Mijn jongste zoon is homo

27-10-2013 15:17 321 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet even mijn ei kwijt, omdat ik dit nieuws niet had zien aankomen. Van kleins af aan is hij de stoerste die ik erbij heb. Een echte knul die met pistooltjes speelde, spellen op de computer speelt waarbij je blij bent dat het bloed niet uit je beeldscherm spat en gek is op alles dat eng en gevaarlijk is. En waarvan ik ook al heel wat vrouwelijk naakt over zijn beeldscherm heb zien komen. Hij heeft ook al eens wat met een meisje gehad. Dus denk je dat hij binnenkort weleens een meisje meeneemt naar huis. Daarbij is het de grootste clown die je je kunt voorstellen, dus moet je op je hoede zijn of iets echt is of dat hij je glashard in de maling neemt.



Maar dan, eergisteravond, komt hij, na even met een van zijn broers gepraat te hebben, de kamer in en gaat even zitten. "Mam, pap, jullie hebben het weleens over meisjes enzo. Ik wil even zeggen dat ik homo ben."

Aan zijn gezicht was geen spanning of onderdrukte lach af te lezen. En ik kon niet anders dan in de lach schieten. "Kom op joh, doe ff normaal." Hij had het al wel aan wat schoolvrienden en vriendinnen verteld. Na samen wat lacherig te hebben gedaan is hij weer naar zijn kamer gegaan. Mij vertwijfeld achterlatend. Zou het, heb ik iets gemist, neemt hij me in de maling?



Gister was hij jarig. Vijftien! Zijn zus met wie hij vier handen op een buik is vroeg ik of zij het al wist. Als hij ergens mee zit of zij delen ze dat altijd met elkaar. Zij reageerde in eerste instantie zoals ik. Hij neemt ons in de maling. Toen vroeg ze hem haar te overtuigen. "Laat dan maar eens wat gesprekken zien op je laptop, maar wel van langer dan een week geleden." Hij was er duidelijk al langer over bezig.



Vandaag heb ik hem nog eens gevraagd of het echt waar is. En ja, het is waar. Hij vindt jongens leuker dan meisjes. Heeft er met vrienden en vriendinnen die hij vertrouwt over gepraat. Hij is niet bang gepest te worden. Hij begrijpt dat we er om moesten lachen.

Ik heb hem gezegd dat ik aan het idee moet wennen. Maar dat hij voor mij blijft wie hij is. Dat ik achter hem sta.

Hij wil graag dat we gewoon blijven doen zoals we deden. Geen probleem. Hij blijft in mijn ogen mijn leuke knul, tikkeltje lijp en lui zoals elke puber betaamt.

Toen hij de kamer uit was moest ik even huilen. Waarom heb ik dit niet gezien? En nu, nu denk ik dat we gewoon verder gaan zoals we bezig waren. Ik kan me druk maken om zijn toekomst, maar dat deed ik toch al. En komt er geen meisje maar een jongen met hem op de bank zitten dan is dat prima.
Alle reacties Link kopieren
quote:fbjewel schreef op 27 oktober 2013 @ 16:46:

[...]





Hebben jullie nou nog niet door dat ik zat te kutten??? Ok wat betreft de acceptatie van homo's is niks gelogen.

Tjonge, is mierenneuken ook een geaardheid?



Lolotte en Quinten wat fijn dat jullie zo'n goede band hebben. Als mijn kinderen uit de kast zouden komen zou ik dat prima vinden. Net zoveel van ze blijven houden, maar wel wat bezorgder zijn.
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
Alle reacties Link kopieren
Dames dames, roestig aan.



Fijn TO dat je zoon even langskomt om zijn verhaal te doen.

Vooroordelen zijn snel gemaakt.

Ik kan mij ergens wel voorstellen dat je in de lach schoot, gezien zijn eeuwige grapjes.

Dan weet je soms niet of je hem moet geloven of niet.

Daarbij komt dat je in een "zenuwachtige" lach kan schieten.

Je geeft immers verder aan dat je er geen problemen mee hebt.



Hou je relatie met je zoon(kinderen) zo.
Quinten

Nu nog een zak met punten aan je moeder vragen en alles zal goed komen
Alle reacties Link kopieren
Mooi geschreven Qiunten, ik wens je veel liefde met je ouders, en diegenen meer... die jij in je leven wilt hebben.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
quote:fbjewel schreef op 27 oktober 2013 @ 16:50:

Sorry lolotte voor mijn verveling. Maar mijn standpunten blijven wel hetzelfde. Niet over het lachen, want natuurlijk weet ik dat dat kan gebeuren.Ach omdat ik al heel wat Viva-ervaring heb zal ik hem even smakelijk afmaken voor je. Lopen kutten in een topic over een jonge homo is niet homovriendelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:lolotte schreef op 27 oktober 2013 @ 17:01:

[...]



Ach omdat ik al heel wat Viva-ervaring heb zal ik hem even smakelijk afmaken voor je. Lopen kutten in een topic over een jonge homo is niet homovriendelijk.









Je bent écht terug!
Al een account? Log dan hier in.
quote:lolotte schreef op 27 oktober 2013 @ 17:01:

[...]



Ach omdat ik al heel wat Viva-ervaring heb zal ik hem even smakelijk afmaken voor je. Lopen kutten in een topic over een jonge homo is niet homovriendelijk. Eens. Lullen was aardiger geweest.
Alle reacties Link kopieren
quote:Exces schreef op 27 oktober 2013 @ 17:04:

[...]





Eens. Lullen was aardiger geweest.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nog lang niet bij met lezen en reageren, zucht. Maar Quinten kwam even vertellen dat hij gereageerd had. Ik had al wel zo'n vermoeden. Mijn welgemeende excuses voor zijn Nederlands. Iets van interpunctie was handig geweest. Ik ben buitenadem van zo'n lange zin.
Alle reacties Link kopieren
quote:jilzz, 14 minuten geleden



Ach..15 he..(oke, mijn dochter heeft volgens mij nog nooit zo geschreven)Ik wilde hem gewoon een vivawaardig welkom heten.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:lolotte schreef op 27 oktober 2013 @ 17:01:

[...]



Ach omdat ik al heel wat Viva-ervaring heb zal ik hem even smakelijk afmaken voor je. Lopen kutten in een topic over een jonge homo is niet homovriendelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 27 oktober 2013 @ 17:02:

[...]









Je bent écht terug! Ik kan het nog steeds. Voor de mensen die mij niet al zo lang kennen is mijn reactie op mijn zoon daarom niet te begrijpen. Hier heerschst sarcasme en humor in voor - en tegenspoed.
Alle reacties Link kopieren
quote:lolotte, 47 seconden geleden

Ik ben nog lang niet bij met lezen en reageren, zucht. Maar Quinten kwam even vertellen dat hij gereageerd had. Ik had al wel zo'n vermoeden. Mijn welgemeende excuses voor zijn Nederlands. Iets van interpunctie was handig geweest. Ik ben buitenadem van zo'n lange zin.Laat hem vaker forummen, dan kan de taalpolitie hier zijn cijfer voor Nederlands wat opkrikken.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:Anyco schreef op 27 oktober 2013 @ 16:55:

Quinten

Nu nog een zak met punten aan je moeder vragen en alles zal goed komen
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 27 oktober 2013 @ 17:08:

[...]





Laat hem vaker forummen, dan kan de taalpolitie hier zijn cijfer voor Nederlands wat opkrikken.Is het forum ook goed voor wiskunde, geschiedenis, beeldende vorming en alle andere vakken waar hij met het grootste gemak onvoldoendes scoort? Zo ja, dan is Viva vanaf nu verplichte kost.
Alle reacties Link kopieren
quote:lolotte schreef op 27 oktober 2013 @ 17:01:

[...]



Ach omdat ik al heel wat Viva-ervaring heb zal ik hem even smakelijk afmaken voor je. Lopen kutten in een topic over een jonge homo is niet homovriendelijk.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Sorry voor mijn spelling en interpunctie maar ik wilde even zo snel mogelijk mijn verhaal kwijt.

Dank jullie wel voor alle positieve en goedkeurende reacties, dit heeft mijn bui toch nog even wat beter gemaakt.

grtz Quinten
Alle reacties Link kopieren
quote:quintend schreef op 27 oktober 2013 @ 17:16:

Sorry voor mijn spelling en interpunctie maar ik wilde even zo snel mogelijk mijn verhaal kwijt.

Dank jullie wel voor alle positieve en goedkeurende reacties, dit heeft mijn bui toch nog even wat beter gemaakt.

grtz Quinten
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:nederlandsevrouw schreef op 27 oktober 2013 @ 16:52:

[...]



Tjonge, is mierenneuken ook een geaardheid?



Lolotte en Quinten wat fijn dat jullie zo'n goede band hebben. Als mijn kinderen uit de kast zouden komen zou ik dat prima vinden. Net zoveel van ze blijven houden, maar wel wat bezorgder zijn.Ik heb, gelukkig, afgeleerd om te bezorgd te zijn. Bezorgdheid kan tot tunnelvisie leiden. Openheid en met elkaar lachen/huilen en verder kijken levert (bij ons in ieder geval) de beste resultaten.
quote:lolotte schreef op 27 oktober 2013 @ 17:11:

[...]



Is het forum ook goed voor wiskunde, geschiedenis, beeldende vorming en alle andere vakken waar hij met het grootste gemak onvoldoendes scoort? Zo ja, dan is Viva vanaf nu verplichte kost.



Het forum dagelijks bijhouden is prima voor je algemene ontwikkeling (pijlers overig, werk&studie en relaties), voor geschiedenis en maatschappijleer (pijlers aktueel, kinderen en geld&recht), aardrijkskunde (pijler reizen). Het verbeteren van de punten voor rekenen en biologie kan geregeld worden op de pijlers zwanger en eten.



En aangezien het om een jongeman gaat die later waarschijnlijk een huishouden gaat voeren met een andere jongeman, is de pijler thuis ook erg praktisch.
Alle reacties Link kopieren
Nah Quinten, dat wordt vivastraf ben ik bang.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Exces schreef op 27 oktober 2013 @ 17:18:

[...]





Het forum dagelijks bijhouden is prima voor je algemene ontwikkeling (pijlers overig, werk&studie en relaties), voor geschiedenis en maatschappijleer (pijlers aktueel, kinderen en geld&recht), aardrijkskunde (pijler reizen). Het verbeteren van de punten voor rekenen en biologie kan geregeld worden op de pijlers zwanger en eten.



En aangezien het om een jongeman gaat die later waarschijnlijk een huishouden gaat voeren met een andere jongeman, is de pijler thuis ook erg praktisch.ik denk dat dat nog wel goed komt hoor ;)
Alle reacties Link kopieren
Met een zoon die continu over van alles grapjes maakt kan ik me best voorstellen dat je eerst even in de lach schiet. Jullie hebben erover gepraat, prima toch?



Quinten, alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Fijn dat het je vrienden en familie niet uitmaakt of je op mannen of vrouwen valt. Zo zou het altijd en overal moeten zijn!
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 27 oktober 2013 @ 17:23:

Nah Quinten, dat wordt vivastraf ben ik bang.haha gelukkig was ik niet van plan te veel tijd op viva door te brengen ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:Exces schreef op 27 oktober 2013 @ 16:45:

[...]





Vanzelfsprekendheid en acceptatie zijn twee heel verschillende dingen.



Voor wat het waard is; ik zou niet raar opkijken als mijn dochter over een paar jaar met een vriendin komt en niet met een vriendje. Ze is op een leeftijd aangekomen dat ze jongens überinteressant zou moeten vinden maar maakt nog liever huiswerk. Als zij over 3 jaar komt vertellen; mam, ik ben zwanger, dan schiet ik misschien ook wel in de lach. Maar als ze het kindje dan wil houden zullen we dat wel accepteren.



Het probleem met pubers is dat ze binnen een paar maanden enorm kunnen veranderen. En je zit ernaast en hebt het pas in de gaten als ze klaar zijn met groot worden .Die uitspraak over zwanger zijn deed mijn dochter ook. Zij was nog druk bezig met haar MBO. Ik was niet echt de gelukkigste op dát moment, We hebben haar en vriend samen laten kijken wat kon en de beslissing bij hun gelaten.We hebben ze gesteund bij alles en inmiddels heb ik de liefste kleinzoon ooit. Met een gelukkige moeder die me steeds weer versteld laat staan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven