Mijn vriend is zijn baan verloren. Door mij.

05-03-2014 20:01 119 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,



Vandaag is mijn vriend zijn baan verloren. Door mij. Het begon als volgt; drie weken geleden vertelde mijn vriend aan me dat een collega van hem verliefd op hem was. Ik vond dit geen probleem, zag dit alleen maar als een compliment tegenover mijn vriend, maar toch voelde het niet helemaal lekker. Had toen besloten het maar te laten gaan. Een week geleden moest mijn vriend opeens met haar werken, omdat ze bij verschillende bedrijven werken ( maar toch collega's, bedrijven zitten naast elkaar en gebruiken elkaars voorzieningen ) en de baas van die bedrijven vind dat ze overal ervaring op moeten doen. Zo dus die collega en mijn vriend. Die avond ( het was een nachtdienst ) heeft ze van alles geprobeerd bij mijn vriend, tot opsluiten in het magazijn aan toe, zodat hij alleen met haar was. Mijn vriend heeft me dit allemaal eerlijk verteld en zelfs toen heb ik het laten gaan. Alleen vandaag knapte er iets bij me, waardoor ik een erg boze, maar toch heel nette mail aan haar heb geschreven. Met aan het einde een zin dat ietwat op een bedreiging lijkt, maar het daar eigenlijk veel te onschuldig voor is. Mijn vriend werd binnen een uur door zijn baas opgebeld en die zei dat ie nog twee weken kon werken, en daarna zijn spullen kon pakken door dit voorval. Nu heb ik het er de hele dag met mijn vriendinnen erover gehad en vind ik toch eigenlijk dat het een beetje overdreven is ( van zijn baas ). Ik bedoel, je mag er toch iets van zeggen als vriendin als een vrouw jouw man probeert te versieren en te verleiden?

Ik zit er heel erg mee en zou graag jullie mening willen horen!
leef je dromen na, anders vergeet je te leven.
Alle reacties Link kopieren
Had je vriend een vast contract?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Is hij lid van een vakbond of heeft hij een rechtsbijstandsverzekering?



Het kan in elk geval geen ontslag op staande voet zijn, want dan zou hij geen 2 weken meer door kunnen werken. Het tweede is dat jouw acties volgens mij niet zijn baan kunnen kosten.



Even helemaal zonder jouw domme actie: hij moet gewoon als de gesmeerde bliksem een advocaat of juridisch loket raadplegen. En hij moet bezwaar maken tegen zijn ontslag.



Als hij dit nu namelijk niet doet, dan loopt hij grote kans zijn WW te kunnen vergeten.



Dus eerst juridische hulp zoeken.
Alle reacties Link kopieren
quote:mooiedromen schreef op 05 maart 2014 @ 20:08:

Ik vraag me af of dit ontslag rechtsgeldig is. Aangezien hij nog twee weken moet werken lijkt ontslag op staandevoet mij niet rechtmatig. Heb je de rechtsbijstand of het juridisch loket al gebeld!?



Nummerzoveel weet het ongetwijfeld ook...



Dit ontslag is zeker niet rechtsgeldig. Zijn baas heeft geen poot om op te staan. Zelfs al had hij zelf die e-mail gestuurd dan was het nog geen reden voor ontslag. Hij moet dus direct het ontslag aanvechten. Morgen gelijk juridische hulp inschakelen. Als je geen rechtsbijstandverzekering hebt, dan is er zeker een advocaat te vinden die op "no cure no pay"basis deze zaak aanneemt.



Morgen dus echt direct actie ondernemen!
Alle reacties Link kopieren
Vreemd. Je vriend wordt dus seksueel geïntimideerd op zijn werk. (Opsluiten? Serieus?) Zijn baas doet hier niets aan. Het loopt uit de hand en nu is hij ontslagen.



Weet je wel zeker dat zijn verhaal klopt?

Waarom is hij niet op staande voet ontslagen? Liep zijn contract af? Heeft hij ingestemd met het ontslag?



Als het wel zo is gegaan, kan hij misschien beter een advocaat in de arm nemen.
Ik moet helemaal niks!
Alle reacties Link kopieren
Ook al was het wel een regelrechte bedreiging, ik zie naar aanleiding van wat jij schrijft juridisch geen enkele basis voor ontslag.

Ik zou dit als ik jouw vriend was dan ook niet pikken. Werkgevers hebben zich aan de wet te houden.
quote:mooiedromen schreef op 05 maart 2014 @ 20:08:

Ik vraag me af of dit ontslag rechtsgeldig is. Aangezien hij nog twee weken moet werken lijkt ontslag op staandevoet mij niet rechtmatig.Precies. Daarnaast lijkt het me sterk dat je kunt worden ontslagen door iets dat een ander doet, zelfs als die ander je vriendin is.
Alle reacties Link kopieren
http://www.arbeidsrechter ... ing-beledeging-bedreiging
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Wist jouw vriend dat je haar ging mailen? Wat een stomme, impulsieve actie van je zeg! Als mijn man zoiets zou doen, dan zou ik echt een week niet tegen hem praten.



Echter, of ze hem op basis hiervan mogen ontslaan...dat zou ik eens goed uitzoeken. Ik denk het eigenlijk niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind trouwens dat die baas ook wel een beetje begrip voor jouw actie zou moeten opbrengen. Die collega heeft zich flink misdragen. Als een man dat bij een vrouw zou doen dan was het bedrijf te klein geweest.



Ik weet niet wat je precies hebt geschreven, maar was het dan echt zo erg? Heb je haar met de dood bedreigd?
Alle reacties Link kopieren
quote:jollie schreef op 05 maart 2014 @ 20:14:

[...]





Dit ontslag is zeker niet rechtsgeldig. Zijn baas heeft geen poot om op te staan. Zelfs al had hij zelf die e-mail gestuurd dan was het nog geen reden voor ontslag. Hij moet dus direct het ontslag aanvechten. Morgen gelijk juridische hulp inschakelen. Als je geen rechtsbijstandverzekering hebt, dan is er zeker een advocaat te vinden die op "no cure no pay"basis deze zaak aanneemt.



Morgen dus echt direct actie ondernemen!Ik weet niet wat in de mail stond, maar bedreiging van een collega is een prima reden voor ontslag op staande voet.
Alle reacties Link kopieren
Een tijdje terug las ik over een zaak waar een werknemer zijn baas een vet varken had genoemd. Werkgever had hem ontslagen, maar volgens de kantonrechter was dit ontslag niet rechtsgeldig. Je kunt als werknemer dus blijkbaar heel ver gaan.
Alle reacties Link kopieren
Als ik zijn baas was dan had ik haar ontslagen en niet hem. Wie heeft er in vredesnaam het lef om mijn personeel op te sluiten omdat ze zo geil is als boter?
Alle reacties Link kopieren
Stommer dan dit kon je het niet aanpakken. Waar bemoei je je mee? En nog bedreigen ook? Ben blij als er geen aangifte wordt gedaan tegen je. Het lijkt alsof je zelf niet inziet dat jouw actie te ver gaat, over fatsoensnormen heen.



De enige waar jij mee te maken hebt is jouw vriend. En die vertrouw je of vertrouw je niet. Niet dus blijkbaar.

Ik ben benieuwd of jullie relatie dit gaat redden. Jouw wantrouwen, zijn boosheid en zijn terechte wantrouwen (die misschien nog komt) in jou doordat hij nu weet dat jij zonder blikken of blozen zijnbaan op het spel zet. Om niets, want hij ging er niet op in en was bovendien nog eerlijk tegen je ook.
Small changes, big differences.
Volgens mij kan dit helemaal niet. Je kunt iemand toch niet ontslaan wegens 'n actie van zijn vriendin? Morgen gelijk je rechtsbijstand bellen en hen op deze zaak zetten.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 05 maart 2014 @ 20:08:

Zij heeft je vriend en haarzelf opges;oten in het magazijn en je vriend heeft zich dat fijn aan laten leunen? Die zag geen problemen of reden om hiermee naar zijn baas te gaan?



Geen idee wat jouw bedreiging was, maar lijkt me toch stug dat een mail van jou je vriend zijn baan kost.

Zou zij een andere versie aan de baas hebben verteld?





ga maar uit van 3 versies: die van haar, die van de man en de waarheid

wellicht is hij ontslagen door iets wat hij daar zelf niet juist heeft gedaan?
Alle reacties Link kopieren
quote:strike schreef op 05 maart 2014 @ 20:18:

[...]





Ik weet niet wat in de mail stond, maar bedreiging van een collega is een prima reden voor ontslag op staande voet.



Je kunt iemand niet ontslaan omdat zijn vriendin iemand bedreigd heeft.



Zelfs al had hij zelf de mail geschreven dan nog ligt de zaak gecompliceerder. De collega heeft zich immers behoorlijk misdragen.
Alle reacties Link kopieren
Dit ontslag is niet rechtsgeldig, en geloof mij dat ik een mail had gestuurd naar die vrouw waarbij een ontslag waarschijnlijk wel rechtsgeldig zou zijn
Misschien heeft die collega de rollen omgekeerd en haar baas verteld dat hij haar heeft aangerand?
Alle reacties Link kopieren
Als je in je e-mail had geschreven dat je haar haren uit haar hoofd zal trekken als ze je vriend niet met rust laat, dan kan ik daar best inkomen. Waar heb je haar nu eigenlijk mee bedreigd?
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 05 maart 2014 @ 20:24:

Misschien heeft die collega de rollen omgekeerd en haar baas verteld dat hij haar heeft aangerand?Dat zou zo maar kunnen. Al zou je denken dat zulke loeders alleen maar in de film voorkomen.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 05 maart 2014 @ 20:21:

Volgens mij kan dit helemaal niet. Je kunt iemand toch niet ontslaan wegens 'n actie van zijn vriendin? Morgen gelijk je rechtsbijstand bellen en hen op deze zaak zetten.



Hoppa, dat zou ik ook doen. Volgens mij mag dit helemaal niet.



Dat het niet handig is en blablabla snap je ook wel, hoop ik. Maar uiteindelijk heeft zijn baas geen hol met jou te maken. Al helemaal niet wanneer jouw vriend zich al herhaaldelijk tot hem heeft gewend om te klagen over de betreffende collega, dan was hij dus op de hoogte van de spanningen en dat dat evt rotzooi links of rechtsom zou kunnen opleveren.
In TO haar tweede post op blz. 1 staat de bedreiging.
Alle reacties Link kopieren
Ik neem aan dat jij je vriend kwijt bent.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 05 maart 2014 @ 20:08:

Zij heeft je vriend en haarzelf opges;oten in het magazijn en je vriend heeft zich dat fijn aan laten leunen? Die zag geen problemen of reden om hiermee naar zijn baas te gaan?



Geen idee wat jouw bedreiging was, maar lijkt me toch stug dat een mail van jou je vriend zijn baan kost.

Zou zij een andere versie aan de baas hebben verteld?Precies wat ik dacht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven