpt, vluchten, lukt niet, want ze weten je echt wel te vinden. BJZ als die al in het gezin aanwezig zijn, staan klaar om de kinderen weg te halen en ja, aan de ene kant geef ik ze groot gelijk!

Wat zijn dan de oplossingen om je geestelijk vrij te maken van deze mensen en zorgen dat je kinderen veilig zijn?

In mijn optiek is het te zorgen dat je kinderen een stem hebben en hun ook hun zegje kunnen doen!

In veel gevallen, moeten de kinderen alsnog naar de papa toe en de geestelijke/lichamelijke mishandelingen gaan gewoon door. De moeder staat ernaast en moet het maar aanhoren, omdat toch het omgangsrecht door moet gaan! Dat is immers de wet.

Ik ben met hem om blijven omgaan omdat BJZ had, hij gaat omgangsrecht krijgen en dat wou ik niet. Hij mocht onze zoon zien, maar onder mijn toezicht, ken de werkwijze van BJZ en de raad in Nl. Belg is een afkorting van België . Ik ben geen slachtoffer meer, ik help heel veel vrouwen uit de ellende, juist omdat ik nooit kan vergeten hoe mijn ex te werk ging! Is heel makkelijk om te zeggen, ga naar een blijf van mijn lijf huis, maar daar stopt de ellende niet mee. Ik geef altijd een ieder die met mij in contact is, zet een vluchtkoffer neer, zorg dat je een dossier aanlegt. Toch blijkt dat dossier altijd onvoldoende te zijn om de kinderen te beschermen. Omgang is een recht, geen plicht helemaal als de papa zijn kind mishandeld! Daar moeten we naar toe, zorg dat je sterk staat binnen zo een relatie!

Ik ben gevlucht voor hem, daar kon ik niet meer tegen op, maar ik heb me nooit laten kisten!
Alle reacties Link kopieren
Speechless
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
To maar als je alles goed in orde hebt kwa huis, je kinderen daar gaat het goed mee. Waarom ga je of wil je dan om gaan met een man met allerlei problemen zoals je ex in het begin had. En nu heb je weer een man met een depressie.

Hoe komt het dan dat jij wil zorgen voor mannen met problemen ?



Dan zou je toch een man die het net als jij goed voor elkaar hebt ?
Alle reacties Link kopieren
Wat een verschrikkelijke reacties staan er tussen. Ik ben zelf ook slachtoffer van narcist met diagnose! Heb 2 kinderen. Het gaat om psychische mishandeling en manipulatie. Je komt niet zomaar weg uit een relatie met een narcist. Je kan niet meer helder denken want dan laat je het inderdaad nooit zo ver komen. Je zit gevangen in een web met leugens en mooie praatjes. Het is het aai poes- aai poes- rot kat effect. En je wordt zo afhankelijk gemaakt van de aai-poes dat je niet meer zonder dat kan. Je na de rot-kat alleen nog maar hunkertj naar iets aardigs... Ik wil alleen maar zeggen dat buitenstaanders echt niet kunnen inschatten hoe het voelt in zo'n relatie te zitten. En het onbegrip van de omgeving zorgt voor zoveel meer pijn en verdriet!!!
Alle reacties Link kopieren
Mja. Toch vind ik, waarom dan nog een kind krijgen met hem he? Dat vind ik dan weer heel vreemd. Want tussen die twee kinderen, was ie ook zo. Wat ik dan weer uit To's ervaring kan halen, is, verlaat een man die je mishandelt. Verlaat een man die je bang maakt, of die je kinderen akelige dingen aandoet. Arm zijn of niks hebben, is altijd nog beter dan je tot poeier laten slaan door zo'n flapdrol. En wacht er vooral niet te lang mee. Gek dat To dat zelf niet ziet.



Ik weet wat manipulatie is, na een tijdje heb je dat toch wel door? Als je een paar keer zo behandeld bent, weet je toch wel wat je kunt verwachten? Mijn ex-stiefvader was een uitstekend manipulator en die had ik als kind al door. Op een gegeven moment weigerde ik gewoon antwoord te geven. Dan sloeg hij me maar, ik bleef gewoon recht voor me uitkijken, of bleef hem aankijken. En denk maar niet dat ik ooit uit mezelf aardig tegen hem deed. Dikke doei, want over 5 minuten is er weer iets waardoor hij gaat flippen. Huilen deed ik ook niet meer, op een gegeven moment, toen ik door kreeg dat hij dat eigenlijk wel prettig vond. Extreem je poot stijf houden, dat is wat je moet doen met een manipulator. Nooit meegaan in hun praatjes. Voet bij stuk houden, altijd. Consequent zijn in je reacties. Niet terug aanvallen. Niet jezelf verdedigen. Gewoon zeggen waar het op staat en jezelf niet herhalen.



En als hij dan geweld gaat gebruiken: bel de politie. Dan had ik graag gedaan als kind, maar ja, die beslissing kon ik zelf niet maken. Jij wel, doe het dan ook. Waar mensen over blijven vallen, en ik ook, is dat je altijd een keuze hebt, om te blijven, of om weg te gaan. En de weg kan lang en zwaar zijn maar als je er niet aan begint, ik vind dat erg dom. Dus ik wil dan lezen dat iemand de weg naar zelfstandigheid al gevonden heeft of inzicht heeft dat dat de bedoeling is en altijd geweest is. Die les kun je gemist hebben.



En dan heb je dus wel een les gemist in het leven, ik wil ook een besef daarvan lezen. Namelijk, als je moeder wordt, kan het gebeuren dat je alleen komt te staan, bv omdat je partner een wolf in schaapskleren blijkt. Daar moet je op voorbereid zijn, dus een eigen inkomen hebben. Dat sowieso. Of anders een vangnet van familie/vrienden. Als dat er allemaal niet is en er ook niks over wordt gezegd en men blijft doorzagen over de grote schuld van de ander, ben ik al minder bereid te luisteren. Het is echt niet meer van deze tijd om het welzijn van je kinderen af te laten hangen van je partner met een ernstige stoornis. Helemaal als hij een diagnose heeft, dan weet je nl zeker dat het nooit meer over gaat.



En heel hard proberen ervoor te zorgen dat je partner gaat veranderen, doe het niet te lang. Kinderen worden snel groot en zo'n partner kan ze voor het leven beschadigen. Hoe langer je wacht, hoe meer schade ze ervan ondervinden. Dus blijf niet vechten om je gelijk te halen, dat gaat niet lukken en dat heeft totaal geen waarde. Mensen blijven hangen in het aandeel van de ander benadrukken, dat zie je veel in relatiebreuken, doe het gewoon niet. Dat is altijd een slecht idee, of je ex nu een narcist was/is of niet.



Wat dat betreft, maakt het eigenlijk geen drol uit wat voor stoornis je ex had. Daarom wordt er vaak gefacepalmed bij het noemen van narcistische stoornis, denk ik. Alsof je wel graag bij een schizofreen blijft die zijn medicatie weigert, of iemand met een psychopatische persoonlijkheidsstoornis. Of een andere stoornis. Of gewoon een k*tkarakter. Waar het om draait, is dat je weg moet wezen als je heel slecht wordt behandeld. En als je kinderen hebt, zijn mensen kritischer, dan moet je nog sneller wegwezen. Anders heb je het ook aan jezelf te danken hoe groot de schade is.



Wat mij opvalt aan vrouwen die een narcistische ex hebben, is dat ze zo ontzettend veel vertellen over hoe slecht hij wel niet was. Terwijl ze daar dus bij bleven. En mee ontbeten. En gingen winkelen. En op verjaardagsvisite gingen. Dus ze hebben zelf een toneelstukje op zitten voeren, dat kan haast niet anders. Dus vertel dan ook over dat toneelstukje, waar komt dat vandaan? Doen alsof alles wel goed zit, terwijl dat helemaal niet zo is, waarom doe je dat? Daar lijkt mij een laag gevoel voor eigenwaarde aan ten grondslag te liggen. Daar zit dus al een probleem, en dat probleem heeft de situatie ook gevoed.



Alles wat er in je leven gebeurt, het komt door de keuzes die je zelf maakt. Dus neem verantwoordelijkheid ervoor en helemaal als je kinderen hebt. Als je last hebt van een laag gevoel voor eigenwaarde, werk eraan, want je kinderen zullen je er dankbaar voor zijn. Als je dat niet doet, kan het zijn dat je blijft hangen bij een partner die je slecht behandeld namelijk.
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
Alle reacties Link kopieren
quote:Sapsorrow schreef op 24 februari 2016 @ 07:32:

Wat dat betreft, maakt het eigenlijk geen drol uit wat voor stoornis je ex had. Daarom wordt er vaak gefacepalmed bij het noemen van narcistische stoornis, denk ik. Niet alleen daarom hoor. Ook omdat nogal veel vrouwen hier vinden dat hun ex een narcist is/was. Niet omdat hun ex een officiële diagnose had, maar omdat de kenmerken die ze hem toedichtten overeenkwamen met de lijstjes met eigenschappen die ze op internet vonden. Er wordt heel makkelijk geroepen dat iemand een narcist is, terwijl je dat alleen door een psychiater gediagnosticeerd kan worden. Als je het Vivaforum als maatstaf zou nemen zijn alle ex-mannen narcisten en alle ex-vrouwen borderliners.
Ik vind veel (oude) reacties eigenlijk een beetje dommig en oppervlakkig.



Maar er zit wel een kern van waarheid in dat je door echt je eigen aandeel/onzekerheid te zien en te kennen en te vechten voor meer zelfvertrouwen, je met onzekerheden kunt afrekenen en echt sterk en onafhankelijk kunt worden.



Dan zie je het ook meer als een soort logisch gevolg van jouw eigen staat van zijn op dat moment dat je gevoelig was voor zo'n type man met bepaalde praatjes en gedragingen.



Maar misschien kun je ook stellen dat slachtoffers van dit soort mannen nog aan het verwerken zijn zolang ze nog uit willen dragen dat vrouwen voor dit soort mannen moeten oppassen en zolang ze hem nog "de schuld" geven. Ik zou me kunnen voorstellen dat je in de fase daarna kan gaan werken aan zelfvertrouwen. Maar je moet ook eerst alle narigheid een plek geven.
Alle reacties Link kopieren
quote:prik schreef op 24 februari 2016 @ 07:38:

[...]



Niet alleen daarom hoor. Ook omdat nogal veel vrouwen hier vinden dat hun ex een narcist is/was. Niet omdat hun ex een officiële diagnose had, maar omdat de kenmerken die ze hem toedichtten overeenkwamen met de lijstjes met eigenschappen die ze op internet vonden. Er wordt heel makkelijk geroepen dat iemand een narcist is, terwijl je dat alleen door een psychiater gediagnosticeerd kan worden. Als je het Vivaforum als maatstaf zou nemen zijn alle ex-mannen narcisten en alle ex-vrouwen borderliners.Ik weet het. Toch is dat niet helemaal logisch, de socio- of psychopatische persoonlijkheidsstoornis, die nu anti-sociale ps heet, lijkt mij erger dan de narcistische. Maar goed, heb er geen ervaring mee, ik heb niet zoveel exen.
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
Alle reacties Link kopieren
Ik herken veel in het verhaal mbt mijn ex. Maar dan met name het mentale deel, hij is nooit fysiek gewelddadig geweest, maar geestelijk en mentaal heeft hij mij gebroken. En het ergste kwam pas nadat wij uit elkaar waren: vals beschuldigen, chanteren, manipuleren, bedreigen, stalken.



Maar ja hij heeft geen diagnose dus kan niet zeggen dat hij daadwerkelijk een narcist is, maar het lijkt er op.
Alle reacties Link kopieren
Dat zelfs een eens sterke, slimme vrouw toch te lang in een slechte relatie blijft hangen daar kan ik me nog iets bij voorstellen. Maar waarom toch kinderen nemen vind ik geen gekke vraag. Dachten jullie dat ondanks dat hij jezelf kapot maakt dat hij toch een onwijs leuke pappa zou zijn en het gezinnetje harmonieus zou worden.



Mensen nemen om mindere reden geen kinderen en dan komt er nog bij dat het kind erfelijk ook nog belast wordt met de fijne persoonlijkheid van pappa. Als ik lees wat die kinderen doormaken BJZ, gedwongen bezoekjes aan papa. Mishandeling, moeten vluchten met mama voor papa.
Alle reacties Link kopieren
Ach Kaila, in het begin zijn ze de perfecte partner. Hoe slim je ook bent, daar prik je niet makkelijk doorheen.

Ik heb ook een kind van een narcist. Hij was in mijn ogen de perfecte man en vader. Zijn ware aard kwam pas na de geboorte van ons kind.

Ok, ik heb nooit meer een tweede van hem gewild juist hierom.



Ik heb overigens mijn aandeel wel ingezien. En dat is zwaar kut want het overkomt je niet als je niet in een bepaald patroon zit/ denkt.

Er is een manipulator en iemand die zich laat manipuleren. Dat laten manipuleren kun je misschien niks aan doen omdat je niet beter gewend bent ( jeugd, andere ervaringen) maar ik kan wel zeggen als je eenmaal in die web zit van een narcist is het verdomde moeilijk om zelf na te denken.



Dat klinkt heel raar en nu ik er een paar jaar uit ben, denk ik ook; hoe dan? Maar het is een angst die al in je zit, waar zij op inspelen. En dat is zwaar kut. Dat gebeurt voor je het doorhebt.



Dus vragen zoals; hoe kun je dit hebben toegestaan, waarom ben je niet weggegaan na de eerste klap. Allemaal heel knap als jullie dat kunnen, ik hoop ook echt dat dat zo is maar blijf van mijn lijf huizen VOL met vrouwen die dat niet doen. En waarom niet?

Daar kunnen we niet over oordelen want je weet niet waar iemand vandaan komt. Sommige vrouwen hebben helaas echt het gevoel dat dat liefde is.



En ja, ik vind ook dat veel vrouwen die uit een narcistische relatie komen, zichzelf teveel als slachtoffer zien. Maar aan de andere kant weet ik ook wat ze meemaken en dat het niet zo gek is dat je je zo voelt.



Ik zou 1 ding willen meegeven; Je bent geen slachtoffer, dit was een levensles, leer ervan!
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooosjee schreef op 24 februari 2016 @ 11:10:

Ach Kaila, in het begin zijn ze de perfecte partner. Hoe slim je ook bent, daar prik je niet makkelijk doorheen.

Ik heb ook een kind van een narcist. Hij was in mijn ogen de perfecte man en vader. Zijn ware aard kwam pas na de geboorte van ons kind.

Ok, ik heb nooit meer een tweede van hem gewild juist hierom.



Ik heb overigens mijn aandeel wel ingezien. En dat is zwaar kut want het overkomt je niet als je niet in een bepaald patroon zit/ denkt.

Er is een manipulator en iemand die zich laat manipuleren. Dat laten manipuleren kun je misschien niks aan doen omdat je niet beter gewend bent ( jeugd, andere ervaringen) maar ik kan wel zeggen als je eenmaal in die web zit van een narcist is het verdomde moeilijk om zelf na te denken.



Dat klinkt heel raar en nu ik er een paar jaar uit ben, denk ik ook; hoe dan? Maar het is een angst die al in je zit, waar zij op inspelen. En dat is zwaar kut. Dat gebeurt voor je het doorhebt.



Dus vragen zoals; hoe kun je dit hebben toegestaan, waarom ben je niet weggegaan na de eerste klap. Allemaal heel knap als jullie dat kunnen, ik hoop ook echt dat dat zo is maar blijf van mijn lijf huizen VOL met vrouwen die dat niet doen. En waarom niet?

Daar kunnen we niet over oordelen want je weet niet waar iemand vandaan komt. Sommige vrouwen hebben helaas echt het gevoel dat dat liefde is.



En ja, ik vind ook dat veel vrouwen die uit een narcistische relatie komen, zichzelf teveel als slachtoffer zien. Maar aan de andere kant weet ik ook wat ze meemaken en dat het niet zo gek is dat je je zo voelt.



Ik zou 1 ding willen meegeven; Je bent geen slachtoffer, dit was een levensles, leer ervan!

Mooie post, hulde!



Het zijn juist vaak je mooie eigenschappen die je de das omdoen bij narcisten, want die herkennen deze feilloos als een zwakte. Daarnaast komen veel vrouwen terecht in zo'n relatie in een kwetsbare periode van hun leven en hebben ze bijvoorbeeld een achtergrond (jeugd...) waardoor ze vatbaarder zijn voor een destructieve relatie.



Veel mensen kunnen zich moeilijk voorstellen dat vrouwen die als kind mishandeld zijn al met een enorme achterstand aan het leven beginnen omdat hun zelfvertrouwen flink beschadigd is en ze foute patronen op de verkeerde manier herkennen; deze voelen immers vertrouwd. Iemand die uit een normaal gezin komt zal veel eerder alarmbellen horen afgaan.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt Lotus, helaas komt die inzicht door ervaring.



En ik lees heel vaak dat je iemand niet mag bestempelen als narcist zolang er geen officiële diagnose is.



Maar 8 jaar lang met zo iemand in huis, pagina na pagina gelezen te hebben, zowel in het NEderlands als in het Engels, en dat 4 jaar lang. Tips uitproberen die in wetenschappelijke stukken staan over narcisme en zien dat het werkt, maakt je tot ervaringsdeskundige.



Ik ben het ermee eens dat narcist een modewoord is geworden maar ik had liever gehad dat ik mijn ex niet een narcist zou kunnen noemen. Ik heb daar geen officiële diagnose voor nodig.

Het maakt eigenlijk ook niet uit wat anderen denken het gaat erom dat vrouwen en mannen die hier slachtoffer van zijn geworden

( blijf het een naar woord vinden, slachtoffer) weten hoe ze ermee om moeten gaan.



Lezen, lezen, lezen, toepassen, nog meer lezen!



Oh en ik heb weleens op een lotgenotenforum gezeten maar daar ben ik vanaf gegaan. Voor mij te weinig actie en teveel blijven hangen in de mysere Ik wilde praktische tips en die vind je door veeeeel te googlen!
quote:Debora schreef op 21 december 2014 @ 04:33:

Je weet dat het België is, hè? Belg bestaat niet.



Verder zijn die treurverhalen over je ex alleen maar tenenkrommend, omdat het ons iedere keer toont hoe incapabel jij bent (geweest) om je kinderen in hun basisbehoeften te voorzien. Er zitten op dit forum heel veel vrouwen die in een soortgelijke situatie hebben gezeten en hun verhaal doen. Deze vrouwen worden wel positief benaderd door medeforummers, simpelweg omdat ze inzien hoe die dynamiek werkte en ze nu hun stinkende best doen om herhaling te voorkomen, omdat zij beseffen dat hun eigen geluk en het geluk van hun eventuele kinderen in HUN handen ligt. En dat besef lijkt volledig te ontbreken bij jou, je blijft maar klagen over je ex die zo'n eikel was. Niemand ontkent dat hij een lul is. Maar JIJ bent degene die een relatie met hem is aangegaan. JIJ bent degene die al die jaren bij hem is gebleven. JIJ bent degene die daarmee haar kinderen niet behoedt heeft voor het misbruik door deze lul.

Het is heel simpel: er waren twee volwassenen in deze situatie. Om het misbruik te laten stoppen, moet een van deze volwassenen veranderen. Je ex gaat niet veranderen, hoeveel je ook over zijn misdaden schrijft. Dus als je deze situatie wilt voorkomen, zul je iets aan jezelf moeten veranderen. JIJ, de enige volwassene in deze giftige situatie waar je invloed op hebt.

Maar jij blijft maar focussen op je ex. Terwijl je je zou moeten focussen op jezelf: Hoe voorkom ik deze ellende in de toekomst? Hoe zorg ik ervoor dat anderen ook kunnen voorkomen dat ze in zo'n situatie komen of hoe zorg ik ervoor hoe anderen uit zo'n situatie weten te geraken? (Dat was toch het doel van dit topic?) En dat doe je niet. Dat is wat iedereen je al pagina's lang probeert duidelijk te maken.



Nu komt er eindelijk iemand in dit topic concrete tips geven, wimpel je ze weg. Terwijl het wel degelijk goede tips zijn. Jouw tips 'laat je niet in met een narcist, want je zult er jaren last van hebben, maar je kunt er helemaal niks aan doen als je in contact komt met een narcist, want dan ben je hulpeloos overgeleverd aan zijn grillen, dus eigenlijk is het onvermijdelijk dat je ellende gaat ondervinden met een narcist, dus je kunt er eigenlijk toch niks aan doen'- is geen echte tip, hè? Dat besef je toch hopelijk zelf ook wel?



Sterker nog: stel dat een vrouw in een situatie als de jouwe dit topic leest en de tips wil gaan opvolgen die suresixset gegeven heeft, dan zeg jij botweg dat die tips niet helpen. Zo'n vrouw wordt dan ontmoedigd om hulp te gaan zoeken. Kortom: met jouw opmerkingen duw je vrouwen weer terug in het misbruik. Je draagt met dit topic en jouw reacties gewoonweg bij aan het bevorderen van misbruik! Besef je dat wel?Totaal mee eens! Tenenkrommend hoe TO reageerde.
quote:Muzemeisje schreef op 16 januari 2015 @ 01:23:

[img]http://media.giphy.com/media/RBeddeaQ5Xo0E/giphy.gif[/img]
Alle reacties Link kopieren
Mentaal (uitgescholden, vernederd en gekleineerd worden) of fysiek in elkaar gemept worden lijken me voor iedereen toch niet mis te verstane signalen voor iedereen.



De enige verklaring die ik daarvoor kan vinden is dat als je niet beter weet omdat je al uit zo'n nest komt, misschien van jongs af aan je normale vecht-vlucht-bevries-respons is misvormd: vechten (bijv voor jezelf opkomen) kan niet tegen iemand die sterker is, vluchten komt niet in ze op (want dat kon als kind ook niet?) dus blijft bevriezen/verlammen over als reactie/overlevingsmechanisme bij gevaar, dreiging en angst?

Zoals het hert in de muil van de leeuw zich gelaten gewonnen geeft en alle verzet opgeeft, al verlamd is voordat ie dood is?!

Zichzelf op "uit" zetten oid?



Wat betekent dat als ze maar bang genoeg gemaakt worden en in constante staat van bedreiging gehouden worden, dat slachtoffer niet uit de eigen modus komt (en tot terugvechten of vluchten overgaat), maar in een willoze staat van verlamming overgeleverd raakt aan zo iemand, die zijn gang kan gaan?

Dat dat hele zelfbeschermingssysteem en zelfbehoud is uitgeschakeld, iemand totaal niet in aktie zet?



Je ziet bij mensen die daar een paar weken "uit" zijn, en in veiligheid ergens, dat ze pas kunnen ontspannen en (later) op een heel andere manier terug kunnen kijken, zichzelf ook niet begrijpen en zelfs zichzelf zwaar veroordelen hoe ze in vredesnaam in zoiets beland zijn.



Zelfkennis is heel wat waard en het is sowieso zonde dat niet elk persoon met een dramatische en traumatische jeugd op het idee komt daar (al vrij vroeg, in vrijheid) zich voor te laten behandelen bij een professional.

Mensen denken altijd dat ze het zelf moeten kunnen oplossen of verwerken en beseffen niet hoe het hun eigen mechanismen en reacties (in relaties) beinvloedt.

Soms moet het heel ver gaan wil er psychische hulp gezocht worden, hoe beschadigd ook de jeugd was, en totaal geen zelfinzicht, dus weer herhaling van nare ervaringen bij de volgende relatie.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
quote:anoniem06022015 schreef op 11 december 2014 @ 12:00:

[...]

Whut?



Antisociale persoonlijkheidsstoornis NPS?



Ik dacht dat ik vrij veel wist van de DSM, en ik zie veel narcisten in mijn werk en ook veel mensen met een antisociale persoonlijkheidsstoornis, maar dit is wel een heel rare mengeling van twee diagnoses door elkaar.Nou en bunga heeft wel gelijk ondanks dat jij dacht veel te weten van de DSM. Dit bestaat, iemand in m'n omgeving heeft dit en is officieel vastgesteld. En nee, ik ben geen boze ex. Die heeft hij trouwens wel, meerdere.. En terecht dat ze boos zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven