Mijn vriendin is jaren geleden misbruikt

01-08-2014 16:58 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_203435 wijzigde dit bericht op 12-08-2014 15:24
Reden: privacy
% gewijzigd
Go Strong
Alle reacties Link kopieren
En hoe weet jij zeker dat hij haar misbruikt heeft? Wie weet zegt hij dat het wederzijds was, ze hadden immers een relatie.
Alle reacties Link kopieren
quote:boerderijgeit028 schreef op 01 augustus 2014 @ 18:07:

En hoe weet jij zeker dat hij haar misbruikt heeft? Wie weet zegt hij dat het wederzijds was, ze hadden immers een relatie.Je wil je partner toch graag geloven?
Alle reacties Link kopieren
Niet doen!
Silence is golden. Duct tape is silver.
Denk dat wij jouw behoefte om 'hem op zijn plaats te zetten' heus wel begrijpen maar dit is niet in het belang van je vriendin.

Je weet nl nooit hoe dit balletje gaat rollen en of zij er mee geconfronteerd gaat worden, jij zal alleen maar meer op je hoede zijn en dat is op de langer termijn voor haar (indirect) een onveilige situatie.



Stop de energie in jullie relatie. Respecteer haar wens.

Wijsheid gewenst.
En Fame is idd super okee.
Alle reacties Link kopieren
quote:dubbeltje4 schreef op 01 augustus 2014 @ 18:10:

[...]



Je wil je partner toch graag geloven?Tuurlijk, zou ik ook doen, maar misschien is het niet zo zwart-wit. Je wilt niet weten hoe wraakzuchtig sommige vrouwen zijn naar hun ex.
Alle reacties Link kopieren
Niet doen! Misbruik is een machtsspel. Met elke aandacht die je die eikel geeft, bevestig je dat hij nog steeds controle over je vriendin (en jou) heeft.



Help je vriendin gelukkig worden - samen gelukkig worden is de beste wraak.
Alle reacties Link kopieren
Het siert je dat je het voor haar opneemt maar doe het niet, ze wil het niet. Je doet haar er geen plezier mee en waarschijnlijk jezelf ook niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:boerderijgeit028 schreef op 01 augustus 2014 @ 18:16:

[...]



Tuurlijk, zou ik ook doen, maar misschien is het niet zo zwart-wit. Je wilt niet weten hoe wraakzuchtig sommige vrouwen zijn naar hun ex.

Ik begrijp je wel hoor!

Het is net als met kindermisbruik: bij een groot deel van de mensen die beweren als kind misbruikt te zijn, klopt het verhaal niet. En als mensen zeggen zich het misbruik niet eens te kunnen herinneren, terwijl het gebeurd is op een leeftijd, waarop het wel zou kunnen (dus na hun derde) dan neem ik het verhaal niet voor waar aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:boerderijgeit028 schreef op 01 augustus 2014 @ 18:16:

[...]



Tuurlijk, zou ik ook doen, maar misschien is het niet zo zwart-wit. Je wilt niet weten hoe wraakzuchtig sommige vrouwen zijn naar hun ex.Daarom is het goed dat de politie bewijs wil zien.
Alle reacties Link kopieren
quote:dubbeltje4 schreef op 01 augustus 2014 @ 18:24:

[...]



Daarom is het goed dat de politie bewijs wil zien.

Precies, dus om voor eigen rechter te gaan spelen vind ik niet verstandig.



Ik ken iemand die had aangifte gedaan van mishandeling door haar ex. Nieuwe vriend natuurlijk van "als ik hem tegenkom dan sloop ik hem". Griet zet nieuwe vriend aan de kant en dient weer aangifte in van mishandeling. Nu loopt haar huidige vriend met de gedachte "als ik hem zie dan sloop ik je".
quote:jeffrym schreef op 01 augustus 2014 @ 17:56:

De betreffende jongen kan ongestoord zijn gang gaan. Het zou mij niet verbazen dat hij nu bezig is met het emotioneel kapot maken van een andere vrouw. Zouden jullie ook zo reageren als het een van je beste vriedinnen was geweest, of erger, zelfs je dochter?



@lupine, @straaltjezon en anderen, ik begrijp dat het opzoeken van deze persoon misschien niets meer zal uitmaken voor mijn vriendin. De schade is immers al aangericht.



Ook wil ik even zeggen, dat ik de wens respecteer mijn vriendin, namelijk: geborgenheid en bescherming bieden. Ze vertrouwd mij en dat wil ik zo houden.



Voor haar is het beter dat ze niets weet over het verzamelen van mijn informatie. Ik laat haar onder geen enkele voorwaarde confronteren met hem.



p.s. @fame neem ik niet serieus, je bent harteloos en je hebt totaal geen inlevingsvermogen. Ga lekker Donald Duck lezen.



Het gaat hier helemaal niet om een eventueel andere vrouw die hij helemaal kapot maakt. Het gaat er nu om wat jij moet doen met een situatie waarmee je geconfronteerd wordt. Jij denkt dat voor jezelf op te lossen door los te gaan op die man. Het gaat hier dus om jouw gevoel van rechtvaardigheid en daarmee denk je ook je vriendin recht te doen, maar doe je dat ook hiermee?



Volgens mij kan je dat alleen doen door haar te zien en te horen, dus door er voor haar te zijn en naar haar te luisteren. Als je nou dingen achter haar rug gaat doen - 'het is beter dat ze niet weet dat ik informatie verzamel' - zet je haar op een tweede plaats. Het kan goed zijn dat ze je dat heel erg kwalijk gaat nemen, want alweer gaat het niet over haar, maar om wat mannen met haar willen.



Als dit mijn vriendin of zusje was geweest, dan had ik vooral om haar bekommerd. Het is nogal wat wat ze heeft verteld en meegemaakt. In een later stadium zou ik misschien vragen of ze vergelding wil, en hoe dan en wat dat zou opleveren. Maar nu niet, ik denk namelijk dat jouw vriendin steun zoekt en gehoord wil worden. Jij interpreteert dat als vergelding, maar dat is absoluut niet hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
Het heeft geen enkele zin om het verleden weer op te graven, want dat is het enige dat je nu aan het doen bent. Het is jaren geleden gebeurt en als je nu alles weer oprakelt is het alsof ze het weer meemaakt. En je hoeft nu niet te denken aan alle vrouwen die hij weer kan misbruiken (als je dat doet met alle verkrachters in de wereld dan blijf je bezig), je hoeft nu alleen maar te denken aan de wens van je vriendin. En zij wil dit niet. Dit komt sterk over als machogedrag en niet als een vriend die kijkt naar wat het beste voor zijn vriendin is. Er verandert namelijk niets als je hem opzoekt, in elkaar ramt of wat dan ook. Je maakt het alleen maar erger en ik word eerlijk gezegd nogal boos om je kortzichtige uitspraken. Laat het rusten. Het gaat om haar en niet om jou. Luister naar wat ZIJ wil.
Some flies are too awesome for the wall
Mijn exman is door zijn stiefvader misbruikt, jaren- en jarenlang. Toen hij me dat eindelijk vertelde voel er heel veel op zijn plek. We hebben ons nog lang vermaakt met bedenken wat we die man konden aandoen; de meest idiote scenario's passeerden het voetlicht. Mijn exman zegt nog steeds soms tegen me, ik ben zo blij dat je met me meedacht en me nooit iets hebt laten uitvoeren; dan zou ik kwaad met kwaad vergolden hebben. Wees trots dat je meisje je genoeg vertrouwt, zoek een manier om er samen iets uit te halen! En die sukkel van een ex? Lekker laten gaan, die verdient al die aandacht niet.
quote:jeffrym schreef op 01 augustus 2014 @ 17:56:



Voor haar is het beter dat ze niets weet over het verzamelen van mijn informatie. Ik laat haar onder geen enkele voorwaarde confronteren met hem.



.



Walgelijk. Als ik jouw vriendin was en ik kwam er achter, dan kon je gaan.



Wat wil jij nou gaan oplossen met een bezoekje aan deze man? Hem in elkaar slaan, of wat?



Jouw manier van aanpak siert niet en nogmaals: je gaat tegen de wens van je vriendin in. Het is haar verdriet, haar trauma en zij 'moet' daar mee aan de slag. één van haar wensen is, dat jij het laat rusten. Dan doe je dat dus.
Alle reacties Link kopieren
Als je wilt dat ze je blijft vertrouwen, moet je geen dingen achter haar rug om doen
Dus nadat ze zo belazerd is door haar ex, wil jij dat nog even dunnetjes over doen door haar op deze manier achter haar rug om te naaien? Wat ontzettend respectloos!
Alle reacties Link kopieren
Jouw vriendin wil je niet vertellen om wie het gaat. Dat is haar keuze. Respecteer dat. Doe je dat niet en ga je toch je eigen gang, dan beschadig jij haar ook nog eens. Wil je dat? Lijkt me niet.



Misschien wil je vriendin ooit nog aangifte doen, dat is dan haar keuze op haar moment. Het beste wat jij voor haar kunt doen is er voor haar zijn.
Alle reacties Link kopieren
Goh, dus jij gaat op de egotoer ipv je vriendin te respecteren, ramt even lekker je frustratie van je af als de eerste de beste bokito en vanuit je cel waar je belandt (omdat eigen rechter spelen nu eenmaal niet mag in een rechtstaat) heeft je vriendin vervolgens geen reet meer aan je. Klinkt fijn voor haar
Nog steeds hopend op een beter leesbare vormgeving :(
Alle reacties Link kopieren
quote:lila01 schreef op 01 augustus 2014 @ 23:19:





Misschien wil je vriendin ooit nog aangifte doen, dat is dan haar keuze op haar moment. Het beste wat jij voor haar kunt doen is er voor haar zijn.

Aangifte doen heeft geen zin.

Er is geen bewijs van het misbruik.
Alle reacties Link kopieren
Jakkes, wat een eng figuur ben je.



Weet je wat je voor je vriendin kan doen? Haar wens respecteren.



Je zegt zelf: 'Ze vertrouwd mij en dat wil ik zo houden'.



Nou, dat bereik je niet door achter haar rug tegen haar zin iets tegen deze figuur te ondernemen. Als ze erachter komt dat je haar vertrouwen zo beschaamd, dan geef je haar nog een trap na.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Walgelijk!!! Als mijn man de demonen uit mijn verleden een 'gezellig bezoekje' zou willen brengen, is het over en uit. Dat je er over nadenkt zeg. Gatverdamme.

Wees er voor je vriendin en dat ben je niet door achter haar rug dit soort dingen te willen doen.
Life is too short to waste time matching socks
Ze zal je nog eens wat vertellen. Lekker ben je, ze neemt je in vertrouwen en vervolgens vind je dat jij moet doen wat zij niet wil dat je doet. Ik begrijp het wel, je bent hartstikke boos dat haar dit is overkomen en je moet iets doen met die kwaadheid.

Toch doet het je vriendin niet goed als je die vent in elkaar zou slaan bijvoorbeeld. Het rakelt van alles op en allemaal onnodig gedoe en toestanden. Voor jezelf is het ook zeker niet goed. Voor je het weet zit je in de bak en heb je een rechtszaak inclusief strafblad aan je broek hangen. Dat kan je heel lang achtervolgen in bijvoorbeeld je carrière.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven